מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תה ושינייםנדב20/02/2011
שלום רב
אני שותה תה מידיי יום. כשהייתי אצל השיננית היא אמרה לי שהדבר גורם לשיניים להצהיב(כמובן שהיא נסחה את זה ביותר מקצועיות). לאחר מכן בדקתי באינטרנט וגיליתי שהקפאין בתה הוא זה שגורם להצהבת השיניים.
השאלה שלי היא האם קפאין הוא המרכיב היחיד בתה הגורם לשיניים להיות צהובות יותר או שלא רק הוא הגורם לבעיה?
במילים אחרות, האם תה ללא קפאין גורם לשיניים להיות צהובות יותר, או שמא אני יכול לשתות תה ללא קפאין ללא הגבלה וחשש לפגיעה בשיניים
תודה
נדב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תה ושיניים - תגובה
ד``ר גלית כהן22/02/2011המרכיב הצובע בתה בד"כ הוא קפאין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מברשת שינייםשני19/02/2011
יש לי מברשת שיניים של פארומדיק עם סיבים רכים, האם יש מברשת יותר יעילה ממנה בעלת סיבים רכים במיוחד? [הכי חשוב שיהיו סיבים מאוד רכים]
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מברשת שיניים - תגובה
ד``ר גלית כהן22/02/2011זו מברשת רכה מצויינת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום שיניםספיר18/02/2011
עשיתי צילום פנורמי לכול השינים כבדיקה כללית.
האם הוא תקין?(צרפתי אותו)
מהן הנקודות הלבנות?זה מרמז על בעיה?
יש לי רגישויות בכמה שינים אבל לא כאבים חזקים בכלל..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום שינים - תגובה
ד``ר גלית כהן22/02/2011בדיקת שיניים מחייבת שילוב של בדיקה קלינית וצילום.
הנקודות הלבנות הן מתכת של סתימות או כתרים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתר מתכת לילד בן 8 מציק מה לעשות?חגית17/02/2011
לפני יומיים בני בן 8 עבר טיפול שורש ראשון והרופא שם לו כתר ממתכת (שן תוחנת למעלה) מאז קשה לו לדבר וקשה לו מאוד לאכול זה ממש מציק לו. דיברתי עם הרופא ואמר שזה גדלים וקבועים וזה הגודל שמתאים לשן הזו.
קבעתי ביקור נוסף אצלו כי ילדי לו יכול לסבול וכואב לו.
שאלתי (בעצם אני רוצה חוות דעת שנייה לרופא שהלכתי, מכיוון שיש לי ספקות לגבי אופן הטיפול) האם חובה לשים כתר ממתכת? האם יש עוד אפשרויות? מה מומלץ ומה היתרונות והחסרונות והאם באמת בגיל הזה המידות קבועות או שזה רק חוסר גמישות של המרפאה הספציפית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתר מתכת לילד בן 8 מציק מה לעשות? - תגובה
ד``ר גלית כהן22/02/2011אם השן עברה טיפול שורש בגיל זה , כמעט תמיד יש לשים כתר טרומי.
אכן יש 6 גדלים בלבד, אך מתאימים זאת לפה. בכל מקרה הכתר לא צריך להפריע לילדך לסגור את הפה. אם כן חזרי לרופא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התוחנותפרנס17/02/2011
איזה גיל נופלות התוחנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התוחנות - תגובה
ד``ר גלית כהן22/02/2011בין 11 ל-12 בערך, אבל הטווח רחב מאד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מי פהכפיר17/02/2011
היי, רציתי לדעת האם מותר לגרגר מי פה ומה התועלת של זה.
אשמח לקבל תשובה מהירה.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מי פה - תגובה
ד``ר גלית כהן22/02/2011מותר ורצוי להשתמש במי פה, מי הפה שונים בתכולתם, רופא השיניים שלך או השיננית, ימליצו לך על מי פה מתאימים לך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות עם פתיחת פהעדו17/02/2011
שלום,
אני צריך לבצע טיפול שורש בשן אחורית עליונה,ויש לי בעיות חמורות עם פתיחת הפה - לטענת הרופאה,פתיחת הפה שלי לא מספיקה והיא לא מצליחה להגיע כמו שצריך לשן.אני פשוט לא מצליח להגדיל את הפתיחה,וגם זה מאוד כואב לי במהלך הטיפול.
הם זאת בעיה מוכרת ? האם יש לכך פתרון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות עם פתיחת פה - תגובה
ד``ר גלית כהן22/02/2011זו בעיה מוכרת,
ניתן לנסות מרפה שרירים קל לפני הטיפול, כמו וואליום. כמובן שרק רופא המכיר אותך יכול להמליץ על תרופה עבורך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן בינהjul16/02/2011
שלום רב,
אשמח באם טענו לי במייל
נבדקתי אצל רופאה לפני כחודש לאחר ששן בינה נישברה לי חלקית היא אמרה שיש לעקור ותחילה לבצעה צילום C T כי השן על עצב...
מאז לא רציתי לחזור לאותה מרפאה עקב אי חיבור עם הרופאה לא היתה הכי עדינה
האם יש אפשרות של שילוב לייזר בטיפול כזה להפחתת כאב? היכן מתבצעה טיפול כזV?הוסיף כי בימים האחרונים החלו לי כאבים באזור השן והגרון והשפתיים.
ובלי קשר אני סובלת מסחרחורות וחוסר שיווי משקל עדיין לא ידוע למה וקצת מפחדת מהעקירה עקב כך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן בינה - תגובה
ד``ר גלית כהן22/02/2011לייזר לא יעזור,
אם יש קרבה לעצב חייבים צילום סיטי,
אם את חוששת ניתן לבצע את הטיפול תחת סדציה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן בינהאני16/02/2011
שלום, סיימתי טיפול אורתודנטי לפני כשנה.
בביקורת שערכתי אצל האורתודנט, הוא אמרי שיש צורך לעקור את כל 4 שיני הבינה שצומחות לי (אגב, זה ממש כואב!) משום שאין להן מקום לגדול.
רציתי לקבל בבקשה הסבר ופירוט האם אכן יש צורך כזה לעקור את כל 4 שיני הבינה?
איך מתנהל הטיפול? זה כואב?
וכו' וכו'
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן בינה - תגובה
ד``ר גלית כהן22/02/2011אם אין להן מקום בפה אכן צריך לעקור ודאי אחרי היישור שלא יכשל.
יש הרדמה מקומית כך שזה ודאי לא כואב, תלוי במיקום וצורת השיניים כל קושי הטיפול. ניתן במקרים קשים יותר לעקור את השיניים בטשטוש ואז לא חשים דבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים אחוריות וטעם רע בפהאז16/02/2011
שלום,
אני בן 25 ואני שומר מאד על השיניים. בשנים האחרונות השתמשתי במברשת שיניים חשמלית, חוט דנטלי ומי פה של ליסטרין ולאחרונה החלפתי למברשת PARO S27L בהמלצת רופאת השיניים שלי, כמו כן התחלתי להשתמש במנקה לשון, בקיצור אני שומר מאד על היגיינה והניקיון של הפה.
יש לי שנות שינה בקצה שורת השיניים בלסת התחתונה - אחת בכל צד. תמיד כאשר העברתי עליהם את הלשון או אפילו את האצבע היה לי טעם רע ומוזר בפה - כמעט בלתי נסבל. כיום, אני מנקה אותם ביסודיות בעזרת המברשת של PARO אך עדיין המצב נשאר - טעם מוזר ורע בפה, גם כאשר אני לא נוגע ישירות בשיניים הללו עם הלשון או האצבע.
בעבר ייעץ לי רופא שיניים לעקור אותם בכדי למנוע זיהומים וכדומה, אבל כאשר העלתי את הרעיון בפני רופאת השיניים הנוכחית שלי היא אמרה שזה מיותר ולא הכרחי, אחרי הכל מדובר בעקירה של שיניים בלי חורים או איזושהם בעיות, מלבד אלו שהזכרתי שמפריעות לי.
רציתי להתייעץ ולשאול מה אפשר לעשות? -הסיטואציה דיי מטרידה אותי במיוחד לאור העובדה שמאד חשוב לי הניקיון והריח הטוב מהשיניים. אני מצחצח שיניים כ- 15 דקות ביום ובלילה - לא בכוח, אלא ביסודיות.
אשמח לשמוע המלצות או הצעות כיצד ניתן לפתור את הבעיה או לפחות להקל עליה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיניים אחוריות וטעם רע בפה - תגובה
ד``ר גלית כהן22/02/2011צר לי אבל רק לפי התאור אין לי אבחנה לבעייתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירה ושתלנחמני15/02/2011
שלום
הלכתי לרופא שיניים פרטי ומשום מה נוצר בי הרושם שלא את טובתי הכספית הוא רוצה, יש לי שן שלצערי גדלה מעל שן חלבית, השן החלבית עדיין לא נפלה ולכן השן החדשה נמצאת במיקום גבוה מידי והדבר נראה לא אסתטי. כששאלתי אם יש אפשרות לעקור את שתי השיניים ולשים שתל במקום הרופא דיבר על זה שבשביל שתל צריך עצם ואם אין עצם לא ניתן לעשות שתל.
רציתי לדעת ברמה הכי כללית, האם במקרה כזה יש אפשרות לעשות שתל? כלומר אחרי שתי עקירות. אני רוצה לדעת אם ללכת לרופא אחר או לנסות להמשיך במרפאה הנוכחית, הפתרון שלו היה לעקור רק את השן התחתונה ואז לעשות גשר באלפי שקלים...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירה ושתל - תגובה
ד``ר גלית כהן22/02/2011צודק מאד הרופא שלך (גם בלי לבדוק אותך) לעקור שיניים בריאות חבל מאד לאורך שנים, שן שלך במקום תחזיק לכל החיים לעומת שתל שודאי לא יחזיק לכל החיים (כך שלבסוף יעלה לך הרבה יותר) כמו כן לאחר עקירת 2 השיניים הנמצאות אחת מעל השנייה אכן רוב הסיכויים שלא תהייה מספיק עצם לשתל, אבל בלי קשר לכך, לא עוקרים שן בריאה זה גובל ברשלנות רפואית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתם בשןחן15/02/2011
שלום וערב טוב,
יש לי בעיה שמאוד מציקה לי לפני כ10 חודשים הופיע לי בשתי השיניים הקדמיות כמו כתם צהבהב כזה, הלכתי לרופאת שיניים שהצליחה להוריד לי אותם בעזרת הפוליש שמשתמשת השיננית. רק שהבעיה חזרה עכשיו שוב מה הסיבה יכולה להיות? אני לא מעשנת לא שותה וקפה שותה פעם ביום עד פעמיים אני מאוד מקפידה בצחצוח פעמיים ביום וחוט דנטלי פעם ביום.
אשמח לקבל תשובה,
תודה וערב נעים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתם בשן - תגובה
ד``ר גלית כהן22/02/2011מחייב בדיקה, כתם צהבהב יכול להיות עששת (חור) התחלתית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקיי...אבל
חן26/02/2011הייתי שוב אצל השיננית שהצליחה להוריד לי את זה...והיא טוענת שזה ממי פה למה חור???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקיי...אבל - תגובה
ד``ר גלית כהן26/02/2011אז קבלת תשובה, אני לא יכולה לאבחן מצב קליני לפי תאור חלקי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הלבנת שינייםמנאל15/02/2011
שלום
האם מבחינ רפואית הלבנת שיניים משפיעה על איכות השיניים??
אשמח לתשובה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלבנת שיניים - תגובה
ד``ר גלית כהן22/02/2011כלל וכלל לא, זו פרוצדורה קוסמטית לחלוטין ואינה פוגעת בשן או בחניכיים, בשימוש נכול ומבוקר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי שינייםליטל15/02/2011
אני נוטלת אנטיביוטקה נגד דלקת בגרון
ואז שהתחלתי לקחת את הכדורים התחילו לי כאבי שיניים , בשיניים האמצעיות בקדמיות התחתונות .
יש סיבה לכך שהאנטיביוטיקה תגרום לי כאבי שיניים ???
נ.ב נוטלת כדורי מוקסיביט .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי שיניים - תגובה
ד``ר גלית כהן22/02/2011אנטיביוטיקה לא יכולה לגרום לכאבי שיניים,
פני לרופא שיניים, זה צירוף מקרים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתרים ודלקת חניכייםליז15/02/2011
שלום
יש לי ארבעה כתרים צמודים בשיניים הקדמיות מחרסינה וממתכת לא אצילה. כבר כשנתיים יש לי דימומים וריח רע באיזור הכתרים. החניכיים מעל הכתרים נצבעו בצבע אפור / כחול .
כמובן שמסיבה כלכלית עדיין לא עשיתי משהו בנידון.
השאלה שלי האם יש טעם לטפל בדלקת חניכיים ללא החלפת הכתרים לכתרים עם מתכת אצילה? כי הכתרים לפי הבנתי גורמים לדלקת...
האם הצבע האפור בחניכיים מעל הכתרים יעבור במידה ואחליף את הכתרים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתרים ודלקת חניכיים - תגובה
ד``ר גלית כהן22/02/2011מחייב בדיקה,אם הכתרים גורמים לדלקת הדלקת לא תעבור ללא החלפתם,
הצבע , תלוי מה מקורו, בדכ יתוקן עם החלפת הכתרים.
זה דחוף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)




