בריאות, רפואה
מאמרים | פורומים | קהילות | רופאים  
  חיפוש במאמרים  
הריון ולידהדיאטה, תזונהתרופות, ויטמיניםעיניים, משקפייםניתוחים פלסטייםרפואה משלימהקוסמטיקה, איפורעיצוב שיערפסיכולוגיהאורטופדיה
 
מין, יחסים, זוגיותכושר גופנירפואת שינייםרפואת ילדיםלב, כלי דםעזרה ראשונהמחלות, טיפוליםגיל הזהבחוק משפט, ביטוחמתכוני בריאות
 בריאות ראשי»פורומים»פורומים פורומים רפואיים כלליים»פורום הפרעות דיבור, ליקוי דיבור, גמגום
הוסף למועדפים 
פורומים רפואיים
 

פורום הפרעות דיבור, ליקוי דיבור, גמגום

פורום הפרעות דיבור-ליקוי דיבור-גמגום הוא המקום שלכם לקבל תשובה מקצועית מאת קלינאית תקשורת. כאן תוכלו להתייעץ עם קלינאיות תקשורת אודות גמגום, ליקוי דיבור, קשיי דיבור, הפרעות בהתפתחות שפה, לקויות שפה, הפרעות תקשורת,גמגום, הפרעות שפה ועוד
מנהלי פורום הפרעות דיבור, ליקוי דיבור, גמגום:
חן לדרר
לפרטים נוספים
ענת תבור
לפרטים נוספים
ז'קלין סקרן מנסור
לפרטים נוספים
בשבוע הבא חוזרים ללימודים. להיות ילד מגמגם בבית הספר זה לא פשוט בכלל. האגודה לגמגום בארה"ב הוציאה סרטון הכנה למורים בגובה העיניים. הסרטון תורגם לעברית (באישור האגודה) והועלה לרשת עם כתוביות. מוזמנים לשתף עם מורים והורים שאתם חושבים שזה יעניין אותם.
(להעלאת הכתוביות צריך ללחוץ על כפתור ה- CC)

אם יש למישהו רעיונות נוספים מה עושים, מה עובד ומה פחות, אשמח לשמוע.
 
ענת תבור  
18:21 29.08.15
מה לעשות עם שותפה לחדר בעבודה שמדברת בקול רם מדי? איך אפשר לשפר את זה?
זה תלוי במידת הקרבה ביניכן.... אם מתאפשרת ביניכן שיחה חופשית ופתוחה תוכלי לשאול אותה לגבי זה.
בגדול יכולות להיות שתי סיבות - אחת זו בעיית שמיעה והשנייה זה הרגל לא טוב של דיבור בעוצמה גבוהה.
 
אירית
10:35 02.08.15
שלום רב !
הבת שלי בת שנתיים ו- 10 חודשים , לפני כחודש התחילה פתאום לגמגם , היא חוזרת פעמים רבות על צלילים והברות . חשוב לי לציין שגם אני גמגמתי בילדותי ועד היום אני סובלת מגמגום קל .

יש לי כמה שאלות :
1. האם להתייחס לתופעת הגמגום אצל הבת שלי כחוסר שטף וגמגום התפתחותי ולהמתין עוד חודש , חודשיים או להתייחס לזה כגמגום תורשתי ( כרוני ) ולהתחיל טיפול כמה שיותר מהר?
2. מה הטיפול בילד קטן עם היסטוריית גמגום משפחתית - האם הטיפול נעשה דרך ההורים או שכדאי להתחיל טיפול ישירות עם הילד ?
3. מה הסיכוי "לרפא " גמגום תורשתי ?

תודה מראש על ההתייחסות !
 
חן לדרר  
22:11 11.08.15
אירית שלום
בהחלט מומלץ לחכות ולראות לאן חוסר השטף מתפתח. זה דורש ממך מאמץ רב לא לשדר דאגה ולהיות סבלנית ולכן אם את חשה שאינך מצליחה כן שווה ללכת לאבחון ק"ת
טיפולים יש מסוגים שונים ובסופו של דבר מחליטים עם קלינאית התקשורת לאחר האבחון
בהצלחה
 
אבירם
14:40 06.08.15
שלום לכם. הילד בן 3 לא מדבר שום מילה. רק קשקוש כמו ילד בן 10 חודשים. נבדק בבית חולים. הכל תקין. מאוד פיקח ומבין. אבל למה לא מצליח לדבר ?????תודה רבה .
 
ענת תבור  
23:32 10.08.15
האם אובחן ע"י קלינאית תקשורת??
 
צורי
05:48 28.07.15
שלום,
במהלך תפקידי כמורה בשנה האחרונה, השתמשתי רבות במיתרי הקול ואף הרמתי את קולי (לעיתים בכדי להישמע ברחבי הכיתה ולא כצעקה, מפני שקולי חלש יחסית).
לאחר צרידות ממושכת וכאבים, התגלו יבלות במיתרי הקול וקיבלתי הפניה לק"ת.
יש לציין שהצרידות קיימת גם כעת לאחר חודש של הפסקה בתפקידי כמורה.
עד השנה הייתי בעלת יכולת שירה גבוהה ועמוקה מאד ומנעד רחב וכעת היכולת שלי מוגבלת ביותר.
איני אוכלת מאכלים חריפים או חמוצים, נמנעת משתיה קרה מידי או רותחת.
לא צורכת הרבה מאכלים רוויי שמן.

האם בנוסף לק"ת, ישנן המלצות לתזונה שיכולה לשפר את המצב?
מאכל/ משקה שמומלץ לצרוך?

תודה רבה!
צורי
 
צורי
05:51 28.07.15
האם ישנה המלצה לטיפול אמין ברפואה הטבעית- ביבלות הללו?


האם לאחר הסרת יבלות בניתוח- יש שינוי בגוון הקול או במנעד?

תודה!!
 
ענת תבור  
12:29 28.07.15
מבחינת תזונה, בנוסף למה שהזכרת - חשוב לשתות מים והרבה. יש להמנע גם ממשקאות המכילים קפאין (למשל, לשתות תה מצמחים ולא מתמצית, לא לשתות קולה).

חשוב ללוות את הניתוח בטיפול ק"ת לצורך שינוי בהרגלי הדיבור. הסרת היבלות הינה פעולה פשוטה ולא אמורה לשנות את המבנה בגרון ולכן לא צפוי שינוי בקול.

בהצלחה.
 
צורי
13:11 28.07.15
 
רחל
12:35 27.07.15
שלום רב,
בני בן שנה, וכשרוצה לומר "אבא", "במבה", או "בקבוק" קורא להם "דה" (כלומר אומר ד' במקום ב').
האם תקין/ מוכר, או שיש מקום לבדיקת רופא אא"ג?
תודה מראש.
 
חן לדרר  
13:56 27.07.15
רחל שלום
בגיל שנה ההגייה של ילד הינה בתחילת דרכה ואנו לא מצפים שתהיה תקינה. בשלב הראשוני של הדיבור הרבה מהמילים אינן נהגות בדומה למבוגר.
זה תקין ואינו מצדיק ברורים
כן יש לעקוב שההגיה משתפרת בהדרגה
 
לרה
12:46 12.07.15
שלום רב,
בתי בת שלוש וחצי. בבית מדברים עברית ושפה נוספת, היא מבינה מצוין אבל מדברת בעברית.
א. יש מילים שהיא מחליפה את הסדר של האותיות כמו במקום בלגן אומרת בגלן, או קבלת שבת אומרת קלבת שבת...
ב. לפעמיים היא "נתקעת" במשפט, למשל אומרת אני א א אאאא... אני לא קוטעת אותה מחכה בסבלנות עד היא תמשיך...
ג. היא התחילה לכתוב את שמה, שם אחיה, אמא, אבא... אבל אתמול ראיתי שהיא מתחילה הפוך, כלומר משמאל לימין... (היא שמאלית, לא יודעת אם זה קשור...) האם לתקן לה.?

האם כאדי לטפל בדברים האלו או זה משהו שהזמן יתקן?
תודה
 
חן לדרר  
14:07 14.07.15
אתייחס לכל נקודה בנפרד:
1. החלפת אותיות במילה הינה דבר נורמלי בהתפתחות בעיקר במילים מורכבות יותר. יש לשים לב לכמות. אם מדובר ב10-20 מילים קבועות זה תקין וצריך לעזוב את זה.
2. חוסר השטף שאת נתקעת אף הוא נורמלי בהתפתחות. אם מדובר בארועים מעטים או שמדובר בתקופה קצרה זה תקין ויעבור מעצמו. מצויין שאתם מתעלמים וכך צריך להמיך. אם זה מחמיר או שמדובר בהתקעויות רבות שנמשכות מעל 3 חודשים מומלץ להגיע לאבחון קלינאית תקשורת ילתר בטחון.
3. כתיבת שם אינה קשורה לקלינאיות תקשורת מאחר ולא מדובר ביכולת של שפה דבורה. בכל מקרה מאחר ומדובר בילדה מאוד צעירה הציפיות צריכות להיות מותאמות. כדאי להתיעץ עם הגננת בנושא
בהצלחה
בני בן השנתיים החל להחליף באופן שיטתי, בכל המילים, את האות ל באות נ' כך שבלון הופך לבנון, פיל הופך לפין וכו' בנוסף הר' שלו נשמעת יותר כמו ל'' משובשת. חוץ מזה הכל בסדר עם הדיבור- בונה משפטים של 3 -4 מילים ומרחיב את אוצר המילים כל הזמן.
משהו שצריך לשים לב אליו?
תודה
שיבושים אלו מופיעים לעיתים בדיבורם של ילדים, מתוך יצירת הרגל שגוי בהפקה של הצלילים ל,ר. שיבוש זה אינו מעיד על כל בעיה אחרת והשפה ושאר הצלילים יכולים להתפתח באופן תקין. מומלץ לפנות לקראת גיל 3 לאבחון של קלינאית תקשורת ולטיפול במידת הצורך (במטרה לחכות לבשלות גבוהה יותר בהפקת הצלילים הללו, ולקבל שיתוף פעולה גדול יותר בטיפול עצמו כשקצת יגדל).
 
אליעזר זוארץ
17:25 16.06.15
בשנים האחרונות עובר משבר שלהפרעות דיבור והיגוי קריאה איטית אנשים לא מבינים אותי חשוב לי מאוד לדבר עם אחת מכם ודחוף בבקשה הדבר מפריעה לי לחיי יום יום והחיים שלי
 
ענת תבור  
17:29 18.06.15
כשיש שינוי בדיבור בגיל בוגר, מומלץ דבר ראשון להתייעץ עם רופא המשפחה מדוע חל שינוי כזה. במידה והרופא ימליץ לפנות לק"ת - כדאי ליצור קשר עם קלינאית תקשורת באזור מגורך (יש שמות של קלינאיות באתר של אגודת קלינאי התקשורת).
בהצלחה.
שלום,

האם ניתן לטפל בקשיי דיבור שנגרמים עקב לחץ תוך גוגלתי.

ביתי בת ה- 5 סובלת מ- DIPG (גידול בגזע המוח) ולאחרונה מתקשה לדבר ולבלוע.
האם אימון השרירים יכול להועיל במצב כזה או אולי יש פתרון אחר.

תודה.
חבל שאני צריך להכנס ולבדוק כל פעם אם כבר עניתן.

תודה על כל מקרה.
אינני מכירה את הנושא ונראה לי שבכל מקרה זה תלוי היכן הלחץ וכמה לחץ יש.
כדאי להתיעץ עם הנוירולוג המטפל ובחלק מחלקות נוירולוגיות יש גם קלינאית תקשורת מיעצת כי חשוב כאן מאוד התאום בין הגורמים השונים
בנוסף יתכן שיש מקום לפניה למרפאת בליעה (בתאום עם הנוירולוג)

בהצלחה
 
אסנת
16:21 14.03.13
לבן שלנו גם היה DIPG, לצערי נפטר לפני כחודש וחצי, אם אתם מעוניינים לדבר, צרו איתנו קשר דרך המייל
אסנת
 
יוני
00:18 12.06.15
0509933494
 
טל
00:39 11.05.15
היי בנות
בני בן שנה ו-8
מבין הכל !!!
אך מבחינת לדבר הוא בהחלט מדבר ומתבטא אך איננו מבינים מרבית מהמילים. מאוד מתוסכל שלא מבינים אותו.
לעיתים מצביע על חפץ או מקום וממלמל אותיות (נה נה נה, אבה אבה. ...) ולא תמיד אנחנו מבינים.
עליי לציין שוב כי הוא ילד נבון מאוד ומבין כמעט הכל.
מבצע כל מה שמבקשים ממנו (פותח וסוגר את האור, מביא חפצים שונים שאני מבקשת ממנו, מכניס- מוציא חפצים, זורק לפח כשמבקשים ממנו, נותן כיף ביד, עושה שלום ונשיקה באוויר, עושה פו על אוכל חם, מבין מה זה חם וקר, בקיצור נבון מאוד. אבל הדיבור המובן, ההברתי מתעכב. אודה להכוונה מאיפה מתחילים ומה עושים בעניין זה. תודה
 
ענת תבור  
12:27 12.05.15
הי טל,
האם את יכולה לציין הפקות שהן עקביות עבור דברים - אפילו שהן לא מדויקות? (למשל כמו "בה-בה" לאבא, "אם" לאוכל, קולות של חיות וכד'.. - כדוגמה בלבד...)
 
טל
19:45 13.05.15
תודה על התגובה....
כשמבקש לאכול אומר - אם אם אם
מחקה כלב, כשרואה את פסל הברווז בגינה אומר - גע גע גע
לאחרונה כשהוא מבקש מוצץ הוא קורא - אנה, אנה והולך לשיש (שם הוא יודע שנמצאים המוצצים)
הוא אומר המון פעמים ביום - אני אני אני, לא בטוחה אם יודע מה פירוש המילה, אבל אומר המון.
תיקתוק שעון - אי אה (=תיק תק) .
 
טל
20:18 13.05.15
שוב - אני מתפלאת כל יום על ההבנה שלו
מבין באמת הכל
אומרים לו - בוא נעשה אמבטיה, הוא כבר הולך למקלחת.
מצביע ויודע איפה העיניים, הטף, הפה, הפופיק, האצבעות. ...
ילד נבון שלי.
מחכה שכבר ידבר, אני שמה לב שהוא מעט מתוסכל מזה שאנחנו לא תמיד מבינים מה הוא אומר. ...
מה את אומרת?
תודה רבה
 
ענת תבור  
22:52 13.05.15
הי טל, מאד מרגיע לשמוע שלבנך חוזקים בתחום התקשורת והבנת השפה, ונראה שאכן מתחיל לרכוש את אוצר המילים הראשונות שלו.
שוב אני רוצה להדגיש כי קיים פער מאד גדול בילדים בגיל הזה מבחינת הבעת השפה וטווח הנורמה רחב מאד.
אני כן ממליצה לך לעשות לו בדיקת שמיעה - דרך רופא הילדים לקבל הפניה למכון שמיעה, משום שקיים קשר ישיר בין שמיעה לדיבור.
בנוסף, שימי לב בחודש-חודשיים הקרובים האם יש התקדמות הדרגתית באוצר המילים שרוכש ומפיק. במידה ותרגישי שקצב ההתקדמות איטי, תוכלי לקבוע פגישה אבחונית עם קלינאית תקשורת שבה תוכל להתרשם מרמתו השפתית ולהמליץ לך אם יש צורך בהתערבות או לא - ובעיקר - לתת לך הדרכה כיצד לעודד את הפקותיו של בנך.
בהצלחה
 
טל
01:27 14.05.15
התגובה,
רופא ילדים אכן בדק את אזניו ואמר, שחוץ ממעט שעווה באזניים אין דבר שמפריע לשמיעה וכי הכל תקין.
האם לקבוע שוב למכון שמיעה?
בנוסף אודה לקבלת מס' שלך בקליניקה.
תודה.
 
ענת תבור  
08:59 14.05.15
חשוב לבקש מרופא המשפחה הפנייה לבדיקת שמיעה.
 
שרית
15:30 05.05.15
שלום,
נכדי בן שלוש גר בכפר ברומניה. התחיל לדבר מאוחר אחרי גיל שנתיים. ילד חברותי פעלתן
הולך לגן ומשתתף בכל הפעילויות.(הכי קטן בגן).
מדבר עם האמא וכל השאר סבא סבתא גן רומנית ועם האבא עברית. יודע למי לפנות באיזו שפה. הדיבור שלו לא כל כך ברור ומה שמטריד יותר בניית המשפטים לא נכונה (לא כל המשפטים). דוגמה "סבתא מה עושה את?" .
מה אומרים שיבושי המשפט האלו?

תודה
 
ענת תבור  
12:29 12.05.15
יתכן ושיבוש מבנה המשפט מושפע מההבדל התחבירי בשתי השפות. אני לא יודעת רומנית, אבל האם ברומנית סדר המילים זהה (מבחינת נושא, נשוא, מושא וכו'..) לעברית?
אם כן, אז זה מקשה על הרכישה של מערכת החוקים של כל שפה בנפרד ולכן יש שיבושים מהסוג הזה.
 
אמא
12:50 30.03.15
שלום רב
יש לי ילד בן שנה ו10. הוא ילד חכם מבין הכל משחק משחקי הרכבה מצייר. רואה שהוא מבין טוב מאוד מה אני מבקשת ממנו ומבצע אך לא תמיד :) רק כש בא לו. אני לא יודעת האם זו הבעיה שהוא לא רוצה לדבר מה שהוא רוצה הוא פשוט לוקח את היד שלי ומוביל למטרה . נגיד הוא רוצה שאני אביא לו משהו או אפתח לו קופסה למשל אז הוא יקח את היד שלי ומנווט ואז אני מבינה מה הוא רוצה. יש לו כמה מילי בודדות שהוא יודע נגיד חתולה עכבר ציפור וכו אך הוא אומר אותן מתי שבא לו לעיתים רחוקות.
השאלה שלי אם זה בסדר
אני נורא דואגד שהואלא רוצה לחזור על המילים
תודה מראש
 
ענת תבור  
13:14 30.03.15
שלום,
יש כמה דברים שכדאי לברר מלבד העיכוב בדיבור. אחד, זה להתייחס ליכולת שלו לתקשר ולהביע את עצמו באמצעים אחרים מלבד מילים או לקיחה ביד, כמו - החלפת מבט איתכם כדי לשתף אותכם במה שמרגיש, בכדי לראות את תגובתכם, ליהנות איתכם, האם מצביע לכיוון של דברים שרוצה שגם אתם תסתכלו? האם מגיב בתנועות גוף או ראש, למשל כשרוצה לומר "לא" או "כן" או "איפה?" וכד'.
בנוסף, מומלץ לבצע בדיקת שמיעה בכדי לוודא שהשמיעה תקינה.
בכל מקרה, כדאי לפנות לרופא המשפחה ולאבחון של קלינאית תקשורת ולהתייעץ איתה.
בהצלחה.
 
אמא
13:26 30.03.15
כל הדברים שאמרת הכל בסדר איתם. חוץ מזה שלא מדבר. תמיד מצביע מה שהוא רוצה בודק תגובות שלנו אם עשה בסדר או לא. יוצר קשר עין. משק. קורה ספרים איתנו ביחד יודע להצביע מי ומה בספר. למה שמיעה ? הרי הוא שומע טוב. ברגע ששומע שהדלת נפתחת ומישהוא בא הוא רץ מחדר הכי רחוקה כדי לבדוק מי הגיע
 
ענת תבור  
09:40 01.04.15
שמחה לשמוע.
לגבי שמיעה - זהו ערוץ מאד משמעותי לצורך רכישת הדיבור. היכולת לשמוע מורכבת מתדרים רבים, ולעיתים יש ירידת שמיעה רק בחלקם, ואז יכול להיות שחלק מהצלילים הוא שומע (כמו דלת נפתחת, למשל), וחלק שומע פחות טוב, למשל דיבור - שחלק מהצלילים שומע חזק וחלק חלש ואז יכול להיות קושי בקליטה של המילה השלמה.
ירידות שמיעה יכולות לנבוע מבעיות נרחבות - החל מהצטברות שעווה באוזן, נוזלים באוזניים ועד לבעיות עצביות... מכיוון שכך, חשוב שכל ילד שמראה איזשהו עיכוב בדיבור ילך לבצע בדיקת שמיעה. וזאת בעיקר כדי לוודא שהשמיעה שלו תקינה וזו לא הבעיה לעיכוב.
 
אמא
10:47 01.04.15
תודה. ואם שמיעה היא בסדר. מה אםשר לעשות כדי לעודד אותו לדבר?
 
ענת תבור  
14:23 01.04.15
כדאי להתייעץ עם קלינאית שתנחה אותך באופן אישי לאחר שתראה את הילד. בכל מקרה תמיד מומלץ לדבר בקצרה תוך כדי פעילות משותפת איתו (משחק, דגדוגים, החתלה, האכלה, רחצה), לשתף אותו בדברים שרואים, לשים לב במה מתעניין ולומר את המילים, לחזור על פעילויות שאוהב ולהפיק תוך כדי הפקות חוזרות (כמו הופ, קוקו, הנה...).
בהצלחה.
שלום רב, ביתי בת חמש. מדברת רהוט ובשפה גבוהה. לאחרונה שמתי לב, שהיא מחליפה את האות צ' באות ס'. למשל אומרת התפוססה במקום התפוצצה... במילים עם צ' אחד ממש לא שמים לב. הצוות בגן (חובה) לא שם לב להגייה של הס' במקום צ'. ורציתי לדעת אם זה חולף מעצמו או שצריך לטפל בזה ואיך? ניסיתי לעבוד איתה על הגייה של האות צ', ולא הצלחתי... תודה.
 
ענת תבור  
11:36 22.03.15
מומלץ לפנות לאבחון קלינאית תקשורת.
 
אלישע בוקרא
15:16 21.03.15
הבן שלי יחזקאל, בן זקונים וכבר מדבר יפה בלי עין רעה, מלח מים שום בצל טפו טפו.
הבעיה שלו שיש לו בעיה בהגיה ולא ברור מתי הוא אומר מילים ב״קמץ״ ומתי ב״פתח״.
מכיוון שהוא יצטרך לקרוא בתורה ואצלנו בעדה וואיי וואיי מקפידים אללה יוסטור, אני רוצה לשאול אם כבר אפשר לטפל, שלא יהיו פדיחות בעליה לתורה.
שתי שאלות. אחד - יש צורך לטפל כבר עכשיו? שתיים - יש קלינאי תקשורת עיראקי או טריפוליטאי שיודע הגיה נכונה של העליה לתורה?
אלישע שלום, החלפת קמץ ובפתח זהו שיבוש שמתרחש אצל ילדים ומצריך לרוב התערבות של טיפול קלינאי תקשורת. תחילת הטיפול והצלחתו תלויים במידה רבה במידת שיתוף הפעולה של הילד. מומלץ לפנות לאבחון ויעוץ עם קלינאי התקשורת בנושא זה. בהצלחה.
 
עדי
18:20 16.03.15
ביתי בת השלוש היתה מדברת רגיל ובתקופה האחרונה התחילה לגמגם מה עושים?וממה נוצר הגימגום?
 
ענת תבור  
22:58 17.03.15
קראי תגובה בתשובות לשאלות נפוצות בפורום זה.
 
אילנית
12:40 22.02.15
שלום רב ,
בני בן השנתיים מתעכב בדיבור (אומר מילים בצורה לא ברורה ולעיתים קרובות לא בצורתן השלמה) ועל כן פנינו לעשות בדיקת שמיעה.
מהבדיקה התברר שהיו לו נוזלים בשתי האוזניים שהפריעו לו לשמוע טוב ולאחר טיפול של שבועיים בתרופה לייבוש נוזלים אוזן אחת שלו התנקתה מנוזלים והוא שומע בה מצוין.
באוזן השנייה שלו עדיין יש נוזלים , אך לא ברור לי אם זה מה שמעכב לו את הדיבור.
רופא ה-א.א.ג שבדק אותו אמר לחזור אליו בעוד שבועיים עם סיום הטיפול.
האם עליי לדאוג? האם יתכן ויש משהו אחר שמפריע לבני לדבר? האם כדאי לפנות כבר עכשיו לקלינאית תקשורת?
תודה
 
ענת תבור  
11:20 08.03.15
אילנית שלום,
ירידת שמיעה מתמשכת מקשה פעמים רבות על ילדים לרכוש הגייה תקינה, כי הם שומעים חלק מהמילה חזק וחלק חלש, ולכן יכולים לקלוט מילים בצורה שונה מהמקור.
חשוב לעשות מעקב על הנוזלים אצל רופא א.א.ג. כי הנוזלים יכולים להופיע ולהיעלם לסירוגין. במידה והשמיעה חוזרת להיות טובה לאורך זמן, צפוי שיפור בשמיעה, שבאופן הדרגתי ישפע גם על ההיגוי.
מאידך, יכול להיות שהשיבושים בדיבור של בנך הם לא רק על רקע של קושי בשמיעה, אלא בעקבות חוסר הבשלה של המערכת הפונולוגית של המילים (של היכולת לקלוט, לעבד ולהפיק רצף צלילים שמתחברים לכדי מילים). המערכת הפונולוגית מבשילה בהדרגתיות באופן טבעי בגיל הרך ולכן ילדים רבים בגיל שנתיים עדיין משבשים מילים ולא מובנים.
מתי כן לפנות לקלינאית תקשורת? - כאשר מובנות הדיבור כל-כך ירודה שלא ניתן להבין כמעט בכלל מה הילד אומר וצריך "תרגום" מתמיד של אמא..., כשהילד מביע תסכול מכך שאינו מובן, כאשר על אף שמיעה תקינה אין התקדמות במובנות הדיבור לאורך זמן.
קודם כל כדאי לסיים את הבירור הרפואי ולתת קצת זמן לראות האם יש שיפור הדרגתי במובנות הדיבור שלו.
בהצלחה
 
דני
22:47 22.02.15
שלום בני בן 5 ןמטופל אצל קלינאית תקשורת כבר שנתיים ,יש קשיים בשליפה משפטים ארוכים ,הוא בולע מילים ונשמע כמו ילד בן 3 מבחינת דיבור שאלתי היא למרות שהוא מטופל שנתיים יש שיפור קל לדעתי ואני חוששת שתהיה בעיה כשיצטרך לעלות לכיתה א (יש עוד שנה הוא בטרום חובה) האם כדאי לתת שעורים פרטיים בנוסף?ואם כן יש המלצה למישהי בירושלים?
יש לציין שעבר בדיקות והן תקינות ושקושי זה מאד משפיע עליו ואני רוצה מאד לעזור לו,
אודה לתשובתכם
 
ענת תבור  
10:59 08.03.15
דני שלום,
לבנך קשיים גם בתחום השפה (בניית משפטים, קשיי שליפה) וגם בהיגוי (שיבושי היגוי, מובנות דיבור ירודה) ונזקק לפי תיאורך לעבודה אינטנסיבית וארוכת טווח בתחומים אלו. חשוב מאד להתייעץ עם קלינאית התקשורת המטפלת לגבי קצב ההתקדמות. ממה הוא נובע? (יכול להיות מקשיים אובייקטיביים של בנך, שזקוק לחזרות ותרגול רב בכדי להתקדם בדיבור ובשפה, אולי חוסר תרגול ושתוף פעולה שלכם, אולי חוסר חיבור עם הקלינאית או מיצוי... בכל זאת שנתיים ביחד), האם ניתן לעשות שינוי בסטינג הטיפולי כדי לתרום לשיפור בתפקוד? (להגביר את מספר המפגשים, להחליף לקלינאית אחרת כדי להכניס אנרגיות חדשות, להגביר תרגול בבית וכד'.. ). ושאלה אחרונה - האם מצליח להשתלב כרגע במסגרת החינוכית שבה נמצא, למרות הקשיים שלו, או שצריך לחשוב על מסגרת חינוכית שנותנת תמיכה בדיבור גם במהלך שעות היום - כמו גן שפתי.
עם כל השאלות הללו כדאי לגשת לקלינאית המטפלת ולהתייעץ איתה לגבי ההמשך.
בהצלחה.
 
ירון
15:39 11.02.15
אשמח לקבל המלצות לגבי תהליכים לשיפור שטף הדיבור בקרב מבוגרים (25+).

מצאתי חומר ברשת על "דייב למלמן" ושיטת "גמגום בלשון עבר" ואת מכון פלואנסי -
במידה ויש כאן בוגרים של אחת השיטות אשמח לפידבק.

מגמגמם מגיל 3, טופלתי בעבר בהדסה ובטיפולים שונים ללא הצלחה -

תודה מראש,
 
חן לדרר  
09:57 12.02.15
ישנן שיטות רבות, תוכל להתרשם מהמגוון ומהמלצות מטופלים באמב"י
 
ירון
10:01 12.02.15
ואם אפשר אשמח לדבר עם מישהו שעבר את אחת השיטות ויוכל להעיד ממקור ראשון.
האם מבחינה רפואית יש העדפה לשיטה זו או אחרת?
להציע
 
גל
14:27 05.02.15
האם יכול להיות שילד שומע מספיק טוב כדי לעבור בדיקת שמיעה בלי שיעלו בעיות אבל שלא יוכל להבדיל בשמיעה בין פתח לחולם?
 
ענת תבור  
10:20 06.02.15
צריך להבחין בין יכולת שמיעה שנבדקת בבדיקת שמיעה, בה רואים מה נקלט במוח מבחינת הצלילים (שומע/לא שומע), לעומת יכולת של תפיסה ועיבוד של מה שאני שומע, שזה מתבצע בחלקים גבוהים יותר במוח. זאת אומרת, גם כשהשמיעה תקינה, המוח "תופס" את התנועות הללו כדומות. זה משהו שאפשר ללמד ולאמן עד שיש הבחנה ביניהם.
+ הוספת הודעה
   1  2  3  4  5  6  7  8  9  ...  59  
 חיפוש בפורום זה
המידע באתר אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מקצועי והינו בהתאם לתנאי השימוש
מנהלהודעה מקוריתתגובהללא תוכןהודעה חדשההודעה עם תמונההודעה עם וידאו
תגיות
הפרעות דיבור   הפרעות דיבור   הפרעות בהתפתחות שפה   קלינאית תקשורת   ליקוי דיבור   גמגום   הפרעות תקשורת   קשיי דיבור
RSS RSS פורום הפרעות דיבור, ליקוי דיבור, גמגום