התבגרות מינית מוקדמת בילדה - החל מגיל 5

מנהל הפורום

פרופ` אלי הרשקוביץ
פרופ' אלי הרשקוביץ
055-4533164
לקביעת תור אצל פרופ' אלי הרשקוביץ
055-4533164 ללא פרסום בפורום
 
  • התבגרות מינית מוקדמת בילדה - החל מגיל 5
    אמא מודאגת
    16/08/2016

    אצל בתי הופיעו בסביבות גיל חמש מס' שערות בודדות באזור הפנימי יחסית של איבר המין. לאחר שכל כמה חודשים שמתי לב שנוסף שיעור נוסף פניתי לאנדוקרינולוגית. מאחר שלי יש CAH נעשה לה בכל מקרה תבחין ACTH ובדיקות נוספות. בנוסף, בסביבות גיל 6 צילום כף יד הראה גדילה מואצת בטווח שבין שנה לשנה וחצי קדימה. בין שאר הבדיקות רמת האסטרדיול היתה 71 , קורטיזול - מתחת ל 0.9 , בדיקת א.ס. של השחלות יצאה תקינה ועפ"י תשובה רשמית שקיבלתי מבי"ח שערך את הטסט ל ACTH נאמר שהבדיקה תקינה.לאחר כל הבירורים הללו, נאמר לי הן ע"י רופא הנשים שביצע את בדיקת הא.ס. והן ע"י הרופאה שכרגע פשוט לעזוב את הנושא, לא להתרגש מרמת האסטרוגן שנמדדה כי היא בדכ "לא אמינה" ורק להיות במעקב. לפני כחודש (הילדה עתה בת שבע וחצי) פניתי שוב לאנדוקרינולוגית לאחר שראיתי שהשיעור ממשיך ובנוסף הילדה התנהגה במשך כחודשיים בצורה מוזרה מאד המזכירה התנהגות אופיינית לגיל ההתבגרות וחוסר שקט. צילום כף יד חוזר הראה שוב שנה קדימה בגדילה. מה שנאמר לי ע"י הרופאה שהשיעור נחשב עדיין לא מאד משמעותי ושיש מקרים שבהם גם התבגרות מינית מוקדמת באה לידי ביטוי קודם בהופעת שיעור פוביס. ושיש רק להיות במעקב ולחזור על בדיקות הורמונליות בטווח של מס' חודשים. חודש בדיוק לאחר הביקור אצל הרופאה הופיע עתה, מה שנקרא: ניצן שד. הגעתי שוב אל הרופאה שאישרה שאכן מדובר בתחילת גדילת שד. ועתה היא ביקשה לחזור על תבחין ה ACTH שלטענתה יצא בכל זאת גבולי וגם על טסט נוסף שיבחן את הפרשת ההורמונים הנקביים מהמח. וכמובן בדיקה חוזרת של כל ההורמונים. יש לציין שהילדה עפ"י הרופאה באחוזון 85. מבנה הגוף שלה רזה והיא גבוהה מעט יותר מבני גילה. ראשית, ברצוני לשאול האם הגיוני שבין גיל הופעת תחילת שיעור הערווה לבין גיל הופעת ניצן שד (בצד אחד) עברו שנתיים וחצי?כמו כן, אם אכן מדובר בתחילת התבגרות מינית, האם היא יכולה להיעצר ספונטנית ואם לא - האם עדיין יש מקום לטיפול (הילדה בת 7.5 עתה)? ושאלה אחרונה - יתכן שאני מפשפשת יותר מדי במידע אינטרנטי - אך אני מאד מאד חוששת שעד עתה אף רופא שראה את הילדה לא ביקש להפנות אותה לא.ס של האדרנלים... אני יודעת שממאירות בקרב ילדים היא מאד נדירה, אך האם יש מקום לדאגה כלשהי עפ"י כל התסמינים שתיארתי עד כה.... תודה ומתנצלת על אורך השאלה...

    ליצירת קשר עם מנהל הפורום:
    פרופ' אלי הרשקוביץ - 055-4533164

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התבגרות מינית מוקדמת בילדה - החל מגיל 5 - תגובה

    פרופ` זאב הוכברג
    17/08/2016

    שלום 'אמא מודאגת'.
    כדי לשפר את האבחון של CAH שיש לך, ניתן לעשות בדיקה גנטית. תוכלי לבקש הבדיקה מהאנדוקרינולוגית.
    ההתבגרות, משהיא מתחילה, היא אינה עוצרת.
    אין צורך לעשות אולטרהסאונד של האדרנלים.
    אין כאן חשש לסרטן.
    כשאין בוטחים בחוות הדעת שמקבלים, כפי שניכר משאלה שלך, הולכים לחוות דעת שנייה אצל רופא אחר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו