מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מה זה השטויות האלה crps?אפרת13/09/2011
ד"ר שלום
לפני כ3 חודשים עברתי תאונת דרכים נפגעתי בצד הימני של גופי צוואר גב ויד.
במיון חשדו בשבר הסירה וגיבסו לעשרה ימים.
לאחר 10 ימים הסירו את הגבס בטענה כי אין שבר .
הכאבים מאז התגברו מה שגרם לקושי בהוזזת האצבעות.
emg ומיפוי עצמות פורשו כתקינות.
היד משנה לעיתים |( די רחוקות ) את ציבעה לכחלחל.
הרבה פעמים מתנפחת מאוד ( אצבעות כף היד ).
ישנה רדימות של כף היד ועיקצוצים בכריות כף היד.
הכאב הוא סטטי אך לפחות פעם ביום מגיע גל של כאב אדיר ותחושה כי עוד רגע העצם מתפוצצת. יש הזעת יתר באותה כף היד אך ההזעה מופיעה רק באצבעות.
עברתי כבר מספר אורטופדים. האחרון קבע כי מדובר ב crps.
הרופא המחוזי שלח אותי למרכז רפואי רעות לאישפוז יום.
נכון שאינני רופאה.. אך לא כדאי לבצע סי טי לפני שקובעים כי מדובר במחלה שכזו?
קראתי על ה crps באינטרנט ועדיין לא הבנתי האם מדובר במשהו פסיכוסומטי? או נפשי? הרי איך ייתכן שהכל בסדר והכאבים מגיעים לרמה שכזו??? ממש קשה לי עם התפקוד היומיומי.
אני כבר ממש מתוסכלת.
1.האם לדעתך אכן מדובר ב crps? ואם כן מה זה ה crps הזה ואיך גומרים עם זה.
2.אם לא אז מה לדעתך זה כן?
אודה לך מאוד מאוד מאוד על תשובתך תודה ויום קסום :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה זה השטויות האלה crps? - תגובה
ד''ר יונה יניב14/09/2011לפי תאורך אכן ייתכן שמדובר בCRPS או "תסמונת כאב". מאופיינת בנפיחות, התקשות הרקמה הרכה, כאבים עזים, אפילו למגע שטחי על העור ואפילו לפעמים למשב רוח על העור. הזעת יתר, שינוי בצבע העור והתקשות של המפרקים אם לא מטופלים כיאות. לא ניתן לאבחן את המחלה בCT כי היא תוצאה, כנראה! של פעילות יתר של מערכת העצבים הסימפטטית (בלתי רצונית), כתגובה לחבלה (ויכולה להיות חבלה מזערית). ניתן לפעמים לאבחן ע"י מיפוי תלת פאזי.
הטיפול כולל "בלוק" ליד כדי למנוע כאב ומיד לאחר מכן הפעלה של היד. לפעמים חבישות לחץ עוזרות גם כן. בעיקרון - בעיה קשה ביותר ויכולים לחלוף מספר חדשים ואפילו שנה עד להחלמה. לפעמים נשארים שאריות והיד לא חוזרת למצב נורמלי לגמרי.
יש לשתף פעותה עם המטפלים למרות הכאבים.
מאחלת החלמה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
כאבים בירך וברך שמאל
בן 32 סובל מכאבי גב קשים כ7 שנים
כאבים בזרת בכף רגל ימין
כאבי גב-נגע ליטי- צד שמאל למטה
אוסטופורסיס- כאבים בעצמות ללא שברים
פענוח כאבים בעצם הזנב - בדיקת MRI
כאבי גב תחתון חוזרים ונשנים עם הקרנה לרגל ימין
בדיקת מיפוי עצמות וכאבים בעמוד שדרה
בוהן כף הרגל רדומה אצל חייל בטירונות
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)




.jpg)