מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- זריקת הרדמהנעמה מלכה04/02/2011
היי!
היום ביצעתי את הטיפול הרביעי והאחרון בהקצעת שורשים \ ניקוי אבן עמוק אצל שיננית,
לפני תחילת הטיפול היום רופא השיניים ביצע לי זריקת הרדמה בצד התחתון השמאלי של הפה, עוד בזמן ביצוע הזריקה הרגשתי כאב שונה לעומת 3 הפעמים הקודמות שהייתי לאחרונה וקיבלתי זריקת הרדמה . כשיצאתי מהמרפאה הרגשתי מעין גוש קשיח בלסת מה שלא קרה לי בפעמים הקודמות שקיבלתי את הזריקה כמו כן קצת נפיחות במקום וכאב קל בפתיחת הפה , נבהלתי ושאלתי את הרופא אך הוא אמר שכנראה הזריקה התרכזה במקום אחד וזה יעבור כשההרדמה תעבור . אך ההרדמה עברה מזמן ועדיין יש לי קצת נפיחות וכאב במקום כמו כן מעין קשיחות במקום . האם להמשיך להיות מודאגת או שזה יעבור?? תחושה שלי שאולי הרופא פגע לי בשריר או משהו אחר במהלך הזריקה....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
נעמה מלכה05/02/2011היום כבר נהיה לי כחול בצד הנפוח , צד שמאל והכחול עולה עד לכיוון השפה...
ממה זה יכול להיות והאם יתכן כי הזריקה יכולה לגרום נזק בלתי הפיך?..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד``ר גלית כהן05/02/2011נשמע כאילו יש שטף דם באזור הזריקה. יחלוף תוך יום-יומיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשטף דם
נעמה מלכה06/02/2011סליחה אבל זה שכרגע יש לי שטף דם אני יודעת וגם רואה, כל הציפייה שלי לתשובה שלך הייתה לפחות להבין אולי ממה נוצר ומה קרה בערך בזריקה הזו והאם לגשת לבדיקה דחופה במהלך השבת ..... יש לי עדיין נפיחות והלסת שלי מעוותת . אבל לא נורא בכל אופן היום כבר יום ראשון אלך להבדק...
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים אחרי טיפול שורש כאילו שלאבעילום שם704/02/2011
עשיתי טיפול שורש כלל.
אני שלושה שבועות אחרי טיפול שורש, בשבוע הראשון שאחרי הטיפול השן כאבה ,הייתי אצל הרופ'ש והוא אמר לחכות עוד קצת זמן כי אני באופן כללי בן אדם רגיש, עברו כמה ימים והשן הפסיקה לכאוב לשבוע וחצי, והנה מאתמול בערב שוב כאבים ממש חזקים כאילו שלא עברתי טיפול שורש כלל, עשיתי טיפול שורש על שן חיה, כלומר בפעם אחת, אצל מומחה לטיפולי שורש, הוא טוען שהגוף שלי מגיב שצורה מוגזמת לדלקת (יש לי גם קרוהן שלא חולף. כבר כמה שנים אני בהתקף), ושזו פשוט התגובה של הגוף שלי, גם בשיניים אחרות שטיפלתי הייתה לי את אותה הבעייה ב2 שיניים , אבל בגלל שעשיתי את הטיפולים הקודמים אצל סנדלרים ולא רופאי שיניים ,הייתה אופציה לדלקת לחדור, וכאן הרופא סגר לי את השן טוב ואין לי דלקת שהיא חיידקית עפ'י טענת הרופא(בשן אחרת אני עושה כרגע תיקון טיפול שורש), אני לא מבינה למה זה ממשיך לכאוב, מה אני יכולה לעשות?? לבקש שיפתח לי שוב את השן? אני אובדת עיצות , האם יש עוד סיכוי שהכאב יחלוף, נראה לי ששלושה שבועות זה כבר יותר מידי זמן..הרופא אמר לי לשתות כדור נוגד דלקת אני לא יודעת אם זה יעזור ,חוץ מזה שאני גם לא יכולה לשתות אותו בגלל הקרון אז בכלל זו בעייה בפני עצמה, אשמח לכל הערה והארה שיש לך בנושא, אני ממש בדיכאון וכבר לא יודעת מה לעשות, האם נגזל עליי להמשיך לחיות עם הכאב הזהה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת
בעילום שם704/02/2011יש לי גם סדק בקיר של השן, אולי זה קשור??
הטכאבים בשן גם התחילו לי כך : כאבה לי השן ממתוק, לסירוגין, לעיתים כן , לעיתים לא, אז הרופא החליף לי לסתימה לבנה ואז התחילו לי כאבי תופת, הוא רצה להחליף לי תחילה לסתימה אמלגם אפורה, כי הוא חשב שאולי החומר הלבן לא מתאים לי, איך שהוא התחיל לשייף את הסיצמה מתתי מכאבים והוחלט על טיפול שורש, שבדיעבד היה בו צורך משום שירד לי שם מלא דם ועפ'י טענתו זה סממן לדלקת, לא הבנתי למה הכאבים החזקים התחילו אחרי שהוא עשה לי את הסתימה , שכן לא כאב לי כך לפני, זה כאב ברמה שלא יכולתי לאכול בכלל על השן, וכך זה כואב גם עכשיו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת - תגובה
ד``ר גלית כהן07/02/2011יכולים להיות הסברים רבים לכאב: דלקת, תגובה קיצונית לטיפול השורש, עוד תעלה, סדק,
מחייב בדיקה מסודרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן בינהאני04/02/2011
שלום.
אני בת 28.4 ולאחרונה חשתי כאבים בלעיסה.
הכאב היה מעט מוכר לי מכאב שחשתי בעבר ולכן חשבתי שמדובר בדלקת או חור בשן.
ניגשתי לרופא והוא אמר שהשן הכואבת בסדר גמור ומה שגורם לכאב זה שצומח לי שן בינה והיא לוחצת על השן הבוכאבת כי אין לה מקום. הוא שלח אותי לעשות צילום פנורמי כדי לראות מה מצבה של השן ואז להחליט האם לעקור אותה או לא. עשיתי צילום פנורמי ונאמר לי כי מתחילה לצוץ שן בינה נוספת בלסת העליונה.
לאור זאת, (בגלל שאני קצת חוששת...) אני פונה אליכם במס' שאלות:
1. האם חייבים לעקור שן בינה?
2. האם העקירה כואבת? בכלל, איך מתבצעת עקירה? - בהרדמה מקומית? ללא הרדמה?
3. במידה ואצטרך לעקור את 2 שיני הבינה- כמה זמן צריך בין עקירה לעקירה? (כדי למנוע כאב גדול מידי וכו'...)
4. האם יש סיכון / תופעות לוואי בעקירת שן?
בתודה מראש על תשובותיכם, אני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן בינה - תגובה
ד``ר גלית כהן04/02/2011יש לעקור שיני בינה אם אין להן מקום בלסת. יש אנשים שיש מקום לשיני הבינה שלהם ויש כאלה שלא.
העקירה לא כואבת כי מרדימים את המקום.
בעקירות קשות במיוחד, או כשמטופלים חוששים מאד, ניתן לבצע את העקירות תחת סדציה / טשטוש עמוק
בלסת תחתונה יש לעיתם סיכון לפכיעה בעצב. ולכן מהוצעים צילומי הכנה המותאמים לכל מקרה ומקרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתגובת הד"ר
אור05/02/2011לי באופן אישי הייתה שן בינה בצד שמאל תחתון - לאחר ביצוע של צילום פנורמלי דיגיטלי מתברר היה שהשן הייתה כלואה אופקית
לצערי תור דרך לרופא מומחה דרך הביטוח שהיה לי היה צריך לקחת כ 3 שבועות (זמן מאוד מאוד ארוך! ולא התאים לי בכלל) - והצלחתי תוך שבוע לקבוע תור אצל רופא פרטי מדהים שביצע לי את העקירה כעקירה כירורגית בעזרת הרדמה (כמה זריקות לא כואבות בחניכיים) - וכמובן בסוף הוא נאלץ לתפור עם תפרים שנמסים לבד.
עכשיו אני לא אשקר אחרי העקירה לא כאב בכלל! אבל אחרי ההרדמה - ביום הראשון היו לי כאבי תופת!! ממש אבל ממש כאב לא יכולתי אפילו לישון והצד של הפה היה נפוח
ביום השני - הכאב התחיל לפחות , כמובן שהייתי עם משככי כאבים וביום השלישי ביום ראשון - כבר חזרתי לעבודה - עדיין הפה היה קצת נפוח אבל כבר לא כאב לי הפה וביום הרביעי כבר הנפיחות הפסיקה לחלוטין.
אני אבל כל כך שמח שעשיתי זאת!! - ומאוד חשוב - יש מקרים במקום שהשן שלי הייתה שהיה יכול להיות לי בעצם פגיעה בעצב שהיה גורם לי לאי תחושה באזור הלסת..כאילו זה רדום.. הבנתי שזה נדיר אבל עדיין צריך להבין את הסיכונים.
באופן פרטי זה עלה לי כ 1000 ש"ח (לא אגיד את הסכום המדויק כי עשו לי הנחה ;) - אבל זה בערך טווח המחירים פחות או יותר)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאור היקר
אני06/02/2011ראשית אני רוצה להודות לך על התעניינותך בבעייתי, וכן על האכפתיות והכנות.
לדעתי, מאוד חשוב לדעת לקראת מה הולכים ומה צפוי להיות. אני באופן אישי, מעדיפה לדעת את האמת - גם אם היא כואבת - מאשר להתאכזב אח"כ אכזבה גדולה וכואבת...
גם אני כמוך, בחרתי ללכת לרופא פרטי ולא לרופא של קופ"ח. ובכל זאת, אני עדיין חוששת.
מדבריך אני מבינה שלא חשים כאב בעת העקירה (בגלל ההרדמה), ורק לאחר שפגה זריקת ההרדמה מתחילים להרגיש את הכאבים והם איומים, כפי שתיארת. הבנתי שהכאב הצפוי לי הוא עד שלושה ימים, וזה הולך ופוחת מיום ליום. (תקן אותי אם לא הבנתי אותך נכון).
עצם הידיעה מרגיעה אותי מאוד. היא עוזרת לי להכין את עצמי נפשית (ופיזית) לקראת העקירה, לתכנן את עצמי נכון, (למשל שמישהו יעזור לי בטיפול עם הילד בימים שאני אסבול מכאבים...)
רציתי רק לשאול אותך עוד שאלה:
האם הרופא הוא זה שנתן לך משככי כאבים? הוא נותן מרשם וצריך לקנות בבית מרקחת? (כי זה בטח צריך להיות משכך כאבים חזק ולא משהו רגיל, לא?)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי שינייםעדי03/02/2011
שלום,
לאחרונה התחלתי לסבול מכאבי שיניים, הכאב אינו ממוקד , הוא בכל השיניים בצד שמאל, מידי פעם למעלה ומידי פעם למטה ונרגע אם אני מחממת את המקום, אך חוזר שוב. לדעתי הוא נובע מלחץ (אני סטונדטית בתקופת מבחנים עמוסה) או מקור (אין צורך להוסיף).
שמעתי על מקרים של חריקת שיניים אך הכאב הוא בשיניים לכל האורך ולא בלסת בלבד ולא משתנה אם אני מניעה את הלסת.
קניתי מברשת שיניים לשיניים רגישות ומי פה חזקים, לכל מקרה...
האם התופעה מוכרת? או לפחות אפשר לשלול חורים או דלקות?
תודה,
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי שיניים - תגובה
ד``ר גלית כהן04/02/2011רצוי לפנות דחוף לרופא לבדיקה וצילום!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי שיניים במזג אויר קרנורית קאפ03/02/2011
שלום,
אני (40) גרה במדינה אירופית ובשנה שנתיים האחרונות כשהטמפרטורות יורדות בסביבת האפס, אני חשה בשיני. בעיקר כשאני בחוץ. מדוע זה קורה, ואיך אפשר להקל בלי ללכת לרופא (לא התחברתי כאן לשום רופא)?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי שיניים במזג אויר קר - תגובה
ד``ר גלית כהן04/02/2011נסי משחה לשיניים רגישות.
אבל חשוב לבדוק שאין "חורים" ולשם כך תצטרכי למצוא רופא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נסיגת חניכייםשירה03/02/2011
שלום רב
אני בת 27, בריאה
מעולם לא היו לי בעיות בחניכיים. מצחצחת לפחות פעמיים ביום. משתמש בחוט דנטלי אחרי כל ארוחה.
בשנים האחרונות חלה אצלי תופעה של נסיגת חניכיים.
נאמר לי כבר בתחילת הנסיגה כי כנראה אני מצחצחת חזק מידי ואכן מכבר יותר משנתיים אני מצחצחת בעדינות עם מברשת שיניים רכה.
המצב רק החמיר ונסיגה ממשיכה.
רופא השיניים אמר שאולי בלילה אני ישנה עם פה פתוח ונושמת דרך הפה - דבר שגורם ליובש ולהחמרת הבעיה.
פניתי לרופא א.א.ג והוא אמר לי שאכן יש לי בצקת קלה באף. קיבלתי טיפות אך ציין שלדעתו אין כל קשר לנסיגת החנייכים
מה אני יכולה לעשות כדי לתקן את הנסיגה? האם זה רק יחמיר ויחמיר??
יש לי מין הרגשה שמרוב נסיגה השיניים עוד יפלו :(
האם ניתן לתקן??
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נסיגת חניכיים - תגובה
ד``ר גלית כהן04/02/2011ניתן לתיקון כירורגי עי מומחה לחניכיים,
חשוב לטפל עמ שלא יחמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן שנפלה ושבר בעצםבן קצב02/02/2011
שלום רב,
עקב חבטה הקיבלתי בפניי נשברה העצם המחזיקה את השיניים התחתונות (לפי מה שהבנתי מהרופא), ומכך שני שיניים קידמיות (31,41) זזו פנימה, שן 32 יצאה מהמקום (כולה, לא נשברה אלא יצאה בשלמותה).
מיד עם המקרה פוניתי לבית החולים (ברזילי באשקלון) למיון וטיפול במחלקת פה ולסת, לאחר כשעתיים מהמקרה, בוצע בי כבר הניתוח להחזרת השיניים 31 ו-41 למקומן, וכן הכנסת שן 32 למקומה.
כן אושפזתי במשך 4 ימים, ושיחררו אותי אתמול שבמהלך כל הזמן שמרתי על ניקיון הפה והרופאים היו מופתיעים מהמצב הטוב והשיפור שחל.
יש לי מס' שאלות:
1. בכללי, מה הסיכוי שהשן תיקלט במקומה ותשרוד את הטראומה, לפי מה שהבנתי נמוך, אך השאלה עד כמה (אני התחלתי להרגיש אותה מעט יומיים לאחר שהוחזרה למקומה)
2. עקב כך שאני עוסק בפעילות גופנית ותחרויות, רציתי לדעת האם קיים פלטה או מגן שיניים המגן על הלסת התחתונה.
3. כמה זמן בערך מהמקרה, ניתן לחזור לפעילות גופנית מלאה.
תודה רבה מראש! בן קצב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן שנפלה ושבר בעצם - תגובה
ד``ר גלית כהן04/02/2011סיכויי הקליטה נמוכים, אך קיימים. וודאי אין לך מה להפסיד.
יש מגן שיניים, פנה לרופא השיניים שלך,
המתן מספר שבועות עד שהרופאים יאשרו קליטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בנושא שתליםיונית02/02/2011
אני אמורה לעבור עקירה של שן אחרונה בחלק העליון מצד ימין.לציין שזו האחרונה שנותרה
בחלק זה,יש לי פלטה שמחזיקה את השיניים הקדמיות שיש בהם טיקטקים,והווים שמחזיקים את השן שאמורה לצאת כאמור.,אני בודקת כרגע אצל כמה רופאים ומתייעצת
על מנת להחליט מה לעשות.אמרו לי לעשות בין ארבעה לחמישה שתלים, ואני שואלת
אם עד עכשיו הפלטה החזיקה שן אחרונה אחת למה אי אפשר לעשות רק שני שתלים
למה ארבעה או חמישה?תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בנושא שתלים - תגובה
ד``ר גלית כהן02/02/2011עם 2 שתלים בלבד יהיה ציר של ניידות. 4 שתלים יאפשרו תותבת הרבה יותר יציבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי טיפול שורשמיכל01/02/2011
לאחר נפילת סתימה ותיקונה החלו כאבים. לאחר ניסיון לשייף ובהמשך להחליף את הסתימה הוחלט על טיפול שורש. הטיפול נעשה בפעמיים כי לדברי הרופאה היה דימום באחת התעלות. לפני שבוע סוים טיפול השורש. לא היו כאבים. בימים האחרונים כאבים בלעיסה. אין רגישות לחום וקור והכאב רק מלעיסת אוכל שאינו רך. הגעתי היום למבנה. הרופאה אמרה שנתקדם ונבצע את המבנה וכי סביר שהכאבים יחלפו. נעשה גם צילום. האם זה הגיוני? איך יתכנו כאבים אם השורש מת? ומה יעשו אם זה לא יחלוף, האם יתכן שטיפול השורש כשל? אודה על תשובתכם לגבי התסריטים האפשריים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחרי טיפול שורש - תגובה
ד``ר גלית כהן01/02/2011לאחר טיפול שורש תתכן רגישות מהעצם שסביב קצה השורש וזה מתבטא ברגישות בלעיסה. לעיתים מצריך אנטיביוטיקה. ואכן, אין 100% הצלחה לאף טיפול גם לא לטיפול שורש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרופאה שעשתה את המבנה
מיכל02/02/2011שאינה זו שבצעה את טיפול השורש לא דברה על אנטיביוטיקה. היא חושבת שזה יחלוף ואולי בא מהחניכיים. זה לא מטריד במיוחד רק שוב עם מונות קשים. את חושבת שזה באמת יכול פשוט לחלוף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרופאה שעשתה את המבנה - תגובה
ד``ר גלית כהן02/02/2011רוב הסיכויים שזה יחלוף מעצמו תוך שבוע-שבועיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פסים על השינייםמיכל01/02/2011
שלום אני בת 13 וחצי ומאז שהשיניים של התחילו להתחלף
שזה גיל 6 בערך התחילו להופיעה פסים לבנים על השיינים והשן שלי
לא חלקה בכלל זה ניראה כאילו אני לא מצחצחת שיניים ואני מטפלת בשיינים שלי תמיד ובימיוחד שקמים בבוקר יש המון פסייייייים אבל המווווווווון
לאמא שלי ולאבא שלי השן ממש ממש ממש חלקה כמו דף
ובבוקר הכל מצויןן נימאס לי כבר : '(
הרופאים אמרו שזה משהו של חוסר ויטמינים אבל חייבת להיות תרופה או משהו כי זה נורא מכוער וזה גורם לי להתבייש לחייך ונימאס לי מיזה :(
מה אפשר לעשות ?! אני ממש חייבת עזרה ,הייתי מעלה תמונה אבל בתמונה זה ניראה אחרת לגמריי
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פסים על השיניים - תגובה
ד``ר גלית כהן01/02/2011אין פתרון קסם, ודאי לא בגילך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהאולפני טל31/01/2011
האם יש רופאי שיינים שמערבבים בתוך הסתימת אמלגם ניקל לא לטיפול שורש לסתימה רגילה כמובן ....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ודאי שכן
דן08/07/2011בכל סתימת אמלגם יש כ40-50% כספית והשאר זו תערובת של מתכות שונות וביניהן גם ניקל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה חשובה - תגובה
ד``ר גלית כהן01/02/2011ודאי שלא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה חשובה - תגובה - תגובה
ד``ר גלית כהן12/07/2011אין ניקל באמלגם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נסיגת חניכיים בשלבי התחלהנופר31/01/2011
שלום,
אני בת 19 והיום כשהסתכלתי על השיניים וראית שבכמה שיניים "העור" המכסה חלק מהשיניים פשוט הצטמצם,לפי מה שקראתי במאמרים באינטרנט ראיתי שזה גם קשור לזה שאני מצחצחת שיניים בחוזקה ושיוצא דם בעת הצחצוח-כמו שקורה לי.אוסיף ואומר שהחניכיים בצבע וורוד ולא כואבות.
רציתי לדעת מהו הטיפול הראשוני ובעיקר האם ניתן להחזיר את החניכיים למצב הקודם?(שוב,המצב לא גרוע אך רואים שזו התחלה של נסיגת חניכיים).
נורא נלחצתי,אודה לכם אם תענו לי במהרה.
תודה מראש,
נופר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נסיגת חניכיים בשלבי התחלה - תגובה
ד``ר גלית כהן31/01/2011צחצוח חזק אכן גורם לנסיגת חניכיים.
ייעוץ נכון מצריך בדיקה, פני לרופא שיניים.
תחזוקה נכונה תעשה בביקור אצל שיננית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות בשיניים בהריוןMIMI31/01/2011
שלום ד"ר
אני בשבוע 25+6 להריוני , מזה כחודשיים סובלת מכאבי שיניים וחניכיים.
בביקור אצל רופא שיניים בשבוע 15 ולאחר ביצוע צילומים ובדיקה ע"י מומחה חניכיים, לא נמצאה בעיה. מה שנאמר לי שהכאבים קשורים כנראה בהריון ובהרומונים המופרשים המחלישים את הרקמות וגורמים לכאבים.
בבתי המרקחת לא נמצא תכשיר היכול לסייע לכאבים בשיניים ובחניכיים ומותר לשימוש בהריון .
אני ממש סובלת, בעיקר בלילות ולאחרונה התחלתי להשתמש במשחה לשיניים רגישות בתדירות גבוהה , עד כדי כך שאני מורחת את המשחה ישירות על המקום הכואב .... האם יש בעייתיות עם העניין ?..... (משחת שיניים כדוגמת "סנסודיין") . האם החומרים במשחה עלולים להיות מזיקים להריון ולעובר ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות בשיניים בהריון - תגובה
ד``ר גלית כהן31/01/2011אין בעיה בשימוש במשחה בכמות מצומצמת, אך בכמות מוגזמת עליך לזכור שעודף פלואוריד ( בבליעה) פוגע בעובר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפולי שורש וכתרים או שתלרות שטייניץ30/01/2011
אני בת שמונים. הוצעו לי שני טיפולים אלטרנטיביים בלסת תחתונה:
1. שני טיפולי שורש שלוש תעלות ועקירה כירורגית
2. עקירה כירורגית ושתל.
מה ההבדל עבורי? מה עדיף לדעתך? התוכלי לנמק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפולי שורש וכתרים או שתל - תגובה
ד``ר גלית כהן31/01/2011שני הטיפולים מתאימים לגילך.
ההחלטה תלוייה במקרה הספציפי ובמשך הטיפול.
צר לי, אך אין לי מספיק פרטים על כלל המצב בפיך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות בפניםאלי30/01/2011
יש לי שן שעברה מזמן טיפול שורש , הכתר שנבנה עליו נפל לפני שנתיים ורופא השיניים שלי אמר לי שאני צריך לעקור אותו .
המצב היה כזה שבחניכיים מעל השן הזאת הייתה לי רגישות וקמתי אתמול עם נפיחות גדולה בפנים מעל האיזור הזה , יש לציין בלי כאבים , רופא השיניים אמר לי לקחת אנטיביוטיקה ואחרי 5 ימים ניתן לטפל באיזור , לקחתי אנטיביוטיקה ואחרי יום אחד הנפיחות לא ירדה והיא מגיעה כמעט עד העין.
האם הנפיחות , בלי הכאב בכלל והחוסר שיפור שלה גם אחרי אנטיביוטיקה של 24 הגיונית ? והאם הנפיחות יכולה להיגרם על ידי משהו אחר חוץ מהשן ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחות בפנים - תגובה
ד``ר גלית כהן31/01/2011סבירות גבוהה שמקור הדלקת בשן.
לעיתים צריך להחליף לאנט. חזקה יותר.
אם הנפיחות מתקרבת לעין יש לחזור לרופא או לפנות למיון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




