מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כתמים בשינייםחן14/06/2011
שלום אני בן 17 ויש לי כבר מזה חודש כתמים כתומים בשיניים התחתונות הקדמיות ולא כל כך בולטים אבל מקרוב ניתן להבחין בהם, בנוסף לזה יש לי באחת השיניים שקע קטנטן בחלק הקדמי של השן, שגם קשה להבחין בו אבל הוא קיים..מה הסיבות לכך ואיך מטפלים בזה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתמים בשיניים - תגובה
ד``ר גלית כהן17/06/2011יכול להיות פלאק, אבן, יש צורך בבדיקה מסודרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן קטנה מהשארויקטוריה13/06/2011
היי, אני אחרי יישור שיניים (שקצת נהרס כמו שרואים בתמונה-אני מטפלת בזה)
ואחרי שיישרו לי את השיניים פתאום "נגלתה" שן ממש קטנה ומכוערת...
זה מאוד מפריע לי לחיוך שטיפלתי בו הרבה ואני לא יודעת איזה פתרונות יש להגדיל/להשלים וכו'.
אני לא כל כך סומכת על האורטודנט שלי אני אשמח אם תגידו לי את האופציות הקיימות ואיך הכל הולך.
תודה רבה.
(מצורפת תמונה של השן)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן קטנה מהשאר - תגובה
ד``ר גלית כהן13/06/2011ניתן להשלים את השן לגודל השן המקבילה עי חומר מרוכב, או עי ציפוי מחרסינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר עקירת שן בינהשלומי13/06/2011
שלום, לפני שבוע ויום עקרתי שן בינה שמאלית תחתונה בעקירה כירורגית (השן הייתה בהטייה).
רוב הכאבים והנפיחות כבר ירדו אבל אני עדיין לא מצליח לפתוח את הפה עד הסוף. מה אפשר לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר עקירת שן בינה - תגובה
ד``ר גלית כהן13/06/2011עוד קצת סבלנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מי פה "אקווה פרש"מאיה13/06/2011
שלום, אני בת 19 וסובלת כבר שנים מריח רע מהפה. האם יעזור לי להשתמש במי פה של אקווה פרש? (או של כל חברה אחרת?).
האם מי פה הם הפיתרון היחיד לריח רע מהפה? אני ממש רוצה לשמור על ההיגיינה של הפה אבל לא יודעת איך. תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מי פה "אקווה פרש" - תגובה
ד``ר גלית כהן13/06/2011פני לשיננית שתרכז את הטיפול שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיוך חושף חניכייםאורלי13/06/2011
היי אני בת 29 ויש לי חיוך חושף חניכיים וזה מפריע לי ..( יש לי כתרים מזרקוניה בשיניים הקדמיות העליונות )חשבתי על סיליקון לעיבוי אך שמעתי שישנו ניתוח שיכול לעזור ?
אני לקוחה של כללית פלטינום האם הם עושים ניתוחים כאלה ?
איזה סיכונים יש בזה ?
ואיזה רופא מבצע את זה ?האם רופא פלסטיקאי?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיוך חושף חניכיים - תגובה
ד``ר גלית כהן13/06/2011יש ניתוח בו מבצעים הארכת כותרת, מבוצע עי מומחה לחניכיים.
יצריך כמובן את החלפת הכתרים הקדמיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קמטי עישוןדנה12/06/2011
רציתי לשאול אם יש טיפול בקמטי עישון חזקים וכהים בשיניים תחתונות וכמה זה עולה או שמספיק ניקוי שיניים רגיל אצל שיננית תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קמטי עישון - תגובה
ד``ר גלית כהן12/06/2011בד"כ מספיק ניקוי אצל שיננית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתרים וציפויי שינייםאורלי12/06/2011
היי..אמורים להחליף לי את הכתרים עם המתכת בפנים לכתרי זרקוניה זירקונטק ?! האם הוא איכותי יותר ?ולא יגרום לי לדלקת חניכיים ?(בארבעת השיניים הקידמיות)
וכדי שלא יהיו הבדלי צבע בין הכתרים הלבנים לשיניים המקוריות חשבתי במקום הלבנת שיניים לעשות ציפויים ..ויש כמה סוגים כך קראתי :האם תוכל לומר מה הכי איכותי מבין הסוגים (לימיניט .לומינר וקומפוזיט שזה הכי לא איכותי מבין השלושה ?!)
והאם אפשר לעשות על טוחנות גם ?(אני רוצה שהשיניים הגבול החיוך יהיו לבנות )
בת 28 בריאה בדרך כלל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתרים וציפויי שיניים - תגובה
ד``ר גלית כהן12/06/2011כתרי זירקוניה אינם איכותיים יותר אלא יפים יותר.
ניתן לעשות ציפויים עד לאיזה שן שרוצים, ציפוי למינט או לומיניר, תלוי במקרה ובסגר. אין הבדל מבחינת האיכות. קומפוזיט הוא פתרון פשוט וזול יותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סתימה לפני טיולגל12/06/2011
שלום,
גילו אצלי חור קיים שהיה מוסתר עקב אבנית. יש לי תור לסתימה מחר ואני טסה בעוד 3 ימים לשבועיים.
האם כדאי להתעסק עם השן ממש לפני הטיול?
נהוג לחכות עם חורים שמגלים אותם ולא לעשות סתימה מייד?
כרגע לא כואב לי...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סתימה לפני טיול - תגובה
ד``ר גלית כהן12/06/2011שבועיים זה זמן מספיק.
כשיתחיל לכאוב לך יתכן ויהיה כבר צורך בטיפול שורש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב לאחר טיפול שורשמורל11/06/2011
שלום,
עשיתי טיפול שורש לפני כיומיים, ואני מרגישה כאבים ממש חזקים בשן(הטוחנת העליונה מצד ימין) כאשר אני לועסת. מן הסתם שאני לא לועסת בצד ימין של הפה, אלא רק בצד שמאל- אך השן שעברה טיפול שורש מתנגשת לעיתים קרובות עם השן שמתחתייה וזה גורם לי לכאבים. אני מנסה שהשיניים לא יתנגשו,אבל זה מאוד מקשה על האכילה.
מה לעשות?
תודה רבה ושבוע טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב לאחר טיפול שורש - תגובה
ד``ר גלית כהן12/06/2011חזרי לרופא, יתכן כאב בלעיסה לאחר טיפול שורש, אך יכול להיות שהסתימה הזמנית גבוהה מדי, ויכול להיות שצריך אנטיביוטיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשר בין שיניים אוזניים ומוזיקה..מיכל11/06/2011
האם יש קשר בין שיניים ואוזניים?? כי לאחרונה שאני נמצאת במסיבות או אירועים עם מוזיקה ממש גבוהה פתאום מתחילים לי כאבי אוזניים ושיניים נוראים... (יש לציין שיש לי רגישות באוזניים לטונים גבוהיים..) אך האם יש קשר בין השניים??
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשר בין שיניים אוזניים ומוזיקה.. - תגובה
ד``ר גלית כהן12/06/2011אין קשר כזה בין שיניים לאזניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן קדמית שנשברהיפית10/06/2011
שלום,
הבחנתי היום שאחת משיניי הקדמיות נשברה מעט, לא כתוצאה ממכה או נפילה.
יש לציין שהשן לא שינתה את צבעה.
האם השלמת שן במקרה זה נעשית רק מסיבה אסטתית או שגם מבחינה בריאותית.
קראתי פעם ששן שבורה חשופה יותר לחיידקים ולעששת, האם זה נכון?
כיוון שלא ממש מבחינים בשבר חשבתי שאם אין הכרח להשלים את השן מבחינה בריאותית אז אולי בינתיים אני אדחה את השלמת השן.
תודה מראש על תשובתכם!
יפית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן קדמית שנשברה - תגובה
ד``ר גלית כהן12/06/2011מבחינה בריאותית זה משמעותי רק אם יש חשיפת דנטין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הלבנת שיניים - כאשר יש קומפוזיטעומר10/06/2011
שלום,
אני בן 22, מעוניין לבצע הלבנת שיניים. השיניים שלי לא מאוד צהובות, הן סתם צהובות באופן "רגיל", אבל זה לא יפה ואני רוצה לשנות את זה.
כשהייתי קטן נשברו לי החצאים התחתונים של כל אחת משתי השיניים הקדמיות, ולכן מאז יש לי שם השלמה, אני כמעט משוכנע שהיא בקומפוזיט. לפני מספר חודשים ביצעו לי חידוש של ההשלמה הזאת. נדמה לי שלמעשה החלקים החיצוניים של שתי השיניים הקדמיות מצופים בקומפוזיט - ורק מתחתיהם, לכאורה במקום לא נראה לעין, נמצאות השיניים האמיתיות, או מה שנשאר מהן (אם כי בגלל שהקומפוזיט לא אטום לגמרי אז אם מסתכלים מקרוב ומתאמצים אפשר לראות את השיניים האמיתיות שנמצאות מתחתיו).
אני כרגע בוחן אפשרות לבצע הלבנת שיניים, או באמצעות ערכה ביתית (16% קרבמיד פראוקסיד) או במרפאה - אבל הבעיה בעניין מרפאה היא הכסף - פשוט אין לי כרגע.
שאלתי היא כזאת: האם החומר שבערכה מלבין גם - וגם אם קצת פחות - את השיניים עם הקומפוזיט? אם לא - מה אפשר לעשות כדי להתגבר על דבר זה (כדי שלא יקרה מצב בו כל השיניים שלי לבנות למעט השתיים הקדמיות...)?
בנוסף - האם בביצוע הלבנה בעזרת ערכות ביתיות אפשר לראות בעין באיזה שלב מגיעים למצב שבו אם ממשיכים בהלבנה יהיה הבדל משמעותי בצבע בין שתי השיניים עם הקומפוזיט לבין שאר השיניים?
בתודה מראש,
עומר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלבנת שיניים - כאשר יש קומפוזיט - תגובה
ד``ר גלית כהן12/06/2011כל סוגי ההלבנה ביתיים ומרפאתיים לא מלבינים קומפוזיט.
בהלבנה בסדים ביתיים השינוי הוא הדרגתי ואפשר לעצור כשמגיעים לצבע הרצוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שטיפת פהרוני10/06/2011
לאחר שימוש במי פה מרידול שמתי לב כי התאריך של המוצר עבר לפני 3 חודשים ..
האם יש משמעות לתאריך ואם ניתן להשתמש ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שטיפת פה - תגובה
ד``ר גלית כהן12/06/2011רוב הסיכויים שאם נשמר בתנאים סבירים ולא בחום המוצר עדיין טוב לשימוש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עששתרון10/06/2011
האם החיידקים בשיניים מפרקים רק דו סוכר ואז זה גורם לעששת
או מבחינתם גם רב סוכר הם מפרקים או כל סוג של סוכר?
כולל רב סוכר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עששת - תגובה
ד``ר גלית כהן12/06/2011כל סוכר, אבל רב סוכר יותר בקושי והזמן שהמזון בפה קצר יחסית כך שהנזק קטן יותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי החיידקים שגורמים לעששתאפי09/06/2011
חיפשתיב איטרנט קצת מידע וקראתי שעששת נגרמת כתוצאה מחידקיי "Streptococcus mutans," שחיים בעורך קבע אצלנו בפה.
1.רציתי לדעת האם יש איזה נוזל או חומר שהורג או מקטין את הכמות שלהם בפה,הרי ככה יהיה סיכוי יותר קטן לאששת לא?
2.והאם יש איזה שהם מאכלים או מינירלים שעוזרים לגוף לחדש את האמייל או זגוגית השן ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי החיידקים שגורמים לעששת - תגובה
ד``ר גלית כהן12/06/2011מי פה אנטיבקטריאליים מסייעים במקצת, אבל אסורים לשימוש ממשושך,
אין חומר שמחדש את האמייל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)




