ירידה בראייה מרחוק ומקרוב

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ירידה בראייה מרחוק ומקרוב
    מישהי
    31/08/2013

    שלום רב,

    רציתי להבין משהו בסיסי.

    אני עם בעיות ראייה מלידה, ביניהם בעיית ראייה למרחק. רציתי לדעת למה כאשר מגיעים לשנות ה-40, אז מתחילה ירידה לראייה מקרוב, אצל אנשים כמוני היא לא מתאזנת כך שבעצם לא נצטרך משקפיים בכלל, ובמקום זה אחנו צריכים משקפי מולטיפוקל?

    ההיגיון אומר שמינוס ועוד מינוס = פלוס, לפיכך אפשר היה לצפות שמי שהיתה לו בעיה למרחק, בגיל בו הראייה לקרוב יורדת, בעצם העיניים התאזנו למצב של ראייה נורמלית.

    אשמח לקבל הסברים.

    בתודה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה בראייה מרחוק ומקרוב - תגובה

    ד``ר יורם שוחט
    02/09/2013

    כל קצר ראיה יכול לראות לקרוב בלי משקפיים, בכל גיל. ככל שהמספר גבוה יותר יוכל לראות בלי משקפיים ממרחק קצר יותר.
    אחרי גיל 40, יש ירידה בכושר ההתמקדות לקרוב. לכן, אדם שראייתו מכוונת לרחוק בלי משקפיים, יזדקק למשקפי קריאה. אדם שזקוק למשקפיים לצורך ראיה לרחוק, יזדקק למספר שונה לראיה מקרוב. קצר ראיה יוכל להסיר את משקפיו כדי לראות לקרוב. משקפיים מולטיפוקאליים "חוסכים" את הפעולה של הסרת המשקפיים בכל פעם שנדרשת ראיה לקרוב, ומאפשרים לראות באותם משקפיים גם לרחוק וגם לקרוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו