בריאות, רפואה
מאמרים | פורומים | קהילות | רופאים  
  חיפוש במאמרים  
הריון ולידהדיאטה, תזונהתרופות, ויטמיניםעיניים, משקפייםניתוחים פלסטייםרפואה משלימהקוסמטיקה, איפורעיצוב שיערפסיכולוגיהאורטופדיה
 
מין, יחסים, זוגיותכושר גופנירפואת שינייםרפואת ילדיםלב, כלי דםעזרה ראשונהמחלות, טיפוליםגיל הזהבחוק משפט, ביטוחמתכוני בריאות
 בריאות ראשי»פורומים»פורומים פורומים רפואיים כלליים»פורום הפרעות דיבור, ליקוי דיבור, גמגום
הוסף למועדפים 
פורומים רפואיים
 

פורום הפרעות דיבור, ליקוי דיבור, גמגום

פורום הפרעות דיבור-ליקוי דיבור-גמגום הוא המקום שלכם לקבל תשובה מקצועית מאת קלינאית תקשורת. כאן תוכלו להתייעץ עם קלינאיות תקשורת אודות גמגום, ליקוי דיבור, קשיי דיבור, הפרעות בהתפתחות שפה, לקויות שפה, הפרעות תקשורת,גמגום, הפרעות שפה ועוד
מנהלי פורום הפרעות דיבור, ליקוי דיבור, גמגום:
חן לדרר
לפרטים נוספים
ז'קלין סקרן מנסור
לפרטים נוספים
ענת תבור
לפרטים נוספים
שלום , הבן שלי בן שנתיים. הוא תקשורתי,חייכן שמח ומבין הכל. מדבר הרבה מעל 100 מילים ומחבר משפטים קצרים של 2-4 מילים . הבעיה שבחלק ממילים הוא לא הוגה את כל המילה ומקצר (סא במקום כיסא,צה במקום רוצה וכו' ) ובחלק מהמילים הצליל דומה אבל ההגיה לא (עזר במקום גזר) ובנוסף יש כמה אותיות כמו ל,ר,ס שקשים לו (אומר או במקום לא). מה ניתן לעשות ? האם בעייתי בגיל הזה ? תודה מראש
 
אמא של...
09:30 04.04.14
שלום,

בני עבר פעמיים בדיקת שמיעה בהפרש של מספר חודשים ובכל פעם היו נוזלים פעם באוזן ימין ופעם באוזן שמאל, למרות הטיפול באבאמיס שניתן על ידי רופא אאג. קלינאית התקשורת ביקשה באופן דחוף בדיקת שמיעה נוספת.
השאלות שלי הן:
1. האם לא ניתן להסיק מסקנות משתי בדיקות השמיעה כי בכל פעם אוזן אחרת כן הייתה ללא נוזלים?
2. רופא האאג אמר שלאחר דלקת אוזניים לא עושים בדיקת שמיעה עד שעוברים חודשיים ואילו במכון מסוים אמרו שניתן. אני כן רוצה לעשות בקרוב כי כרגע לא נצפו נוזלים וגם בגלל שזה מפריע לטיפול של הקלינאית תקשורת. מה מומלץ לעשות במצב זה?

אודה מאוד לתשובותייך!
 
חן לדרר  
14:44 07.04.14
בדיקת שמיעה אינה מאתרת נוזלים באוזניים אלא מצב שמיעתי (שפעמים רבות הינו התוצר של הנוזלים). בדיקת שמיעה משקפת את המצב ברגע הבדיקה ולכן כאשר יש בעיות אוזניים מבצעים בדיקות תקופתיות אחת ל2-3 חודשים לרוב . המעקב מראה האם המצב השמיעתי משתנה או דומה בין בדיקה לבדיקה.
לגבי הבדיקה בזמן דלקת אוזניים: כאשר יש דלקת אוזניים חריפה הנטייה הינה לחכות סביב חודש כדי לתת לה לעבור לחלוטין אך נוזלים אינם דלקת. כאשר יש נוזלים באופן חזרתי או אפילו במצב של דלקות תכופות בודקים את המצב כמו שהוא
בהצלחה
היי,
שמי שניר , בן 27 גמגמתי שנים רבות מבית ספר יסודי ועברתי מספר טיפולים אך הם לא עזרו לי. לפני כשלושה חודשים פניתי לדייב למלמן ואחרי מספר פגישות הגמגום נפסק (גם במצבי לחץ) .מי שמעוניין לדבר איתי מוזמן...הנייד שלי : 0544304277.
תוכלו לבדוק אם אני דובר אמת (:
 
אברהם
10:09 31.03.14
בחודש האחרון פתאום יש לי גמגום קל פעמים אחדות.
האם זה גמגום או שזה זמני מה הידע הרפואי לגמגום בגיל כזה
 
חן לדרר  
13:42 31.03.14
אברהם שלום
לא כל מצב שבו הדיבור אינו שוטף הינו גמגום. השאלה למה אתה מתכוון כשאתה אומר גמגום?
 
אמא
13:57 26.03.14
בתי בת השנה ושבעה חודשים לא מדברת ממש רק שתי מילים בקושי שזה אבא אומרת בבירור ואמא לעיתים רחוקות בפגישה בטיפת חלב מסרו לי שהיא כבר צריכה לדבר לפחות 10 מילים .
אציין כי הילדה בריאה .
עוד אציין כי הילדה יש לה קצת איחור התפתחותי שזה אומר זחילה על ארבע בגיל שנה כמעט ישיבה בגיל 10 ח' לערך הליכה רק לפני חודש וכד.
אציין עוד שכל מה שאנחנו מבקשים ממנה היא עושה ומבינה הכל.
האם זה תקין האם עלי לחכות עוד או כבר לפנות לבירור, קבעתי לה תור לבדיקת שמיעה לאחרי החג .
אודה לתשובה
 
ענת תבור  
22:59 26.03.14
לפי תיאורך מדובר כאן באיחור התפתחותי כללי, כולל בהתפתחות השפה והדיבור.
בשל כך, מומלץ לפנות למכון להתפתחות הילד בכדי לערוך מעקב התפתחותי רחב רב-מקצועי.
טוב עשית שקבעת בדיקת שמיעה, אולם סביר להניח כי האיחור בהתפ' השפה הוא כחלק מהאיחור הכללי. בהתפתחות הילד יוכלו לומר לך האם מומלץ רק מעקב או שכדאי לתת טיפול תומך - ובאילו תחומים.

בהצלחה.
 
רונית
15:53 27.02.14
בני בן 6 ושלושה חודשים, לא מבטא נכון את האות צ.

הוא ילד עם הרבה קשיים ומטופל כבר שלוש פעמים בשבוע (ספורט טיפולי, מרפאה בעיסוק וטיפול ריגשי).

האם כדאי כבר להתחיל בטיפול אצל קלינאית תקשורת או שלא ממש חשוב מתי מתחילים?
אם אפשר לחכות - עד איזה גיל?
 
חן לדרר  
09:58 02.03.14
רונית שלום
לא ציינת את סוג השיבוש. באופן כללי לטיפול היגוי צריכים להיות פנויים .
ברוב המקרים בעיה ב-צ' מתבטאת בהגייתה אם הלשון בחוץ - מאחר וזה שיבוש קל יחסית אפשר לחכות וניתן לטפל בכל גיל .
במידה ומדובר בשיבוש הפוגע יותר במובנות (כגון החלפה של צ' בהגה אחר) עדיין אפשר לטפל בכל גיל אך אז השיקול צריך להיות עד כמה זה מתסכל את בנך כיום
בהצלחה
 
אורלי
13:13 23.02.14
שלום, הבת שלי בעוד שבועיים בת 4 ועדיין ישנן אותיות שאינה מבטאת אותן נכון, כמו: המילה ״יערה״ היא אומרת יעעה או נכון היא ככון. אבל ברגע שמתקנים אותה היא הוגה חוזרת על המילה בצורה נכונה אבל שוב אח״כ זה קורה שוב:-) הגננת חושבת להמתין עוד קצת לבדיקה של תקשורת קלינית מכיוון שהייתה לה מקפיצה משמעותית של דיבור ואוצר מילים בחודשים האחרונים. (בלי קשר היא כל הזמן שרה ומקשקשת וממציאה סיפורים), שאלתי איך אפשר לעזור לה? חוץ מלתקן אותה ועד מתי ניתן לחכות? (דרך אגב הבת הגדולה שלי התחילה לדבר יפה לאחר גיל 4), בתודה אורלי
 
חן לדרר  
14:07 23.02.14
אורלי שלום
כפי שבוודאי הרגשת התיקון אינו יעיל - מאחר והיא כנראה לא בשלה להגייה תקינה אז התיקון רק מתסכל אותה ואותכם ולכן המלצתי הינה להמנע מכך. כרגע רק לתת דגם של המילה הנכונה (וגם זאת חשוב לעשות כך שירגיש כחלק מהשיחה ולא כ'שימי לב לא אמרת נכון')
אם מדובר במספר מילים קטן שנהגה לא נכון בהחלט אפשר לחכות עוד כמה חודשים. אם יש הרבה מילים משובשות או הגהים (כגון ר') שלא נהגים כלל אז שווה כבר לפנות לאבחון קלינאית תקשורת.
בכל מקרה מומלץ לבצע בדיקת שמיעה
 
אורלי
14:57 23.02.14
האמת היא שזה לא מתסכל אף אחד מהצדדים, אני מתקנת אותה בהומור ועוד מוסיפה מוסיפה עוד מספר מילים באותו צליל ואנחנו משתעשעות במשחק מילים ביחד עם אחותה הגדולה. בכל אופן אקח אותה לבדיקת שמיעה . תודה רבה
 
אמא מודאגת
08:00 07.02.14
שלום, בני בן שנתיים ועשרה חודשים כמעט. בסביבות גיל שנתיים וחצי החל לגמגם. בהתחלה מעט ואז זה חמיר וכמעט כל מילה נאמרה בגמגום. הלכנו לקלינאית תקשורת פעמיים שאמרה שזה שלב התפתחותי תקין והנחתה אותנו כיצד להתנהג. אכן, הקשבנו לדבריו בסבלנות מרובה, לא הערנו והתופעה חלפה לחלוטין. לפני כשבועיים החל שוב לגמגם. כעת מושך אותיות ראשונות לרוב כמו a אחד ארוך במילה אני. האם זה נורמלי שהתופעה חוזרת שוב? אציין שלבני שפה עשירה מאד. החל לדבר לפני גיל שנה ומדבר שוטף מגיל צעיר מאד. בחודש האחרון נולד לו אח לראשונה.
האם יש מקום להמשך טיפול?
תודה רבה מראש ושבת שלום.
 
חן לדרר  
12:42 13.02.14
ראשית מזל טוב
חוסר שטף התפתחותי יכול לחזור מספר פעמים. התופעה של משיכת צליל הינה פחות אופיינית למצב זה.
המלצתי - חכו עוד מספר שבועות תוך שמירה על הנחיות הק"ת. אם אין שינוי מומלץ לחזור למעקב ק"ת
בהצלחה
היי, ביתי בת שנתיים וחודשיים, עברה ניתוח כפתורים לפני כשבוע, אומרת רק את המילה אבא ברור, מבינה כל מה שאומרים לה, מתי הכי מומלץ להפגיש אותה עם קלינאית תקשורת? לא כדאי לתת לה להתרגל קודם לשמיעה החדשה? תודה :)
 
ענת תבור  
14:46 29.01.14
מכיוון שיש כבר איחור משמעותי בהבעה, כדאי בכל זאת לפנות לקלינאית תקשורת, כדי שתעזור בצמצום הפערים (אם ע"י טיפול או הדרכה). אנחנו גם לא בטוחים שהעיכוב בדיבור הוא אך ורק בגלל השמיעה.
שלום קוראים לי אייר, אני תלמיד כיתה יא, ואני זקוק לשאלונים על חומרת הפרעות דיבור כחלק מפרויקט בבית ספר שאני עובד עליו. אם תוכלו לעזור ולהפנות אותי לשאלון טוב ומהימן אשמח. תודה מראש
אני לא מכירה שאלון כזה

על אילו בעיות דיבור מדובר כי ישנם סוגים רבים
 
אייר
16:04 26.01.14
שלום חן, לא מדובר בהפרעת דיבור ספציפית אלא בתחום הכללי של הפרעות הדיבור. האם קיימת דרך כלשהי לדרג את מידת החומרה של הפרעת הדיבור? תודה, אייר.
15 ומישהוא אמר לה שיש לה קול גבוה.

כלומר , הילדה מדברת בטונים גבוהים או בקול רם.

לקחתי את הילדה לרופא אף אוזן גרון שבדק את הילדה

ואמר שהיא בריאה , ואין לה שום בעיה.

את הקול שלה היא ירשה מאבא או/ו אמא .

אבל ההורים יכולים לדבר באופן שקט ואין על ההורים תלונות

על קול גבוה.

האם ייתכן בכל זאת שיש לילדה בעיה?

תודה רבה מראש.
מעבר לבדיקת א.א.ג. כדאי לעשות לה בדיקת שמיעה.
במידה וגם שם לא תמצא בעיה - אם זה מפריע לה או לסביבה אפשר לפנות לאבחון של קלינאית תקשורת.
ייתכן שהדיבור בטון גבוה?

מעניין למה הרופא לא המליץ על בדיקת שמיעה ואבחון ע"י

קלינאית תקשורת?

אשמח לקבל מענה נוסף.

תודה רבה מראש.
יש קשר ישיר בין בעית שמיעה לבין דיבור, כאשר אין שיפוט נכון של הקול שלנו בזמן הדיבור. כמובן שזה לא מחייב, ויכול לנבוע מסיבות נוספות, כמו הרגלים רעים וכד',.
בכל מקרה, מומלץ תמיד לוודא קודם כל שהשמיעה תקינה.
בוקר טוב,
בתי בת שנתיים ושלושה חודשים,
לומדת שתי ספרות(בבית ספרדית, בגן עברית). מבינה שתיהן מעולה, מדברת יותר עברית וגם מערבבת בניהן... חצי משפט ספרתי חצי עברית.
היא מדברת לא כל כך ברור, והרבה ג'יבריש...
האם זה תקין? היא מדברת משפטים כמו "אני באה אליכם", "לך לישון למיטה".... כלומר של כמה מילים

השאלה שנייה שלי: היא מבטאה את האות ש, עם הלשון בין השיניים... כלומר Z... שלום, שבת, יש הכל עם הלשון בין השיניים. האם אני צריכה לדאוג? זה בסדר לגיל שלה או צריך להתערבב?

תודה
בגדול ממה שאת מספרת נשמע שהכל תקין לגיל ולסיטואציה בה נמצאת שזו חשיפה לשתי שפות. יחד עם זה, קשה לקבוע דרך המחשב ואם את בכל זאת מוטרדת - תמיד מומלץ לפנות ליעוץ קלינאית תקשורת.
בכל מקרה, לגבי השפות - חשוב מאד להפריד ביניהן ומי שמדבר איתה ספרדית - ידבר איתה רק בספרדית וההפך, כך תוכל ליצור הבחנה בין שתי מערכות השפה הללו ולא תערבב.
שלום,
הבן שלי מבטא את רוב המילים שיש בהם את האות ש' כסמך.
האם יש לפנות לטיפול אצל קלינאית בשלב זה או להמתין בסבלנות?
תודה
יפעת שלום
השיבוש הזה נפוץ ותקין עד גיל 5
שלום רב,
אני מחפשת קלנאית תקשורת לבני בן ה-3 , שיש לה ניסיון עבודה עם ילדים עם PDD,
באופן פרטי.
תודה
מומלץ לפנות לשם כך לאגודת קלינאיות התקשורת בישראל
שלום רב,
שמי יעל, סטודנטית לתואר שני בייעוץ חינוכי.
עושה עבודת מחקר בנושא הקשר בין מסוגלות הורית לאיכות הקשר עם ילד הלקוי בוויסות החושי.
אני זקוקה להורים לילדים עם ליקוי בוויסות החושי על מנת שיענו על שאלון בנושא.
השאלות נוגעות לתחושות ודעות אישיות ולכן אין תשובות נכונות או שגויות.
השאלון הינו אנונימי וניתן להפסיקו בכל שלב. תוצאות השאלון תשמשנה למטרת מחקר אקדמי בלבד.
תודה על שיתוף הפעולה.

https://docs.google.com/forms/d/1L4xPaadCD_i_uWdA_UQyPxr2Wv
 
נעמי
22:16 31.12.13
שלום, בני בן השלוש הוא ילד מוצלח שמתחיל הכל באיחור ולאט, גם זחילה והליכה וכך גם מילים ומשפטים שלמים. לפני קצת יותר מחצי שנה התחיל ממש לדבר בצורה ברורה (ואז גם נגמל מחיתולים) ועכשיו הוא מדבר במשפטים ארוכים וברורים, עם התחלה, אמצע וסוף, עם פואנטה והקשרים.
הגננת הציעה שנבדוק את נושא הדיבור שלו כי הוא בולע מילים. גם לי היתה נטיה כזו (מהתיכון עשור קדימה, עברה לבד) ואם מבקשים ממנו לחזור על המשפט באיטיות - הוא עושה זאת ומבינים אותו טוב יותר.
בנוסף, אין לו ל' (אומר "יי" במקום), ומלפסס (באותיות ה"שיניות" - ש, צ, ז, ס).
חשוב לומר שאנחנו - ההורים והמשפחה הקרובה, ואני רואה שגם החברים שלו - מבינים אותו לגמרי.
אבל הגננת הציעה, אז חשבתי לשאול מה דעתכן.
תודה וסליחה על האורך,
נעמי
 
חן לדרר  
14:01 01.01.14
את מתארת בעיה שמורגשת בגן . אומנם אתם מבינים אך אתם גם מכירים ויתכן שאנשים שקצת פחות מכירים אותו מתקשים יותר.
החשש שלנו במקרים אלו הוא תסכול של הילד שילך ויתפתח וכאן גם בקשתכם ממנו לדבר לאט לצד העזרה שלה היא יכולה גם לעורר לאורך זמן הרבה תסכול
בקצור הצעתי הינה לעשות אבחון ואז תראו האם מספיק הדרכה או שצריך טיפול
 
דן
19:39 22.12.13
שלום,
שמי דן בן 27 מאז שאני זוכר את עצמי הייתה לי בעיה שאני חושב שנקראת "שורקות בדיבור"

העניין הוא כזה שאת האות ש' אני הוגה כמו שצריך והיא נשמעת טוב.
הבעיות הן באותיות: ס' ז' צ'
הלשון יוצאת החוצה וזה נשמע כמו דיבור ילדותי
השאלה לי היא אם ניתן לטפל בזה בגיל יחסית מאוחר וכיצד?

בברכה,
דן
 
חן לדרר  
20:42 22.12.13
דן שלום
התופעה נקראת דחיקת לשון או אינטרדנטליות של השורקות. ניתן לטפל בכך בכל גיל אם יש מוטיבציה לשינוי
עליך לפנות תחילה לאבחון קלינאית תקשורת
בהצלחה
 
נעה
15:56 21.12.13
שלום רב,
שמי נעה וברצוני לשאול לדעתכן.
אני סטודנטית לחינוך מיוחד ובחלק מהתנסותי בתואר אני עובדת עם ילדי גן PDD.
הילד שאני עובדת איתו מתקשר בעיקר באמצעות אקולליה.
רציתי לדעת, האם מניסיונכן יש דרך באמצעותה אני יכולה להשתמש באותה אקולליה על מנת להרחיב את אוצר המילים שלו.
תודה רבה רבה,
נעה.
 
ענת תבור  
20:29 21.12.13
נעה שלום,
כשילד מפיק דיבור אקוללי, זה תלוי איך זה בא לידי ביטוי - האם זוהי אקולליה מיידית (חזרה על הדברים ששומע באופן מיידי) או מאוחרת (חזרה על דברים שנאמרו בפער של זמן), ואז נשאל - האם האקולליה תואמת את הסיטואציה ורלוונטית (היה טריגר שגרם לו להגיד דווקא את המשפט הזה) או מיועדת לגרייה עצמית בלבד. ובסופו של דבר - האם באמת מתקשר בעזרת האקולליה הזו - האם בעזרתה הוא מעביר מסר תקשורתי לאחר.
כל עוד האקולליה אינה תקשורתית, ואינה קשורה לסיטואציה - יותר קשה להשתמש בה בכדי להעשיר אוצר מילים, כי סביר להניח שאת רוב המילים שאומר - הוא אינו מבין.
במידה והוא משתמש במבעים אקוללים כחלק מהבעת מסר, עם תוכן רלוונטי - אפשר בהחלט להיעזר בה לחיזוק ההבעה הסמנטית. המטרה תהיה למשל "להקטין" את המסר לרמה השפתית האמיתית בה הילד נמצא (למשל, אם אומר משפט שלם כתגובה למה שראה, כשלמעשה אינו מסוגל להפיק משפטים יצירתיים - נדגיש את החלק במשפט שהכי רלוונטי לסיטואציה, ברמה שבה הילד מביע באופן יזום ויצרתי - למשל, נגיד ברמת מילה בודדת או צירוף).
 
נעה
19:21 22.12.13
מעניין מאד, אנסה להבחין ולהשתמש בעצתך.
תודה רבה!
שלום, בני בן שנתיים ושמונה חודשים. בעל אוצר מילים באמת יוצא דופן לגילו. שפתו עשירה מאד והחל לדבר בסביבות גיל שנה. בחודש וחצי האחרונים החל לגמגם וזה הולך ומחמיר. שמתי לב כי הגמגום הוא בעיקר כאשר מתקשר עם אנשים. בזמן משחק עצמי כשמדבר לעצמו או כששר שירים אינו מגמגם. יחד עם הגמגום, אני רואה עד כמה קשה לו להוציא את המילה עד שהוא ממש מרים ומוריד ידיים ולפעמים מתכופף למטה מתוך מאמץ. האם יתכן וזהו שלב התפתחותי שבא לידי ביטוי בצורה זו? האם המוח חשוב מהר יותר ממה שהילד מסוגל לבטא או שעליי לפנות לטיפול אצל קלינאית תקשורת?
מודה מראש על התשובה...
 
ז'קלין סקרן מנסור  
19:47 17.12.13
שלום
ידוע על תהליך של חוסר שטף כשלב בהתפתחות השפתית , תקראי על זה בתשובות לשאלות נפוצות
 
יעכ
23:57 12.12.13
יש לי קול מכוער שממש מוריד לי את הביטחון.
הלכתי לקלינאית תקשורת ובקושי עזר...\
האם יש אפשרות כירורגית לטפל בזה? תודה.
 
חן לדרר  
14:41 15.12.13
קול מכוער זו תחושה - תלוי במה מדובר. עליך להתיעץ עם רופא א.א.ג וקלינאית תקשורת.
תוכל לנסות לפנות למרפאה המתמחה בקול וכוללת גם רופא וגם ק"ת
+ הוספת הודעה
   1  2  3  4  5  6  7  8  9  ...  57  
 חיפוש בפורום זה
המידע באתר אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מקצועי והינו בהתאם לתנאי השימוש
מנהלהודעה מקוריתתגובהללא תוכןהודעה חדשההודעה עם תמונההודעה עם וידאו
תגיות
הפרעות דיבור   הפרעות דיבור   הפרעות בהתפתחות שפה   קלינאית תקשורת   ליקוי דיבור   גמגום   הפרעות תקשורת   קשיי דיבור
RSS RSS פורום הפרעות דיבור, ליקוי דיבור, גמגום