בריאות, רפואה
מאמרים | פורומים | קהילות | רופאים  
  חיפוש במאמרים  
הריון ולידהדיאטה, תזונהתרופות, ויטמיניםעיניים, משקפייםניתוחים פלסטייםרפואה משלימהקוסמטיקה, איפורעיצוב שיערפסיכולוגיהאורטופדיה
 
מין, יחסים, זוגיותכושר גופנירפואת שינייםרפואת ילדיםלב, כלי דםעזרה ראשונהמחלות, טיפוליםגיל הזהבחוק משפט, ביטוחמתכוני בריאות
 בריאות ראשי»פורומים»פורומים פורומים רפואיים כלליים»פורום הפרעות דיבור, ליקוי דיבור, גמגום
הוסף למועדפים 
פורומים רפואיים
 

פורום הפרעות דיבור, ליקוי דיבור, גמגום

פורום הפרעות דיבור-ליקוי דיבור-גמגום הוא המקום שלכם לקבל תשובה מקצועית מאת קלינאית תקשורת. כאן תוכלו להתייעץ עם קלינאיות תקשורת אודות גמגום, ליקוי דיבור, קשיי דיבור, הפרעות בהתפתחות שפה, לקויות שפה, הפרעות תקשורת,גמגום, הפרעות שפה ועוד
מנהלי פורום הפרעות דיבור, ליקוי דיבור, גמגום:
חן לדרר
לפרטים נוספים
ז'קלין סקרן מנסור
לפרטים נוספים
ענת תבור
לפרטים נוספים
יש לי תאומות בנות שמונה חודשים וחצי, אחת מהן כבר חודשיים ממלמלת אומרת בה בה.. השנייה עדיין לא ממלמלת ולא אומרת כלום.
האם צריכים לדאוג, מה יש לעשות?

תודה
כדאי בשלב ראשון לבדוק שמיעה. פני לרופא המשפחה.
 
שני
23:52 26.08.14
ילד בן שנתיים וחצי לדעתי יש לו חולשה לשרירי הפה.. מדבר לא ברור.
אילו תרגילים לחיזוק שרירי הפה אתם יכולים להמליץ לי בבקשה?
 
ענת תבור  
00:29 27.08.14
במצב שיש חשד לחולשה חשוב שתלכי לאבחון מסודר של קלינאית תקשורת וכך תוכלי לקבל הנחיות מתאימות ומדויקות לגבי חיזוק שריר הפה, שמתאימות לקשייו, ליכולותיו ולמידת שיתוף הפעולה שלו.
 
מאיר
10:57 20.08.14
שלום,
בני כבר מבוגר יחסית, לקראת כיתה א' והוא עדיין הוגה את הצירה כקמץ. תרגולים ו"טיפולים" שקיבל (לא הרבה) לא הועילו עד כה. (מדובר בילד נבון)
אודה להסבר כמו גם לתרגילים לשיפור.
נ.ב
אין טעם לשלוח אותי לטיפול אצל קלינאית תקשורת.

תודה.
 
חן לדרר  
20:37 20.08.14
מצטערת אך הטיפול מבוצע ע"י קלינאית תקשורת. מדובר בשיבוש לא קל לשינוי ולכן לא פעם מצריך הרבה טיפולים יחד עם זאת חשוב לא להתיאש ולטפל
תרגילים לבית ניתנים רק במהלך טיפול
 
סקוביבון
08:52 20.08.14
שלום
איך והכין אפשר לטפל בילד בן 12 המגמגם קלות?
תודה
 
חן לדרר  
20:36 20.08.14
טיפול בגמגום מתחיל באבחון קלינאית תקשורת
בידקו עם קופת החולים שלכם להיכן מפנים לאבחון
בהצלחה
 
שרוני
13:49 17.08.14
שלום אחלה פורום!
שמתי לב שבחברת אנשים סמכותיים מתבלבלות לי המילים ואני די מגמגמת, רוצה להשמע החלטית ובסוף המילים יוצאות אחרת ואני צריכה להסביר את עצמי שוב. זה קורה לי בלחץ מול אדם סמכותי או כזה שאני רוצה להרשים/ להתחבר אליו. מה זה אומר ומה ניתן לעשות?
 
חן לדרר  
14:37 17.08.14
קשה לתת אבחנה ע"ס דיווח מאחר וישנן מספר אפשרויות.
1. יתכן שמדובר במצב שגרתי שקורה להרבה אנשים במצבי לחץ . במצבים אלו הסביבה לפעמים כמעט לא מרגישה אך הדובר לעיתים נכנס מכך ללחץ. כדאי לבדוק עם חברים/ בני משפחה שהיו נוכחים בארוע כזה עד כמה הם שמו לב והאם נראה להם חריג. בכל מקרה גם אם לסביבה זה נראה תקין לעיתים שווה להפגש עם פסיכולוג כדי ללמוד לקחת זאת בפרופורציה.
2. יתכן שמדובר בגמגום המופיע בעיקר במצבים מסויימים אז שווה להגיע לאבחון קלינאית תקשורת ולראות מה מוצאים ומה ממליצים מבחינת טיפול
3. אופציה נוספת הינה שהבעיה הינה חשש מסמכות ואז הגורם להתיעץ איתו הינו פסיכולוג.

בכל מקרה של התלבטות כדאי להגיע לאבחון קלינאית תקשורת. מומלץ להביא לאבחון הקלטה של מצב כזה מאחר ולא תמיד ניתן לשחזר את התופעה באבחון
בהצלחה
 
טל
18:21 05.08.14
בני בן שנתיים ושמונה חודשים. לפני 3.5 חודשים התחיל לגמגם, ולאחרונה הגמגום החריף עד שהרבה פעמים ממש קשה לו להוציא משהו מהפה (וגם ככה ההגיה שלו לא תמיד ברורה).

לאור העובדה שזה לא משתפר אלא מחריף - מה הסיכוי שזה יישאר לתמיד?
האם ניתן לחכות לקלינאית מקופת החולים (רק קיבלנו אישור לטיפול לפני שבוע ועוד אין תורים) או שחשוב לטפל כמה שיותר מהר?
 
חן לדרר  
12:33 06.08.14
גלית שלום
70-80% מהגמגום בגיל הזה מחלים.
לגבי שאלתך על ההמתנה - קשה לענות על כך בלי לדעת בדיוק מה המצב.
בגדול חשובה ההתיחסות שלכם ואם אתם פועלים לפי כל ההנחיות (ראי מדור שאלות נפוצות בפורום זה) אז כבר חשוב.
שימי לב להבעות תסכול מצד בנך - לעיתים הגמגום יכול להיות מאוד בולט אך הילד עצמו כלל לא שם לב. במידה ומתחיל להופיע תסכול , המנעות וכדומה אזי חשוב להגיע לאבחון בהקדם
בהצלחה
על אנטוני רובינס שמעתם?.
מקווה שזה יכול לעזור

שירן
 
שני
21:06 29.07.14
שלום,ביתי תחגוג שנתיים בעוד חודש.מגיל שנה התפתחה מאוד מהר מבחינה וורבלית.אוצר המילים שלה עשיר מאוד. מרכיבה משפטים שרה שירים וזוכרת שמות של אנשים.בשבוע האחרון החלה לגמגם.ממש קשה לה להוציא את המילה הראשונה, גם מילים שמכירה ומבטאה אותם מצויין. היא מתחילה כל מילה ב מממממ ארוך גם אם המילה לא מתחילה ב-מ ולפעמים זה מגיע למצב של קושי רב מאוד עד לכדי כך שהיא ממש מתאמצת רועדת בכל גופה ושמה יד על הפנים...ממש כאילו יש לה קצר במוח...מה עליי לעשות? תודה מראש
 
חן לדרר  
09:49 30.07.14
שני שלום
הופעה של תקופות של חוסר שטף בגילאים אלו הינה שכיחה ותקינה. את מתארת מצב חריף יחסית אבל עדיין סיכוי רב שהדבר יחלוף מעצמו.
חשוב מאוד ההתיחסות של הסביבה לכך - יש פרוט מקיף במדור שאלות נפוצות בפורום זה וחשוב לקרוא.
בדרך כלל מחכים 3-6 ח' ורק אם זה לא עובר פונים.
במצב שאת מתארת הייתי פועלת לפי ההמלצות שתקראי ואם המצב לא משתפר פונה ליעוץ ק"ת תוך חודש - חודשיים
בהצלחה
 
שני
12:50 30.07.14
היי חן תודה רבה על התשובה,
מה זה אומר חריף???זה עלול להיות משהו בריאותי חס וחלילה ?
אני מאוד משתדלת להרגיע אותה כשזה קורה בליטופים והקשבה ולדבר איתה לאט...
אבל אני מרגישה שזה הולך ומחמיר כי זה התחיל מגמגום קל כלומר רק משיכה של האות הראשונה והתקיעות החמורות באו מאוחר יותר....לאחרונה גם היא מאוד אוהבת לשבת ולקשקש בחוברת ציור שלה,מה שהיא לא אהבה בכלל לעשות...כאילו מן מתנתקת מהעולם ויושבת לבד...ההיפך הגמור ממה שהייתה עד היום...
אני חייבת לציין גם שסף החרדתיות שלי מאוד נמוך ואני בהריון....
את חושבת שיש מקום לבדיקות דם ???(המוח שלי משתולל ממחשבות)

תודה רבה על העזרה
 
ז'קלין סקרן מנסור  
18:23 30.07.14
שלום
"חריף" הכוונה לקשה /חמור ממה שאנו רואים בד"כ על אף שמדווחים גם מקרים של חוסר שטף כמו שאת תיארת . לא מצפים למשהו נוירולוגי ולכן אין צורך בבדיקות רפואיות. נא תקראי את ההדרכה שכתבנו כאן ונקווה שזה חוסר שטף שהולך וישתפר או יעלם. ואם לא אז כדאי לפנות לאבחון והדרכה ע"י קלינאי תקשורת

בהצלחה
 
עדי
11:07 29.07.14
שלום אני בת 27.5
מעולם לא היו לי בעיות בדיבור גם לא בילדות,
ופתאום בחצי שנה- שנה האחרונה התחלתי קצת לגמגם קשה לי להוציא את המילים מהפה
וזה רק הולך ומחמיר, בהתחלה זה היה ממש בקטנה ופתאום בחודש האחרון זה החמיר לי
כל שיחה בטלפון אני מגמגמת כרילו קשה לי להוציא את המילה ישר מהפה בפעם אחת אני אומרת אותה כמה פעמים.. ואני לא שולטת על זה. זה ממש מפחיד אותי ומעציב איך זה קרה לי פתאום. מה זה יכול להיות ואיך אני יכולה לקבל עזרה?

אודה למענה.
 
חן לדרר  
14:52 29.07.14
האם היה ארוע כלשהו שבעקבותיו התחיל הגמגום?
מאחר ומדובר בשינוי שהופיע בגיל בוגר השלב הראשון הינו להתיעץ עם רופא המשפחה שלך , יתכן שיש צורך בברור רפואי כלשהו.
והיה והעניין אינו רפואי עליך להגיע לאבחון ק"ת. באבחון יראו מה הבעיה , יתנו לך הדרכה ובמידת הצורך ימליצו על טיפול
בהצלחה
 
טל
15:20 23.07.14
בני בן שנתיים ו7 חודשים.
ההיגוי שלא מאוד לא ברור: יש הרבה הברות שהוא לא תמיד מבטא (ח למשל) וגם הרבה פעמים לא ממש מבטא "ניקוד" (כאילו מתעצל...).
האם הז עדיין נורמלי לגילו או שיש לפנות לטיפול?
 
ענת תבור  
22:51 23.07.14
בגיל זה ילדים עדיין בתהליך רכישה של כל הצלילים בשפה, ויתכנו שיבושים בהפקות המילים. פנייה לאבחון קלינאית תקשורת בגיל זה מומלצת רק עבור ילדים שריבוי השיבושים פוגע משמעותית במובנות דיבורם ובתקשורת עם הסביבה.
בדרך כלל רוב השיבושים מסתדרים לקראת גיל 3-4 ש'. במידה ואת מודאגת, תוכלי לפנות לאבחון ויעוץ קלינאית תקשורת.
בינתיים, מומלץ לבצע בדיקת שמיעה לילד בכדי לשלול קשיים על רקע זה.
 
שני
02:27 14.07.14
היי, אני שני בת כמעט 18 וכל החיים מלווה אותי הבעיה בהגיית האות ש, אני לא יכולה לסבןל את זה ששומעים אותי כמו מוגבלת זה הפך אותי במשך כל החיים לילדנ סגורה, ביישנית, אני פוחדת לפתוח את הפה שאני לא אגיד בטעות מילה עם האןת הזאת. לפני שנה הייתי אצל קלינאית תקשורת כ3 חודשים ולא יצא מזה כלום אני לא מסוגלת לעשות משהו אחר עם הלשון לאחר ש17 שנים שאני מורגלת לדבר אחר.
אני מתחננת בבקשו תעזרו לי זה מתסכל אותי כל כך הרבה זמן מהחיים ואני לא יודעת מה לעשות.
נ.ב
היא גם אמרה לי לקפל את הלשון בצורה שהצדדים יגעו בשניים דבר שקשה לי לעשות אז קל וחומר שבדיבור חופשי אני לא אצליח. אין דרכים אחרות להגות את האןת?
והאפ יכןל להיות שבגיל שלי אין אפשרות לשנות את זה מההרגל?

תודה רבנ
 
ענת תבור  
10:55 14.07.14
שני שלום,
אני מציעה לך שתי אפשרויות:
אחת זה להחליט שאת מנסה לעשות שינוי בהגייה שלך כי זה מאד חשוב ומפריע לך. לכי שוב לקלינאית תקשורת (תחשבי מה מתאים לך - לחזור לזו שאת מכירה או להחליף), ונסי לתרגל באופן יומיומי את התרגילים. אמנם קשה בגיל 18 לשנות הרגלים, אך יש גם יתרון שיש לך מוטיבציה והבנה של אדם בוגר איך יוצרים שינוי. ואין סיבה שלא יקרה שינוי. קחי בחשבון שזה קורה לאט, בהתחלה לומדים מה לעשות עם הלשון, מתרגלים ומתרגלים עד שמצליחים, ואז מנסים גם להפיק צליל באופן הזה, ורק אח"כ מתחילים לומר מילים.. זה לוקח זמן וצריך סבלנות. אבל אם תתמידי - גם תצליחי.
האפשרות השנייה היא להחליט לא לשנות. כל אדם הוא יחיד ומיוחד, וזה שלך יש "ש" אחרת הופך אותך למיוחדת ולא בהכרח "פחות טובה". כשמדברים עם אנשים - בהתחלה אולי הם שמים לב שיש משהו מוזר, אבל מהר מאד הם כבר לא מקשיבים לאיך הדיבור נשמע, אלא למה ששני החברה שלהם אומרת. אם את תשדרי לסביבה שזה מי שאת וזה לא מפריע לך לדבר אז כך גם יתייחסו אליך.
בהצלחה!!
 
חנה
11:32 12.07.14
נכדתי בת ארבע וחצי ועדיין מדברת לא ברור משפטים שלמים לא ברורים וגם ברוב המילים מבטאת לא נכון. הייתה אצל קלינאית תקשורת תקופה של כמה חודשים.
מה לעשות והאם היא תגיע לרמת דיבור טובה ובאיזה גיל?
אנחנו מאוד מודאגים.
 
ענת תבור  
18:17 12.07.14
זו שאלה שקשה מאד לענות עליה מבלי לראות את הילדה. תוכלו להתייעץ עם קלינאית התקשורת המטפלת. במידה ועדיין קיימים שיבושים בדיבור אני מניחה שהטיפול עם קלינאית התקשורת יתחדש וימשיכו לעבוד ולשפר, במטרה שתדבר ברור כבני גילה.
בהצלחה.
שלום,
בתי בת 2.5 ילדה חכמה ובעלת אוצר מילים יפה. היא יודעת לחבר משפטים ובעלת קליטה מהירה.
השבוע שמתי לב שפתאום היא חוזרת על הברות בתחילת המילה.למשל כשהיא אומרת אימא אז זה- אי אי אי אי אי אמא..או ״הנה זה״ אז הי הי הי הנה..כנל עם המילה אבא או המילה איפה..
לא חושבת שזה בעיקר עם אותיות שמתחילות ב א או שנשמעות או א (למשל האות ה) אבל זה מה ששמתי לב בעיקר

ממה זה עשוי לנבוע שפתאום היא נתקעת? מה ניתן לעשות?
סיוון שלום מדובר בתופעה נורמלית הנקראת חוסר שטף התפתחותי,
תופעה זו יכולה להופיע לתקופות קצרות. חשוב לא להתייחס ולהתנהג כרגיל ולרוב זה עובר מעצמו. תוכלי לקרוא פרוט רב יותר בשאלות נפוצות במדור זה
כשסיפרתי שבני (שנתיים וחצי) החל לגמגם שאלו אותי אם הוא חוזר על הברות או על עיצורים (כלומר על בה או מה לעומת ב או מ).
מה ההבדל בין השניים?
האם חזרה על הברות מראה על מצב קשה יותר מחזרה על עיצורים?
להפך, ככל שהחזרה על חלק גדול יותר של הפקה (מילה-הברה-עיצור בודד) כך הגמגום נחשב קל יותר.
 
טל
08:21 30.06.14
בני חוזר על עיצורים. האם זה אומר שכנראה הגמגום יישאר לתמיד?
מה הסיכוי שזה יעבור (זה כבר נמשך חודשיים)?
 
ענת תבור  
21:57 30.06.14
זה לא אומר. גם גמגום כזה בגיל כל-כך צעיר יכול לעבור. חשוב לעבור ליווי של קלינאית תקשורת.
בני בן שנתיים ו -7 חודשים.

מאז ומתמיד הדיבור שלו לא היה הכי ברור, אבל בחודשיים האחרונים החל גם לגמגם.

לפעמים ממש קשה לו להוציא את המילה מהפה, אפילו כשלא מדובר במשפט אלא רק במילה אחת.

הבנתי שלא כל קלינאית תקשורת מתמחה בגמגום.

איפה אפשר למצוא מישהי שמתמחה בגמגום בגיל הרך?

והאם מישהי כזו בהכרח גם תתמצא בהיגוי לא ברור?
 
ז'קלין סקרן מנסור  
21:41 25.06.14
שלום רונית
הופעת חוסר שטף בגיל הזה הינה תופעה "נפוצה " והיא יכולה להימשך מספר חודשים , חשוב שהורים ומקורבים יתיחסו נכון בזמן זה : לא להפריע לילד , לא להאיץ בו ולא לתת לו הערות על צורת דיבורו. אנו מצפים מרוב הילדים שיוכלו לעבור תקופה זו והדיבור יחזור להיות שוטף . ואם לא כן לפנות לאבחון קלינאית תקשורת
בהקשר של מובנות דיבור ירודה , אם דיבורו אינו מובן לסביבה ולא רואים שיפור אז ניתן לפנות לקלינאית תקשורת
בדכ כלל קלינאית לגיל הרך תוכל לתת מענה לשני התחומים
 
נועה
22:16 25.06.14
האם מצב בו הילד נתקע על הברה מסויימת גם כשכל מה שהוא רוצה להגיד זו מילה אחת ולא משפט - נחשב גם הוא חוסר שטף ולא גמגום?
 
חן לדרר  
10:34 26.06.14
גם מצב זה יכול להקרא חוסר שטף התפתחותי
 
שלום
01:09 15.06.14
שלום,
אני משתמש באטמי אוזניים כדי לישון, אך בזמן האחרון כבר מתחילות לכאוב לי התעלות של האוזניים.
אני משתמש באטמי ספוג רגילים. בעבר ניסיתי את הסיליקון אבל הוא לא חוסם כמעט רעש.
אני יודע שבד"כ השאלות הן הפוכות, אבל, יש דרך לא לשמוע יותר טוב?
תודה.
 
חן לדרר  
08:31 16.06.14
הפתרון הינו אטמים
חפש אטמים שיהיו לך יותר נוחים
אילו אטמי סיליקון ניסיתי? לפי מידה? אטמים לפי מיידה הינם האוטמים ביותר , מבחינת נוחות הם קצת יותר קשיחים באוזן אך מותאמים לאוזן שלך ולכן זה עשוי להיות יותר נוח
 
שלום
09:01 16.06.14
שלום!
א. תודה.
ב. מה זה לפי מידה? השתמשתי באלו שמוכרים בסופר פארם (4 ב 20 או משהו דומה)
 
חן לדרר  
09:08 16.06.14
ישנם אטמים שנבנים במיוחד לאוזן שלך , העלות כמובן בהתאם אך האטימה מאוד טובה
עליך לפנות למכון למכשירי שמיעה ושם לוקחים מידות ומיצרים אטמים כאלו
בני בחל לגמגם לפני חודש.
מתי כדאי ללכת לקלינאית תקשורת?

אם קראנו את כל ההוראות שיש באינטרנט להורים (כמו לא להאיץ בו, לא לבקש ממנו להגיד מילים אלא לחכות שזה יבוא ממנו, וכו') - האם עדיין יש טעם ללכת לטיפול?
בינתיים לא (אלא אם כן מתקיימים הסייגים שכתבנו כמו הבעת מצוקה, מודעות של הילד, הימנעות מדיבור וכד').
 
לילך
14:05 05.06.14
שלום. בתי השנייה היא בת שנה. היא אינה מדברת כלל, לא אומרת שום מילה. היא כן ממלמלת אמה... בה... אבל אין מילה שהיא אומרת ברור. אני חוששת שזה אולי קשור ללשון קשורה שפעם אמרו לי שאולי יש לה. ברור לי שהיא קטנה ואני לא מחפשת גאונה, אבל רק שאדע, באיזה גיל ניתן/רצוי לבדוק שיבושי דיבור?
חשוב לי לציין שהיא ילדה מקסימה, מגיבה, עושה המון פעולות, וחייכנית. אחותה הגדולה בת שנתיים וחצי, ובגיל שנה יכולות הדיבור שלה היו מאוד מפותחות, אוצר המילים שלה כלל למעלה מעשר מילים.
 
ענת תבור  
16:04 05.06.14
לילך שלום,
ישנם הרבה ילדים שבגיל שנה עדיין לא אומרים אף מילה, או שנשמעות מילים שלא חוזרו על עצמן בעקביות. כן נצפה לזה בחודשים הקרובים. מה שחשוב זה לוודא שמבחינה קולית יש לה מגוון צלילים (לא חייב את כולם), ונשמע מלמול שהוא "כמו דיבור". לשון קשורה, אם עדיין לא הפריעה עד היום (ליניקה למשל), יכולה לא להפריע כלל או לשבש צלילים, אך אינה מעכבת התפתחות הופעת מילים. בנוסף לקולות, חשוב לוודא שהילדה מתקשרת עם סביבתה באופן לא מילולי - למשל, יוצרת איתכם קשר עין, מצביעה או מסמנת עם הידיים אם רוצה דבר מה, עושה "שלום".. , וגם מבינה דברים בסיסיים.
 
ימית
11:32 05.06.14
שלום רב,

אני מודה לך על התשובה המהירה. אשמח אם תוכלי לפרט יותר. כלומר ילד שלא מצליח להגות צלילים כלל אך יש לו קשר עין, האם התקשורת לא נפגעת כתוצאה מאי יכולתו לדבר? למה הכוונה בתקשורת? ילד שגם מסורבל מבחינה מוטורית האם זה לא משפיע על התקשורת עם ילדים אחרים? איזו מסגרת מומלצת? האם יש מישהו שמומחה ויכול לאבחן מתי הבעיה היא אפרקסיה (או דיספרקסיה קשה) ומתי האפרקסיה היא חלק מבעיית תקשורת כללית?

תודה ימית.
 
חן לדרר  
11:51 05.06.14
ימית שלום
אומנם אפרקסיה יכולה להופיע גם אצל ילדים עם הפרעות אחרות אך היא אינה דורשת אבחנה מבדלת מאוטיזם .
אפרקסיה הינה הפרעה ממוקדת הפוגעת רק ביכות ההבעה של הילד - שאר התפקודים יכולים להיות תקינים לחלוטין (כגון הבנת שפה ותקשורת.
אוטיזם או הפרעת תקשורת תמיד רואים פגיעה בתקשורת שאליה יכולות להתלוות בעיות נוספות (גם אם ילד אוטיסט אינו מדבר זה לא אומר שיש לו דוקא אפרקסיה).

אבחנה של אוטיזם נעשית ע"י פסיכיאטר ילדים או רופא התפתחותי. אבחנה של אפרקסיה נעשית ע"י קלינאית תקשורת והיא בדרך כלל דורשת תקופת טיפול ממושכת כדי להגיע לאבחנה הזו.
בכל מקרה כאשר יש הפרעה משמעותית מומלץ להגיע לאבחון בהתפתחות הילד שם יעשו אבחון מקיף של כל תחומי ההתפתחות ויוכלו לתת לכם יותר מידע והמלצות על טיפול מומלץ ומסגרת מתאימה
בהצלחה
 
ימית
20:13 04.06.14
שלום רב,

אשמח לדעת במה מתבטא ההבדל אצל ילד ששורש הבעיה היא אפרקסיה לבין ילד על הרצף האוטיסטי שיש לו גם אפרקסיה.

תודה ימית.
 
ז'קלין סקרן מנסור  
10:10 05.06.14
שלום
בעיקר בתחום "התקשורת"
גם אם לילד יש מובנות דיבור ירודה הוא מצליח לקיים תקשורת ולהעביר את רצונותיו לסביבה עם שמירה על "איכות התקשורת " - כמו קשר עין עם הסובבים .
ילדים על הרצף - גם אם אין להם קשיים במובנות הדיבור, והמילים ברורות- יתקשו בתחום התקשורת
+ הוספת הודעה
   1  2  3  4  5  6  7  8  9  ...  58  
 חיפוש בפורום זה
המידע באתר אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מקצועי והינו בהתאם לתנאי השימוש
מנהלהודעה מקוריתתגובהללא תוכןהודעה חדשההודעה עם תמונההודעה עם וידאו
תגיות
הפרעות דיבור   הפרעות דיבור   הפרעות בהתפתחות שפה   קלינאית תקשורת   ליקוי דיבור   גמגום   הפרעות תקשורת   קשיי דיבור
RSS RSS פורום הפרעות דיבור, ליקוי דיבור, גמגום