עצב אולנרי לא יציב וקופץ מעל העצם

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עצב אולנרי לא יציב וקופץ מעל העצם
    ד``ר רם ירון
    05/12/2012

    שלום
    אני בן 25 בריא ועוסק בספורט באופן קבוע. לפני כ 6 שנים התחלתי להרגיש תוך כדי אימון בחדר כושר קליקים באזור מרפק שמאל אני רוצה לציןן שלפני כעשר שנים עברתי 2 שברים ביד זו אמנם לא באזור המרפק, בהמשך השנים הקליקים נעלמו ולפני כשנתיים הרגשתי בהם שוב כשהתחלתי לגעת במקום ולבדוק באיזה מצבים קורים הקליקים ואיפה הם בערך שמתי לב לזה שהעצב האולנרי לא יציב והוא קופץ מעל העצם כאשר אני מקפל את המרפק. בהמשך פניתי לרופא והוא אישר שזה אכן העצב האולנרי שלא יציב ולכן הוא קופץ כך מעל העצם אך אמר לי שכרגע אין צורך בניתוח אלא אם המצב יפריע לי. בזמן האחרון המצב הזה התחיל להפריע לי יותר בין אם זה פסיכולוגי ניגשתי לעוד רופא והוא הפנה אותי לבדיקת אי אם ג'י שאת התוצאות צירפתי כאן. מה שמוזר בתוצאות הבדיקה הזאת זה שהיא מראה גם על בעיה ביד ימין שלא הרגשתי בא שום בעיה אף פעם לא כאב או קליק ושלא נדבר על נימול או חוסר תחושה האם יתכן מצב שהבדיקה מראה על הבעיה אך אני לא מרגיש דבר? האם הבעיה יכולה לנבוע מזה שהיה לי בעיה של פריקות כתף ימין ועברתי ניתוח לייצוב הכתף? או שהבעיה יכולה לנבוע מזה שהגעתי לבדיקה די תפוס מאימון משקולות? בכל מקרה רציתי לדעת גם מה מומלץ לגבי ידי השמאלית לפי הבדיקה הזו והשאלה הכי חשובה זה האם העצב ביד הזו שהוא לא יציב וכאילו מטייל במרפק כשאני מכופף את היד יכולה להיות פחות ופחות יציב עם הזמן כי לי נראה ככה שהוא נהיה יותר ויותר רופף עם הזמן אך איני יודע אם זה באמת כך או שזה רק עניין פסיכולוגי
    תודה


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצב אולנרי - תגובה

    ד''ר מרדכי ויגלר
    05/12/2012

    יש אנשים שאכן יש להם עצב אולנרי במרפק שהולך לכיוון קדמי/מעלה בעת כיפוף. באם לא מפריע לך ואין חולשה או רדימות ביד - אין צורך בהתערבות. באם מפריע לך או יש עדות בבדיקה ללחץ על עצב האולנרי, אז יש מקום לשקול התערבות.
    לגבי EMG - יש אחוז מסוים של FALSE POSITIVE / NEGATIVE - זאת אומרת שיש מצב שהבדיקה מדגימה בעיה שבפועל אינו קיים.
    בכל מקרה ממליץ בדיקה על ידי מומחה כף יד וטיפול בהתאם להמלצותיו

    חנוכה שמח!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצב אולנרי

    סרגיי
    07/12/2012

    שלום דוקטר ויגלר תודה על תגובתך קבעתי אליך תור גם לסביבות מרץ
    רציתי לשאול לגבי היד הימנית שבה אני לא מרגיש שום בעיה אך לפי הemg הבעיה קיימת האם זה אומר בהכרח שהבעיה תופיע בעתיד? ולגבי היד השמאלית שבה אכן אני מרגיש חוסר יציבות של העצב וגם emg מראה על בעיה האם המשך פעילות גופנית ואימון משקולות יכולים להגביר את הבעיה ולגרום לעצב להיות יותר ויותר מדלדל האם יש תרגילים שאסור לי לעשות אולי?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו