הרטבה ראשונית בבת 15

מנהל הפורום

פרופ` אלי הרשקוביץ
פרופ' אלי הרשקוביץ
055-4533164
לקביעת תור אצל פרופ' אלי הרשקוביץ
055-4533164 ללא פרסום בפורום
 
  • הרטבה ראשונית בבת 15
    דניאלה
    13/10/2011

    שלום רב,

    ביתי חוגגת השבוע 15 ועדיין יש לה הרטבה ראשונית.
    קיים גורם תורשתי דרך בעלי ומשפחתו שהרטיב עד גיל 13.
    ערכנו לה אולטרסאונד לפני כשנתיים ונמצא תקין.
    ניסינו מגיל שש כל מיני שיטות כגון הסדינית של ד"ר קובי שגיא שלא
    עזר בכלל.
    מה שכן עזר חלקית זה מינרין שהתחילה ממינון של כדור אחד והגיעה בתקופה
    מסויימת לשלושה כדורים אך הורדנו לשניים.

    עם המינון הזה היא 80% יבשה אם היא לא ישנה יותר מ7-8 שעות, כלומר צריכה
    לקום לביה"ס, אך כשהיא בחופש וישנה הרבה יותר שעות היא מרטיבה עם המינרין.

    מכיוון שהיא לוקחת את המינרין כבר כשלוש שנים קיבלנו המלצה על בדיקרה של
    רופא אנדרוקרינולוג כדי לבדוק את המערכת ההורמונלית ובין היתר אני מוסיפה לבדוק
    אם יכול להיגרם נזק עם לקיחת מינרין תקופה ארוכה.

    אנו חסרי אונים כהורים מכיוון שהילדה לא יכולה לישון אצל חברות ופוגע בהתפתות
    שלה כמובן.

    במידה והנושא לא קשור לתחום הזה, אודה לך אם תפנה אותנו לתחום ברפואה שכן
    קשור.

    אלפי תודות
    דניאלה

    ליצירת קשר עם מנהל הפורום:
    פרופ' אלי הרשקוביץ - 055-4533164

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הרטבה ראשונית בבת 15

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרטבה ראשונית בבת 15 - תגובה

    פרופ` זאב הוכברג
    14/10/2011

    אין לקחת מינירין לתקופה ארוכה. זאת תרופה שנועדה למקרה שמוכרחים לילה יבש, כגון כשישנים אצל חברה אן במלון. את הטיפול בהרטבה עצמה עושים בדר"כ נפרולוגים, אורולוגים או פסיכולוגים. כדאי להתייעץ עם רופא הילדים אל מי לפנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תשובתך. שאלה נוספת

    דניאלה
    14/10/2011

    אכן פנינו בעבר לנפרולוגית אך היא זאת שהמליצה להמשיך עם המינרין ,
    ואף אחרי שהיינו במעקב אצלה כל חצי שנה (במשך כשנתיים) היא המליצה
    להמשיך. אמנם הורידה את המינון משלושה כדורים לשניים אך לא לגמרה.

    כמו כן היא המליצה על אלטרולט אשר מצד אחד עזר להרטבה אך מצד שני
    גרם לה לתופעה של דיכאון עמוק ומזל שעכבנו אחרי התגובה לתרופה (כפי
    שאנו עושים תמיד) ומייד פנינו לפסיכיאטרית שהילדה נמצאת במעקב, וכמובן
    שנתנה לנו הוראה להפסיק מייד (מדובר רק על 10מיליגרם ).

    השאלה אליך הופנתה מכיוון שהפסיכיאטרית הציעה לבדוק את הנושא ההורמונלי
    שלה (להזכירך גיל 15)והאם זה יכול להסביר את בעיית ההרטבה.

    תודה על תשובתך
    וחג שמחר
    דניאלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו