אנכודרומה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אנכודרומה
    א
    21/07/2011

    ,
    במהלך פעילות ספורטיבית נפגעתי ביד וקיבלתי מכה חזקה בזרת ( כבר קיבלתי בה פעמיים לפני מספר שנים מכות וגם הצורה שלה היתה ניראית שונה מעט משאר האצבעות). בצילום רנטגן שעשיתי נכתב כי :שבר פתולוגי באיזור נגע אקספנסיבי בפלנגה דיסטילית. הנגע יכול להתאים לאנכודרומה. בבדיקה אצל אורטופד מומחה כף יד נאמר לי כי:" מומלץ להמשיך קיבוע של הזרת למשך ארבעה שבועות ולאחר מכו לבצע CT או הפניה לניתוח בהקדם של הגידול".
    יש לי מספר שאלות בנושא:
    - עפי מה שהבנתי מדובר בגידול שפיר, האם ניתן לדעת זאת בודאות מצילום?
    - מדוע כדאי לעשות ניתוח ,אם מדובר בגידול שפיר הוא אינו מזיק להבנתי?
    - האם יש סיכוי שלאחר צילום חוזר יוחלט כי אין צורך בניתוח אלא במעקב בלבד? ( עפי מה שקראתי מנתחים רק במקרים נדירים...?)
    סליחה על ריבוי השאלות ותודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנכודרומה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנכודרומה - תגובה

    ד''ר יונה יניב
    24/07/2011

    אנכונדרומה, למרות היותו גידול שפיר וניתן לשער שזהו הגידול כמעט בודאות, עדיין רצוי שתהיה אבחנה מדויקת. הגידול מחליש את העצם והיא נשברת יותר בקלות (ייתכן שהשבר הזה והקודם היו בגלל שהעצם חלשה יותר. לפי הצילום לאחראיחוי השבר ניתן לראות אם הגידול עדיין נמצא או שהוא נהיה קטן יותר בממדיו ואז להחליט על ניתוח - כן או לא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו