מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שן בינה חלשהרפי11/01/2011
בוקר טוב
אני בן 61 בעקבות כאב בחלק הימיני העליון של הפה פניתי לרופא השיניים והוא אבחן ששן
הבינה בצד זה היא חלשה והמליץ לי לעקור אותה
האם זה נדרש ?
מה הסיכון במידה ולא אבצע את העקירה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן בינה חלשה - תגובה
ד``ר עדי אריאלי17/01/2011שלום רפי,
לא ברור מה זה אומר שן חלשה אך אני משער שמדובר בניידות של השן. אם השן אכן ניידת מאוד וגורמת לכאבים ומדובר בשן בינה אז לרוב ההחלטה היא לעקור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים לאחר סתימהרוית11/01/2011
מזה כמה שנים לא ביקרתי אצל רופא השיניים. לפני שבוע התחילה רגישות בשיניים הקידמיות לחום ובעיקר לקור. הרופא ביצע תצלום פנורמי וקבע כי יש לי שני חורים קטנים ועששת חמורה. לפני חמישה ימים עשו לי סתימה לבנה ומאז אני סובלת מכאבים חזקים מאוד באיזור הסתימה. מה יכולה להיות הסיבה לכך? חשוב לי לציין שלפני זה לא כאבה לי השן עם החור בכלל אז למה עכשיו כן? האם זה שכיח כאב כזה שבוע לאחר ביצוע הסתימה?חשוב לי לציין שהכאב חזק ואני משתמששת במשככי כאבים לאורך כל היום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים לאחר סתימה - תגובה
ד``ר עדי אריאלי17/01/2011שלום רוית,
כאבים פוסטאופרטיביים הם תופעה מוכרת ולרוב הם חולפים אך כאבים בעוצמה כזו כפי שאת מתארת מחייבים בירור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שן בינהיעל10/01/2011
שלום וברכה
עברתי עקירת שן בינה בלסת התחתונה. לאחר כמה ימים התפתחה מכתשית יבשה וטופלתי כבר פעמיים בגזה עם חומר מרגיע, שהוריד את הכאבים לכמה שעות. הרופאה הסבירה לי שכרגע לא בונים על קריש דם לאיחוי המכתשית אלא על איחוי הרקמה. רציתי לדעת כמה זמן איחוי כזה צריך לקחת, או במילים אחרות כמה זמן עוד יהיה לי חור כזה... המלווה כמובן ברגישות וכאבים. תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר עדי אריאלי17/01/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_כירורגית_פה_ולסת_סרטן_הפה_והלוע' id=link]כירורגית פה ולסת, סרטן הפה והלוע[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סדק בשןברוך10/01/2011
שלום רופא השיניים משער לפי תיאור ההרגשה שלי -כאב חלש בדריכה מסוימת על השן
שיש לי סדק דק מאוד, השן שן טוחנת אחרונה למטה עם סתימה רגילה(לא טיפול שורש)והסדק הוא כנראה רק בצד אחד ובכותרת בלבד מה כדאי לעשות האם יש דבק שיכול להדביק את הסדק תודה ברוך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סדק בשן - תגובה
ד``ר עדי אריאלי17/01/2011שלום ברוך,
אם הסדק באזור הכותרת ואינו נמשך לכיוון השורש אז לעיתים ניתן לתקן באמצעות שיחזור בצבע שן (סתימה לבנה) או באמצעת כתר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת סדק
ברוך18/01/2011תודה איך אפשר למנוע המשך הווצרות הסדק ? הסדק בלתי נראה, השן ללא טיפול שורש .האם שווה לעשות טיפול אגרסיבי כמו הורדת חלק מהשן זו עם הסדק וזו שמעליה
תודה ברוך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת סדק - תגובה
ד``ר עדי אריאלי19/01/2011אם הוחלט שיש סדק אז רוב הסיכויים שהוא ימשיך להתקדם ולכן דורש טיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום בקשר לאמלגםאולפני טל09/01/2011
שלום אני מטופל אצל רופא שיינים באזור פרדס חנה
רציתי לדעת אם החומר שהם מקבלים של האמלגם הם רוכשים ממקומות בטוחים ? או שהם מקבלים את זה מהארץ ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין כזה דבר אמלגם בטוח!
שלמה313/01/2011האמלגם עשוי 50% כספית. הכספית היא מתכת מאוד רעילה, ולפי כל הדיעות זולגת לגוף מהסתימות ולכן מרעילה אותו אט אט.
לך על סתימה לבנה זה עדיף.
הערה: אני לא רופא שיניים אלא סתם אחד שלמד את הנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום בקשר לאמלגם - תגובה
ד``ר עדי אריאלי17/01/2011עלייך לסמוך על איכות וטיב החומרים שבהם משתמש רופא השיניים שלך.
לגבי בטיחות האמלגם יש לציין שמשרד הבריאות בתמיכה של האקדמיה עדיין מקבל את האמלגם כחומר שיחזור בטיחותי וראוי. בנוסף, יש לזכור שכחומר שיחזור יש לאמלגם עליונות על פני חומרי השיחזור בצבע שן מבחינת שרידות ויכולת איטום מפני חדירת חיידקים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלת חניכייםזהבה09/01/2011
שלום,
רציתי לשאול האם השתלת חניכיים פותר את בעיית נסיגת החניכיים?
ואם כן האם זה לתמיד? או עד ששוב תהיה נסיגה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלת חניכיים - תגובה
ד``ר עדי אריאלי09/01/2011שלום זהבה,
השתלה של רקמת חניכיים באזור של נסיגת חניכיים היא אמצעי לכיסוי אזור השורש החשוף. לא ניתן להבטיח שלא תהיה חזרה של הנסיגה. אולם, בכדי לנסות למנוע זאת יש להקפיד על הגיינה אורלית טובה בדגש על שימוש באביזרים ובטכניקה לניקוי עדין ועל פגישות ניקוי אצל השיננית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשתלת חניכיים
זהבה09/01/2011האם אפשר לעשות השתלת חניכיים
אחרי שתלים ושיניים קבועות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזה מי פה הוא המומלץ ביותר?אופיר08/01/2011
איזה מי פה מומלץ יותר? ליסטרין או קולגייט פלקס??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפי דעתי אף אחד... שניהם מכילים
שלום09/01/2011חומרי צבע ושטויות. הכי טוב זה משהו טבעי שרוקחים לבד, אבל יש גם לפרדונטקס שנראה לי שהוא טוב משניהם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיזה מי פה הוא המומלץ ביותר? - תגובה
ד``ר עדי אריאלי09/01/2011שלום אופיר,
יש להתאים את סוג התכשיר באופן ספציפי לכל מטופל. יש שטיפות שונות המשמשות למטרות שונות: מניעת עששת, רגישות בצווארי השיניים, בעיות חניכיים ועוד. אני ממליץ להתייעץ עם רופא השיניים לבחירת התכשיר המתאים ביותר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שן בינה- מתה מפחד ,שאלה.לי08/01/2011
אני מטופלת בשיניים וצריכים לעשות לי מבנה באחת השיניים האחוריות בלסת התחתונה,
הרופאה הודיעה לי שיש מאחורה התפתחות של שן בינה שמפריעה לה לעשות את המבנה והכתר והיא כמעט בטוחה שעליי לעקור אותה....
עכשיו אני מתה מפחד......ממש אבל....אם תוכלו לתת לי עצות או טיפים אשמח.
בברכה לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רציתי גם להוסיף שהשן עדין בכלל לא י
לי08/01/2011יצאה יש שם רק בשר....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשאלה היא האם במהלך העקירה עצמה אני
לי09/01/2011אני ירגיש לחץ שמין הסתם הגיוני או שמרגישים ממש את הוצאת השן מהמקום? העקירה הזו מפחידה אותי מאוד....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרציתי גם להוסיף שהשן עדין בכלל לא י - תגובה
ד``ר עדי אריאלי09/01/2011שלום לי,
מה השאלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי במבנה הלסתמיכל08/01/2011
בוקר טוב
הילדה שלי בת 12.6 שנים, לפני כחודשיים הרכיבו לה סמכים, "קוביות" על השיניים בשני הלסתות, על מנת ליישרן, השיניים בלסת התחתונה היו מאוד עקומות, ובאמת השיניים כבר התיישרו, הבעיה היא שפתאום משהו מוזר קורה, הלסת התחתונה שלה התחילה לבלוט החוצה, כלומר הסגירה של הלסתות היא הפוכה, השיניים התחתונות בולטות מעט לעומת העליונות, וזה מאוד מלחיץ אותי, הבנתי מהרופא שאנו רק בתחילת התהליך,אבל זה עדיין נראה לי מאוד מוזר, הייתי רוצה לדעת או לדעת אם אני צריכה לקבל חוות דעת נוספת מאורטודנט אחר, או האם זה נורמלי?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר גלית כהן08/01/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_אורתודונטיה_יישור_שיניים' id=link]אורתודונטיה - יישור שיניים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רופא שינייםמאור07/01/2011
כיום, אני בן 17 וכבר הרבה זמן אני חושב אם כדאי לי ללכת לתחום של רפואת שיניים.
הבנתי שזמן הלמידה באוניברסיטה הוא כ6 שנים, נניח שאחרי שסיימתי להוציא תואר (חח אני יודע שזה לא פשוט) איך יהיה לי את הכסף לממן ציוד רפואי? זה יקר?
כאילו הבנתי שרוב העבודות הן עצמאיות, האם אצטרך עזרה כספית מההורים? כי אם אחרי הצבא אתחיל נגיד בגיל 22 עד גיל 28 אוכל לעבוד בעוד מקומות או שלא יהיה לי "חיים" באוניברסיטה ואצטרך להתמקד יותר בלימודים מאשר לעבוד ולחסוך כסף לעתיד?
אני ממש בדילמות ומפחד שלא אצליח למצוא עבודה ולא יהיה לי מספיק טוב...
בעצם השאלה שלי, איך אתם התחלתם את תחילת דרכם?
יש לי כל כך הרבה שאלות שאי אפשר לתאר, ואני בנאדם שדואג יותר מדי...
סליחה על החפירה
תודה ושבת שלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רופא שיניים - תגובה
ד``ר גלית כהן08/01/2011בתחילה ניתן לעבוד במרפאות של רופאים אחרים או במרפאות של קופות חולים. מעטים מאד פותחים מרפאה עצמאית מייד, לא רק בשל העלות אלא כי קשה מאד להביא מטופלים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עושים עם השניים הבשריות מתנדנדותאור07/01/2011
שלום רב, אני נער בן 14 . אתמול רבתי מכות עם איזה בנאדם וקיבלתי אגרוף לפנים. כתוצאה מכך כמה שינים הקדמיות של הלסת העליונה התנדנדו (הם בשריות) עד עכשיו ואני לא יודע מה לעשות. עדיין לא סיפרתי להוריי ... מה הנזק ומה אני צריך לעשות בנידון . האם עולה המון כסף וכמה עולה פחות או יותר כדי לסדר את הבעיה? ... תודה רבה ושבת שלום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה עושים עם השניים הבשריות מתנדנדות - תגובה
ד``ר גלית כהן08/01/2011פנה מייד למרפאת שיניים, ספר להוריך מייד,
העלויות יכולות להיות גבוהות מאד תלוי מה קרה, אבל העל מכוסה בביטוח שיש לך דרך בית הספר, גם אם החבלה לא קרתה בבי"ס. אתה מכוסה 24 שעות ביממה.
לזמן משמעות רבה (תלוי מה קרה) פנה מייד לטיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השארת רקמת ה-membrane סביב השןסלית07/01/2011
השארת רקמת ה-membrane סביב
לשן איך אני יודע אם השאירו לי בעקריה של 3 שיינים או לא אני ממש מפחד היום מורידים את זה או משאירים ? חשוב לציין עקירה של שיינים רגילות לא שיני בינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר גלית כהן08/01/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_כירורגית_פה_ולסת_סרטן_הפה_והלוע' id=link]כירורגית פה ולסת, סרטן הפה והלוע[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סתימות אמלגםשואל07/01/2011
שלום אני בן 17 ולפני כמה חודשים עשו לי 3 סתימות אמלגם וקראתי שהם מסוכנות לבריאות אני מפחד מאוד האם כדאי להוריד אותם ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סתימות אמלגם - תגובה
ד``ר גלית כהן08/01/2011אין חשש, אמלגם אכן מכיל כספית, אך עד היום אין כל הוכחה שאמלגם משתחרר מסתימות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה לא נכון
שלמה313/01/2011ד"ר גלית שלום!
ישנה תמימות דעים שהכספית משתחררת מהסתימות ונשאפת לריאות בכמות לא מבוטלת.
אפילו ADA-American Dental Association מודים בזה.
אם יש לך מחקרים המראים שהכספית אינה משתחררת אשמח אם תביאי אותם.
אם אין לך כאלה, אנא למדי את הנושא לעומקו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חידוש טיפול שורש לעומת השתלהרונן06/01/2011
אני כרגע בבנגקוק. באחת בשיניים שלי יש דלקת. המדובר בשן השלישית מהסוף בלסת השמאלית העליונה. בשן הזו היה בעבר טיפול שורש וכתר. רופאת השיניים המקומית אמרה לי שיש לי ארבע אפשרויות:
1. חידוש טיפול שורש - לדבריה לחידוש טיפול שורש יש סיכויי הצלחה של 50 אחוזים בלבד, היא גם אמרה שלשן שלי יש שלושה שורשים (או הסתעפויות), וטיפול השורש עשוי להיות מסובך.
2. השתלה דנטלית - אופציה יקרה וגם ארוכה (לדבריה שישה חודשי טיפול). סיכויי הצלחה (לדברי הרופאה) של 90 אחוזים.
3. גשר, שיפגום מעט בשיניים השכנות
4. עקירת השן.
אנא יעצו לי באיזו אפשרות כדאי לבחור.
שאלה נוספת: במידה וחידוש טיפול שורש נכשל והדלקת חוזרת, כמה זמן בממוצע לוקח עד להופעת דלקת מחודשת? מיידית, או מספר שנים?
מצורפת סריקה לא הכי מוצלחת של צילום הרנטגן, אבל אולי זה נותן מושג כלשהו על מצב השן. השן הסמוכה קצת שבורה, אבל בה אין כנראה דלקת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חידוש טיפול שורש לעומת השתלה - תגובה
ד``ר גלית כהן08/01/2011בעצם יש רק 2 אפשרויות:
חידוש והשתלה. עקירה היא חלק מהטיפול באפשרויות של גשר והשתלה.
גשר לא הייתי כוללת באפשרויות כי הנזק שיגרום עולה על התועלת וגם המחיר יגיע למחיר ההשתלה, אם לא יותר.
בצילום נראה שיש בעיה רק בשורש אחד, השורש ה-MB, בבדיקה קלינית ניתן לאשר זאת, ואם אכן זה מקור הבעייה ניתן לעיתים אפילו לעקור שורש אחד ולשקם על 2 שורשים בלבד
כמובן שחוו"ד רק לפי צילום אינה מבוססת כלל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלעקור עכשיו ולבצע השתלה בעתיד?
רונן08/01/2011ד"ר כהן,
אתמול התייעצתי עם רופא מקומי נוסף בבנגקוק וגם הוא חושב שאם בוחרים בחידוש אז כדאי לעקור את השורש הבעייתי. הבנתי שבשביל זה יש צורך בפעולה כירורגית.
לדעת הרופא המקומי, האפשרות העדיפה היא השתלה משום סיכויי ההצלחה הגבוהים.
היות שגם חידוש וגם השתלה לוקחים מספר חודשים, ואני לא בטוח אם אשאר בבנגקוק תקופה ארוכה, רציתי לשאול אם אפשר לבצע עקירה של השן כעת, ולדחות את ההשתלה לעתיד?
כמה זמן אפשר לחכות מרגע העקירה עד ההשתלה. הבנתי שזה לא זמן אינסופי משום שהשיניים הסמוכות עלולות לסטות עקב אי תמיכה.
אפשרות נוספת שחשבתי עליה היא לבקש מהרופא לקדוח חור בשן שיאפשר לדלקת נתיב יציאה, וכך להרוויח עוד קצת זמן עד לטיפול היותר רציני.
מה דעתך?
בתודה,
רונן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שורשלירון06/01/2011
לפני יומיים עברתי טיפול שורש בשן האחרונה למעלה מצד שמאל שן אחת לפני הבינה האם הגיוני שיומיים אחרי הטיפול עדיין יהיו כאבים? והאם טיפול שורש בשן הזאת יכולה לגרום לפגיעה בעצב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול שורש - תגובה
ד``ר גלית כהן08/01/2011בהחלט יתכן כאב יומיים לאחר טיפול שורש ואפילו יותר.
אין כל סבירות לפגיעה בעצב. איזה עצב?
לעיתים צריך קורס אנטיביוטי לאחר טיפול שורש, פני לרופא לבדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)




