מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שתלים למחוסרי רכס עצםרננה19/01/2017
שמעתי כי ישנו שתל חדש בשם דיווה המתאים למקרים אלו.
בצורה המונעת את הצורך בהרמת סינוס
מה ידוע עליו והאם אכן הוא טוב ומתאים ?
איך ניתן לדעת מי מבצע שתלים אלו ?
כמו כן שמעתי גם על שתלים סבפריאוסטלים...
איך יודעים מי מבצע שתלים אלו ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שתלים במצב של חוסר עצם
ד''ר ניצן שלזינגר19/01/2017רננה שלום,
שתל דיוה הינו שתל אשר פותח לצורך שיקום אזורים אחוריים בלסת העליונה , באוותם מקרים בהם אין מספיק עצם ויש צורך בהרמת סינוס פתוחה. במקום לבצע הרמת סינוס פתוחה - ניתן לבצע באמצעות השתל הזה הרמת סינוס בשיטה זעיר פולשנית. לשתל יש חלל פנימי הדומה לצינור אשר דרכו מחדירים עצם נוזלית - העצם הזו מרימה את הרירית של הסינוס ומאפשרת התקנת שתל באורך רגיל. עלי לציין כי ישנן מספר שיטות כאלו למשל שתל אשר נקרא IRAIZE וכן שיטה נוספת אשר בעזרת בלון מרימים את רצפת הסינוס ואז ניתן להחדיר עצם ואת השתל.
השיטות הללו נחשבות לזעיר פולשניות ולכן הריפוי מהיר יותר ויש הרבה פחות תופעות לוואי - פחות נפיחות , פחות כאבים, ופחות שטפי דם.
עלי לציין כי לא תמיד ניתן להשתמש בשיטות הללו - ישנם מצבים בהם אין מספיק עצם (מתחת לגובה של 3 מ"מ- לא ניתן להשתמש בשיטות הללו) ואז יש צורך לבצע הרמת סינוס פתוחה.
יש לבדוק את הCT על מנת להעריך אפשרות של שימוש השיטות הללו.
שתל סובפריאוסטלי- הינו שתל אשר "מונח" על העצם ולא מוכנס לתוכה (בניגוד לשתלים הרגילים אותם מחדירים אל תוך העצם ) בשיטה החדשה מייצרים שתלים כאלו בהתאמה מדוייקת לעצם ש כל אחד בנפרד - ע"י הדפסה תלת מימדית של השתלים הללו . לאחר שמניחים את השתלים הללו במקומם - מחברים את השתלים בעזרת ברגי טיטניום אשר מקבעים את השתלים הללו למקום.
שתלים סבפריאוסטלים מהווים פתרון במקרים בהם יש חוסר של עצם (גם חוסר קיצוני).
עלייך לברר האם הרופא המטפל שלך מבצע אותם.
אשמח לעזור
:-)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הדבקה של כתר קבועענת16/01/2017
רציתי לשאול בהדבקת כתר אחרי כמה זמן רצוי מהדבקה בדבק זמני לעבור להדבקה קבועה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מתי מדביקים כתר בהדבקה קבועה?
ד''ר ניצן שלזינגר19/01/2017לאחר מדידת כתר או גשר והתאמתם בד"כ מדביקים בדבק זמני על מנת לאפשר למטופל לבדוק שאין כל בעיה עם הכתר - הכתר נוח ואין דחיסת מזון ואין כל הפרעה סגרית. במידה והכל בסדר ניתן להדביק את הכתר . ההדבקה יכולה להיות לאחר מספר ימים או אפילו מספר חודשים. חשוב לציין כי קיימת חשיבות רבה להדבקה הקבועה . במידה והכתר לא מודבק עם דבק קבוע - קיימת אפשרות שהדבק ישטף עם הזמן ובין הכתר לשן יכנס מזון וחיידקים דבר שעלול לגרום לרקבון של השן מתחת לכתר.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילומים לפני חשיפת שתלשירה13/01/2017
רציתי לשאול האם יש איזו בדיקות או צילומים שצריך לעשות לפני חשיפת השתל או מתי יודעים שההרמת סינוס והשתל נקלטו והכל בסדר , אני פוחדת בגלל אחרי הניתוח קיבלתי צינון ושהייתי בביקורת אצל הכירוג אמר שכנראה היה לי סוג של זיהום כתוצאה מהניתוח , השאלה מתי יודעים שהכל בסדר ואם צריך לעשות ואיך בודקים ואחרי כמה זמן כי נאמר לי לפני החשיפה בטוח אי אפשר אז לפי מה יידעו אם נעשה נזק או משהו להרמת סינוס ולשתל כתוצאה מהזיהום ואם כן מתי בערך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
איך יודעים ששתל נקלט והרמת הסינוס הצליחה?
ד''ר ניצן שלזינגר14/01/2017שירה שלום,
בד"כ במידה ושתל נכשל - ישנן תופעות לואי - של כאב נפיחות או הפרשת מוגלה - ישנם מקרים בהם השתל נכשל ללא הסימנים הללו - - הדבר די נדיר.
בד"כ בחשיפה או לפני החשיפה מבצעים צילום רנטגן וניתן להתרשם מן השתל והרמת הסינוס .
בחשיפה עצמה מתקינים על השתל כיפת ריפוי - ובהברגת כיפת הריפוי ניתן להתרשם האם השתל בסדר והוא יציב.
ישנם מקרים מאוד נדירים בהם יש כשלון של שתל ללא כל הסמנים .
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשיפת שתל בשן טוחנת עליונהרוית10/01/2017
אני אמורה בקרוב לעבור חשיפת שתל. בשן טוחנת עליונה שעברה שתל והרמת סינוס סגורה. קודם כן לפני החשיפה מומלץ שוב לעשות צילום סיטי או פנורמי במיוחד שהיה לי צינון איזה זמן לאחר ההשתלה ולבדוק שלא קרה כלום? ואשמח להסבר על הפעולה איך היא הולכת , האם צפויים תפרים וגם האם יהיו כאבים שאצטרך שוב לנוח כמה ימים ומה ההנחיות לאחר מכן ואחרי כמה זמן איך הולך באופן זמני כל השיקום כולו על השתל : מבנה , כתר זמני וקבוע והאם חוץ מהכתר הקבוע שברור שהמעבדה עושה איך הולך כל התהליך של המדידות וההכנה של הכל גם המבנה והכתר הזמני האם אותם עושים במרפאה או גם רק המעבדה מכינה אשמח להסבר קצר בנושא תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חשיפת שתל ותהליך השיקום.
ד''ר ניצן שלזינגר11/01/2017רוית שלום,
במידה השתל נמצא מתחת לחניכיים , הרי שיש צורך לחשוף אותו - - לצורך כך מרדימים את החניכיים ויוצרים חתך מעל אזור השתל - לעיתים יש צורך בתפרים ולעיתי לא - תלוי בגודל הפתיחה וכמה החניכיים הוזזו.
לאחר מכן מחכים כשבועיים ואז ניתן לקחת מידה - בדומה למידה שלוקחים לשן אשר הוכנה לכתר.
על מנת לקהעביר לטכנאי את המיקום המדוייק של השתל , משתמשים בטרנספר אשר אליו המחברים אנלוג ( המדמה את השתל) - הטכנאי יוצק גבס ומתקבל מודל של השיניים ביחד עם ה"שתל" - ואז הטכנאי בונה את המבנה ואת הכתר ושולח את העבודה למדידה בפה המטופל.
הרןפא מתקין את הבמנה ומודד את הכתר ומתאים אותו לשיניים הסמוכות ולסגירה.ובמידת הצורך לוקח מידה נוספת ביחד עם הכתר . ומתקין כתר זמני .
הטכנאי מתאים את הכתר באופן סופי ושולח אותו שוב לרופא אשר בד"כ בתור הזה יתקין את הכתר .
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים לאחר טיפול שורשנועה09/01/2017
אני אחרי טיפול שורש 3 ימים ובטעות לעסתי על השן טיפה ומאז מרגיש כאב אני יודעת שאסור היה שכחתי לרגע האם זה יכול ובעיקרון כמה זמן אסור ללעוס ועשוי להיות עוד רגיש וכמה זמן אחרי זה מותר לעשות מבנה אחרי 10 ימים אפשר כבר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כאבים לאחר טיפול שורש
ד''ר ניצן שלזינגר11/01/2017שלום נועה,
לעיתים לאחר טיפול שורש יש כאב, לכן רצוי להמנע מלעיסה על השן - בעקרון הכאב הולך ונעלם עם הזמן.
בד"כ ניתן לבצע מבנה לאחר 10 ימים - אבל במידה ויהיו כאבים מן השן רצוי לחכות עד לחלוף הכאב.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר על שחזור מילואה בשןרעות06/01/2017
דיברו איתי על שחזור מילואה אפשר הסבר קטן על זה מה זה בדיוק לא הבנתי והאם זה יכול להחליף מבנה או כתר לאחר טיפול שורש והאם זה מתאים לכל סוג של שן או רק שיניים קדמיות? ובמקרה של חריקת שיניים האם כדאי להשתמש בזה גם או במקרה כזה לא כדאי אלא מבנה וכתר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מילואה - INLAY - שחזור יצוק המחליף סתימה
ד''ר ניצן שלזינגר07/01/2017רעות / שירה שלום,
מילואה INLAY /ONLAY- הינה סתימה יצוקה אשר מדביקים אל השן - יש לסוג הזה של שיקום יתרון בכך שחומר המילוי הינה יחידה אחת מוצקה וגם אם חסר קיר או מספר קירות ניתן לבדביק את המילואה הזו ולקבל שיחזור עמיד מאוד - ישנם מקרים בהם המילואה חובקת את חומר השן ואז מחזקת את השן הקיימת - ניתן לבצע מילואה - בשן חיה ובשן לאחר טיפול שורש .
במקרים בהם חסר הרבה מחומר השן - יש צורך בכל זאת במנה וכתר.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתר לאחר טיפול שורששירה06/01/2017
אני אחרי טיפול שורש אצל מומחה שגמר בשן טוחנת עליונה הכי אחרונה (לא בינה) אמר שלא בטוח שכדאי יהיה לשים כתר אולי רק מבנה מה דעתך בנושא לא מסוכן רק מבנה אשאל את הרופאה המשקמת ונתייעץ אבל במיוחד שאני גם שוחקת ופוחדת שהסיכוי לשבירה יותר גדול ועד שיעשו סד בגלל עוד משהוא יעברו כמעט חצי שנה לפחות מהה דעתך יש מצבים שעושים רק מבנה או שמומלץ כתר וברור שאתייעץ עם הרופאה ונחליט ביחד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיקום לאחר טיפול שורש
ד''ר ניצן שלזינגר07/01/2017שירה שלום,
קשה ליעץ מבלי לבדוק באופן קליני.
בד"כ לאחר טיפול שורש יש צורך במבנה וכתר - כי הרבה מן החומר של הכותרת חסר והקירות דקים - ישנם מקרים בהם יש הרבה חומר שן ואז באותם המקרים ניתן להשאיר את השן בלי כתר .
במקרה שלך במידה ואת שוחקת - תהיה נטיה גדולה יותר לבצע כתר- אבל כאמור כל מקרה לגופו.
בהצלחה :-)
דר' ניצן שלזינגר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סתימה זמנית בשן טוחנתירדן01/01/2017
שמו לי סתימה זמנית הייתה בעיה שהשאירו לבדיקה ועכשיו ברור שאין טיפטל אחר רק סתימה קבועה במקום זאת השאלה כמה זמן אפשר להשאר עם סתימה זמנית ללא חשש פשוט בקרוב עושים טיפול אחר ורוצה רק אחרי שאגמור אותו שלא יכאב בבת אחת משני מקומות בו זמנית אלא דבר דבר האם סתימה יכולה שבועות ? חודשים? מדובר בשן טוחנת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כמה זמן ניתן להיות עם סתימה זמנית?
ד''ר ניצן שלזינגר02/01/2017ירדן שלום,
התשובה העקרונית היא כמה שפחות - שכן סתימה זמנית פחות עמידה לאורך זמן.
יש לציין כי יש סוגים שונים של סתימות זמניות - ישנ כאלו המוכנות מראש -והן בד"כ לא עמידות לאורך זמן.
מאידך ישנם סתימות זמניות עמידות מאוד - כמו IRM או FUGI9 ( אשר משמשת גם כסתימה קבועה)- הסתימות הללו באם מבוצעות בצורה נכונה - יכולות להיות בפה במשך חודשים.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום לפני טיפול שורשרוית29/12/2016
שלום יש לי שן שצריכה טיפול שורש בקרוב אמורה להיות בטיפול אבל היום בזמן ניקוי רק במקום הספציפי ירד טיפה דם צריכה להלחץ מזה והאם זה אומר משהוא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול שורש ודימום
ד''ר ניצן שלזינגר31/12/2016שלום רוית,
טיפול שורש הינו טיפול שנעשה בשורשי השן עצמה.
הדימום שאת מתארת קרוב לודאי נובע מן החניכיים ולכן אין קשר ישיר בין הצורך בטיפול השורש לבין הדימום.
יתכן הנגע העששתי או הסתימה הזמנית נמצאים בגובה או מתחת לחניכיים -דבר שיכול לגרום לדלקת מקומית של החניכיים במקום ולדימום במגע.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צורך בטיפול שורש שן 25?רועי26/12/2016
שלום
בן 65, לאחר דלקת פריאפיקלית בשן 24, מלפני כשנה אז אובחן סדק בשורש, עברתי עקירה ובהמשך בוצע שתל לשן 24 מלפני כחצי שנה, טרם בוצע עדין שיקום. בזמנו לא נאמר לי כי יש בעיה כלשהי עם שן 25, אך כעת נאמר כי 25 זקוקה לחידוש טיפול שורש. אציין כי אין כאבים או רגישות כלשהי.
אודה לדעתך לגבי נחיצות הטיפול. מצורף צילום
תודה רבה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום קודם להשוואה
רועי26/12/2016מצורף צילום קודם של השן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתלים למחוסרי עצם ובעלי סינוסטיסדלית24/12/2016
על איזה סוג תמליץ במקרה כזה ?
(יש אישור אף אוזן גרון להרמת סינוס)
מה דעתך על שתל סובפריאוסטלי והאם יש בארץ מישהו שיודע ומתעסק עם שתל כזה ?
האם ידוע לך על ניסוי או מחקר בנושא ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שתלים בלסת עליונה אחורית במצב של חוסר עצם
ד''ר ניצן שלזינגר31/12/2016דלית שלום,
קשה לתת לך המלצה ספיציפית - מאחר ואין בידי צילומי ה CT הרלוונטיים.
בכל מקרה - במדיה ויש אישור לבצע הרמת סינוס - הרי שניתן לבצע - יתכן וניתן יהיה לבצע את הרמת הסינוס בצורה סגורה או שיטה זעיר פולשנית ואז להקטין את תופעות הלואי.
לגבי שתלים סבפריוסטליים- הינם שתלים אשר "מונחים" על העצם - ולכן הם מבוצעים בהתאמה אישית ( באמצעות בניה מיוחדת על המודל הוירטואלי שהתקבל מסריקת הCT של הלסת ) ואז מחזקים אותם בעזרת ברגי טיטניום אל הלסת. ישנן מספר שיטות - אולם הן בסה"כ דומות.
בעבר השתמשו יותר בשיטה זו, אולם השתל הדנטלי המודרני שנמצא בשימוש היום דחק את השימוש בו - שכן יש יותר הצלחה והשיטה פשוטה יותר .
אולם במקרים בהם אין מספיק עצם ולא ניתן לבנות עצם בצורה פשוטה ( עלי לציין כי דוקא הרמת סינוס היא אחת הדרכים הפשוטות יותר לבנית עצם), הרי שניתן להשתמש בשיטה הזו בצורה היותר מודרנית שלה.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סתימה לבנה בשן טוחנתתמי17/12/2016
הייתי לעשות טיפול שורש התחיל התחלה ופתח ואז התברר שהמקום נקי וכנראה הכאב כנראה ממקום אחר למרות הביטחון שלי משם ואז נאלץ לסגור את השן בסתימה זמנית ללא טיפול שורש. עושים עוד בדיקה לברר שבטוח זה לא המקום אם יתברר שלא צריך האם סתימה זמנית ייאלצו להסיר ולשים סתימה חדשה ואם כן אפשר לבנה או משהוא אחר במיוחד שכנראה אין זיהום? מדובר בשן טוחנת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סתימה לבנה בשן טוחנת
ד''ר ניצן שלזינגר20/12/2016שלום תמי,
אין כל בעיה לבצע סתימה לבנה בשן טוחנת ובלד שהתנאים ליצירת שחזור שכזה מתאימים.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים קשורים לטיפול שורשנועה15/12/2016
פעם ראשונה שקורה לי כזה דבר היינו ספקטים אבל בגלל כאבים שלא עוברים היינו די בטוחים שזה טיפול שורש. הלכתי היום לתור התחיל לשים את הזריקות אחרי שהשפיעו התחיל בשלב התחלתי ואחרי איזה כמה דקות הפסיק שאל כמה זמן הסתימה אמרתי הרבה שנים , נאמר שלא רואה לא בעיה בעצב ולא דלקת חושד שזה בכלל שן מלמעלה ולא מלמטה מקבילה לה אמר שיכול להיות תחושה והתחושה משם שבוע הבא יבדקו כי אמר בגלל ההרדמה החזקה התחושה שלי לא מחזיקה ואחרי שההשפעה עברה והכאבים ואכלתי קרה לי משהו מוזר חשבתי שחלק מהשן והגעתי אליו שוב אמר שכלום זה כנראה בכל זאת מהאוכל אמרתי לא הייתי באה לולא כאבים ומרגישה אף חזקים יותר משהיו אמרתי יכול להיות שמשהו פתח את סף הכאב אבל אמר די בטוח שזה משהו ומהשן שהוא יותר חושד לא מה שחשדתי האם יכול להיות כזה דבר שחושבים שמשן אחת ובסוף זה מקבילה לה באותו לסת רק במקום למעלה למטה יכולים עד כדי כך להתבלבל ולא להרגיש מאיפה הכאב בא אם למעלה או למטה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
איבחון מקור כאב
ד''ר ניצן שלזינגר20/12/2016נועה שלום,
כשאר מגיע מטופל עם תלונה של כאב - לעיתים הקושי הוא בזיהוי מקור הכאב. לא תמיד קל לזהות את השן שגורמת לכאב.
ישנם מקרים בהם הזיהוי קל וודאי ולעומתם מקרים בהם יש כאב חזק אבל ללא יכולת זיהוי של מקור הכאב. זה יכול להיות מאותה הלסת או אפילו מן הלסת הנגדית . לכן במידה ואין זיהוי ודאי לא מבצעים שום טיפול. אלא ממתינים עד להתבהרות המצב.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרגשה לאחר טיפול שורשגאיה13/12/2016
אני כמעט שבוע אחרי טיפול שורש , בהתחלה היו כאבים ביום יומיים שלקחתי כדור עכשיו נשארה איזה הרגשה לא בדיוק של כאב יותר של אי נוחות האם זה יכול להיות והאם ההרגשה יכולה להיות עם הסתימה הזמנית שתשתנה ברגע שישימו את המבנה כלומר זה יכול להיות הרגשה שונה משן רגילה / או שן קיימת עם כתר הרגשה שונה לא כואב ולא נפוח ולא משתמשת בכדורים כבר רק הרגשה אחרת משאר השיניים האם זה מצב שיכול להיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הרגשה לאחר טיפול שורש
ד''ר ניצן שלזינגר20/12/2016שירה שלום,
יתכן ולאחר טיפול השורש תהיה תחושה שונה מן השן - בד"כ לאחר תקופה מסויימת התחושה עוברת.
בד"כ החלפת הסתימה הזמנית במבנה לא משנה את התחושה הזו.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שורש וכאב פניםרינת07/12/2016
לפני שבועיים בוצע בי טיפול שורש בשן אחורית עליונה
ועד היום יש לי כאב עמום בעצמות הלחיים
הייתכן שישנה דלקת בקצה השורש שלא טופלה במלואה או לא כראוי ?
עשו לי סתימת שורש אך עדיין לא עשיתי מבנה וכתר...
לפי הבנתי טיפול שורש אורך בין 45 דקות לשעה (זה גם התור שנקבע)
ואחרי רבע שעה הרופא סיים... על כן אני חוששת שמא הטיפול לא הושלם.
האם יש יסוד לחשש שלי ?
מה עליי לעשות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כאב לאחר טיפול שורש
ד''ר ניצן שלזינגר20/12/2016רינת שלום,
לעיתים לאחר טיפול שורש יש כאב מן השן ומן האזור . הכאב הזה חולף עם הזמן.
יש לבדוק שהשן שעברה טיפול אינה נמצאת במגע סגרי - כלומר כאשר את סוגרת את הפה אין מגע בשן הזו מול השן הנגדית.
לגבי משך הטיפול - אין אומדן ברור - לעיתים בשטיפול בתעלה אחת הטיפול מהיר יותר בפרט כאשר התעל רחבה וישרה.
במידה ויש לך ספקות - ממליץ לפנות לרופא המטפל.
בהצלחה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)



