מה זה השטויות האלה crps?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מה זה השטויות האלה crps?
    אפרת
    13/09/2011

    ד"ר שלום
    לפני כ3 חודשים עברתי תאונת דרכים נפגעתי בצד הימני של גופי צוואר גב ויד.
    במיון חשדו בשבר הסירה וגיבסו לעשרה ימים.
    לאחר 10 ימים הסירו את הגבס בטענה כי אין שבר .
    הכאבים מאז התגברו מה שגרם לקושי בהוזזת האצבעות.
    emg ומיפוי עצמות פורשו כתקינות.
    היד משנה לעיתים |( די רחוקות ) את ציבעה לכחלחל.
    הרבה פעמים מתנפחת מאוד ( אצבעות כף היד ).
    ישנה רדימות של כף היד ועיקצוצים בכריות כף היד.
    הכאב הוא סטטי אך לפחות פעם ביום מגיע גל של כאב אדיר ותחושה כי עוד רגע העצם מתפוצצת. יש הזעת יתר באותה כף היד אך ההזעה מופיעה רק באצבעות.
    עברתי כבר מספר אורטופדים. האחרון קבע כי מדובר ב crps.
    הרופא המחוזי שלח אותי למרכז רפואי רעות לאישפוז יום.
    נכון שאינני רופאה.. אך לא כדאי לבצע סי טי לפני שקובעים כי מדובר במחלה שכזו?
    קראתי על ה crps באינטרנט ועדיין לא הבנתי האם מדובר במשהו פסיכוסומטי? או נפשי? הרי איך ייתכן שהכל בסדר והכאבים מגיעים לרמה שכזו??? ממש קשה לי עם התפקוד היומיומי.
    אני כבר ממש מתוסכלת.
    1.האם לדעתך אכן מדובר ב crps? ואם כן מה זה ה crps הזה ואיך גומרים עם זה.
    2.אם לא אז מה לדעתך זה כן?
    אודה לך מאוד מאוד מאוד על תשובתך תודה ויום קסום :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה זה השטויות האלה crps?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה זה השטויות האלה crps? - תגובה

    ד''ר יונה יניב
    14/09/2011

    לפי תאורך אכן ייתכן שמדובר בCRPS או "תסמונת כאב". מאופיינת בנפיחות, התקשות הרקמה הרכה, כאבים עזים, אפילו למגע שטחי על העור ואפילו לפעמים למשב רוח על העור. הזעת יתר, שינוי בצבע העור והתקשות של המפרקים אם לא מטופלים כיאות. לא ניתן לאבחן את המחלה בCT כי היא תוצאה, כנראה! של פעילות יתר של מערכת העצבים הסימפטטית (בלתי רצונית), כתגובה לחבלה (ויכולה להיות חבלה מזערית). ניתן לפעמים לאבחן ע"י מיפוי תלת פאזי.
    הטיפול כולל "בלוק" ליד כדי למנוע כאב ומיד לאחר מכן הפעלה של היד. לפעמים חבישות לחץ עוזרות גם כן. בעיקרון - בעיה קשה ביותר ויכולים לחלוף מספר חדשים ואפילו שנה עד להחלמה. לפעמים נשארים שאריות והיד לא חוזרת למצב נורמלי לגמרי.
    יש לשתף פעותה עם המטפלים למרות הכאבים.
    מאחלת החלמה מהירה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו