מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ההברגה של מבנה בתוך השתל משתחררתערן01/05/2018
ההברגה של המבנה כל פעם משתחררת. הרופא מוציא את הכתר מבריג את המבנה ומדביק חזרה את הכתר ולאחר זמן לא רב שוב משתחררת.
מה ניתן לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ההברגה של המבנה אל השתל משתחררת- מה ניתן לעשות?
ד''ר ניצן שלזינגר11/05/2018ערן שלום,
במידה וההברגה של המבנה משתחררת לעיתים קרובות - יש לבדוק את האיזון הסגרי של הכתר - יתכן והכתר מקבל עומס יתר ויש לאזן את הסגר ולהוריד מעט מן הגובה של הכתר.
כמו כן רצוי להחליף את הבורג.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עושים אם שתל לא נקלט?דודו29/04/2018
מה עןשים במקרים שבהם השתל לא נקלט? מנסים שוב או שעוברים לתותבות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מה עושים אם שתל לא נקלט?
ד''ר ניצן שלזינגר11/05/2018דודו שלום,
במידה ושתל לא נקלט , יש לנסות להבין מדוע הוא לא נקלט ( לא תמיד ניתן להבין מדוע)ובד"כ במידה והתנאים מאפשרים מבצעים שתל חדש או ממתינים לריפוי העצם או שבונים עצם במידת הצורך.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח של תצלום פנורמימיטל26/04/2018
שלום ד"ר,
בשל כאבים בלסת בצד שמאל, נשלחתי לבצע צילום פנורמי, מצ"ב.
האם ניתן להבין מה מקור הכאב?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כאבים בצד שמאל
ד''ר ניצן שלזינגר11/05/2018מיטל שלום,
צילום פנורמי אינו הצילום האידיאלי לאיבחון עששת.
בכל מקרה נראהכי בלסת העליונה בצד שמאל (שן 26) יש מוקד עששתי עמוק אשר נראה מגיע למוך השן , דבר שיכול לגרום לכאבים עזים.
נראה שיש צורך בטיפול שורש בשן הזו - יקבע לאחר סילוק העששת .
ממליץ לפנות בהקדם לרופא המטפל.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עושים אם השתל נפליגאל26/04/2018
מה עושים אם השתל נפל? שתל שהושתל לפני חמש שנים...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מה עושים אם השתל נפל
ד''ר ניצן שלזינגר28/04/2018יגאל שלום,
לא ברור מה הכוונה שהשתל נפל?
האם השיקום על השתל או השתל עצמו?
בהנחה שמדובר בשתל עצמו - הרי שיש לבדוק מדוע השתל נכשל ( לא תמיד ברור)- ואז לבדוק את נפח העצם הזמינה - במידה וניתן מבצעים שתל חדש ודואגים לפתור את הגורם לכישלון , באם ידוע.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתל אחרי השתלה שנחשף מעצמוירדן23/04/2018
שלום. לפני 3 חודשים עשיתי השתלת 2 שיניים ועדיין לא נעשתה חשיפה. אתמול באיזור אחד השתלים הרגשתי כאב וכשנגעתי הרגשתי ברזל מבצבץ. היום הברזל בולט יותר כמו שן קטנה של 3 ממ. מה זה אומר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שתל שנחשף מעצמו - חשיפה ספונטנית של שתל
ד''ר ניצן שלזינגר24/04/2018ירדן שלום,
במקרים בהם מתקינים שתלים דנטליים ומכסים אותם בחניכיים , הרי שלאחר קליטת השתלים יש לחשוף אותם על מנת לאפשר התקנת כתר עליהם , בחשיפה מתקינים כיפת ריפוי ( מעין בורג עגול אשר מותקן כך שהראש שלו יהיה גבוה מגובה החניכיים על מנת לאפשר ריפוי של החניכיים מסביבן)
ישנם מקרים בהם נוצרת חשיפה ספונטנית של השתלים - כלומר הם נחשפים מעצמם וניתן לראות את הברק המתכתי שלהם מבצבץ מן החניכיים.
עצם החשיפה אינו בעייתי - אולם במקרה כזה רצוי להתקין בהקדם כיפת ריפוי ( כמו שמתקינים לאחר חשיפה רגילה) ואז יותר קל לחניכיים להתארגן מסביב לכיפת הריפוי והסיכוי לפגיעה בשתל קטן.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים חזקים חודש אחרי סתימהאליה21/04/2018
עשיתי סתימה וחודש אחרי עדיין יש לי כאבים חזקים והרופאה שעשתה את הסתימה טוענת שזו רק רגישות האם זה מצריך טיפול שורש או שלא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כאבים חזקים חודש אחרי סתימה
ד''ר ניצן שלזינגר24/04/2018אליה שלום,
במקרים של סילוק עששת עמוקה אשר קרובה למוך השן, קיימת סבירות גבוהה לרגישות לאחר ביצוע השחזור. עם הזמן הרגישות לקור או חום אמורה לדעוך .
במידה ולאחר חודש יש עדיין כאבים חזקים , יש לבדוק את התגובה שלך בגירוי לקור ובמידה ומתפתח כאב חזק מעל ל 12 שניות או לחילופין יש כאב ספונטני מן השן גם ללא גירוי - הרי שיש לשקול ביצוע של טיפול שורש.
יש לבדוק כל מקרה לגופו.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחזוקת שתלים ותותבת בשינייםדני19/04/2018* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

תחזוקת שתלים ותותבת
ד''ר ניצן שלזינגר24/04/2018דני שלום,
לא ברור מה אתה שואל
במידה ואתה רוצה הוראות לתחזוקה ושמירה על השתלים והשיקום
נא צור איתי קשר ואתן לך קישור לחוברת שכתבתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בשן בעקבות שחיקהשחר17/04/2018
איך מטפלים בשחיקה של חומר השן בגלל שחיקת שיניים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול בשיניים שחוקות
ד''ר ניצן שלזינגר17/04/2018שחר שלום,
על מנת לטפל בשיניים שחוקות , דבר ראשון יש להפסיק את השחיקה על ידי שימוש בסד לילה(במידה והשחיחקה מתבצעת בלילה).
שן שחוקה איבדה חלק מחומר השן, יש לזכור כי פעמים רבות מדובר בלסת למה שעברה שחיקה ולכן הטיפול לא יכול להיות רק בשן אחת אלא כל הלסת
את חומר השן שאבד ניתן להחזיר ע"י סתימה , ציפוי של חומר מרוכב או ציפוי של חרסינה או במקרים מסויימים ביצוע של כתר.
יש לשקול כל מקרה לגופו וכאמור פעמים רבות יש לטפל בכל הלסת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח הארכת כותרתשירה14/04/2018
אני אחרי הניתוח הבינו שאין ברירה חייבים לעשות את הניתוח וגם לאחריו בלי כתר זמני שואלת רק שאלה בגלל שאני בלי כתר זמני היום עדיין לא כי עדיין רק כמה ימים אחרי והמקום רגיש האם כדאי יהיה לצחצח את המקום לפני החזרת/כתר זמני חדש כי זה יוצא 3 שבועות מהניתוח כדי שבטוח לא ייעשה נזק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לאחר ניתוח הארכת כותרת
ד''ר ניצן שלזינגר17/04/2018שלום שירה,
ניתן לצחצח בעדינות לאחר כ 10-14 ימים - בעדינות.
בברכה
דר ניצן שלזינגר :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלת שיניים וסוכרת סוג 1קותי12/04/2018
הבנתי שיש בעיה לסוכרתיים, האם זה תקף גם לסוכרת סוג 1 או רק לסוג 2? מה בעצם הבעיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
השתלת שיניים וסוכרת
ד''ר ניצן שלזינגר14/04/2018קותי שלום,
מחלת הסוכרת הינה מחלה מערכתית (סיסטמית) , כאשר הסוכרת אינה מאוזנת לוקח זמן רב יותר לגוף לרפא פצעים ודלקות.
המחלה עלולה לגרום להרבה בעיות כמו אובדן ראיה, פגיעה בהולכת הדם ועוד..
ברפואת שיניים נמצא כי יש קשר בין מחלת חניכיים לבין סוכרת - כאשר הסוכרת אינה מאוזנת מחלת החניכיים קשה יותר לריפוי אולם נמצא כי יש גם יחס הפוך כשאר מחלת החניכיים מתקדמת ואינה בשליטה הדבר משפיע על רמות הסוכר .
לגבי שתלים- הרי שלאחר התקנת שתל - הגוף צריך לרפא את המקום וככל שלוקח זמן רב יותר עד לריפוי כך האפשרות של זיהום גבוהה יותר ולכן יש סיכוי גבוה יותר לכשלון של השתלים.
אין הבדל בתייחסות לסוכרת סוג 1 וסוג 2- . כאשר רמת ה המוגלובין המסוכרר (A1C) הינה עד 7.2- ניתן לטפל במטופל וסיכויי ההצלחה הינם כמו אצל אדם שאינו סובל מסוכרת.
אני ממליץ למטופלים שלי להגיע לאיזון עם הסוכרת ( ולא רק עבור הטיפול הדנטלי) ואז כשאר הם מאוזנים מבצעים את ההשתלות וההצלחה היא כמו אצל כל אחד אחר.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלת שיניים בגיל מבגורמאור08/04/2018
אבא שלי בן 82, יש לו שיניים חסרות והוא חושב לעשות השתלה. האם הגיל לא מבוגר מדי בשביל הליך כזה? לא עדיף לעשות לו פלטה ישנה וטובה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
השתלת שיניים בגיל מבוגר
ד''ר ניצן שלזינגר11/04/2018מאור שלום,
אני שמח שאתה מתעניין עבור אביך.
אין כל בעיה לבצע שתלים בכל גיל , הדבר החשוב הוא המצב הבריאותי הכללי : האם יש סוכרת? האם היא מאוזנת? - האם נוטל תרופות לאוסטיאופרוזיס ועוד .
במידה והמטופל מאוזן , אין מניעה לביצוע שתלים דנטליים.
לגבי הפתרון של הפלטה הישנה וטובה - הפלטה אכן פתרון ישן אבל אף פעם לא היה פתרון טוב אלא היה בעיקר הפתרון האפשרי בטרם עידן השתלים . זה כמו שתגיד למה לי לנסוע במכונית אני מעדיף את הפתרון הישן והטוב של סוס ועגלה.
אתה רוצה להתנהל באופן שוטף עם סוס ועגלה? 0אני מניח שלא. כך ההשוואה בין פלטה לשיקום נתמך שתלים.
מקווה שהייתי לעזר :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפני ניתוח הארכת כותרתשירה02/04/2018
שלום הולכת לעשות ניתוח הארכת כותרת שנדחה כמה פעמים מפאת בעיות בריאותיות במשפחה וקרה המצב שהשן שאמורה לעבור הארכת כותרת הורדנו את הכתר הזמני האם משפיע על הניתוח ובמיוחד שכל כך הרבה זמן בלי איזה 5 וחצי חודשים והאם זה משפיע זמן כה רב בלי כתר הזמני על מסובכות ומורכבות הניתוח וכן על ההחלמה ? האם צפויים כאבים רבים אחרי הניתוח לקחתי רק יום אחד חוץ מהניתוח כדי להתאושש ולהחלים האם מספיק ? יש לי כתר קבוע ליד השן שעוברת ניתוח אמרו לי שרוב הסיכויים שיפגע הניתוח גם בשן הנ"ל וכנראה אצטרך כתר מחדש האם זה נכון ואפשר להבין למה מה קורה בניתוח שמשפיע גם על הכתר הקבוע מגובר בשן של הניתוח והשן לידה בטוחנת עליונה אם זה משנה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לפני ניתוח הארכת כותרת
ד''ר ניצן שלזינגר11/04/2018שירה שלום,
רצוי לבצע הארכת כותרת כשאר יש כתר זמני אשר מדריך את הריפוי של החניכיים.
בכל מקרה ניתן לבצע הארכת כותרת גם בלי כתר זמני - הדבר לא בהכרח יגרום ליותר סיבוכים.
זמן ההחלמה תלוי במספר גורמים: איזה גודל של הארכת כותרת, מידת הרגישות של המטופל , טכניקת ביצוע הארכת הכותרת.
לאחר הארכת הכותרת , החניכיים נסוגים ( זהו מהות הטיפול)ו מאחר והטיפול גובל בשן עם כתר, הרי שיתכן ושולי הכתר יחשפו - דבר אשר מהווה פגיעה אסטטית ( לא בהכרת יהיה צורך רפואי להחלפת הכתר).
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלת שיניים עם אוסטאפרוזיסשמחה01/04/2018
האם לחולי אוסטאופורוזיס יש מניעה לעשות השתלת שיניים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אוסטיאופרוזיס והשתלת שיניים
ד''ר ניצן שלזינגר11/04/2018שמחה שלום,
ניתן לבצע שתלים גם למי שסובל מאוסטיאופרוזיס. יש טכניקות של עיבוי נפח העצם לפני ההשתלה במידת הצורך.
במקרים בהם המטופל נוטל תרופה ממשפחת הביס פוספונטים ( כגון אקטונל) יש סיכון לקבלת נמק בלסתות . כלל האצבע אומר שבמידה והתרופה ניתנת דרך הפה , ניתן לבצע את ההשתלה ובמידה והתרופה לאוטיאופרוזיס ניתנת לתוך הווריד , הרי שלא רצוי לבצע השתלה.
מי שסובל מאוסטיאופרוזיס וזקוק לשתלים דנטליים אבל עדיין לא נוטל את התרופה , רצוי שיבצע את ההשתלה בהקדם .
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהם התנאים להשתלה ביום אחד?שי29/03/2018
מהם התנאים להשתלה של שתלים ביום אחד (חניכיים תחתונות שיניים אחוריות)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תנאים לביצוע השתלה ביום אחד
ד''ר ניצן שלזינגר11/04/2018יוסי שלום,
על מנת לבצע השתלה ביום אחד יש צורך במספר תנאים:
* מצב סיסטמי מתאים של המטופל ( כלומר שאין מחלות המגבילות את ביצוע הטיפול.
* יש מספיק עצם לביצוע של מספיק שתלים לצורך תמיכה בגשר קבוע - עלי לציין שגם אם חסר עצם אחורית - ניתן בחלק מן המקרים לבצע שיקום על שתלים בהטיה כמו ב ALL ON 4.
* איכות העצם צריכה להיות טובה מספיק על מנת לתמוך בשתלים .
כמו שאתה רואה - אין יותר מדי דרישות ובידיים מיומנות ניתן לקבל גשר קבוע באותו היום .
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרגשה של שתל רופףיורם27/03/2018
אחרי השתלה של שתל ותחושה כאילו הוא רופף. ככה זה אמור להרגיש? מה עושים אם הוא נופל באמת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הרגשה של שתל רופף לאחר השתלה
ד''ר ניצן שלזינגר28/03/2018שלום,
לא סביר שתרגיש שהשתל רופף, יתכן ומה שאתה מרגיש זו כיפת הריפוי שהוברחה על השתל והיא השתחררה. יש לחזור לרופא על מנת שיבריג את כיפת הריפוי חזרה למקום.
במידה והשתל עצמו זז , הרי שיש להוציאו כי הוא לא יקלט אבל כאמור, לא היית אמור להרגיש כי השתל מצוי בתוך העצם).
בכל מקרה ממליץ להגיע לרופא המטפל
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)



