חשד לתת"כ פינת פיברו

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חשד לתת"כ פינת פיברו
    יובל י.
    29/07/2010

    (הודעה מפורטת יותר רשמתי בפורום אחר)
    במשך מספר שנים נוכחתי לדעת שאני סובל מכל מיני קשיים ובעיות (תשישות, מעי רגיז, נזלת כרונית וכיוצא באלה), וכן בעיות שקשורות לאוזן ימין (תהודה, טינטון וכדומה).
    התחלתי לעשות רשימת תסמינים חלקית וקצת מבולבלת לפני בדיקה אצל רופא אא"ג (יש לי מספר בעיות באוזן ימין, וכבר חשדתי שאני סובל ממחלת מנייר), ששלח אותי לבדיקת שמיעה שבה הכל היה תקין, ובעקבותיה שלח אותי לנוירולוג, שאליו הגעתי מלווה באמא שלי והייתי מותש למדי וקצת חסר לסבלנות... הצלחנו להוציא ממנו הפניה ל-CT, אבל הוא כבר כמעט הפנה אותי לאישפוז...
    ולאחר מכן הכנתי רשימה יותר מפורטת כשאת השמות המקצועיים לבעיה באוזן איתרתי בהסבר על מחלת מנייר, והתחלתי לכתוב רשימה מפורטת של תסמינים נוספים. אחד מידידי הציע לי לבדוק גם לגבי "מחלת היאפים", אבל לא התייחסתי לזה ברצינות.
    לפני מספר שבועות הלכתי לרופא אוזניים טוב ששלח אותי לבדיקת BERA ובדיקת ENG, והראיתי לו גם את הרשימה שהכנתי, והרגשתי שהוא אכן מקשיב ולא אומר שאם בדיקת השמיעה תקינה אין לי שום בעיה (כמו הרופא הקודם אליו הלכתי). הראיתי לרופא המשפחה את הרשימה, וגם חיפשתי חומר בוויקיפדיה ובאתרים רפואיים, וגם התייעצתי עם רופא המשפחה שמסתבר שהבת שלו חולה בפיברומיאלגיה. אחרי שקראתי מספר מאמרים והודעות בפורומים רפואיים, הגעתי למסקנה שבמקום לעשות רשימה מפורטת של התסמינים שמהם אני סובל, אני כבר יכול פשוט לקחת מאמרים על תת"כ ופיברו ולסמן וי, כי גם לפני שהתחלתי לקרוא את המאמרים האלה שמתי לב שיש לי בעיות בשמיעה, דלקות אוזניים מדי פעם, הפרעה בשיווי המשקל, כאבי ראש, תשישות, נזלת אלרגית, מעי רגיז, יובש בעיניים, יובש בפה ובגרון (מדי פעם), רגישות לאירועים מלחיצים, רגישות לחום, הזעה מרובה, פגיעה בזיכרון ובריכוז, וכיוצא באלה...

    בנתים עשיתי כל מיני בדיקות דם, שיצאו תקינות למדי (כולסטרול גבוה, אבל התחלתי דיאטה), בדיקת BERA תקינה (הנקישות היו די מטרידות ורשום ש"נצפתה פעולת שרירים בינונית שהקשתה על הבדיקה"), וגם הדפסתי רשימה של בדיקות דם מומלצות. לעיתים כבר אין לי סבלנות ומצב רוח מכל הבלגאן הזה, אם כי רופא המשפחה שלי אמר לי שגם ככה כדאי לחכות לתוצאות כל הבדיקות...

    לעזאזל, אני עדיין חושד לפעמים שמא אני סתם מתפנק, אבל באמת קשה לי...

    במי אני יכול להיעזר..?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חשד לתת"כ פינת פיברו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יובל, חשד לתת"כ

    ד''ר אעמר סוהיל
    08/08/2010

    רפואה שלמה ליובל
    לציין כי תיאור המקרה שלך,הינו מדוקדק ומדוייק כפי שצפויי בתיסמונת הפיברומיאלגיה עם כל הסימפטומטולוגיה והאי וודאות מסביב. עצם ביצוע הבדיקות אצל המומחים השונים בהתאם לתלונותיך הינו צעד חשוב ואין בו כל ביזבוז זמן. קיים החשד הקליני לקיום הפיברומיאלגיה וישנם קריטריונים חדשים שמדברים על קריטריוני כאב, תיפקוד, שינויי תחושה, ועייפ]ות בליווי תופעות פונקציונליות אך הרי איבחון המחלה מתחזק דרך שלילת סיבות אחרות מתחומים אחרים, להתהוות הסימפטומטולוגיה.
    מעקב אצל הראומטולוג ורופא משפחה איכפתי, הינו חיוני לטיפ]ול במקרה שלך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תגובתך

    יובל י.
    18/08/2010

    כשהשוויתי את התסמינים שלי עם הפיברו, ראיתי שאני כמעט ולא סובל מכאבים, וכשאמרתי לעצמי שאני ככל הנראה סובל מתת"כ הרגשתי שאני כמו ממציא תירוצים... :-/
    את התסמינים הפיסיים לא היה לי קשה לאתר, וחלקן גם לא ממש קשורים לנושא (אני הולך לרוב עם תיק על הכתף, וצריך לזכור להחליף צד, יש לי מנשך סגור וכדומה), אבל התסמינים ה'נפשיים', הם אלה שהכי הציקו לי - העייפות הפיזית והנפשית, בעיות בזיכרון לטווח קצר, דריכות גבוהה במצבים מלחיצים וכדומה.
    עם כל חוש ההומור והידע שלי, לפעמים אני עדיין מתבייש, וכיוצא באלה, מה גם שקראתי מאמרים בסגנון של "תיאטרון הגוף" ויש לי משפחה לא יותר מדי מתפקדת... =)
    כעת אני כבר מרגיש מוכן לפרוץ את מחסום הבושה, מה גם שד"ר עילם עובד עם קופ"ח לאומית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו