פורום שתלים דנטליים, טיפול שורש - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר ניצן שלזינגר
ד"ר ניצן שלזינגר
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר ניצן שלזינגר ללא פרסום בפורום
 
  • שתלים למחוסרי רכס עצם
    רננה
    19/01/2017

    שמעתי כי ישנו שתל חדש בשם דיווה המתאים למקרים אלו.
    בצורה המונעת את הצורך בהרמת סינוס
    מה ידוע עליו והאם אכן הוא טוב ומתאים ?
    איך ניתן לדעת מי מבצע שתלים אלו ?
    כמו כן שמעתי גם על שתלים סבפריאוסטלים...
    איך יודעים מי מבצע שתלים אלו ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שתלים למחוסרי רכס עצם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתלים במצב של חוסר עצם

    ד''ר ניצן שלזינגר
    19/01/2017

    רננה שלום,
    שתל דיוה הינו שתל אשר פותח לצורך שיקום אזורים אחוריים בלסת העליונה , באוותם מקרים בהם אין מספיק עצם ויש צורך בהרמת סינוס פתוחה. במקום לבצע הרמת סינוס פתוחה - ניתן לבצע באמצעות השתל הזה הרמת סינוס בשיטה זעיר פולשנית. לשתל יש חלל פנימי הדומה לצינור אשר דרכו מחדירים עצם נוזלית - העצם הזו מרימה את הרירית של הסינוס ומאפשרת התקנת שתל באורך רגיל. עלי לציין כי ישנן מספר שיטות כאלו למשל שתל אשר נקרא IRAIZE וכן שיטה נוספת אשר בעזרת בלון מרימים את רצפת הסינוס ואז ניתן להחדיר עצם ואת השתל.
    השיטות הללו נחשבות לזעיר פולשניות ולכן הריפוי מהיר יותר ויש הרבה פחות תופעות לוואי - פחות נפיחות , פחות כאבים, ופחות שטפי דם.
    עלי לציין כי לא תמיד ניתן להשתמש בשיטות הללו - ישנם מצבים בהם אין מספיק עצם (מתחת לגובה של 3 מ"מ- לא ניתן להשתמש בשיטות הללו) ואז יש צורך לבצע הרמת סינוס פתוחה.
    יש לבדוק את הCT על מנת להעריך אפשרות של שימוש השיטות הללו.
    שתל סובפריאוסטלי- הינו שתל אשר "מונח" על העצם ולא מוכנס לתוכה (בניגוד לשתלים הרגילים אותם מחדירים אל תוך העצם ) בשיטה החדשה מייצרים שתלים כאלו בהתאמה מדוייקת לעצם ש כל אחד בנפרד - ע"י הדפסה תלת מימדית של השתלים הללו . לאחר שמניחים את השתלים הללו במקומם - מחברים את השתלים בעזרת ברגי טיטניום אשר מקבעים את השתלים הללו למקום.
    שתלים סבפריאוסטלים מהווים פתרון במקרים בהם יש חוסר של עצם (גם חוסר קיצוני).
    עלייך לברר האם הרופא המטפל שלך מבצע אותם.
    אשמח לעזור
    :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הדבקה של כתר קבוע
    ענת
    16/01/2017

    רציתי לשאול בהדבקת כתר אחרי כמה זמן רצוי מהדבקה בדבק זמני לעבור להדבקה קבועה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הדבקה של כתר קבוע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתי מדביקים כתר בהדבקה קבועה?

    ד''ר ניצן שלזינגר
    19/01/2017

    לאחר מדידת כתר או גשר והתאמתם בד"כ מדביקים בדבק זמני על מנת לאפשר למטופל לבדוק שאין כל בעיה עם הכתר - הכתר נוח ואין דחיסת מזון ואין כל הפרעה סגרית. במידה והכל בסדר ניתן להדביק את הכתר . ההדבקה יכולה להיות לאחר מספר ימים או אפילו מספר חודשים. חשוב לציין כי קיימת חשיבות רבה להדבקה הקבועה . במידה והכתר לא מודבק עם דבק קבוע - קיימת אפשרות שהדבק ישטף עם הזמן ובין הכתר לשן יכנס מזון וחיידקים דבר שעלול לגרום לרקבון של השן מתחת לכתר.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צילומים לפני חשיפת שתל
    שירה
    13/01/2017

    רציתי לשאול האם יש איזו בדיקות או צילומים שצריך לעשות לפני חשיפת השתל או מתי יודעים שההרמת סינוס והשתל נקלטו והכל בסדר , אני פוחדת בגלל אחרי הניתוח קיבלתי צינון ושהייתי בביקורת אצל הכירוג אמר שכנראה היה לי סוג של זיהום כתוצאה מהניתוח , השאלה מתי יודעים שהכל בסדר ואם צריך לעשות ואיך בודקים ואחרי כמה זמן כי נאמר לי לפני החשיפה בטוח אי אפשר אז לפי מה יידעו אם נעשה נזק או משהו להרמת סינוס ולשתל כתוצאה מהזיהום ואם כן מתי בערך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צילומים לפני חשיפת שתל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך יודעים ששתל נקלט והרמת הסינוס הצליחה?

    ד''ר ניצן שלזינגר
    14/01/2017

    שירה שלום,
    בד"כ במידה ושתל נכשל - ישנן תופעות לואי - של כאב נפיחות או הפרשת מוגלה - ישנם מקרים בהם השתל נכשל ללא הסימנים הללו - - הדבר די נדיר.
    בד"כ בחשיפה או לפני החשיפה מבצעים צילום רנטגן וניתן להתרשם מן השתל והרמת הסינוס .
    בחשיפה עצמה מתקינים על השתל כיפת ריפוי - ובהברגת כיפת הריפוי ניתן להתרשם האם השתל בסדר והוא יציב.
    ישנם מקרים מאוד נדירים בהם יש כשלון של שתל ללא כל הסמנים .
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשיפת שתל בשן טוחנת עליונה
    רוית
    10/01/2017

    אני אמורה בקרוב לעבור חשיפת שתל. בשן טוחנת עליונה שעברה שתל והרמת סינוס סגורה. קודם כן לפני החשיפה מומלץ שוב לעשות צילום סיטי או פנורמי במיוחד שהיה לי צינון איזה זמן לאחר ההשתלה ולבדוק שלא קרה כלום? ואשמח להסבר על הפעולה איך היא הולכת , האם צפויים תפרים וגם האם יהיו כאבים שאצטרך שוב לנוח כמה ימים ומה ההנחיות לאחר מכן ואחרי כמה זמן איך הולך באופן זמני כל השיקום כולו על השתל : מבנה , כתר זמני וקבוע והאם חוץ מהכתר הקבוע שברור שהמעבדה עושה איך הולך כל התהליך של המדידות וההכנה של הכל גם המבנה והכתר הזמני האם אותם עושים במרפאה או גם רק המעבדה מכינה אשמח להסבר קצר בנושא תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשיפת שתל ותהליך השיקום.

    ד''ר ניצן שלזינגר
    11/01/2017

    רוית שלום,
    במידה השתל נמצא מתחת לחניכיים , הרי שיש צורך לחשוף אותו - - לצורך כך מרדימים את החניכיים ויוצרים חתך מעל אזור השתל - לעיתים יש צורך בתפרים ולעיתי לא - תלוי בגודל הפתיחה וכמה החניכיים הוזזו.
    לאחר מכן מחכים כשבועיים ואז ניתן לקחת מידה - בדומה למידה שלוקחים לשן אשר הוכנה לכתר.
    על מנת לקהעביר לטכנאי את המיקום המדוייק של השתל , משתמשים בטרנספר אשר אליו המחברים אנלוג ( המדמה את השתל) - הטכנאי יוצק גבס ומתקבל מודל של השיניים ביחד עם ה"שתל" - ואז הטכנאי בונה את המבנה ואת הכתר ושולח את העבודה למדידה בפה המטופל.
    הרןפא מתקין את הבמנה ומודד את הכתר ומתאים אותו לשיניים הסמוכות ולסגירה.ובמידת הצורך לוקח מידה נוספת ביחד עם הכתר . ומתקין כתר זמני .
    הטכנאי מתאים את הכתר באופן סופי ושולח אותו שוב לרופא אשר בד"כ בתור הזה יתקין את הכתר .
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים לאחר טיפול שורש
    נועה
    09/01/2017

    אני אחרי טיפול שורש 3 ימים ובטעות לעסתי על השן טיפה ומאז מרגיש כאב אני יודעת שאסור היה שכחתי לרגע האם זה יכול ובעיקרון כמה זמן אסור ללעוס ועשוי להיות עוד רגיש וכמה זמן אחרי זה מותר לעשות מבנה אחרי 10 ימים אפשר כבר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים לאחר טיפול שורש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים לאחר טיפול שורש

    ד''ר ניצן שלזינגר
    11/01/2017

    שלום נועה,
    לעיתים לאחר טיפול שורש יש כאב, לכן רצוי להמנע מלעיסה על השן - בעקרון הכאב הולך ונעלם עם הזמן.
    בד"כ ניתן לבצע מבנה לאחר 10 ימים - אבל במידה ויהיו כאבים מן השן רצוי לחכות עד לחלוף הכאב.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסבר על שחזור מילואה בשן
    רעות
    06/01/2017

    דיברו איתי על שחזור מילואה אפשר הסבר קטן על זה מה זה בדיוק לא הבנתי והאם זה יכול להחליף מבנה או כתר לאחר טיפול שורש והאם זה מתאים לכל סוג של שן או רק שיניים קדמיות? ובמקרה של חריקת שיניים האם כדאי להשתמש בזה גם או במקרה כזה לא כדאי אלא מבנה וכתר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הסבר על שחזור מילואה בשן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מילואה - INLAY - שחזור יצוק המחליף סתימה

    ד''ר ניצן שלזינגר
    07/01/2017

    רעות / שירה שלום,
    מילואה INLAY /ONLAY- הינה סתימה יצוקה אשר מדביקים אל השן - יש לסוג הזה של שיקום יתרון בכך שחומר המילוי הינה יחידה אחת מוצקה וגם אם חסר קיר או מספר קירות ניתן לבדביק את המילואה הזו ולקבל שיחזור עמיד מאוד - ישנם מקרים בהם המילואה חובקת את חומר השן ואז מחזקת את השן הקיימת - ניתן לבצע מילואה - בשן חיה ובשן לאחר טיפול שורש .
    במקרים בהם חסר הרבה מחומר השן - יש צורך בכל זאת במנה וכתר.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כתר לאחר טיפול שורש
    שירה
    06/01/2017

    אני אחרי טיפול שורש אצל מומחה שגמר בשן טוחנת עליונה הכי אחרונה (לא בינה) אמר שלא בטוח שכדאי יהיה לשים כתר אולי רק מבנה מה דעתך בנושא לא מסוכן רק מבנה אשאל את הרופאה המשקמת ונתייעץ אבל במיוחד שאני גם שוחקת ופוחדת שהסיכוי לשבירה יותר גדול ועד שיעשו סד בגלל עוד משהוא יעברו כמעט חצי שנה לפחות מהה דעתך יש מצבים שעושים רק מבנה או שמומלץ כתר וברור שאתייעץ עם הרופאה ונחליט ביחד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כתר לאחר טיפול שורש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיקום לאחר טיפול שורש

    ד''ר ניצן שלזינגר
    07/01/2017

    שירה שלום,
    קשה ליעץ מבלי לבדוק באופן קליני.
    בד"כ לאחר טיפול שורש יש צורך במבנה וכתר - כי הרבה מן החומר של הכותרת חסר והקירות דקים - ישנם מקרים בהם יש הרבה חומר שן ואז באותם המקרים ניתן להשאיר את השן בלי כתר .
    במקרה שלך במידה ואת שוחקת - תהיה נטיה גדולה יותר לבצע כתר- אבל כאמור כל מקרה לגופו.
    בהצלחה :-)
    דר' ניצן שלזינגר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סתימה זמנית בשן טוחנת
    ירדן
    01/01/2017

    שמו לי סתימה זמנית הייתה בעיה שהשאירו לבדיקה ועכשיו ברור שאין טיפטל אחר רק סתימה קבועה במקום זאת השאלה כמה זמן אפשר להשאר עם סתימה זמנית ללא חשש פשוט בקרוב עושים טיפול אחר ורוצה רק אחרי שאגמור אותו שלא יכאב בבת אחת משני מקומות בו זמנית אלא דבר דבר האם סתימה יכולה שבועות ? חודשים? מדובר בשן טוחנת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סתימה זמנית בשן טוחנת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה זמן ניתן להיות עם סתימה זמנית?

    ד''ר ניצן שלזינגר
    02/01/2017

    ירדן שלום,
    התשובה העקרונית היא כמה שפחות - שכן סתימה זמנית פחות עמידה לאורך זמן.
    יש לציין כי יש סוגים שונים של סתימות זמניות - ישנ כאלו המוכנות מראש -והן בד"כ לא עמידות לאורך זמן.
    מאידך ישנם סתימות זמניות עמידות מאוד - כמו IRM או FUGI9 ( אשר משמשת גם כסתימה קבועה)- הסתימות הללו באם מבוצעות בצורה נכונה - יכולות להיות בפה במשך חודשים.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימום לפני טיפול שורש
    רוית
    29/12/2016

    שלום יש לי שן שצריכה טיפול שורש בקרוב אמורה להיות בטיפול אבל היום בזמן ניקוי רק במקום הספציפי ירד טיפה דם צריכה להלחץ מזה והאם זה אומר משהוא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דימום לפני טיפול שורש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול שורש ודימום

    ד''ר ניצן שלזינגר
    31/12/2016

    שלום רוית,
    טיפול שורש הינו טיפול שנעשה בשורשי השן עצמה.
    הדימום שאת מתארת קרוב לודאי נובע מן החניכיים ולכן אין קשר ישיר בין הצורך בטיפול השורש לבין הדימום.
    יתכן הנגע העששתי או הסתימה הזמנית נמצאים בגובה או מתחת לחניכיים -דבר שיכול לגרום לדלקת מקומית של החניכיים במקום ולדימום במגע.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צורך בטיפול שורש שן 25?
    רועי
    26/12/2016

    שלום
    בן 65, לאחר דלקת פריאפיקלית בשן 24, מלפני כשנה אז אובחן סדק בשורש, עברתי עקירה ובהמשך בוצע שתל לשן 24 מלפני כחצי שנה, טרם בוצע עדין שיקום. בזמנו לא נאמר לי כי יש בעיה כלשהי עם שן 25, אך כעת נאמר כי 25 זקוקה לחידוש טיפול שורש. אציין כי אין כאבים או רגישות כלשהי.
    אודה לדעתך לגבי נחיצות הטיפול. מצורף צילום
    תודה רבה מראש.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צורך בטיפול שורש שן 25?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צילום קודם להשוואה

    רועי
    26/12/2016

    מצורף צילום קודם של השן


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתלים למחוסרי עצם ובעלי סינוסטיס
    דלית
    24/12/2016

    על איזה סוג תמליץ במקרה כזה ?
    (יש אישור אף אוזן גרון להרמת סינוס)

    מה דעתך על שתל סובפריאוסטלי והאם יש בארץ מישהו שיודע ומתעסק עם שתל כזה ?

    האם ידוע לך על ניסוי או מחקר בנושא ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתלים בלסת עליונה אחורית במצב של חוסר עצם

    ד''ר ניצן שלזינגר
    31/12/2016

    דלית שלום,
    קשה לתת לך המלצה ספיציפית - מאחר ואין בידי צילומי ה CT הרלוונטיים.
    בכל מקרה - במדיה ויש אישור לבצע הרמת סינוס - הרי שניתן לבצע - יתכן וניתן יהיה לבצע את הרמת הסינוס בצורה סגורה או שיטה זעיר פולשנית ואז להקטין את תופעות הלואי.
    לגבי שתלים סבפריוסטליים- הינם שתלים אשר "מונחים" על העצם - ולכן הם מבוצעים בהתאמה אישית ( באמצעות בניה מיוחדת על המודל הוירטואלי שהתקבל מסריקת הCT של הלסת ) ואז מחזקים אותם בעזרת ברגי טיטניום אל הלסת. ישנן מספר שיטות - אולם הן בסה"כ דומות.
    בעבר השתמשו יותר בשיטה זו, אולם השתל הדנטלי המודרני שנמצא בשימוש היום דחק את השימוש בו - שכן יש יותר הצלחה והשיטה פשוטה יותר .
    אולם במקרים בהם אין מספיק עצם ולא ניתן לבנות עצם בצורה פשוטה ( עלי לציין כי דוקא הרמת סינוס היא אחת הדרכים הפשוטות יותר לבנית עצם), הרי שניתן להשתמש בשיטה הזו בצורה היותר מודרנית שלה.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סתימה לבנה בשן טוחנת
    תמי
    17/12/2016

    הייתי לעשות טיפול שורש התחיל התחלה ופתח ואז התברר שהמקום נקי וכנראה הכאב כנראה ממקום אחר למרות הביטחון שלי משם ואז נאלץ לסגור את השן בסתימה זמנית ללא טיפול שורש. עושים עוד בדיקה לברר שבטוח זה לא המקום אם יתברר שלא צריך האם סתימה זמנית ייאלצו להסיר ולשים סתימה חדשה ואם כן אפשר לבנה או משהוא אחר במיוחד שכנראה אין זיהום? מדובר בשן טוחנת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סתימה לבנה בשן טוחנת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סתימה לבנה בשן טוחנת

    ד''ר ניצן שלזינגר
    20/12/2016

    שלום תמי,
    אין כל בעיה לבצע סתימה לבנה בשן טוחנת ובלד שהתנאים ליצירת שחזור שכזה מתאימים.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים קשורים לטיפול שורש
    נועה
    15/12/2016

    פעם ראשונה שקורה לי כזה דבר היינו ספקטים אבל בגלל כאבים שלא עוברים היינו די בטוחים שזה טיפול שורש. הלכתי היום לתור התחיל לשים את הזריקות אחרי שהשפיעו התחיל בשלב התחלתי ואחרי איזה כמה דקות הפסיק שאל כמה זמן הסתימה אמרתי הרבה שנים , נאמר שלא רואה לא בעיה בעצב ולא דלקת חושד שזה בכלל שן מלמעלה ולא מלמטה מקבילה לה אמר שיכול להיות תחושה והתחושה משם שבוע הבא יבדקו כי אמר בגלל ההרדמה החזקה התחושה שלי לא מחזיקה ואחרי שההשפעה עברה והכאבים ואכלתי קרה לי משהו מוזר חשבתי שחלק מהשן והגעתי אליו שוב אמר שכלום זה כנראה בכל זאת מהאוכל אמרתי לא הייתי באה לולא כאבים ומרגישה אף חזקים יותר משהיו אמרתי יכול להיות שמשהו פתח את סף הכאב אבל אמר די בטוח שזה משהו ומהשן שהוא יותר חושד לא מה שחשדתי האם יכול להיות כזה דבר שחושבים שמשן אחת ובסוף זה מקבילה לה באותו לסת רק במקום למעלה למטה יכולים עד כדי כך להתבלבל ולא להרגיש מאיפה הכאב בא אם למעלה או למטה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים קשורים לטיפול שורש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איבחון מקור כאב

    ד''ר ניצן שלזינגר
    20/12/2016

    נועה שלום,
    כשאר מגיע מטופל עם תלונה של כאב - לעיתים הקושי הוא בזיהוי מקור הכאב. לא תמיד קל לזהות את השן שגורמת לכאב.
    ישנם מקרים בהם הזיהוי קל וודאי ולעומתם מקרים בהם יש כאב חזק אבל ללא יכולת זיהוי של מקור הכאב. זה יכול להיות מאותה הלסת או אפילו מן הלסת הנגדית . לכן במידה ואין זיהוי ודאי לא מבצעים שום טיפול. אלא ממתינים עד להתבהרות המצב.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגשה לאחר טיפול שורש
    גאיה
    13/12/2016

    אני כמעט שבוע אחרי טיפול שורש , בהתחלה היו כאבים ביום יומיים שלקחתי כדור עכשיו נשארה איזה הרגשה לא בדיוק של כאב יותר של אי נוחות האם זה יכול להיות והאם ההרגשה יכולה להיות עם הסתימה הזמנית שתשתנה ברגע שישימו את המבנה כלומר זה יכול להיות הרגשה שונה משן רגילה / או שן קיימת עם כתר הרגשה שונה לא כואב ולא נפוח ולא משתמשת בכדורים כבר רק הרגשה אחרת משאר השיניים האם זה מצב שיכול להיות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הרגשה לאחר טיפול שורש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגשה לאחר טיפול שורש

    ד''ר ניצן שלזינגר
    20/12/2016

    שירה שלום,
    יתכן ולאחר טיפול השורש תהיה תחושה שונה מן השן - בד"כ לאחר תקופה מסויימת התחושה עוברת.
    בד"כ החלפת הסתימה הזמנית במבנה לא משנה את התחושה הזו.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול שורש וכאב פנים
    רינת
    07/12/2016

    לפני שבועיים בוצע בי טיפול שורש בשן אחורית עליונה
    ועד היום יש לי כאב עמום בעצמות הלחיים
    הייתכן שישנה דלקת בקצה השורש שלא טופלה במלואה או לא כראוי ?
    עשו לי סתימת שורש אך עדיין לא עשיתי מבנה וכתר...
    לפי הבנתי טיפול שורש אורך בין 45 דקות לשעה (זה גם התור שנקבע)
    ואחרי רבע שעה הרופא סיים... על כן אני חוששת שמא הטיפול לא הושלם.
    האם יש יסוד לחשש שלי ?
    מה עליי לעשות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול שורש וכאב פנים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב לאחר טיפול שורש

    ד''ר ניצן שלזינגר
    20/12/2016

    רינת שלום,
    לעיתים לאחר טיפול שורש יש כאב מן השן ומן האזור . הכאב הזה חולף עם הזמן.
    יש לבדוק שהשן שעברה טיפול אינה נמצאת במגע סגרי - כלומר כאשר את סוגרת את הפה אין מגע בשן הזו מול השן הנגדית.
    לגבי משך הטיפול - אין אומדן ברור - לעיתים בשטיפול בתעלה אחת הטיפול מהיר יותר בפרט כאשר התעל רחבה וישרה.
    במידה ויש לך ספקות - ממליץ לפנות לרופא המטפל.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום