אמרו לי שיש לי ילד לקוי למידה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אמרו לי שיש לי ילד לקוי למידה
    הורה מודאג
    01/01/2009

    שלום, יש לי ילד חכם מאוד ומקסים בכיתה ג'. ביום ההורים האחרון המחנכת אמרה לי שהילד שלי מתקשה לעמוד בקצב של הכיתה. לטענת המורה הוא אינו קורא טוב, אבל בבית אני יושב איתו והוא קורא נהדר!!! המחנכת והיועצת הציעו שנלך לאבחון פסיכו-דידקטי, כדי שבית הספר יוכל לעזור לו יותר. מה זה האבחון הזה? מהם הסכנות שיש אם אנחנו עושים אותו? האם יכולים להעביר את הילד שלי לכיתה למפגרים בגלל האבחון? הורה מודאג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פניה לאבחון

    יעל שפירא
    01/01/2009

    בעוד בכיתה א'-ב' ילדים רוכשים את היכולת לקרוא, החל מאמצע כיתה ב' הם משתמשים בקריאה ללימוד מקצועות רבים ושונים. לצורך כך עליהם לקרוא ברמת דיוק ובקצב מסוים, שיאפשר להם להתמודד עם קטעי קריאה ארוכים יותר ויותר ולהפיק מהם משמעות. נשמע כי צוות ביה"ס זהה כי ילדך רכש את הקריאה, אך יתכן כי אינו קורא ברמה התואמת את גילו. עובדה זו עשויה להקשות עליו לבצע מטלות לימודיות בכיתה באופן עצמאי, לגרום לו תסכול ולמנוע ממנו לבטא את מלוא יכולתו. כדי שצוות ביה"ס ידע איך לסייע לילדך חשוב לערוך אבחון פסיכודידקטי - אבחון שמטרתו לזהות תחומי חוזק וקושי בתפקודו של ילדך ולאפשר לצוות לבנות תוכנית שתנצל את תחומי החוזק של ילדך כדי לקדמו במקומות בהם הוא מתקשה. באם ילדך זקוק לסיוע לימודי במסגרת ביה"ס, האבחון יאפשר לו לקבל עזרה כזו. כדי להבין יותר על האבחון, מטרתו והשפעותיו יתכן ותרצה להתייעץ עם הפסיכולוג החינוכי של ביה"ס. בכל מקרה, מטרת האבחון היא לתת למורים ולך כלים לקדם את ילדך בצורה הטובה ביותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו