בריאות, רפואה
מאמרים | פורומים | קהילות | רופאים  
  חיפוש במאמרים  
הריון ולידהדיאטה, תזונהתרופות, ויטמיניםעיניים, משקפייםניתוחים פלסטייםרפואה משלימהקוסמטיקה, איפורעיצוב שיערפסיכולוגיהאורטופדיה
 
מין, יחסים, זוגיותכושר גופנירפואת שינייםרפואת ילדיםלב, כלי דםעזרה ראשונהמחלות, טיפוליםגיל הזהבחוק משפט, ביטוחמתכוני בריאות
 בריאות ראשי»פורומים»פורומים פורומים רפואיים כלליים»פורום הפרעות דיבור, ליקוי דיבור, גמגום
הוסף למועדפים 
פורומים רפואיים
 

פורום הפרעות דיבור, ליקוי דיבור, גמגום

פורום הפרעות דיבור-ליקוי דיבור-גמגום הוא המקום שלכם לקבל תשובה מקצועית מאת קלינאית תקשורת. כאן תוכלו להתייעץ עם קלינאיות תקשורת אודות גמגום, ליקוי דיבור, קשיי דיבור, הפרעות בהתפתחות שפה, לקויות שפה, הפרעות תקשורת,גמגום, הפרעות שפה ועוד
מנהלי פורום הפרעות דיבור, ליקוי דיבור, גמגום:
ענת תבור
לפרטים נוספים
ז'קלין סקרן מנסור
לפרטים נוספים
חן לדרר
לפרטים נוספים
 
טל
00:39 11.05.15
היי בנות
בני בן שנה ו-8
מבין הכל !!!
אך מבחינת לדבר הוא בהחלט מדבר ומתבטא אך איננו מבינים מרבית מהמילים. מאוד מתוסכל שלא מבינים אותו.
לעיתים מצביע על חפץ או מקום וממלמל אותיות (נה נה נה, אבה אבה. ...) ולא תמיד אנחנו מבינים.
עליי לציין שוב כי הוא ילד נבון מאוד ומבין כמעט הכל.
מבצע כל מה שמבקשים ממנו (פותח וסוגר את האור, מביא חפצים שונים שאני מבקשת ממנו, מכניס- מוציא חפצים, זורק לפח כשמבקשים ממנו, נותן כיף ביד, עושה שלום ונשיקה באוויר, עושה פו על אוכל חם, מבין מה זה חם וקר, בקיצור נבון מאוד. אבל הדיבור המובן, ההברתי מתעכב. אודה להכוונה מאיפה מתחילים ומה עושים בעניין זה. תודה
 
ענת תבור  
12:27 12.05.15
הי טל,
האם את יכולה לציין הפקות שהן עקביות עבור דברים - אפילו שהן לא מדויקות? (למשל כמו "בה-בה" לאבא, "אם" לאוכל, קולות של חיות וכד'.. - כדוגמה בלבד...)
 
טל
19:45 13.05.15
תודה על התגובה....
כשמבקש לאכול אומר - אם אם אם
מחקה כלב, כשרואה את פסל הברווז בגינה אומר - גע גע גע
לאחרונה כשהוא מבקש מוצץ הוא קורא - אנה, אנה והולך לשיש (שם הוא יודע שנמצאים המוצצים)
הוא אומר המון פעמים ביום - אני אני אני, לא בטוחה אם יודע מה פירוש המילה, אבל אומר המון.
תיקתוק שעון - אי אה (=תיק תק) .
 
טל
20:18 13.05.15
שוב - אני מתפלאת כל יום על ההבנה שלו
מבין באמת הכל
אומרים לו - בוא נעשה אמבטיה, הוא כבר הולך למקלחת.
מצביע ויודע איפה העיניים, הטף, הפה, הפופיק, האצבעות. ...
ילד נבון שלי.
מחכה שכבר ידבר, אני שמה לב שהוא מעט מתוסכל מזה שאנחנו לא תמיד מבינים מה הוא אומר. ...
מה את אומרת?
תודה רבה
 
ענת תבור  
22:52 13.05.15
הי טל, מאד מרגיע לשמוע שלבנך חוזקים בתחום התקשורת והבנת השפה, ונראה שאכן מתחיל לרכוש את אוצר המילים הראשונות שלו.
שוב אני רוצה להדגיש כי קיים פער מאד גדול בילדים בגיל הזה מבחינת הבעת השפה וטווח הנורמה רחב מאד.
אני כן ממליצה לך לעשות לו בדיקת שמיעה - דרך רופא הילדים לקבל הפניה למכון שמיעה, משום שקיים קשר ישיר בין שמיעה לדיבור.
בנוסף, שימי לב בחודש-חודשיים הקרובים האם יש התקדמות הדרגתית באוצר המילים שרוכש ומפיק. במידה ותרגישי שקצב ההתקדמות איטי, תוכלי לקבוע פגישה אבחונית עם קלינאית תקשורת שבה תוכל להתרשם מרמתו השפתית ולהמליץ לך אם יש צורך בהתערבות או לא - ובעיקר - לתת לך הדרכה כיצד לעודד את הפקותיו של בנך.
בהצלחה
 
טל
01:27 14.05.15
התגובה,
רופא ילדים אכן בדק את אזניו ואמר, שחוץ ממעט שעווה באזניים אין דבר שמפריע לשמיעה וכי הכל תקין.
האם לקבוע שוב למכון שמיעה?
בנוסף אודה לקבלת מס' שלך בקליניקה.
תודה.
 
ענת תבור  
08:59 14.05.15
חשוב לבקש מרופא המשפחה הפנייה לבדיקת שמיעה.
 
שרית
15:30 05.05.15
שלום,
נכדי בן שלוש גר בכפר ברומניה. התחיל לדבר מאוחר אחרי גיל שנתיים. ילד חברותי פעלתן
הולך לגן ומשתתף בכל הפעילויות.(הכי קטן בגן).
מדבר עם האמא וכל השאר סבא סבתא גן רומנית ועם האבא עברית. יודע למי לפנות באיזו שפה. הדיבור שלו לא כל כך ברור ומה שמטריד יותר בניית המשפטים לא נכונה (לא כל המשפטים). דוגמה "סבתא מה עושה את?" .
מה אומרים שיבושי המשפט האלו?

תודה
 
ענת תבור  
12:29 12.05.15
יתכן ושיבוש מבנה המשפט מושפע מההבדל התחבירי בשתי השפות. אני לא יודעת רומנית, אבל האם ברומנית סדר המילים זהה (מבחינת נושא, נשוא, מושא וכו'..) לעברית?
אם כן, אז זה מקשה על הרכישה של מערכת החוקים של כל שפה בנפרד ולכן יש שיבושים מהסוג הזה.
 
אמא
12:50 30.03.15
שלום רב
יש לי ילד בן שנה ו10. הוא ילד חכם מבין הכל משחק משחקי הרכבה מצייר. רואה שהוא מבין טוב מאוד מה אני מבקשת ממנו ומבצע אך לא תמיד :) רק כש בא לו. אני לא יודעת האם זו הבעיה שהוא לא רוצה לדבר מה שהוא רוצה הוא פשוט לוקח את היד שלי ומוביל למטרה . נגיד הוא רוצה שאני אביא לו משהו או אפתח לו קופסה למשל אז הוא יקח את היד שלי ומנווט ואז אני מבינה מה הוא רוצה. יש לו כמה מילי בודדות שהוא יודע נגיד חתולה עכבר ציפור וכו אך הוא אומר אותן מתי שבא לו לעיתים רחוקות.
השאלה שלי אם זה בסדר
אני נורא דואגד שהואלא רוצה לחזור על המילים
תודה מראש
 
ענת תבור  
13:14 30.03.15
שלום,
יש כמה דברים שכדאי לברר מלבד העיכוב בדיבור. אחד, זה להתייחס ליכולת שלו לתקשר ולהביע את עצמו באמצעים אחרים מלבד מילים או לקיחה ביד, כמו - החלפת מבט איתכם כדי לשתף אותכם במה שמרגיש, בכדי לראות את תגובתכם, ליהנות איתכם, האם מצביע לכיוון של דברים שרוצה שגם אתם תסתכלו? האם מגיב בתנועות גוף או ראש, למשל כשרוצה לומר "לא" או "כן" או "איפה?" וכד'.
בנוסף, מומלץ לבצע בדיקת שמיעה בכדי לוודא שהשמיעה תקינה.
בכל מקרה, כדאי לפנות לרופא המשפחה ולאבחון של קלינאית תקשורת ולהתייעץ איתה.
בהצלחה.
 
אמא
13:26 30.03.15
כל הדברים שאמרת הכל בסדר איתם. חוץ מזה שלא מדבר. תמיד מצביע מה שהוא רוצה בודק תגובות שלנו אם עשה בסדר או לא. יוצר קשר עין. משק. קורה ספרים איתנו ביחד יודע להצביע מי ומה בספר. למה שמיעה ? הרי הוא שומע טוב. ברגע ששומע שהדלת נפתחת ומישהוא בא הוא רץ מחדר הכי רחוקה כדי לבדוק מי הגיע
 
ענת תבור  
09:40 01.04.15
שמחה לשמוע.
לגבי שמיעה - זהו ערוץ מאד משמעותי לצורך רכישת הדיבור. היכולת לשמוע מורכבת מתדרים רבים, ולעיתים יש ירידת שמיעה רק בחלקם, ואז יכול להיות שחלק מהצלילים הוא שומע (כמו דלת נפתחת, למשל), וחלק שומע פחות טוב, למשל דיבור - שחלק מהצלילים שומע חזק וחלק חלש ואז יכול להיות קושי בקליטה של המילה השלמה.
ירידות שמיעה יכולות לנבוע מבעיות נרחבות - החל מהצטברות שעווה באוזן, נוזלים באוזניים ועד לבעיות עצביות... מכיוון שכך, חשוב שכל ילד שמראה איזשהו עיכוב בדיבור ילך לבצע בדיקת שמיעה. וזאת בעיקר כדי לוודא שהשמיעה שלו תקינה וזו לא הבעיה לעיכוב.
 
אמא
10:47 01.04.15
תודה. ואם שמיעה היא בסדר. מה אםשר לעשות כדי לעודד אותו לדבר?
 
ענת תבור  
14:23 01.04.15
כדאי להתייעץ עם קלינאית שתנחה אותך באופן אישי לאחר שתראה את הילד. בכל מקרה תמיד מומלץ לדבר בקצרה תוך כדי פעילות משותפת איתו (משחק, דגדוגים, החתלה, האכלה, רחצה), לשתף אותו בדברים שרואים, לשים לב במה מתעניין ולומר את המילים, לחזור על פעילויות שאוהב ולהפיק תוך כדי הפקות חוזרות (כמו הופ, קוקו, הנה...).
בהצלחה.
שלום רב, ביתי בת חמש. מדברת רהוט ובשפה גבוהה. לאחרונה שמתי לב, שהיא מחליפה את האות צ' באות ס'. למשל אומרת התפוססה במקום התפוצצה... במילים עם צ' אחד ממש לא שמים לב. הצוות בגן (חובה) לא שם לב להגייה של הס' במקום צ'. ורציתי לדעת אם זה חולף מעצמו או שצריך לטפל בזה ואיך? ניסיתי לעבוד איתה על הגייה של האות צ', ולא הצלחתי... תודה.
 
ענת תבור  
11:36 22.03.15
מומלץ לפנות לאבחון קלינאית תקשורת.
 
אלישע בוקרא
15:16 21.03.15
הבן שלי יחזקאל, בן זקונים וכבר מדבר יפה בלי עין רעה, מלח מים שום בצל טפו טפו.
הבעיה שלו שיש לו בעיה בהגיה ולא ברור מתי הוא אומר מילים ב״קמץ״ ומתי ב״פתח״.
מכיוון שהוא יצטרך לקרוא בתורה ואצלנו בעדה וואיי וואיי מקפידים אללה יוסטור, אני רוצה לשאול אם כבר אפשר לטפל, שלא יהיו פדיחות בעליה לתורה.
שתי שאלות. אחד - יש צורך לטפל כבר עכשיו? שתיים - יש קלינאי תקשורת עיראקי או טריפוליטאי שיודע הגיה נכונה של העליה לתורה?
אלישע שלום, החלפת קמץ ובפתח זהו שיבוש שמתרחש אצל ילדים ומצריך לרוב התערבות של טיפול קלינאי תקשורת. תחילת הטיפול והצלחתו תלויים במידה רבה במידת שיתוף הפעולה של הילד. מומלץ לפנות לאבחון ויעוץ עם קלינאי התקשורת בנושא זה. בהצלחה.
 
עדי
18:20 16.03.15
ביתי בת השלוש היתה מדברת רגיל ובתקופה האחרונה התחילה לגמגם מה עושים?וממה נוצר הגימגום?
 
ענת תבור  
22:58 17.03.15
קראי תגובה בתשובות לשאלות נפוצות בפורום זה.
 
אילנית
12:40 22.02.15
שלום רב ,
בני בן השנתיים מתעכב בדיבור (אומר מילים בצורה לא ברורה ולעיתים קרובות לא בצורתן השלמה) ועל כן פנינו לעשות בדיקת שמיעה.
מהבדיקה התברר שהיו לו נוזלים בשתי האוזניים שהפריעו לו לשמוע טוב ולאחר טיפול של שבועיים בתרופה לייבוש נוזלים אוזן אחת שלו התנקתה מנוזלים והוא שומע בה מצוין.
באוזן השנייה שלו עדיין יש נוזלים , אך לא ברור לי אם זה מה שמעכב לו את הדיבור.
רופא ה-א.א.ג שבדק אותו אמר לחזור אליו בעוד שבועיים עם סיום הטיפול.
האם עליי לדאוג? האם יתכן ויש משהו אחר שמפריע לבני לדבר? האם כדאי לפנות כבר עכשיו לקלינאית תקשורת?
תודה
 
ענת תבור  
11:20 08.03.15
אילנית שלום,
ירידת שמיעה מתמשכת מקשה פעמים רבות על ילדים לרכוש הגייה תקינה, כי הם שומעים חלק מהמילה חזק וחלק חלש, ולכן יכולים לקלוט מילים בצורה שונה מהמקור.
חשוב לעשות מעקב על הנוזלים אצל רופא א.א.ג. כי הנוזלים יכולים להופיע ולהיעלם לסירוגין. במידה והשמיעה חוזרת להיות טובה לאורך זמן, צפוי שיפור בשמיעה, שבאופן הדרגתי ישפע גם על ההיגוי.
מאידך, יכול להיות שהשיבושים בדיבור של בנך הם לא רק על רקע של קושי בשמיעה, אלא בעקבות חוסר הבשלה של המערכת הפונולוגית של המילים (של היכולת לקלוט, לעבד ולהפיק רצף צלילים שמתחברים לכדי מילים). המערכת הפונולוגית מבשילה בהדרגתיות באופן טבעי בגיל הרך ולכן ילדים רבים בגיל שנתיים עדיין משבשים מילים ולא מובנים.
מתי כן לפנות לקלינאית תקשורת? - כאשר מובנות הדיבור כל-כך ירודה שלא ניתן להבין כמעט בכלל מה הילד אומר וצריך "תרגום" מתמיד של אמא..., כשהילד מביע תסכול מכך שאינו מובן, כאשר על אף שמיעה תקינה אין התקדמות במובנות הדיבור לאורך זמן.
קודם כל כדאי לסיים את הבירור הרפואי ולתת קצת זמן לראות האם יש שיפור הדרגתי במובנות הדיבור שלו.
בהצלחה
 
דני
22:47 22.02.15
שלום בני בן 5 ןמטופל אצל קלינאית תקשורת כבר שנתיים ,יש קשיים בשליפה משפטים ארוכים ,הוא בולע מילים ונשמע כמו ילד בן 3 מבחינת דיבור שאלתי היא למרות שהוא מטופל שנתיים יש שיפור קל לדעתי ואני חוששת שתהיה בעיה כשיצטרך לעלות לכיתה א (יש עוד שנה הוא בטרום חובה) האם כדאי לתת שעורים פרטיים בנוסף?ואם כן יש המלצה למישהי בירושלים?
יש לציין שעבר בדיקות והן תקינות ושקושי זה מאד משפיע עליו ואני רוצה מאד לעזור לו,
אודה לתשובתכם
 
ענת תבור  
10:59 08.03.15
דני שלום,
לבנך קשיים גם בתחום השפה (בניית משפטים, קשיי שליפה) וגם בהיגוי (שיבושי היגוי, מובנות דיבור ירודה) ונזקק לפי תיאורך לעבודה אינטנסיבית וארוכת טווח בתחומים אלו. חשוב מאד להתייעץ עם קלינאית התקשורת המטפלת לגבי קצב ההתקדמות. ממה הוא נובע? (יכול להיות מקשיים אובייקטיביים של בנך, שזקוק לחזרות ותרגול רב בכדי להתקדם בדיבור ובשפה, אולי חוסר תרגול ושתוף פעולה שלכם, אולי חוסר חיבור עם הקלינאית או מיצוי... בכל זאת שנתיים ביחד), האם ניתן לעשות שינוי בסטינג הטיפולי כדי לתרום לשיפור בתפקוד? (להגביר את מספר המפגשים, להחליף לקלינאית אחרת כדי להכניס אנרגיות חדשות, להגביר תרגול בבית וכד'.. ). ושאלה אחרונה - האם מצליח להשתלב כרגע במסגרת החינוכית שבה נמצא, למרות הקשיים שלו, או שצריך לחשוב על מסגרת חינוכית שנותנת תמיכה בדיבור גם במהלך שעות היום - כמו גן שפתי.
עם כל השאלות הללו כדאי לגשת לקלינאית המטפלת ולהתייעץ איתה לגבי ההמשך.
בהצלחה.
 
ירון
15:39 11.02.15
אשמח לקבל המלצות לגבי תהליכים לשיפור שטף הדיבור בקרב מבוגרים (25+).

מצאתי חומר ברשת על "דייב למלמן" ושיטת "גמגום בלשון עבר" ואת מכון פלואנסי -
במידה ויש כאן בוגרים של אחת השיטות אשמח לפידבק.

מגמגמם מגיל 3, טופלתי בעבר בהדסה ובטיפולים שונים ללא הצלחה -

תודה מראש,
 
חן לדרר  
09:57 12.02.15
ישנן שיטות רבות, תוכל להתרשם מהמגוון ומהמלצות מטופלים באמב"י
 
ירון
10:01 12.02.15
ואם אפשר אשמח לדבר עם מישהו שעבר את אחת השיטות ויוכל להעיד ממקור ראשון.
האם מבחינה רפואית יש העדפה לשיטה זו או אחרת?
להציע
 
גל
14:27 05.02.15
האם יכול להיות שילד שומע מספיק טוב כדי לעבור בדיקת שמיעה בלי שיעלו בעיות אבל שלא יוכל להבדיל בשמיעה בין פתח לחולם?
 
ענת תבור  
10:20 06.02.15
צריך להבחין בין יכולת שמיעה שנבדקת בבדיקת שמיעה, בה רואים מה נקלט במוח מבחינת הצלילים (שומע/לא שומע), לעומת יכולת של תפיסה ועיבוד של מה שאני שומע, שזה מתבצע בחלקים גבוהים יותר במוח. זאת אומרת, גם כשהשמיעה תקינה, המוח "תופס" את התנועות הללו כדומות. זה משהו שאפשר ללמד ולאמן עד שיש הבחנה ביניהם.
 
גל
08:50 02.02.15
בני בן 3 וחודשיים.
עוד כשהיה בן שנתיים שמתי לב שהוא לא כל כך מבטא חולם, וגם היום הרבה פעמים הוא מבטא קמץ במקום חולם (למשל "המן זמן" במקום "המון זמן"), מה שהופך את הדיבור שלו לקצת לא מובן.
אם אני אבקש ממנו להגיד "המון" במקום "המן" הוא יגיד המון באותו רגע אבל בפעם הבאה שיגיד ביוזמתו את המילה הוא שוב ישבש אותה.

האם זה נורמלי לגילו?
האם מראה על בעיה כלשהי באזור הפה?
האם יש גיל שאם עד אליו לא מטפלים בבעיה קשה יותר לתקן אותה?
 
ענת תבור  
10:55 02.02.15
גל שלום,
מכיוון שהצליל או /o/ אמור להופיע בגיל צעיר, יש צורך בהתערבות של קלינאית תקשורת. לא ברור מה הרקע לשיבוש הזה, אבל כרגע כנראה שההפקה השגויה הפכה להרגל ולכן צריך ללמד אותו להפיק את הצליל נכון באופן הדרגתי כדי שיוכל ליישם זאת בסופו של דבר בדיבור הספונטני שלו.
עצם זה שמצליח להפיק נכון לפי בקשה, זה נהדר וזה סימן טוב לכך שהוא בשל בגיל שלו לטיפול. לגבי עיתוי הטיפול - זו החלטה שלך, יש יתרונות וחסרונות להתחיל כעת או לחכות. ככל שיגדל סביר להניח שישתף יותר פעולה בתרגול, מאידך - ככל שהזמן עובר ההרגל בהפקה שגויה יהיה מושרש יותר (ואז קשה יותר להיפטר ממנו) וגם יכול להופיע תסכול מכך שאינו מובן תמיד לסביבה.
בהצלחה.
 
מיכל
14:39 01.01.15
בתי בת 3 וחודשיים והיא הוגה "צירה" כמו קמץ יש לציין שישנו הבדל בין ה"קמץ" שלה ל"צירה" שלה אך עדיין הוא אינו נשמע כפי שהוא אמור להישמע ...
האם בגיל כזה יש לטפל ?אם כן כיצד?האם עליי לנסות ולתקן אותה?

בברכה ותודה מיכל
 
חן לדרר  
14:41 01.01.15
בשיבוש שאת מתארת מטפלים בכל גיל כך שבהחלט מומלץ לפנות לקלינאית תקשורת.
עליך לברר עם קופת החולים שלך מה ההליך שצריך כדי להגיע לאבחון.
מבחינת תיקון חשוב לא לתקן ובכלל לא להתיחס כדי לא ליצור תסכול מיותר
בני בן 3. יש לו בעיות היגוי כמו למשל אומר "מובגרים" במקום "מבוגרים". את רוב המילים אומר בסדר אבל מידי פעם יש לו שיבושים כמו שציינתי למעלה (אני חושבת שזה בעיקר שיבושי ניקוד, כלומר מחליף צירה או שורוק בפתח, למשל).

האם זה תקין עדיין בגיל 3 או שיש לפנות לטיפול?
גם בגיל 3 ילדים עדיין מתמודדים עם הגייה של מילים ארוכות או מורכבות. אם זה קורה מידיי פעם בלבד ולא כתופעה בולטת בדיבור - כנראה שעדיין נמצא ברכישה של ההפקה של המילים הללו, או ע"י שיבוש סדר ההברות במילה או השמטה של צלילים, וזה תקין לגיל.
כאשר משבש מילה מסויימת חיזרו אחריו באופן מעט יותר מודגש על המילה הנכונה. ככל שישמע דגם תקין של המילים המשובשות, ינסה ולבסוף יצליח להפיק אותן יותר מדוייק.
 
אורן
22:37 09.12.14
שלום,
בתי בת 4.8 וישנם מספר קשיים בדיבור שלה:
גמגום,השתהות,נתקעת לפעמים באות או במילה,מדברת בקול רם (בדיקת שמיעה שללה בעיה,ובחודשים האחרונים חוזרת על אותו משפט כמה פעמים ,לדוגמא-אמא מחר נלך ונעשה אותו דבר כמו היום (אין לי מושג אם יש לזה קשר לדיבור).בנוסף מחברת אותיות והוגה את המילה הפוך(בדג במקום בגד וכו').
מה דעתך?איך אני יכולה לסייע לה בינתיים?
תודה.
 
ענת תבור  
09:17 10.12.14
אורן שלום,
את מתארת מספר קשיים שיש לביתך - גם בתחום הדיבור (גמגום, היגוי, קול) ואולי גם בתחום השפה (למשל, קושי לארגן את המשפט שרוצה לומר ולבחור את המילים המתאימות). ממליצה לך לפנות לאבחון מסודר של קלינאי/ת תקשורת (דרך רופא הילדים) בכדי לעשות סדר ולראות מהם הקשיים ובמה ניתן לעזור, שם תוכלי לקבל הדרכה בצורה מתאימה לעבודה איתה בבית.
בהצלחה.
 
טלי
11:48 08.12.14
שלום רב ,
בני בן שנה ו-9 חודשים ועדיין לא מדבר כל כך ברור. יש לו כמה מילים שהוא אומר כגון אור , בננה , אמא , אבא ועוד כמה מילים שהוא הוגה לא נכון כמו "קה" (משחה) וכו'. כן קיימת אצלו יכולת ההבנה ולרוב הוא גם מתקשר באמצעות הצבעה על חפץ שהוא רוצה או מראה לנו תנועות שהוא רוצה שנעשה כמו לסובב כדור (סיבוב על הרצפה עם כף היד) , אך הוא עדיין אינו מדבר בצורה ברורה.
האם עליי לדאוג? האם יש צורך בטיפול בנושא?
 
חן לדרר  
15:17 08.12.14
טלי שלום
בגילו של בנך אנחנו מצפים לקצת יותר מילים. מילה מבחינתנו הינה כל צרוף צלילים קבוע לדבר. כך האו האו לכלב הינו מילה, שם של אדם או צרוף כלשהו שאתם מזהים (לדוגמה בו לבקבוק)
חפשי היטב אולי יש הרבה יותר מילים שלא 'ספרתם'.
במידה ואכל יש רק סביב 10 מילים אז יש מקום לבדיקת שמיעה ואבחון ק"ת
אם יש יותר קרוב של 30-50 אז לעכוב ולראות איך זה מתקדם
בדיקת שמיעה בכל מקרה תמיד מומלץ אם לא בוצע.
בינתיים שימו לב לתת דגם טוב - להשתמש במילים בודדות או משפטים קצרים, לחזור הרבה וכדומה
בהצלחה
 
אמהית..
12:09 30.10.14
היי לכולן הבן שלי 3 ועשרה חודשים הוא מדבר יפה וברור ויכול לנהל שיחות ולספר סיפורים שעות מאוד נהנה לשוחח ולשחק במיוחד עם ילדים גדולים ממנו. השאלה שלי היא כזו הוא מבטא את כל האותיות חוץ משתיים ח' וש'. אחות טיפת חלב והגננת אמרו לי להתעלם ושזה יסתדר לבד. כי מדבר יפה וברור ועם הזמן יסתדר ויש כאלה שבאים ואומרים לי כי הוא חייב. טיפול אצל קלינאית בגלל שהוא כבר ממש "גדול" וחייב לבטא כבר את כל האותיות אשמח לעצות
 
ענת תבור  
13:08 30.10.14
האם משמיט את הצלילים הללו או שמבטא צליל אחר במקומן?
 
אמהית..
13:29 30.10.14
את האות ש משמיע במספר מילים ובחלקן הופך אותה לשין אבל את האות ח' לא אומר במהלך מילה אומר לדוגמה אני טייב( במקום חייב) או לדוגמה טנה (חנה) כאשר אני אומרת לו לעשות חחחחח הוא חוזר אחריי ומבטא חחחחח
 
ענת תבור  
09:00 31.10.14
בשל השיבוש של ה"ח" מומלץ לקבוע אבחון לקלינאית תקשורת, מכיוון שמבחינה התפתחותית כבר היה צריך לרכוש אותה בדיבור שלו. האות "ש" נרכשת מאוחר יותר.
זה שמצליח להפיק כבר חחחח זה מצוין. קלינאית התקשורת תנחה אתכם כיצד להכניס את הצליל לדיבור עצמו.

בהצלחה.
 
מזל
08:39 26.10.14
שלום רב
בני כיום בן 3.5
הגמגום החל לו לקראת גיל 3 .
בגיל 3.2 היינו אצל קלינאית תקשורת אשר תדרכה אותנו כיצד לדבר איתו (בצורה רגועה, לתת לו לסיים את המשפט לשיר ולספר לו סיפורים) וקבעה איתנו פגישה שניה לעוד מס' חודשים בטענה שאולי עד אז הגמגום יעבור כי זה פרק בהתפתחות השפה.

לפני כשבועיים המצב ממש החמיר ישנם המוון מילים שנתקעות לו בדיבור
וכאשר מילה נתקעת לו הוא מרביץ לעצמו ברגל עד שהמילה יוצאת.
המצב מאוד כואב לנו וקשה כיצד יש להתמודד עם המצב הזה יש צורך לעצור את המצב הזה? להעיר לו?
אודה לתשובתכם
 
ענת תבור  
10:02 26.10.14
מזל שלום,
במצב זה חשוב לחזור לקלינאית שהדריכה אתכם בכדי להתחיל טיפול.
תגובותיו לקשיים בדיבור מעידות שמתוסכל ולכן חשוב לעזור לו כעת. בינתיים המשיכו להתנהג כפי שהודרכתם.
 
שני
12:31 22.10.14
שלום רב בני בן ארבע וחצי מבטא במקום צ ו- אומר צ'
במקום ס אומר ש

אמרו לי שעד גיל 5 אין מה לעשות?

מבקשת חוות דעתכם כיצד לפעול האם כדאי לקחת מעכשיו לקלינאי תקשורת או לחכות עוד קצת?
 
חן לדרר  
14:53 22.10.14
שני שלום
נכון מה שאמרו לך לגבי הגיל. הכוונה הינה שזהשבוש הזה תקין בגילו של בנך ומסתדר אצל רב הילדים באופן טבעי עד גיל 5 שנים.
במידה ובנך יפול בקבוצה הקטנה שאצלה זה לא מסתדר אז פונים לקלינאית תקשורת אחרי גיל 5.
כרגע הכי חשוב זה לא להתיחס לכך - לא להעיר, לתקן, ללמד וכו' כדי לא לפתח תסכול מיותר
בהצלחה
 
ספיר אוחנה
18:47 20.10.14
היי,
יש לי תינוקת בת 6 חודשים, היום הייתי איתה בטיפת חלב והאחות אמרה לי שהיא כבר צריכה להגבות הברות כמו יאיא. טאטא וכו'.
היא לא עושה זאת, היא בקושי מוציאה קולות במהלך היום, היא מוציאה הרבה לשון.
מבחינה מוטורית היא בסדר גמור אמנם לא זוחלת אך מסתובבת ציר, זוחלת אחורה ומתנדנדת בתנוחת שש.
היא עברה בדיקת סינון שמיעה בבית החולים כשנולדה.
מבחינת אוכל היא אוכלת תמ"ל מאז שנולדה ובשבועיים האחרונים אוכלת גם מרקים טחונים עם ירקות ועוף.
מה יכולה להיות הסיבה שהיא לא הוגה הברות עדיין?
כיצד אפשר לעודד אותה לדבר?

תודה מראש על התשובה!
מה כן היא משמיעה?
 
ספיר אוחנה
12:29 21.10.14
במהלך היום היא עושה הרבה פפפפפפפפ ויורקת ומהקולות שהיא משמיעה זה מממ ואהה ממש מעט.
הייתה לה תקופה של איזה שבוע שהיא הייתה ממלמלת אבל לא הברות חוזרות והיא הפסיקה עם זה עכשיו היא לא ממלמלת בכלל.
 
ענת תבור  
10:00 22.10.14
ספיר שלום,
כרגע מה שחשוב זה שנשמע ממנה קצת יותר מגוון של צלילים (כמו ה-פפ שיש לה, למשל - ד, נ, ב, וכד') והברות, כמו אהה, או אפילו מהה. לפני שאנחנו מצפים למלמול של הברות חוזרות נחפש את ההפקה של הברות בודדות. בנוסף, נסי לשמוע אם היא משנה את ה"מנגינה" של ההפקה בזמנים שונים (ארוך/קצר, חלש/חזק, שינוי בטון, במהירות וכו').

ההפקות של תינוק בתחילת חייו הם יותר לגירוי ומשחק עצמי, אך עם הזמן הוא מתחיל לחקות את קולות הסביבה שהוא שומע.
נסי לשבת מולה (במנחים שונים שלה - כשהיא יושבת על ברכייך, כשהיא על הבטן ואת מולה או כשהיא שוכבת על הגב ואת מעליה) - ונסי לחקות את הצלילים שהיא משמיעה, ולנסות ליצור מעין דו-שיח של קולות. מידי פעם תשני קצת את הקולות שלך - צליל אחר, הברה אחרת, קצב אחר ותני לה זמן להגיב אליך בחזרה, ותראי אם מנסה להפיק גם צלילים אחרים.

מעבר לזה, חשוב לגשת לרופא ילדים ולקבל הפניה לבדיקת שמיעה. זו בדיקה שגרתית שמומלץ לעשות תמיד כאשר יש הפחתה בהשמעת הקולות.

בהצלחה.
אותיות שורקות.

האם יש לה בעיית נוזלים באוזניים?

איזה בדיקה צריך לעשות על מנת לדעת אם יש בעיית נוזלים?

האם בדיקת שמיעה או ברא יעילים?

פשוט אני שואל שאלה כללית כי אני לא מבין טוב.

אם יש נוזלים- איך זה מתייבש - האם לבד או בתרופה או בניתוח?

תודה רבה מראש.
אבי שלום,
הרבה ילדים בגיל של ביתך לא מצליחים להגות טוב את האותיות השורקות, ולא בגלל בעיה בשמיעה, אלא מסיבות פיזיות (גודל הלשון ביחס לראש, דיוק בתנועות עדינות וכד'), לרוב ההיגוי מסתדר לקראת גיל 5-6 ש' באופן טבעי (תלוי בסוג השיבוש) בהתאם להתפתחות של הילד עם הגיל. אם גם בגיל זה עדיין אין הפקה תקינה - אז מטפלים.
ישנם מקרים בהם לקות בשמיעה יכולה לגרום לשיבושים בדיבור ולכן מומלץ בכל מקרה לבצע בדיקת שמיעה בכדי לשלול סיבה זו.
בכל מקרה, במידה ויש בעיה באוזניים - גשו איתה לרופא ילדים. יחד עם זה, סביר להניח שלא זו הסיבה לשיבוש השורקות.
+ הוספת הודעה
   1  2  3  4  5  6  7  8  9  ...  59  
 חיפוש בפורום זה
המידע באתר אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מקצועי והינו בהתאם לתנאי השימוש
מנהלהודעה מקוריתתגובהללא תוכןהודעה חדשההודעה עם תמונההודעה עם וידאו
תגיות
הפרעות דיבור   הפרעות דיבור   הפרעות בהתפתחות שפה   קלינאית תקשורת   ליקוי דיבור   גמגום   הפרעות תקשורת   קשיי דיבור
RSS RSS פורום הפרעות דיבור, ליקוי דיבור, גמגום