פורום שתלים דנטליים, טיפול שורש - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר ניצן שלזינגר
ד"ר ניצן שלזינגר
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר ניצן שלזינגר ללא פרסום בפורום
 
  • נפילת דיסקית של שתל
    אני
    16/04/2017

    נפעל לי הדיסקית של השתל, האם מותר לשים ככה את התותבת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נפילת דיסקית של שתל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נפילת מחבר כדורי של שתל

    ד''ר ניצן שלזינגר
    17/04/2017

    שלום לך,
    במידה והמחבר הכדורי המשמש להחזקת התותבת - יצא החוצה -יש להגיע בהקדם למרפאה להחזירו למקומו - עד להחזרתו למקומו ניתן להשתמש בתותבת.
    רצוי להגיע בהקדם למרפאה - כי החניכיים נוטים לכסות את השתל - ועל מנת להחזיר את המחבר למקום יהיה צורך לדחוק את החניכיים - דבר שיכול לגרום לכאב ואז יש צורך בהרדמה מקומית.
    בהצלחה:-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בקשר לחשיפת שתל בפה
    שירה
    31/03/2017

    אני אמורה לעבור חשיפת שתל שאלתי אני צריכה לדחות בגלל אילוצים אחרים בחודש חודשיים האם באופן עקרוני במקום חמי שנה אלא 7-8 יכול לקרות איזה נזק בינתיים . אציין שבצילום הפנורמי נראה הכל בסדר גמור. והאם באופן כללי אחרי החשיפה צפויים שוב כאבים ונאם בדרך כלל צריך שוב תפרים ואנטביוטיקה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה בקשר לחשיפת שתל בפה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשיפת שתלים

    ד''ר ניצן שלזינגר
    17/04/2017

    שירה שלום,
    אין כל בעיה לבצע חשיפה במועד מאוחר יותר - לא אמור להגרם נזק.
    בד"כ במידה ויש רק חשיפה של השתל ללא הזזת חניכיים - לא צפויים כאבים ואין צורך באנטיביוטיקה
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כתר חרסינה ח. אציל
    אוראל
    27/03/2017

    אני צריכה לעשות כתר בשן טוחנת אחרונה הרופא אמר לי שהוא יעשה לי כתר חרסינה מאוחה ח. אציל העלות היא : 2650 ש"ח
    רק הכתר (ללא טיפול שורש מבנה וכו)
    א. האם זה נקרא יקר או שזה המחיר.
    ב. מה זה סוג הכתר הזה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כתר חרסינה ח. אציל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כתר חרסינה מתכת חצי אצילה

    ד''ר ניצן שלזינגר
    30/03/2017

    אוראל שלום,
    מחיר הכתר נראה סביר מאוד למתכת חצי אצילה .
    קיימים מספר סוגי כתרים - כתרים על בסיס מתכת - והם נחלקים למתכת לא אצילה חצי אצילה ואצילה.
    וכתרים ללא מתכת - כגון זירקוניה או E-MAX
    מתכת חצי אצילה - הינה סגסוגת אשר בחלקה מכילה מתכות אצילות - מתקבלת מתכת חזקה עם תכונות חלקיות של מתכות אצילות יתרון בכתרים אחוריים.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סתימה עמוקה במקום טיפול שורש
    ד``ר ניצן שלזינגר
    23/03/2017

    הי שלום ,
    עשיתי אתמול סתימה זמנית לפני טיפול שורש האם יש אפשרות לנסות לעשות סתימה עמוקה במקום טיפול שורש או שעצם עשיית סתימה זמנית זה ללא דרך חזרה .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סתימה זמנית לפני טיפול שורש

    ד''ר ניצן שלזינגר
    24/03/2017

    אוראל שלום,
    סתימה זמנית הינה סתימה אשר מבצעים - במקרים של שן המיועדת לטיפול שורש או שן עם סתימה שנפלה ולא היה צמן לבצע סתימה קבועה או מקרה של שן במצב גבולי - אשר לא ברור האם תגיע לטיפול שורש או לשחזור רגיל.
    לא ניתן להסיק מסקנה רק מן העובדה שהותקנה סתימה זמנית.
    במידה ו הטיפול הגיע למוך השן אז וודאות יש צורך בטיפול שורש.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתלים שלא נראים טוב
    שושנה
    12/03/2017

    שלום. אמא שלי עברה שתלים ולמראית עין זה לא נראה טוב.. זה לא בקו ישר. בנוסף הטיפול מאוד כאב לה. .לרופא יש רישיון אולם האם לשתלים צריך להיות רשיון מיוחד/התמחות. איך יודעים אם הרופא יכול לעסוק בשתלים? האם זה רק רופא שיניים כירורג? שולחת תמונה האם זה נורמלי ואם אפשר לתקן.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שתלים שלא נראים טוב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתלים ומומחיות

    ד''ר ניצן שלזינגר
    13/03/2017

    שושנה שלום.
    לגבי אימך , מה שאת רואה הם הכתרים ולא השתלים.- השתלים מצויים בתוך העצם ועליהם משקמים את הכתרים. בד"כ ניתן לתקן את העמדה שתל הכתרים ברמה כזו או אחרת (עד מגבלה מסויימת).
    ממליץ לחזור לרופא המטפל ולהסביר מה לא מתאים והאם ניתן לסדר את זה.
    כל רופא שיניים יכול לבצע שתלים כמו שכל רופא שיניים יכול לבצע טיפול שורש.- מטבע הדברים כל רופא שיניים בוחר לו את התחום בו הוא מתמקצע . לכן רצוי לקבל המלצות על הרופא והטיפול.
    עלי לציין כי השתלת שתלים הינה פרוצידורה שיקומית עם חלק כירורגי - כלומר כל ההסתכלות על ההשתלה היא מן ההביט השיקומי - משתילים את השתל על מנת לקבל בסופו של תהליך כתר באותו המקום. לכן במקרים רבים יש יתרון לרופא משקם אשר מבצע בעצמו את השתלים.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשיפת שתל וצילום המקום
    נטע
    04/03/2017

    אני אמורה עוד קצת פחות מחודשיים לעבור חשיפת שתל ובגלל בעייה אחרת לא קשורה למקום הנ"ל אני צריכה לעבור. צילום פנורמי האם בעקבות זאת הצילום של עכשיו יספיק לחשיפה או שאצטרך קרוב למועד שזה עוד חודש וחצי /חודשיים שוב לעשות צילום פנורמי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חשיפת שתל וצילום המקום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשיפת שתל ותהליך השיקום.

    ד''ר ניצן שלזינגר
    07/03/2017

    נטע שלום,
    במידה והכל כשורה יתכן והצילום הנוכחי יספק.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגשת דופק בשן קדמית
    יהודית
    23/02/2017

    שלום אני לאחר טיפול שורש שני בהפרש של שנה זה מזה בשן קדמית עם כתר .לאחר הרגשת זרמים בשן ודופק אנדודונט החליט לערוך טיפול דורש כירורגי .לאחר חצי שנה חזרו הכאבים והרגשת הדופק ושוב החליט הרופא לעשות סיטי ולשלול סדק בשן .הסיטי לא הראה סדק בשן ואנדודנט החליט לעשות טיול שורש כירוגי נוסף ולראות את מצב השן כאשר הסתכל במיקרוסופ.ראה משהו , התלבט והחליט שכנראה יש תעלה צדדית בשן וטיפל בכך אני 3 שבועות ל אחרי הטיפול עדיין מרגישה רגישות ודופק בשן.האם זה תקין.??? או שזה אומר שהטיפול לא הצליח ויש סדק בשן.ברצוני לציין כי מדובר בשן קדמית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הרגשת דופק בשן קדמית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגשת דופק בשן קדמית

    ד''ר ניצן שלזינגר
    28/02/2017

    יהודית שלום,
    קשה לתת חוות דעת מבלי לבדוק.
    בכל מקרה במידה והשן עדיין סיפטומטית יתכן וקיים סדק. לא תמיד ניתן לזהות סדק במיקרוסקופ ואפילו בCT.
    נראה שאת בידיים טובות ומנסים להציל את השן .
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים לא עוברים אחרי טיפול שורש
    רונן
    14/02/2017

    לפני שבוע עשו לי טיפול שורש בשן התחתונה. מאז האזור מאוד רגיש ועדיין כואב לי. האם זה תקין? כמה זמן אחרי טיפול עוד אמור לכאוב? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים לאחר טיפול שורש

    ד''ר ניצן שלזינגר
    20/02/2017

    רונן שלום,
    ישנם מקרים בהם יש כאבים מן השן לאחר טיפול שורש- בד"כ הדבר נובע מלחץ הידרוסטאטי שנוצר במהלך ביצוע סתימת השורש.
    הכאבים הללו חולפים לאחר תקופה מסויימת - מספר ימים .
    במקרה כזה - רצוי שהשן לא תהיה תגע בשן הנגדית בסגירת הלסתות ובמידה ויש מגע אשר גורם לכאב - יש לפנות לרופא השיניים על מנת שיוריד מן הגובה של השן כך שלא יהיו כאבים בסגירה.
    ישנם מקרים בהם הכאב נובע מדלקת שארית ואז יש לטול אנטיביוטיקה .
    ממליץ לפנות לרופא המטפל.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסיגת חניכיים וטיפול שורש
    מתי
    12/02/2017

    כל החיים אמרו לי שצריך לצחצח גם את החניכיים והייתי מקפיד על זה, לאחרונה אמרו לי שאסור לעשות את זה כי זה גורם לנסיגת חניכיים. א'- האם זה נכון? צריך לצחצח את החניכיים או לא? ב'- אם התשובה שלילית ונגיד שכבר יש לי נסיגת חניכיים, איזה נזק זה גורם לשורשים של השיניים ומה אפשר לעשות בעניין? תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צחצוח שיניים ונסיגת חניכיים

    ד''ר ניצן שלזינגר
    20/02/2017

    מתי שלום,
    כמו כל דבר בחיים - יש מינון .
    צחצוח שיניים הינה פעולה חשובה מאוד אשר שומרת על השיניים מפני עששת ודלקות חניכיים.
    את הצחצוח מבצעים כך שסיבי המברשת מונחים ב45 מעלות לכיוון החניכיים. ואז לצחצח - ללא הפעלת כוח.
    במידה ומצחצחים חזק מדי - לאורך זמן תהייה נסיגת חניכיים ואפילו שחיקה של חומר השן.
    צריך להבין שרובד החיידקים הינו משחתי וניתן להורדה במגע קל יחסית ( לא מדובר בכתם של שמן שרוף בסיר).
    לכן יש לבצע צחצוח ללא הפעלת כוח.
    טיפ לצחצוח- החזקת המברשת באחזית עיפרון ואז התנועות מדויקות מאוד וכמעט ללא הפעלת כוח.
    מקווה שהייתי לעזר
    :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גשר על שן מתנדנדת
    אור
    09/02/2017

    שלום רב,
    אני כעת בשיקום של הלסת העליונה בכתרים.
    עברתי טיפולי שורש ויש לי גשר של 12 שניים (מתוכן מס' שיניים עקורות כולל שתי הקדמיות). מסרבת בכל תוקף לשתלים.
    היה לי גשר שהחזיק מס' שנים אך התחילו כאבים ונאלצנו להרוס אותו ולעקור שתי שיניים.

    עכשיו במדידות לפני גשר חדש והפעם מזירקונייה.
    בזמן המדידות כאשר הסרנו את הגשר הזמני שמנו לב ששן אחת מעט מתנדנדת.
    חששתי שצריך לעקור כי נותרו לי רק 8 שיניים (מושחזות) בכל הלסת העליונה אבל הרופא אמר שהיא לא צריכה להיעקר ושניתן לעשות את הגשר.

    אני מאוד חוששת...
    האם בטוח לעשות גשר של כתרים כאשר שן אחת מעט מתנדנדת? חשוב לי שהגשר יחזיק שנים ושלא אצטרך שוב להרוס גשר ולעקור שן ולעשות גשר חדש.

    לתשובתכם המהירה אודה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גשר על שן מתנדנדת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גשר על שן מתנדנדת

    ד''ר ניצן שלזינגר
    20/02/2017

    אור שלום,
    קשה לתת המלצה או חוות דעת על סמך תיאור בלבד ללא בדיקה או צילומים.
    ישנם מקרים בהם ניתן לשקם גשר על שן עם ניידות - תלוי מה מידת הניידות וכן מה הגורם לניידות וכמה תמיכת עצם קיימת ובסמיכות לאיזה שינים ובאיזה מצב.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    אור
    20/02/2017

    תודה רבה על תשובתך.
    מקווה שהכל יסתדר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתי צריך לחדש כתר?
    גרא
    09/02/2017

    לפני 10 שנים עשיתי טיפול שורש והתקינו לי כתר. האם יש "תאריך תפוגה" לכתר? יש צורך לחדש אותו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתי צריך לחדש כתר?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתי להחליף כתר ?

    ד''ר ניצן שלזינגר
    12/02/2017

    גרא שלום,
    לכתר המותקן על שן אין תאריך תפוגה.
    על פי הספרות הרפואית הממוצע של חי כתר הוא כ 7 שנים.
    אני כיר הבה כתרים שמותקנים כבר שנים רבות (חלקם עשרות שנים) ועדיין הכל תקין.
    קיימות מספר סיבות להחלפת כתר, להלן העיקריות שבהן:
    1. מתחת לכתר התפתחה עששת - רצוי להסיר את הכתר , לסלק את העששת ולבצע מבנה וכתר חדש.
    2. קיים זיהום מתחת לטיפול השורש של שן עם כתר - יש להסיר את הכתר לבצע חידוש טיפול שורש ולבצע מבנה וכתר חדש.(ישנם מקרים בהם - ניתן להגיע אל הזיהום ישירות דרך החניכיים, ללא צורך בהסרת הכתר.
    3. הכתר נשבר - יש להחליף.
    4. קיימת נסיגת חניכיים אשר חושפת את שולי הכתר או את צואר השן ולכן מתקבל מראה לא אסטטי- יש להחליף את הכתר ולהאריך אותו ולכסות את השן עד לחניכיים.
    5. אין מגע טוב עם השן הסמוכה וכל הזמן נתפס במקום מזון- יש ליצר משטח מגע הדוק ע"י החלפת הכתר או ביצוע שחזור בשן הסמוכה(במידה ואין לה כתר).
    במידה וכתר בוצע לפני שנה אבל נופל באחד מן הסעיפים הנ"ל , הרי שיש להחליפו.
    ובמילים אחרות - אין לכתר תאריך תפוגה אלא שיש לבחון את מצבו .
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם צריך לעקור את השן?
    רז
    08/02/2017

    האם יש צורך בעקירת שן בעקבות טיפול שורש לא תקין?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם צריך לעקור את השן?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם צריך לעקור את השן לאחר טיפול שורש לא תקין?

    ד''ר ניצן שלזינגר
    12/02/2017

    רז שלום,
    לא יתן לענות על השאלה שלך מבלי לבצע בדיקה וצילומים רלוונטיים.אנסה לתת קווים מנחים.
    כשאתה כותב טיפול שורש לא תקין - יכולות להיות מספר אופציות:
    1. טיפול השורש אינו טוב - לא בוצע ניקוי מלא והמילוי של הסתימה לקוי.במקרה כזה יש לבצע חידוש טיפול שורש ובד"כ ניתן יהיה לשקם את השן.
    2. טיפול שורש טוב אבל עדיין יש זיהום מעבר לקצה השורש - ניתן לבצע חידוש טיפול שורש או לבצע קיטום של קצה השורש ביחד עם ניקוי ישיר של המקום (אפיסקטומי)- במקרה כזה יש לבצע המשך שיקום לכתר זמני ומעקב של מספר חודשים.
    3. במהלך טיפול השורש נוצר חור (פרפורציה) , אשר דרכו חודרים חיידקים לעצם ונוצר זיהום- במקרה כזה תלוי מהו המיקום של הפרפורציה , יש לנסות לאטום את המקום ולשקם את השן. לא תמיד ניתן לאטום בצורה טובה את הפרפורציה ובמידה ולא מתאפשר איטום שכזה - יתכן ויהיה צורך לעקור את השן.
    4. סדק - לאחר טיפול השורש מתגלה סדק (יתכן שהיה קיים עוד לפני הטיפול או שהתרחש לאחר הטיפול)- במידה והסדק מצוי לאורך השורש ויש כאבים וזיהום הרי שבד"כ השן אבודה ויש לעקור אותה.
    בכל מקרה יש להבדק אצל הרופא המטפל.
    בהצלחה:-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתי אצטרך חשיפת שתל
    מירב
    04/02/2017

    האם במצב שהיה לי צינון קשה ישר אחרי שעשו לי את השתל + הרמת הסינוס יש שלקח כמה שבועות טוב כמעט חודש שהתברר שזה סוג של זיהום כתוצאה מהניתוח לפי מה שהכירוג אמר מצב כזה גורם לכך שיצטרכו יותר צילומים או דחייה קצת של חשיפת השתל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתי אצטרך חשיפת שתל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתי לבצע חשיפת שתל

    ד''ר ניצן שלזינגר
    06/02/2017

    מירב שלום,
    השאלה לא ברורה - אבל אם הכוונה לזמן עד החשיפה לאור הזיהום שהיה.
    קשה לתת חוות דעת שכן כל מקרה לגופו.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צ י ל ו ם MRI לפני הרמת סינוס
    רונית
    31/01/2017

    אני מועמדת להשתלה בלסת עליונה עם הרמת סינוס פתוחה
    אולם עקב סינוסטיס (אסימפומטית) אני נדרשת לאישור אף אוזן גרון קודם הפרוצדורה.
    הייתי במספר ייעוצים, הרוב אישרו אולם חלק התלבטו... ולכן אני נדרשת לצילום MRI סינוסים בנוסף ל CT שכבר בוצע.
    שאלותי:
    1. מה דעתך ?
    2.מה הסיכון בביצוע הרמת הסינוס מבלי ניתוח FESS קודם ?
    3. האם ניתן לבצע MRI כשיש כבר שתלים (אחרים) בפה היות וזו בדיקה המבוססת על תהודה מגנטית ואסור מתכות בגוף ?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הדמיה MRI והשתלות דנטליות

    ד''ר ניצן שלזינגר
    31/01/2017

    רונית שלום,
    קשה לתת יעוץ מבלי לבדוק את הCT הרלוונטי.
    בכל מקרה במידה וממליצים לבצע FESS- כנראה שקיימת בסינוס דלקת. בהרמת סינוס קיימת אפשרות לקריעה של הקרום המצפה את הסינוס ואז עסינוס עלול להזדהם . לכן עדיף קודם כל לפתור את הבעיה בסינוס ורק אחר כך לבצע את הרמת הסינוס וההשתלה.
    לגבי בדיקת MRI ושתלים דנטליים - לא אמורה להיות כל בעיה.
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קריעה של קרום הסינוס

    רונית
    02/02/2017

    תיתכן גם ללא זיהום בסינוס... לא ?
    אז מה ההבדל?
    פשוט אינני סובלת מתסמיני הסינוסטיס, אז למה לנתח ???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קריעה של קרום הסינוס

    ד''ר ניצן שלזינגר
    12/02/2017

    רונית שלום,
    כאמור איני יכול לתת לך חוות דעת מבלי לבצע בדיקה ולראות את צילומי הCT.
    מאחר והינך סובלת סינוסיטיס כרונית אשר מאופיינת בכך שאין סימפטומים. הרי שיתכן ובעת הרמת הסינוס במידה ויהיה קרע קיים סיכוי גדול מן הרגיל להזדהמות.
    מצד שני קיימות היום שיטות זעיר פולשניות להרמת סינוס אשר מקטינות את הסכוי לסיבוכים.
    סבר שרצוי לך לבצע הרמת סינוס בשיטה זעיר פולשנית (כמובן במידה והתנאים מאפשרים).
    בהצלחה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי נוחות בפה אחרי התקנת הכתר
    אורית
    20/01/2017

    עשו לי כתר זמני ומאוד לא נוח , חשבתי שזה נוחות של יומיים שלושה עד שמתרגלים , הלשון כל הזמן נוגעת ותחושה שעומדת להחתך וגם תחושה של לחץ , יכול להיות שזה שבמרפאה לא מתאים כי אמרה לי שכתר רגיל אי אפשר לשים מתכת ואפשר רק כתר קבוע מחרסינה ובאופן כללי יש איזה הבדל בין כתר זמני במרפאה לעומת הכתר הזמני שעושים במעבדה?

    גם שאני מנקה בין השיניים הכתר זז ומתרומם ואז צריכה לחיצה קלה להחזיר למקום כדי שלא ייצא לגמרי. השאלה האם זה אומר שאם זה מציק שהגובה או יכול להיות משהו אחר שלא מצליח להחזיק טוב בפה , והאם במקרים יש אפשרות להוריד גובה או הרבה פעמים רצוי לעשות כתר חדש ? במיוחד שיש כאבים שהלשון נוגעת זה ממש מטריד , ומן תחושת לחץ מה במקרים כאלה בדרך כלל הפתרון? ושבוע הבאה אלך שיראו למה האי נוחות/כאב?

    וחוץ מזה גם לא מזמן הכתר נפל גם מה אפשר לעשות כי זה לא הגיוני שאצטרך עכשיו כל יומיים שלושה שיתקינו , נפלו בטיפולים קודמים אבל אחרי שבועיים שלושה . מה יוכלו לעשות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי נוחות לאחר התקנת כתר

    ד''ר ניצן שלזינגר
    31/01/2017

    הפורום עוסק בטיפולי שורש ושתלים - ממליץ להפנות השאלה למדור אחר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום