פורום שתלים דנטליים, טיפול שורש - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר ניצן שלזינגר
ד"ר ניצן שלזינגר
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר ניצן שלזינגר ללא פרסום בפורום
 
  • טיפול שיניים ודלקת חניכיים
    כפיר
    21/06/2018

    יש לי תור לטיפול שורש אבל אני חושב שיש לי דלקת בחניכיים. האם יש מניעה לבצע את ההליך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול שורש ודלקת חניכיים

    ד''ר ניצן שלזינגר
    28/06/2018

    כיפר שלום,
    אין כל מניעה לבצע טיפול שורש כאשר יש דלתק חניכיים אבל רצוי לטפל גם בדלקת החניכיים.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחרי כמה זמן יודעים אם השתל נקלט?
    נורית
    17/06/2018

    אחרי כמה זמן יודעים אם השתל נקלט ואם לא צריך לחזור על הפעולה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחרי כמה זמן יודעים שהשתל הדנטלי נקלט?

    ד''ר ניצן שלזינגר
    28/06/2018

    נורית שלום,
    העצם נבנית מסביב לשתל הדנטלי תוך 3 חודשים- ואז השתל נקלט. ניתן להתרשם ע"י השצליל של השתל כאשר נוקשים עליו וכן ניתן לבצע צילום רנטגן אשר מרא את החיבור של העצם לשתל.
    כאשר יש בעיה בקליטת השתל- יתכנו כאבים או דלקת ואף הפרשת מוגלה מן המקום , אולם עלי לציין ישנם מקרים בהם השתל לא נקלט ועדיין אין שום סימן ונראה שהכל בסדר וכאשר מנסים לבצע שיקום השתל יוצא החוצה או שגורם לכאב כאשר מפעילים עליו לחץ.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבדל בין סוגי השתלים
    איתמר
    14/06/2018

    מה ההבדל בין סוגי השתלים ואיך בוחרים את השתל הנכון? יש הבדלים בסיכויי הקליטה בין הסוגים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הבדל בין סוגי השתלים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבדל בין סוגי שתלים

    ד''ר ניצן שלזינגר
    28/06/2018

    איתמר שלום,
    ישנם סוגים רבים של חברות ושתלים דנטליים.
    שתל טוב הוא שתל של חברה אמינה אשר עורכת מחקר וקיבלה את האישור האירופאי והאמריקאי.
    בשתלים הטובים סיכויי הקחיטה וההשרדות דומים.
    ישנם שתלים עם עיבוד פני שטח או צורה שונה אשר מתאימים לתנאים מסויימים.
    ישנם חברות מצויינות אירופאיות , ישראליות ואמריקאיות.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוצאת שתל אחרי טיפול בעייתי
    מוני
    10/06/2018

    מצ"ב צילום לפני ואחרי טיפול בלסת עליונה
    התכנית היתה הרמת סינוס ושלושה שתלים 25-27
    לר בוצע הרמת סינוס בוצע טלגואידלי אורך 22 ממ ב 28 ושני שתלים 10 ממ ו 8 ממ בשיניים 25 26 לדעתי בצד של הלסת לא במרכז ( נחשף ב27 )
    אני רוצה להוציא את השתלים 25 ו26 לדעתי הם לא יחזיקו יותר מדי זמן אחרי העמסה
    ואחרי זמן החלמה לעשות הרמת סינוס ושתלים חדשים
    אודה להתיחסותך
    האם קיימת פרוצדורה כזו ?
    מה הסיכונים ?


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חסר צילום עם השתלים

    ד''ר ניצן שלזינגר
    28/06/2018

    חסר צילום עם השתלים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם ניתן להשתיל שן שנעקרה במקום שן אחרת?
    בת
    10/06/2018

    הי,
    האם יש אפשרות בהשתלת שיניים לשים שין בינה שעקרו לאותו אדם בעבר ?
    האם שייך לשמור שן בינה בעת העקירה לצורך זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם ניתן להשתיל שן שנעקרה במקום שן אחרת?

    ד''ר ניצן שלזינגר
    28/06/2018

    שלום בת,
    שאלה מצויינת,
    בעקרון זה לא הליך נפוץ, איני מכיר מספיק טוב את הנושא -
    בברכה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השתלת שיניים לחולה אוסטאופרוזיס
    ת`
    10/06/2018

    אני חולה באוסטאופרוזיס ואני רוצה לעשות השתלת שיניים, האם יש בכלל אפשרות כזאת? אם כן האם ההליך שונה? יש סיכונים נוספים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השתלת שיניים לחולה אוסטאופורוזיס

    ד''ר ניצן שלזינגר
    28/06/2018

    ת' שלום,
    בעקרון אין מניעה לבצע שתל דנטלי באדם הסובל מאוסטאופרוזיס.
    הבעיה היא כאשר המטופל הסובל מאוסטאופורזיס מקבל תרופות ממשפחת הביספוספונטים (כגון אקטונל) אשר משפיעות על המטבוליזים של העצם ועלולות לגרום לנמק בעצם כשאר מבצעים עקירה או השתלה של שתל דנטלי.
    בעקרון במידה והתרופה נלקחת דרך הפה ניתן לבצע את השתל ובמידה והיא בהזקרה לא מבצעים.
    ישנה בדיקה הנקראית CTX - אשר מראה את מצב המטבוליזים של העצם והאם ניתן לבצע השתלה ( התוצאה סטטיסטית בלבד).
    ניתן להפסיק לקיחה של התרופה ולהמתין כ 8 חודשים ואז לבצע את ההשתלה - בכל מקרה כדאי להתייעץ עם אנדוקרינולוג לגבי מתי ניתן לבצע את השתלים.
    בברכה ובהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיכונים הכרוכים בהחדרת שתל
    מתן
    07/06/2018

    האם אין סיכונים בריאותיים בהחדרת השתל? אין סכנת זיהום או דברים אחרים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיכונים הכרוכים בהחדרת שתל

    ד''ר ניצן שלזינגר
    08/06/2018

    בהחדרת שתל דנטלי כמו כל פעולה כירוריגת רפואית ישנם סיכונים:
    בהחדרת השתל קיימת סכנה של פגיעה בעצב בלסת התחתונה או חדירה לא מתוכננת לסינוס- זו הסיבה שמבצעים לפני הטיפול הדמית CT אשר מאפשרת לבחון את נפח העצם והמרחק מן העצב או הסינוס כך שיודעים מראש להתאים את אורך וקוטר השתל ובמידת הצורך בנית עצם.
    סיכון נוסף הינו דימום כשאר כלי דם נחתך - רופא מיומן יודע להפסיק את הדימום.
    סיכון נוסף הינו זיהום - מאחר וחלל הפה מכיל כמויות גדולות של חיידים - הרי שתמיד קיימת אפשרות לזיהום , עם זאת עלי לציין כי במידה ולא היה תהליך זיהומי מראש (למשל הפרשת מוגלה) הרי שברוב המקרים לא יתפתח זיהום. על מנת להפחית את הסיכוי לזיהום מבצעים שטיפות עם כלורהקסידין ( תארודנט, קורסודיל ועוד...)כל מספר שעות וכן נוטלים אנטיביוטיקה. לאחר ההשתלה נמנעים משחיה בבריכה על מנת להקטין את הסיכוי לזיהום ממי הבריכה.
    יתכן ולאחרההשתלה תהיה נפיחות או שטף דם או כאבים אולם הללו חולפים וניתן להקל עליהם בטיפול תרופתי.
    למרות הסיכונים הנ"ל - בידים טובות ועל ידי שמירה על הכללים רוב ההשתלות עוברות ללא ארועים מיוחדים וללא זיהומים.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החללפת כתר בשן בריאה
    מיכל
    06/06/2018

    ביקרתי אצל רופא שיניים לצורך הורדת כתר קבוע על מנת להחליפו בחדש, מסיבה אסתטית (פס אפור מעל הכתר סמוך לחניכיים). ללא כאבים קודמים במקום.. בסיום התהליך אמר לי הרופא שהשורש נסדק ואני זקוקה לשתל.
    האם ייתכן שהשורש נסדק כתוצאה מהורדת הכתר?
    תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החללפת כתר בשן בריאה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלפת כתר בשן בריאה

    ד''ר ניצן שלזינגר
    28/06/2018

    מיכל שלום,
    לא תמיד ברור מדוע נגרם סדק - הרבה פעמים הסדק נובע מעייפות החומר.
    קיימת אפשרות שהשן תסדק כתוצאה מהורדת כתר ישן - אבל זה יקרה רק אם ההורדה בוצעה בהפעלת כוח רב - הדבר נדיר.
    בהצלחה ורפואה שלמה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הארכת כותרת והורדת כתר בשן סמוכה
    עמרי
    05/06/2018

    האם זה נכון שבשביל לעשות הארכת כותרת צריך להוריד את הכתר מהשן הסמוכה? אם כן אז אחרי צריך לעשות את כל הטיפול מחדש?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הארכת כותרת והורדת כתר בשן סמוכה

    ד''ר ניצן שלזינגר
    07/06/2018

    עמרי שלום,
    הארכת כותרת הינה פרוצידורה בה מנמיכים את החניכיים מבסיס לשן מסויימת.
    מאחר והשיניים קרובות זו לזו וכל שן חולקת את החניכיים עם השן הסמוכה לה, הרי שכאשר מנמיכים את החניכיים בשן אחת , גם החניכיים של השן הסמוכה לשן הזו יונמכו.
    במקרים בהם בשן הסמוכה יש כתר , קיים חשש ששולי הכתר יחשפו כתוצאה מן ההנמכה הזו ויווצר פגם אסטטי.
    לכן מדברים איתך על החלפת הכתר בשן הסמוכה.
    ישנם מקרים בהם ניתן לבצע את הארכת הכותרת בצורה שלא תפגע בשן הסמוכה ואז אין צורך להחליף את הכתר .יש לבדוק כל מקרה לגופו.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כתרי זירקוניה ביום אחד
    בדוי
    04/06/2018

    שלום,
    כבר המון זמן בהתלבטות יש לי כרגע כתרי חרסינה בשיניים הקדמיות.
    אני רוצה להחליף לכתרי זירקוניה שיהיה יותר אסתטי.
    הבנתי שיש מרפאות שיניים עם מכשירים משוכללים שעושים כתרי זירקוניה תוך יום אחד ללא כתר זמני.
    השאלה שלי היא מה יותר מקצועי ויותר אסתטי המרפאות של התוך יום אחד או בשיטה הישנה עם כתר זמני.
    חשוב לי שהתוצאה תהיה לא פחות ממושלם .
    אשמח לטיפים מה לבדוק ומה לוודא לפני שניגשים לבצע את כתרי זירקוניה קדמיים. 
    ממתין לתשובתך דוקטור תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כתרי זירקוניה ביום אחד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כתרי זירקוניה ביום אחד

    ד''ר ניצן שלזינגר
    28/06/2018

    לבדוי שלום,
    היום ניתן לבצע סריקה דיגיטלית של השיניים המושחזות ולקבל באותו היום כתרים מוכנים - הדבר מתבצע במרפאה ע"י מחרטה דיגטלית.
    ניתן להגיע לתוצאות טובות מאוד - אם כי צריך לזכוןר שיש לבצע התאמתה צבע לשיניים הסמוכות.
    על ילציין כי בשתי השיטות - זו המיידית וזו הרגילה של שליחה למעבדה ניתן לקלב תואות טובות מאוד וכל מקרה נדרשת התאמה של הכתרים למשנן הקיים.
    בשטיה הרגילה עם הכתר הזמני - יש יתרון - הכתר הזמני מאפשר לראות איזו צורה וגודל של תכר יתאים ולפיו לבצע את הכתר הסופי.
    כאשר רוצים לקבל תוצאה מושלמת - המהירות היא לא הקרטריון החשוב.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפיסקטומי בניב לאחר טיפול שורש
    מיכל
    02/06/2018

    לפני כשנתיים חשתי בכאב בשן בינה שהיה מעליה כתר (גשר). בסופו שלדבר למרות שבצילומים לא ראו דבר, הכאבים לא חלפו והוחלט על טיפול שורש. לאחר טיפול השורש היו כאבים חזקים מאד ובוצע חידוש טיפול שורש. מאז ועד היום ( יותר משנה לאחר חידוש הטיפול) יש לי כאבים בשן לאורך השורש ( יש לציין שמדובר בשורש ארוך מאד). בצילומי ct לא רואים דבר..
    הומלץ לי לעשות טיפול אפיסקטומי. יש לציין שבעבר עברתי פעמיים השתלת עצם באיזור סמוך לניב. האם עלולה להיווצר בעיה בחניכיים בשל ביצוע חתכים ותפרים חוזרים ונשנים באיזור זה? מהם סיכויי הצלחת אפיסקטומי? במידה והתהליך יכשל או יביא לעקירת השן, אהיה חייבת לבצע שתלים ויש לי חוסר גדול בעצם באיזור זה. האם זה יהיה אפשרי לאחר התערבויות כה רבות באיזור זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפיסקטומי בניב לאחר טיפול שורש

    ד''ר ניצן שלזינגר
    03/06/2018

    מיכל שלום,
    איזו שן שן בינה או ניב?קשה לתת לך תשובה בלי צילום ובדיקה קלינית.
    בכל מקרה בד"כ רצוי לנסות לשמר את השן ולא לעקור לכן נסיון לבצע אפיסקטומי יהיה נכון ובתנאי שנראה שיש סיכוי טוב להצלחה.
    במידה וקיים בשן סדק לא תמיד ניתן לזהות - אבל אם יש סדק אז צריך לעקור .
    האם יהיה מקום לשתל - יש לקבוע על פי צילום רלוונטי.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זמן משיכת ניבים עליונים
    טל
    31/05/2018

    היי אני בתהליך של חשיפת שיניים כלואות והבאתן למקום. כבר פינו להן מקום והחשיפה עצמה הייתה לפני כמעט שנה, כבר רואים את שתי השיניים ואחת חצי בחוץ (מדובר בניבים עליונים שהיו כלואות מאוד עמוק) יש אולי הערכה גסה לכמה זמן עוד יימשך הטיפול?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זמן משיכת ניבים עליונים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זמן משיכת ניבים עליונים

    ד''ר ניצן שלזינגר
    03/06/2018

    שלום טל,
    רק הרופא המטפל שלך יוכל לומר לך כמה זמן ידרש , ממלץ לשאול אותו .
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם לעשות שתל או גשר?
    לנה
    30/05/2018

    שלום,

    אני צריכה לעקור שן 35 עקב סדק בשן. שן 35 עברה טיפול שורש ויש עליה כתר. בשן 34 נעשה טיפול שורש ויש שם גם כן כתר. שן 36 עם סתימת אמלגם ענקית אך ללא טיפול שורש וזאת שן בריאה.
    הרופא אמר שאפשר יהיה לעשות שם גשר בלי לפגוע בשן 36 (כלומר אפשר לעשות כך שההשחזה לא תגרום לטיפול שורש).
    2 שאלות בקשר לכך:
    1) האם אפשר לדעת זאת בוודאות לפני תחילת ההשחזה של שן 36?
    2) האם במקרה כזה עדיף לעשות גשר במקום שתל?
    3) אם שן 36 בעתיד תצטרך טיפול שורש, האם אפשר יהיה לשמור על הגשר בלי לשבור אותו ( גשר מזרקוניה יקר מאוד)? ובמקומו בזמן של טיפול שורש לשים שם גשר זמני למשל?


    בברכה,

    לנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם לעשות שתל או גשר?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתל או גשר?

    ד''ר ניצן שלזינגר
    03/06/2018

    לנה שלום,
    כאשר מבצעים השחזה של שן לקבלת גשר - לא תמיד ניתן לדעת האם השן תזדקק לטיפול שורש או לא.
    בעקרון עדיף לבצע שתל אשר ימנע צורך מלערב את שתי השיניים הסמוכות.
    במידה והכתר על 34 טוב ואין צורך גם ככה להחליפו , הייתי שוקל לבצע שתל .
    בד"כ לאחיר ביצוע גשר מדביקים אותוט בדבק קבוע ואז לא ניתן להורידו ובמידה ושן 36 תזדקק לטיפול שורש ניתן לנסות לבצע את הטיפול דרך הגשר עצמו אולם קיים סיכוי לשבר של החרסינה .
    כאמור , נראה שעדיף לבצע שתל מבלי לערב את השינים הסמוכות ואז שן 36 לא תזדקק לטיפול שורש.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השתלת עצם ושן ופצע בחיך העליון
    עדי נורית
    30/05/2018

    שלום לך. ב21.5.18 עשיתי השתלת עצם ושן שתיתי אנטיביוטיקה 875 אוגמנטין שבוע. יום לאחר הניתוח יצא לי הפצע הזה בחיך העליון .שזה מציק . אני מרגישה בלשון כמו שקית נוזל. רציתי לשאול מה דעתך על הפצע. ואם אני צריכה לשתות\לשים משחה כדי שיעבור.אשמח לשמוע חוות דעתך. תודה רבה


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השתלת עצם ופצע בחיך העליון

    ד''ר ניצן שלזינגר
    03/06/2018

    עדי שלום,
    קשה לתת חוות דעת רק על סמך התמונה.
    נראה כי יש לך שם אפטה (מן פצע לבן שגורם לכאבים)- מעין התכייבות של הרקמה - ממליץ להשתמש במשחת קורסדויל 6-7 פעמים ביום- וממליץ להבדק ע"י הרופא המטפל .
    בד"כ הפצע עובר לבד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול אפיסקטומי והוצאת הציסטה
    פנינה
    28/05/2018

    שלום רב,
    בשל "בילוי" תדיר (בלשון המעטה) בחודשים האחרונים אצל רופא השיניים ודילמה שנוצרה אצלי, החלטתי שאני חייבת להתייעץ.
    לפני בערך כחודש התחלתי בטיפול שורש אצל מומחה לטיפולי שורש בשל קצות עצבים כפופים (מקווה שאני משתמשת בטרמינולוגיה הנכונה). במהלך הטיפול השני של טיפול השורש, אבחנה אצלי הרופאה המומחית ציסטה בחך העליון, מעל שן מספר 15 (טיפול השורש היה בשן מספר 16). היא המליצה לי הליך שכולל אפיסקטומי והוצאת הציסטה. מרופאת השיניים הכללית שלי הבנתי שהבחירה היא שלי: אם לעשות את האפיסקטומי אצל מומחה (מחיר של 5,000 ש"ח שהביטוח לא מכסה) או אצל כירורג שגובה עבור הטיפול 1,400 ש"ח. לטענתה היום היא כבר לא ממליצה למטופלים לבצע את ההליך הספציפי הזה אצל כירורג רגיל, וכי אחוזי ההצלחה גבוהים יותר אצל מומחה. אני מבינה שמי שמגיב לפוסטים אלו הוא מומחה, אבל אני חייבת לנסות להבין עד כמה ספציפית בהליך הזה, זה נכון? הבנה חשובה גם בגלל פערי המחירים הגדולים. מעבר לזה שאלה נוספת: ככל הנראה הציסטה נוצרה לפני טיפול השורש (התעסקו המון עם השן בחצי שנה האחרונה אולי זאת הסיבה)או ממש במהלכו - והשאלה היא כזאת האם לא כדאי קודם כל להוציא את הציסטה ולסגור אותה ואז אם מתעוררת בעיה לבצע אפיסקטומי.

    חייבת עזרה. תודה רבה רבה, אשמח למענה.
    (מחר פגישת ייעוץ עם הרופא המומחה)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפיסקטומי והוצאת ציסטה

    ד''ר ניצן שלזינגר
    03/06/2018

    פנינה שלום,
    איני מומחה לטיפולי שורש.
    לא ברור לי מה מבצה של שן 15 האם היא אחרי טיפול שורש ושיקום עם כתר?
    במידה ועדיין אין כתר ניתן לשקול חידוש טיפול שורש - במידה ויש שיקום המודבק קבוע הרי שניתן לשקול אפיסקטומי .
    אפיסקטומי הינו הליך בו מגיעים אל קצה השורש דרך החניכיים והעצם , מנקים את המקום , מוצאים את הציסטה ולעיתים גם מבצעים איטום לקצה השורש.
    יש עדיפות בביצוע טיפול שכזה ע"י רופא שיש לו מיקרוסקופ ואז הביצוע הינו זעיר פולשני וניתן לראות טוב יותר את האזור ולנקות בצורה יסודית יותר.
    במידה וכבר פותחים להוצאת הציסטה , עדיף באותה הפתיחה לבצע אפיסקטומי ( חיתוך קצה השורש ) ואולי גם סתימה בקצה השורש.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום