שבר במרפק - לילדה בת חמש

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שבר במרפק - לילדה בת חמש
    אליה
    19/05/2012

    ערב טוב,
    בתי בת החמש נפלה וכעת היא עם גבס. נאמר לנו שיש שבר קטן במרפק, ושככל הנראה היא תהייה עם הגבס למשך שלושה שבועות. ולשאלותיי:

    1. מדוע לא עושים לילדים קטנים את הגבס "הקל..", הילדה מגובסת בכל היד, מיותר לציין כמה מסורבל וכבד לה כל הסיפור.., האם בביקורת שאנו אמורים לקחת אותה כעבור עשרה ימים מהגבוס שנעשה, אנו יכולים לבקש שיחליפו לה את הגבס..?,
    וסתם מתוך סקרנות..האם לא עושים בבתי החולים את הגבס "הקל" יותר משיקולי תקציב..או שהוא פחות מוצלח מבחינת הריפוי מהגבס הרגיל- הכבד?

    2.האם רצוי שהיד המגובסת תהייה יותר במנוחה..או שהילדה יכולה להמשיך להתנהג רגיל..האם רצוי למשל שתתעסק עם האצבעות של אותה יד מגובסת כשהיא משחקת..או שעדיף הפוך כמה שפחות להתעסק..? בהנחה שלא כואב לה..מה עדיף לריפוי..להשתמש באצבעות היד המגובסת או לא..?

    בברכה ותודה, אורחת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שבר במרפק - לילדה בת חמש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבר במרפק - לילדה בת חמש - תגובה

    ד''ר מרדכי ויגלר
    20/05/2012

    היתרון היחיד של הגבס הקל הינו כשמו - יותר קל מהגבס הרגיל. אך גבס הינו גבס ומסורבל באותו מידה . בתי חולים בארץ אינם משתמשים למיטב ידיעתי בגבס פלסטי - יתכן משיקול כלכלי אך איני יודע.
    לגבי החלפת הגבס - תלוי באיזה שבר מדובר והאם מותר להוריד ולהחליף גבס.
    ליד מגובסת עדיף מנוחה אך חשוב מאד להזיז את האצבעות על מנת למנוע מצב של קישיון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו