ירידה באחוזונים אצל בתי בת השלוש

מנהל הפורום

פרופ` אלי הרשקוביץ
פרופ' אלי הרשקוביץ
055-4533164
לקביעת תור אצל פרופ' אלי הרשקוביץ
055-4533164 ללא פרסום בפורום
 
  • ירידה באחוזונים אצל בתי בת השלוש
    לי
    04/07/2011

    שלום, קיבלתי הפניה לאדוקרינולוג מרופא הילדים עבור ביתי בת השלוש.
    בגיל שנה היא החלה ביציאות רכות כשלשול שנמשך במשך כשנה, כאשר היציאות לרוב היו כפעם ביום במקום היציאה "הרגילה". החל מגיל שנה במקביל לשינוי ביציאות היא החלה לרדת באחוזונים. אם עד גיל שנה היא הייתה בסביבות אחוזון החמישים בגובה ובמשקל, שהרי מגיל שנה החלה לרדת לאחוזון 35, ואז 15 ואז 5. כיום היא כבת שלוש כאמור והיא הכי קטנה בגן. לא הייתי מוטרדת באם היא לא הייתה ממשיכה לרדת באחוזונים.
    מה ניתן לנסות בבית בטרם הגעה למומחה באנדוקרינולוגיה? האם לנסות להוריד או להוסיף מאכלים לתזונה שלה? ראוי לציין כי בעקבות השלשולים בגיל שנה, ניסינו להוריד מהתזונה שלה חלב ומוצריו דבר שלא שינה דבר באשר לסוג היציאות. הלכנו למומחה גסטרו לילדים שנתן לה אנטיביוטיקה ורק בעת הטיפול היא הפסיקה לשלשל אולם איך שסיימנו את הטיפול היא חזרה להרגלה הרגיל בשלשולים.
    אודה להשכיל ולקבל כיוון האם יש דבר שניתן לעשות לבד או שיש בכל מקרה לפנות למומחה. אגב- צילום פרק כף היד נעשה לה לפני כחודש והעלה ממצאים רגילים לגילה.
    תודה
    לי

    ליצירת קשר עם מנהל הפורום:
    פרופ' אלי הרשקוביץ - 055-4533164

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה באחוזונים אצל בתי בת השלוש - תגובה

    פרופ' אלי הרשקוביץ
    04/07/2011

    לא ברור לי אם הירידה היא גם באחוזוני הגובה או רק במשקל.
    איזה ברור נערך לשלשולים. האם נשללה מחלת צליאק.
    האם יש חוסרים בברזל ובויטמינים,
    כל זה שווה לבדוק לפני ברור אנדוקריני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה באחוזונים אצל בתי בת השלוש

    לי
    04/07/2011

    באשר לשלשולים לא נעשה בירור כלשהו כמו בדיקות דם וכו'. לאור תיאורי בפני המומחה גסטרו את תכיפות השלשולים ואופיים הוא רשם לנו את האנטיביוטיקה. שכאמור עזרה רק בעת מתן הטיפול.
    אגב השלשולים פסקו לקראת גיל שנתיים- ללא עליה באחוזונים בעקבות זאת.
    הירידה באחוזונים הינה גם בגובה וגם במשקל- למרות הירידה נשמר היחס, יחסית לגובהה משקלה רגיל- היא לא רזה ביחס לגובהה. פשוט קומפקטית.
    האם האנדוקרינולוג אינו בודק את הצליאק? את החוסר בויטמינים רופא הילדים יכול לבדוק ולא האנדוקרינולוג?
    ושאלה אחרונה לי אליך בבקשה- מה זה אומר שצילום פרק כף היד מראה שגיל העצמות מתאים לגיל שלוש (בזמן הבדיקה הייתה בת שנתיים ו- 11 חודשים)? האם העצמות תקינות אבל משהו משפיע על העיכוב וזה לא קשור להורמון הגדילה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה באחוזונים אצל בתי בת השלוש - תגובה

    פרופ` זאב הוכברג
    07/07/2011

    את הדיון הזה אפשר לקיים עם הרופא. זה יותר מידי בשביל הפורום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו