מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- שינוי מינון יוטירוקס לבן חמישה וחצידנה14/06/2012
בני בן חמישה וחצי חודשים. בבדיקות הסקר, עם היציאה מבית החולים, אובחן כסובל ממתת תריסיות.
בלידה: TSH-889!!, FT4-0.4.
בבדיקה אחרונה לפני כחודש: TSH - 2.00, FT4 - 2.1.
מטופל ביוטירוקס 50 מ"ג.
בימים האחרונים סובל מ"גלי חום" ומזיע מאוד (בעיקר בכפות הרגליים ובבטן ובשעות די קבועות). בשיחת טלפון שיזמתי היום, עם הרופא המטפל, הוא ביקש להוריד את מינון התרופה מחמש לארבע פעמים בשבוע ולבוא לביקורת כמתוכנן בעוד כחודש.
שאלתי היא:
האם הגיוני שהרופא המטפל משנה את מינון התרופות מבלי לערוך בדיקות נוספות / מבלי לראות את הילד ולאבחן האם ההזעה היא תוצאה של פעילות יתר של הבלוטה או סתם "דאגת יתר" שלי?
לאיזה עוד תופעות אנחנו צריכים לשים לב על מנת לחשוש מתת פעילות או פעילות יתר של הבלוטה?
תודה רבה וסליחה על אורך השאלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי מינון יוטירוקס לבן חמישה וחצי - תגובה
פרופ` זאב הוכברג14/06/2012אני מסכים עם דאגתך. שינוי במינון נעשה רק כשהבדיקות לא בסדר, ואילו אצל תינוקך הבדיקות טובות.
אני מציע שרק אנדוקרינולוג יקבע את מינון התרופה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והמשך לשאלה
דנה17/06/2012ראשית תודה על תגובתך המהירה.
הרופא המטפל, אותו הזכרתי בשאלתי, הוא האנדוקרינולוג שמטפל בילד מגיל 4 ימים.
הוא לא ראה אותו כחודשיים, למרות שבחודש שעבר ביקש שנעשה בדיקות דם ועדכן, בשיחה טלפונית, את מינון היוטירוקס בהתאם לתשובות הבדיקה.
ושוב, האם זה סביר לשנות מינון תרופה מבלי לערוך שוב בדיקות דם, או לפחות לבקש לראות את הילד ולהעריך האם מדובר בהזעה נורמלית, או כסימפטום לפעילות יתר של בלוטת התריס?
שוב תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תודה והמשך לשאלה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ25/06/2012לפני שינוי במנון יש לבצע בדיקות של תפקודי בלוטת התריס. ייתכן שההזעה כלל אינה קשורה לתפקוד הבלוטה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)