מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פסים בשינייםרונית16/01/2011
יש לי כעין קוים על חלק מן השיניים מהצד החיצוני , בצבע השן . נראים כמו סדקים. אני כרגע עושה הלבנה עם סד ומזרקים. האם הליך ההלבנה גורם לכך? האם מסוכן?
תודה רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פסים בשיניים - תגובה
ד``ר עדי אריאלי17/01/2011שלום רונית,
הלבנה אינה גורמת לסדקים בשיניים. מה שכן, אם מראש יש סדקים בשיניים אז לעיתים הבהרת השן גורמת להם להיראות יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפטהמירי16/01/2011
שלום,
אני בת 44 לפני מס' ימים יצאו לי פצעים בתוך הפה על הלחי הפנימית מה שנראה נקרא הפטה אבל מה ששונה שזה לא בצורה של פצע עגול נקודתי אלא פס בליטה לכל אורך הלחי בלי ראש של פצע.
הייתי אצל א.א.ג. שהיציע ללכת לרופא שיניים.
האם אכן כך זהו תחום לרפואת שיניים? ואם כן ממה יכלה להגרם מן שריטה שכזו לדעתכם?
אציין ששיניי מטופלות ואין אף בליטה שיכלה לגרום למן שריט שכזו.
אודה לתשובתכם המהירה.
מירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפטה - תגובה
ד``ר עדי אריאלי17/01/2011שלום מירי,
חלל הפה הוא התחום רפואת השיניים. איני יכול לענות ללא בדיקה קלינית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנוגע להלבנת שינייםרונית16/01/2011
היום עשיתי הלבנה, רציתי לדעת האם אני יכולה לשתות בשעות הערב אלכוהול או שהדבר מסוכן לשיניים בגלל הרגישות?
תודה מראש :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בנוגע להלבנת שיניים - תגובה
ד``ר עדי אריאלי17/01/2011שלום רונית,
אין מניעה לשתות אלכוהול לאחר הלבנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סתימות שהצהיבונטלי15/01/2011
שלום רב,
לפני כשנתיים עשו לי 2 סתימות בשיניים העליונות הקדמיות. לאחר כחצי שנה הן הצהיבו ונוצרו לי פסים צהובים. חזרתי לרופא השיניים והוא הסביר שעל-מנת לנקות את זה עליו להשתמש בזרם חזק של מים (או שזה לא היה מים? לא זוכרת.), בכל אופן הוא הסביר שהזרם הזה מרחיב את מקום הסתימה ולכן אם זה יצהיב שוב, לא יהיה ניתן לנקות את זה.
כחצי שנה אחרי זה, הסתימות הצהיבו שוב. כעת הן בצבע חום. אני מתביישת לחייך ליד אנשים וזה מפריע לי מאוד. ניסיתי לצחצח כל ערב עם סודה לשתייה, לא עזר.
מה אפשר לעשות?
תודה רבה
ושבוע טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סתימות שהצהיבו - תגובה
ד``ר עדי אריאלי17/01/2011שלום נטלי,
סתימות לבנות משנות את צבען עם הזמן וזה מושפע בין היתר גם מהמזון והשתייה או מהרגלים (כמו עישון). לעיתים מדובר רק בצביעה חיצונית שיורדת עם טיפול פוליש לשיניים. יש לברר זאת עם רופא השיניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינייםשני14/01/2011
שלום,
אני לא יודעת האם זהו הפורום המתאים אך יש לי שאלה: בתי בת 9 וחצי חודשים ועדיין לא יצאה לה אפילו שן אחת. האם זה הגיוני? יש לציין שבשאר התחומים היא מתפתחת באופן תקין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיניים - תגובה
ד``ר עדי אריאלי17/01/2011שלום שני,
לרוב שיניים מתחילות לבקוע בגיל חצי שנה אך לא אצל כולם, ויש כאלה שהשיניים מתחילות אצלם באיחור. מקובל שעד גיל שנה זה עדיין בגדר הנורמל. אם אינך שקטה את יכולה לגשת לבדיקה אצל מומחה לרפואת שיניים לילדים (פדודונט)
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הלבנת שינייםירדן13/01/2011
איך מלבינים שיניים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלבנת שיניים - תגובה
ד``ר עדי אריאלי17/01/2011שלום ירדן,
ניתן להלבין שיניים באמצעות סדים המותאמים אישית במרפאה שאיתם מקבלים ערכת הלבנה לבית. האפשרות השנייה היא לבצע את ההלבנה במרפאת השיניים שאז התוצאה המתקבלת היא מיידית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקי בלי שנייםדניאלה12/01/2011
שלום רב,
בני בן שנה וחודש ואין לו שניים בכלל.
החניכיים שלו נראות נפוחות כבר כמה חודשים ובחלק התחתון רואים כמו פס הפרדה בין שתיי שניים אבל לא יוצאות שניים.
מה לעשות??האם צריך לפנות לרופא או להמתין ואם לפנות אזי למי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקי בלי שניים - תגובה
ד``ר עדי אריאלי17/01/2011שלום דניאלה,
כדאי להיבדק אצל רופא שיניים מומחה לרפואת שיניים לילדים (פדודונט)
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הלבנת שינייםס.12/01/2011
שלום
האם יש איזו דרך להלבין/לצבוע גם כתרים מחרסינה??
אני חפצה להלבין שיניים-אך לצערי יש לי שני כתרים קדמיים
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלבנת שיניים - תגובה
ד``ר עדי אריאלי17/01/2011שלום,
לצערי אין דרך לשנות את צבע החרסינה והאפשרות היחידה היא החלפת הכתרים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך לריח מהפה .אלונה12/01/2011
חייבת להוסיף שעשיתי ניקוי שיניים לפני כחודש ואני מקפידה לעשות .
אני מצחצחת שיניים פעמיים ביום ועושה כל יום עם חוט דנטאלי ומידי פעם גם מגרגרת מי פה.
הריח בין השיניים קיים כל הזמן . ריח בפה לא כל הזמן , אבל מידי פעם אני מרגישה שכן .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהמשך לריח מהפה . - תגובה
ד``ר גלית כהן17/01/2011פני לרופא שיניים לבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלות שינייםרחלה12/01/2011
שלום רב
לפני כארבעה חודשים עברתי השתלות שיניים (12 השתלות-כל הפה,וגם השתלות עצם 2) במהלך ההחלמה לפני כחודשיים עשיתי בדיקות ויטמין D ונמצא חוסר בויטמין זה ,ולכן קיבלתי מרופא המשפחה ויטמין די 11 טיפות ליום,לפני כחודש ביצעתי בדיקת צפיפות עצם ונמצא שיש ממצא של התחלת מחלה בצפיפות העצם -אוסטאופורוזיס ,רופאת המשפחה נתנה לי לקחת כדור אחד בשבוע בשם פוסאוונס אך הרופאת שיניים מתנגדת מפני שה מונע את הריפוי המהיר של השתלים ויהווה בעיה בהתאקלמות של רקמות השתלים ,היא המליצה לי על תרופה בשם אוסטוביוס תרופה הומופטית שהוכיחה את עצמה ,מה עושים איזה מרשם לקחת?בדילמה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר עדי אריאלי17/01/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_כירורגית_פה_ולסת_סרטן_הפה_והלוע' id=link]כירורגית פה ולסת, סרטן הפה והלוע[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתיכת בשר בחניכייםמירן12/01/2011
שלום,
כבר למעלה מ 3 חודשיים גדל לי מין חתיכת בשר בחניכים התיעצתי עם הרופא שינים שלי אין לו מושג מזה, עכשיו החתיכה הזאת גדלה לי בפה וממש הסתירה לי את שתי השנים התחתונות זה תופעה מוזרה אני לאיודעת עם מי אני יכולה להתיעץ . היא ממש תפוסה לי בחנייכים וגדלה עם הזמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר עדי אריאלי17/01/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_כירורגית_פה_ולסת_סרטן_הפה_והלוע' id=link]כירורגית פה ולסת, סרטן הפה והלוע[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריח בין השינייםאלונה11/01/2011
יש לי 2 מקומות בין השיניים שתמיד כשאני עושה עם חוט נודף ריח לא טוב.
אחד זה בין שיניים שיש בהן סתימה והשני במקום של כתר.
חייבת לציין שלפני שבועיים החלפתי את הכתר לכתר חדש כי חשבתי שזה יועיל , עלה לי הרבה כסף אבל הריח עדיין נשאר.
מה אפשר לעשות ? אני מתוסכלת וזה מאד מפריע לי .
אני מניחה שאם אני עושה עם חוט ויש ריח , כנראה שהריח הזה קיים כל הזמן .
בבקשה פתרון .
נ.ב. הרופא אמר שלא כדאי להחליף את הסתימה כל זמן שהיא טובה כי זה כמו תיבת פנדורה במיוחד שהיא די גדולה והשן עשויה להתפורר אם ננסה להחליף .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריח בין השיניים - תגובה
ד``ר עדי אריאלי17/01/2011שלום אלונה,
יש לוודא את תקינות הכתרים שכן נקודות מגע לא מושלמות עלולות לגרום לדחיסת מזון ולריח לא טוב. יש לבדוק אפשרויות אחרות הגורמות לריח כגון מחלת חניכיים. ממליץ לגשת לבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שרירי לסתקרן11/01/2011
שלום,
בחודשים האחרונים אני מרגישה בצד אחד של הפה את שרירי הלסת שלי שכאילו זזים ברגע שאני פותחת פה גדול כמו למשל כאשר אני מפהקת אני מרגישה את שרירי הלסת שלי פועלים וכאילו מתפרקים (אני לא כל כך יודעת איך להגדיר את ההרגשה). הרופא שלי אמר שזה יכול להיות מלעיסה מרובה של מסטיקים שאני באמת לועסת יחסית הרבה, אבל האם עליי להיות מודאגת לעשות בדיקות נוספות? זה די מציק וכמה זמן אי אפשר ללעוס מסטיקים?
תודה
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר עדי אריאלי17/01/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_כירורגית_פה_ולסת_סרטן_הפה_והלוע' id=link]כירורגית פה ולסת, סרטן הפה והלוע[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על ניקוי אבןרונית11/01/2011
יש לי שאלה תמיד אחרי ניקוי אבן השיננית אומרת לי לעשות פלאוריד
ואז יש לי תוספת תשלום על זה
האם חייב את הפלאוריד הזה אחרי ניקוי האבן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על ניקוי אבן - תגובה
ד``ר עדי אריאלי17/01/2011שלום רונית,
אין חובה בביצוע פלואוריד, אך הוכח שהנחה מקומית של פלואוריד מקומי בריכוז גבוה באופן תקופתי תורמת באופן משמועתי לחיזוק השיניים ועמידותן בפני עששת (חורים)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניקוי שיניים בלייזר - זה עובד ?mic11/01/2011
היי
אני בעלת שיניים יחסית צהובות, גנטית ועם נטיה משפחתית גנטית לבעיות חניכיים.
ללא היסטוריה של חשש מרופאי שיניים (כולל עקירה כירורגית של 4 שיני הבינה)
א-ב-ל
לא מסוגלת לעבור ניקוי שיניים אצל שיננית, לא עומדת בכאב ! וניסיתי הרבה מאוד שינניות, כולל ניקוי אחרי זריקות הרדמה (3 זריקות למטה ועוד אינספור זריקות בלסת העליונה)
אני רואה באינטרנט שיש דבר כזה ניקוי שיניים בלייזר ורציתי לשאול האם זה באמת יעיל ? עד כמה זה מסוכן ? אני מאוד רוצה אבל חוששת וגם לא רוצה סתם "לזרוק" כסף...
תודה רבה
מיק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניקוי שיניים בלייזר - זה עובד ? - תגובה
ד``ר עדי אריאלי17/01/2011שלום,
איני מכיר טיפול שכזה. בידקי היטב לפני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)




