מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חשד לתת"כ פינת פיברויובל י.29/07/2010
(הודעה מפורטת יותר רשמתי בפורום אחר)
במשך מספר שנים נוכחתי לדעת שאני סובל מכל מיני קשיים ובעיות (תשישות, מעי רגיז, נזלת כרונית וכיוצא באלה), וכן בעיות שקשורות לאוזן ימין (תהודה, טינטון וכדומה).
התחלתי לעשות רשימת תסמינים חלקית וקצת מבולבלת לפני בדיקה אצל רופא אא"ג (יש לי מספר בעיות באוזן ימין, וכבר חשדתי שאני סובל ממחלת מנייר), ששלח אותי לבדיקת שמיעה שבה הכל היה תקין, ובעקבותיה שלח אותי לנוירולוג, שאליו הגעתי מלווה באמא שלי והייתי מותש למדי וקצת חסר לסבלנות... הצלחנו להוציא ממנו הפניה ל-CT, אבל הוא כבר כמעט הפנה אותי לאישפוז...
ולאחר מכן הכנתי רשימה יותר מפורטת כשאת השמות המקצועיים לבעיה באוזן איתרתי בהסבר על מחלת מנייר, והתחלתי לכתוב רשימה מפורטת של תסמינים נוספים. אחד מידידי הציע לי לבדוק גם לגבי "מחלת היאפים", אבל לא התייחסתי לזה ברצינות.
לפני מספר שבועות הלכתי לרופא אוזניים טוב ששלח אותי לבדיקת BERA ובדיקת ENG, והראיתי לו גם את הרשימה שהכנתי, והרגשתי שהוא אכן מקשיב ולא אומר שאם בדיקת השמיעה תקינה אין לי שום בעיה (כמו הרופא הקודם אליו הלכתי). הראיתי לרופא המשפחה את הרשימה, וגם חיפשתי חומר בוויקיפדיה ובאתרים רפואיים, וגם התייעצתי עם רופא המשפחה שמסתבר שהבת שלו חולה בפיברומיאלגיה. אחרי שקראתי מספר מאמרים והודעות בפורומים רפואיים, הגעתי למסקנה שבמקום לעשות רשימה מפורטת של התסמינים שמהם אני סובל, אני כבר יכול פשוט לקחת מאמרים על תת"כ ופיברו ולסמן וי, כי גם לפני שהתחלתי לקרוא את המאמרים האלה שמתי לב שיש לי בעיות בשמיעה, דלקות אוזניים מדי פעם, הפרעה בשיווי המשקל, כאבי ראש, תשישות, נזלת אלרגית, מעי רגיז, יובש בעיניים, יובש בפה ובגרון (מדי פעם), רגישות לאירועים מלחיצים, רגישות לחום, הזעה מרובה, פגיעה בזיכרון ובריכוז, וכיוצא באלה...
בנתים עשיתי כל מיני בדיקות דם, שיצאו תקינות למדי (כולסטרול גבוה, אבל התחלתי דיאטה), בדיקת BERA תקינה (הנקישות היו די מטרידות ורשום ש"נצפתה פעולת שרירים בינונית שהקשתה על הבדיקה"), וגם הדפסתי רשימה של בדיקות דם מומלצות. לעיתים כבר אין לי סבלנות ומצב רוח מכל הבלגאן הזה, אם כי רופא המשפחה שלי אמר לי שגם ככה כדאי לחכות לתוצאות כל הבדיקות...
לעזאזל, אני עדיין חושד לפעמים שמא אני סתם מתפנק, אבל באמת קשה לי...
במי אני יכול להיעזר..?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יובל, חשד לתת"כ
ד''ר אעמר סוהיל08/08/2010רפואה שלמה ליובל
לציין כי תיאור המקרה שלך,הינו מדוקדק ומדוייק כפי שצפויי בתיסמונת הפיברומיאלגיה עם כל הסימפטומטולוגיה והאי וודאות מסביב. עצם ביצוע הבדיקות אצל המומחים השונים בהתאם לתלונותיך הינו צעד חשוב ואין בו כל ביזבוז זמן. קיים החשד הקליני לקיום הפיברומיאלגיה וישנם קריטריונים חדשים שמדברים על קריטריוני כאב, תיפקוד, שינויי תחושה, ועייפ]ות בליווי תופעות פונקציונליות אך הרי איבחון המחלה מתחזק דרך שלילת סיבות אחרות מתחומים אחרים, להתהוות הסימפטומטולוגיה.
מעקב אצל הראומטולוג ורופא משפחה איכפתי, הינו חיוני לטיפ]ול במקרה שלך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתך
יובל י.18/08/2010כשהשוויתי את התסמינים שלי עם הפיברו, ראיתי שאני כמעט ולא סובל מכאבים, וכשאמרתי לעצמי שאני ככל הנראה סובל מתת"כ הרגשתי שאני כמו ממציא תירוצים... :-/
את התסמינים הפיסיים לא היה לי קשה לאתר, וחלקן גם לא ממש קשורים לנושא (אני הולך לרוב עם תיק על הכתף, וצריך לזכור להחליף צד, יש לי מנשך סגור וכדומה), אבל התסמינים ה'נפשיים', הם אלה שהכי הציקו לי - העייפות הפיזית והנפשית, בעיות בזיכרון לטווח קצר, דריכות גבוהה במצבים מלחיצים וכדומה.
עם כל חוש ההומור והידע שלי, לפעמים אני עדיין מתבייש, וכיוצא באלה, מה גם שקראתי מאמרים בסגנון של "תיאטרון הגוף" ויש לי משפחה לא יותר מדי מתפקדת... =)
כעת אני כבר מרגיש מוכן לפרוץ את מחסום הבושה, מה גם שד"ר עילם עובד עם קופ"ח לאומית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
סיטי עמוד שידרה גבי תשובות
טיפולים אלטרנטיביים מומלצים והסיכונים
האם יש לי פיברומיאליגה והאם סטרואידים מקלים?
חיסון להרפס זוסטר שינגריס לחולה פיברומיאלגיה
נטילת ויפאקס בפיברומלגיה - בירור
סחרחורות בלתי מוסברות -בירור
חשד לפיברומאלגיה טיפול לצריבה בצידי הגוף
איכות חיים של חולת פיברומיאלגיה
גרד בעקבות טרמדקס 100
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)




.jpg)