מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בעיה בכתר לחץ וכאבשרית10/01/2019
מששמו לי את הכתר על השתל נראה לי שזה קשור. מרגישה לחץ וסטג של כאב במקום והרגשה שלועסת את המקום פוחדת שעוד אשבור שם כי גם ככה יש לי שחיקות האםמיכולצלהיות סדקים גם בשתלים או נזק כלשהוא ובצילומים רואים בעיות שניסו בשתל או אפילו הכתר לוחץ ולא מתאים לעצם ולחניכיים גם יכול להיות מצב כזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כאב לאחר התקנת כתר על שתל
ד''ר ניצן שלזינגר23/01/2019שרית שלום,
לעיתים בהקנת כתר על שתלנוצר לחץ על החניכיים , הלחץ הזה אמור להתפוגג לאחר מספר שעות.
באופן כללי בהתקנת כתר - אמור להיות לחץ בין השיניים על מנת לקבל מגע הדוק בין הכתר לשן הסמוכה ,כך שלא תהיה דחיסה של מזון בין הכתר לשן. הלחץ הזה אמור לעבור לאחר מספר שעות גם כן.
דבר נוסף שיכול ליצור אי נוחות -חוסר איזון סגרי , כאשר הכתר שהותקן נוגע ראשון בסגירה - יש לבצצע איזון.
במידה ועדיין יש לך אי נוחות ממליץ לפנות לרופא המטפל .
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלה בחוסר חניכיים מולדליאור10/01/2019
חסרות לי שתי שיניים שמעולם לא צמחו, נשרו שיני חלב אבל לא צמחו במקומן. האם במצב זה יש אפשרות להשתלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
השתלת שניים בחוסר שיניים מולד
ד''ר ניצן שלזינגר20/01/2019ליאור שלום,
בד"כ השיניים אשר בוקעות מושכות את העצם יחד אין וכאשר שן לא בוקעת גם העצם באזור אינה מפותחת.
אולם יש לבחון כל מקרה לגופו. ישנם מקרים שבכל זאת יש מספיק עצם או שניתן לבצע בנית עצם ואז להשתיל שיניים.
יש לבצע סיטי ואז להחליט.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן כואבת לאחר עקירהאייל08/01/2019
עשיתי לפני חמישה ימים עקירה של שן טוחנת בלסט תחתונה כשלפניה יש שן ולאחריה יש שן בינה כלומר המכתשית נמצאת בין שתי שיניים.כבר ימישה ימים שיש לי כאבים בשן הבינה כאבים שלא היו לפני העקירה של אותה שן חולה השן רגישה למגע כאשר אני נוגע או לוחץ בה אני מרגיש כאב מה זה יכול להיות או שצריך עוד כמה ימים לשיפור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כאבים בשן סמוכה לאחר עקירה
ד''ר ניצן שלזינגר20/01/2019אייל שלום,
ישנם מקרים שמעצם הסמיכות לאתר של שן שנעקרה , יש כאב מן השיניים הסמוכות.
רצוי להמתין עד שאזור העקירה עובר החלמה מלאה ואז במידת הצורך לטפל בשן הסמוכה.
החלמה מהירה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לצילומי שינייםשירה07/01/2019
שלום הולכת לעבור צילומי שיניים במכון סטטוס מקביליות ויש לי רפלקס הקאה מוגבר . אמרו לי במכון לבוא בבוקר ועל בטן ריקה וכך פחות סיכוי להקאה האם זה נכון הדבר ויכול לעסור אם בטן ריקה ואקח משהוא לאכול לאחר הצילומים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צילומי שיניים ורפלקס הקאה
ד''ר ניצן שלזינגר20/01/2019שירה שלום,
אצל אנשים עם רפלקס הקאה מוגבר קיים סיכוי של הקאה במהלך ביצוע סטאטוס . ההמלצה להגיע עם בטן ריקה הינה על מנת להקטין את האפשרות להקאה שכן הקיבה ריקה .
ניתן להשתמש בכדור כמו פראמין אשר מדכא את רפלקס ההקאה.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלת שיניים כשהבשר פצועלירון06/01/2019
לאבא שלי כבר הרבה מאוד שנים חסרות הרבה שיניים. הוא לא טיפל בזה בכלל, ניסה תותבות תקופה אבל הן פצעו אותו אז הוא הפסיק. אנחנו מנסים לשכנע אותו לעשות השתלה אבל הוא אמר שאי אפשר כי הבשר של החניכיים פצוע. האם יש אמת בדבריו או שזה עוד ניסיון שלו להתחמק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
השתלת שיניים כשהבשר פצוע
ד''ר ניצן שלזינגר20/01/2019לירון שלום,
הדאגה לאבא שלך בהחלט מרגשת.
התותבות פצעו אותו לכן הוא הפסיק להשתמש בתותבות.
במידה ועדיין החניכיים פצועים , אני יכול להניח שזה נובע מן המזון שהוא "לועס".
בכל מקרה , צריך לבצע בדיקה ,מדוע החניכיים פצועים.
בעקרון ניתן לבצע השתלת שיניים ( במידה ויש מספיק עצם) כאשר החניכיים פצועים (אלא אם מדובר בזיהום) ולאחר הקליטה של השתלים , השיקום על גביהשתלים ימנע פציעה של החניכיים ואיכות החיים תשתפר.
ניתן לבצע הדמית סיטי אשר תאשפר הערכה של אשפרות ההשתלה ואופן השיקום של הפה.
מאחל לך ולאביך רפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה זמן צריך להסתגל לכתרשירה03/01/2019
רציתי לשאול כמה זמן צריך להסתגל לכתר על שתל בפה לא נוח אבל כבר שנים בגלל כל מיני בעיות ואילוצים ותקלות וזה יוצא שכמעט 3 שנים מהעקירה לא היתה שן /כתר בפה האם החניכיים צריכים להתרגל שם מחדש או משהוא אחר שצריך לקחת רק היום שמו וכמה זמן אם כן זמן סביר שזה אמור להתרגל חזרה לשינויים ולא יכול להיות חוץ מהתרגלות של זמן כזה יכול להיות בעיה אחרת של אי הנוחות כי חוץ מזה אוכלת ולועסת ואין כאבים אי נוחות והרגשתי קושי קל בניקוי אולי גם שלא הצטרכתי לנקות באיזור שנים אלו וקצת מוזר ולא נוח שניקיתי שם והאם כדאי לנקות או כדאי לתת כמה ימים ללא לראות שהכל תקין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הסתגלות לכתר חדש
ד''ר ניצן שלזינגר04/01/2019שירה שלום,
לעיתים כאשר מתקינים כתר במקום בו לא היתה שן זמן רב , יש צורך בהסתגלות - שכן פתאום ללשון כאילו אין מקום , ושהיניים הנגדיות מרגישות לחץ לעיסי.
יש להתת למקום להתרגל במשך מספר שבועות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשר לכתר על שתלרעות03/01/2019
שמו לי היום כתר מוברג על שתל אחרי שהמון זמן לקח בגלח כול תהליך ההשתלה וההחלמה וכן עיכובים מצדי ובעיות מצד המעבדה . היום שמו ועדיין לא מרגישה בנוח ניסו כל הבעיות ובדקו גובה אין בעיה נאמר שאנסה להתרגל יכול להיות שזאת הבעיה אם עדיין ארגיש ככה נותנת לזה כמה ימים ונראה אם החניכיים אוליצלוקח זמן להתרגל אבל במידה וארגיש לא בנוח האם אפשר לעשות תיקונים לאחר ששמו כבר בפה או שזה סיפור אחרי שלב כזה בין אם יצליחו במרפאה לסדר או בין אם צריך שוב לשלוח למעבדה בגלח שהיה בפה כבר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תקיון כתר לאחר שכבר היה בפה
ד''ר ניצן שלזינגר04/01/2019רעותשלום,
ניתן לבצע תיקונים כולל תוספות של חרסינה גם בכתר שכבר היה בפה.
יש ליבש היטב בתנור כתר שכזה. ולעיתים החרסינה עלולה להסדק כתוצאה מכך שהכתר היה בפה.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לצילומים בשינייםשירה03/01/2019
שלחו אותי לצילומים של סטטוס מקביליות במכון בגלל בעיה מציקה באיזור וראו שהצילומים מזמן לא עדכניים ומעדיפים שבאותה הזדמנות נבדוק כם אם הכל בסדר ולא נוצרה עוד בעיה ושנדע כי זה כבר כמה שנים שלא עשיתי. אמורה לקבוע תור וללכת בודקת השאלה אני זוכרת שזה הרבה צילומים ששמים פה ויש לי רפלקס הקאה מוגבר ואפילו בטיפול עוברת הרבה פעמים עם הפסקות מדי פעם במקומות שקשה מה אפשר לעשות כדי להקל ואם יש איזה קשר לשעה שאעשה למצב שזה יותר קל או יותר קשה ובאחד השיניים אף יש כתר זמני זה יכול להקשות על הצילום? וגם באופן כללי למה יותר טוב צילומים כאלה מפנורמי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מה ההבדל בין צילום פנורמי לצילום סטאטוס?
ד''ר ניצן שלזינגר04/01/2019שירה שלום,
צילום פנורמי מראה את השיניים ובעיקר את העצם - בגלל הסיבוב של המכשיר - נוצר עיוות - קשה לזהות עששת בצילום הזה וקשה לראות את מצב החניכייםפ.
בצילום סטאטוס - מבצעים הרבה צילומים קטנים אשר מאשפרים זיהוי טוב יותר של גובה העצם וזיהוי עששת.
בצילום סטוטוס מקבמיליות - ניתן לבצע השוואה עם צילום קודם ולראות האם יש שינויים מן הצילומים הקודמיתם.
במידה ואת סובלת מרפלקס הקאה , ניתן ללת לך כדור פראמין אשר יפחית את התגובה לרפלקס הקאה.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה בקשר לצילומי שיניים
שירה04/01/2019אם אקח את הכדור האם לקיחת הכדור צריכה להיות קרוב לצילומים שזה ישפיע ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחסור בעצם לאורך ולרוחבאוקסנה03/01/2019
יש לי מחסור בעצם גם לאורך וגם לרוחב, גם בלסת העליונה וגם בלסת התחתונה, איזו שיטה הטובה ביותר במצב כזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מחסור בעצם לרוחב ולגובה
ד''ר ניצן שלזינגר04/01/2019אוקסנה שלום,
קשה לתת יעוץ מבלי לראות צילומים רלוונטיים.
אול יניתן להשתמש בשתלים קצרים או לחבצע בנית עצם בשיטת הסנדוויץ או להשתיל בלוק של עצם , כל מקרה לגופו.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בקשר לדחיסת מזוןשירן01/01/2019
יש לי הרגשה שיש לי דחיסת מזון כואב לי בעיקר אחרי ניקוי וצחצוח שהכאב ממשיך איזה בערך שעה לפחות ולפעמים בנרבה יותר ולפעמים גם אחרי אכילה ויש גם לחץ במקום מרגישה כמו תחושה שלועסת את המקום אם זאת הבעיה ולא אחרת כמו דלקת בשורש או שבר בכל מקרה אלך שיסתכלו ויבדקו אבל אם זה דחיסת מזון זה באיזור כתר שהוא קבוע האם אפשר לדעת בהסתכלות שזאת הבעיה ואם הבעיה או בדחיסת מזון או בעיה בכלל מהכתר האם החלפת הכצר ומדידות מחדש יתקנו את המצב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דחיסת מזון
ד''ר ניצן שלזינגר04/01/2019שירן שלום,
במידה ואין מגע הדוק בין השיניים , סביר שתהיה דחיסת מזון אשר יכולה לגרום לכאבים עזים בחניכייםלאחר אכילת מזון.
הטיפול הינו - ביצוע כתר או שחזור חדש אשר נמצא במגע חזק עם השן הסמוכה , כך שלא יתאפשר לזון להדחס.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר טיפול שורש פרפורציה בפורקציה?טלי31/12/2018
הי אני סובלת מזה מספר חודשים מכאבים לאחר טיפול שורש
הכאבים חזקים
לאחר שהשן ניפתחה מספר פעמים הוחלט גם לפתוח את השן הסמוכה
מצרפת צילום פנורמי שעשיתי ורציתי שתיראה האם הצל השחור בשן 36 מעיד על בעיה/ פרפורציה ?
וכן כפי שתראה השן האחרונה שניפתחה נישארה מחט בתעלה? גיליתי על כך במיקרה, הרופא לא יידע אותי על כך...
מה עלי לעשות? האמת נימאס לי מהכאבים האם היית ממליץ על עקירה של שן 36? ואולי גם זו עם המחט???
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כאבים לאחר טיפול שורש -
ד''ר ניצן שלזינגר04/01/2019טלי שלום,
הצילום אינו איכותי וקשה לראות .
רצוי לשמר משנן קיים אולם אם יש סדק ודאי הרי שיש לעקור את השן בהקדם.
מכשיר שבור בתעלה , במידה והשן אינה סימסומית- כלומר אין כאבים ואין סימני דלקת , הרי שאין צורך לגעת בשן.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת טיפול שורש ומעבר לסתימהרומי29/12/2018
הגעתי לרופא שיניים למטרת סתימה ותוך כדי הוא אמר לי שהוא מתחיל טיפול שורש.
אני מרגישה מרומה וכועסת אני בתחושה שהיה ניתן לשמר את השן.
עד עכשיו הוא נוקה את התעלות ולפי מיטב הבנתי לא הוציא את השורש ולא סתם חומר סתימה
האם עוד ניץן להפוך לסתימה רגילה או שלאחר ניקוי התעלות זה אבוד? יש טים ללכת ליוות דעת נוספת? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
האם ניתן לבצע סתימה רגילה בשן שהתחילו בה טיפול שורש?
ד''ר ניצן שלזינגר04/01/2019רומי שלום,
במידה וכבר היתה כניסה למוך השן , אין ברירה אלא לבצע טיפול שורש בכל התעלות.
לגבי התחושות שלך - לא תמיד ניתן לדעת האם ניתן להציל שן עם עששת עמוקה - יש לסלק את העששת בזהירות ,במידה ומגיעים לחלק החי כלומר למוך השן , הרי שיש צורך בטיפול שורש .
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוגי שתלים למחוסרי עצםאביבית29/12/2018
ידוע לי כי קיימות מספר שיטות::
שתל דיווה
IRAISE
פירמידיון
שתלים החובקים
התוכל בבקה להסביר את ההבדל ביניהם? היתרונות והחסרונות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שתלים למצב של חוסר בעצם
ד''ר ניצן שלזינגר04/01/2019אביבית שלום,
שתל דיווה ושתל I-RAISE - הינם שתלים המיועדים לבצע הרמת סינוס זעיר פולשנית בסינוס של הלסת העליונה - הרמת הסינוס מתבצעת ע"י החדרת עצם דרך תעלה המצויה בגוף השתל ודכה מזרימים עצם נוזלית אשר מרימה את הסינוס, לאחר מספר חודשים העצם הופכת לחלק מהסלת ויכולה לתמוך בשתלים.
שתלי פירמידיון- הינם שתלים המיועדים לעצם קצרה - השתלים הללו בנויים כך שבמהלך ההחדרה שלהם החלק הפנימי של השתל נפתח ובכך מגדיל את שטח הפנים של השתל ביחד עם הצמדת השתל למקום.
שתלים חובקים - אני מניח שאת מתכוונת לשתלים אשר לא נכנסים לתוך העצם אלא רק עוטפים את העצם ומה שמחזיק אותם זה החניכיים- יש לשהתמש בשתלים הללו בזהירות יתרה ולבחור את המקרים בצורה המייטבית
מקווה שהייתי לעזר :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים שיש לי מהשןשרית28/12/2018
יש לי כאב ממש חזק כל פעם שמנקה בין שיניים בשן מסוימת היה גם דימום נוראי בהתחלה אבל עכשיו הדימום רק מדי םעם והכאב כל ממש מנש חזק ונמשך הרבה זמן עוד אחרי הצחצוח והניקוי ולפעמים לא תמיד גם לםעמים רגישות וכאב קצת גם בלעיסה וגם הרגשת לחץ ללא קשר לאכילה. מה זה יכול להיות האם מהחניכיים מהשן ומה זה יכול להצביע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כאבים מן השן
ד''ר ניצן שלזינגר04/01/2019שירה /שרית שלום,
במידה ומדובר בדימום הרי שמקור הדלקת הוא בחניכיים- ממליץ להבדק אצל הרופא המטפל :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סובלת מבעיות בשן ובחניכייםנטע27/12/2018
יש לי בעיות בזמן האחרון סביב כתר קבוע גם מספיק פעמים דימומים וכאב שמנקה לפעמים שניהם ולפעמים רק כאב וביום יומיים האחרונים ללא קשר לכלום מרגישה סוג של לחץ וכאב שכאילו לוחצת ולועסת על השן ללא סיבה שמופעל לחץ ללא פעולה שצריכה על השן. שבוע הבא יש לי תור אבל יכול להיות שמה שהתחיל בעיה של חניכיים הפך לבעיה מורכבת בחניכיים חוץ מהחלפת או יכול להיות סתם לחץ שלי למרות שמרגישה החמרה או האם יכול להיות מצב של בעיה שם מהחניכיים שלחץ שם ועדיתי עומסים שנעשה שם שבר והטיפול יכול להיות גם טיפול שורש האם לפעמים עושים טיפול שורש כתוצאה משבר או במקרה כזה רק עקירה ? ואם עשיתי לחץ או שבר אם נזק האם אפשר לראות בעיה מספיק בצילום או חייבים להוריד את הכתר אפילו רק כדי איבחון מה הבעיה? וזה שמרגישה לחץ כמו שבר יכול להיות שבר קטן בשורש שניתן לטפל או אפילו לחץ מהדלקת חניכיים הכאבים והעומבים גרמו לדלקת חניכיים ושברים בשורשים ובכתר שצריך טיפול מורכב בשיניים או בחניכיים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בעיות בשן ובחניכיים
ד''ר ניצן שלזינגר04/01/2019נטע / שירה שלום,
שאלה מבולבלת , לא ברור מה את שואלת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)



