בריאות, רפואה
מאמרים | פורומים | רופאים  
  חיפוש במאמרים  
הריון ולידהדיאטה, תזונהתרופות, ויטמיניםעיניים, משקפייםניתוחים פלסטייםרפואה משלימהקוסמטיקה, איפורעיצוב שיערפסיכולוגיהאורטופדיה
 
מין, יחסים, זוגיותכושר גופנירפואת שינייםרפואת ילדיםלב, כלי דםעזרה ראשונהמחלות, טיפוליםגיל הזהבחוק משפט, ביטוחמתכוני בריאות
 בריאות ראשי»פורומים»פורומים פורומים רפואיים כלליים»פורום הפרעות דיבור, ליקוי דיבור, גמגום
הוסף למועדפים 
פורומים רפואיים
 

פורום הפרעות דיבור, ליקוי דיבור, גמגום

פורום הפרעות דיבור-ליקוי דיבור-גמגום הוא המקום שלכם לקבל תשובה מקצועית מאת קלינאית תקשורת. כאן תוכלו להתייעץ עם קלינאיות תקשורת אודות גמגום, ליקוי דיבור, קשיי דיבור, הפרעות בהתפתחות שפה, לקויות שפה, הפרעות תקשורת,גמגום, הפרעות שפה ועוד
מנהלי פורום הפרעות דיבור, ליקוי דיבור, גמגום:
ענת תבור
לפרטים נוספים
ז'קלין סקרן מנסור
לפרטים נוספים
חן לדרר
לפרטים נוספים
שלום, שמי רבקה, אני קלינאית תקשורת.

במסגרת מחקר על צרידות בילדים אני מחפשת הורים לילדים צרודים (גיל 3-11),
שימלאו שאלון קצר אודות הקול של ילדם.

אם יש לכם ילד צרוד, אשמח אם תמלאו את השאלון דרך הקישור:

http://goo.gl/forms/vRwVYm32fQT2Zz742

(אין צורך בכתיבת שם מלא / ת.ז).

תודה רבה!
לכל שאלה - רבקה - rivkamexkar@gmail.com
אני בן 19 ושמתי לב לזה שאני בולע אותיות בדיבור , החברה שלי אומרים לי שאני בולע אותיות ואני מאוד הייתי רוצה לטפל בזה איך אתם ממליצים?
יש צורך באבחון קלינאית תקשורת. באבחון הקלינאית תבדוק מה הבעיה ומה הטיפול המומלץ ובהתאם לכך תוכל להתקדם.
בהצלחה
 
חנה כהן
11:49 01.02.16
לבתי מלאו 21 חודש השבוע. היא מבינה היטב את הנאמר לה ומבצעת הוראות - למשל "לכי תגעי לאבא באף". היא משחקת יפה עם ילדים בני גילה ואוהבת לשמוע סיפורים.

למעט המילה "אבא", היא אומרת רק מלים בנות הברה אחת וכמעט לא יוזמת את התקשורת המילולית. כאשר שואלים אותה "מה זה"? בזמן קריאת ספר ומצביעים על קוף - היא תגיד "קו" ולא תגיד "קוף". בתשובה לשאלה לגבי זהות החיה בספר, היא תגיד "פי" ולא תגיד פיל. היא כמעט תמיד מביעה את רצונותיה דרך מחוות גוף ודרך בכי ולא באמצעות מילים. באופן תקין היא מבטאת בערך 10 מילים (אבא, אש, לא ועוד מספר מילים) מעבר לכך, המילים היחידות שהיא מסוגלת להגיד הן מילים בהן ההברה הראשונה זהה לשנייה - לדוגמא - יויו, פפ (במקום "פרפר").

האם יש מקום לבדיקה אצל קלינאית תקשורת או עדיין מוקדם לכך?מה דעתך?
 
ענת תבור  
13:43 01.02.16
חנה שלום,
השפה של ביתך מתפתחת "לפי הספר". כמו שאוצר המילים שלה גדל כך גם יכולות ההיגוי שלה מתפתחות. ככל שעובר הזמן ילדים מצליחים להפיק מילים יותר ויותר שלמות עד שהם נהיים ברורים. הם עושים זאת דרך החיזוק של הסביבה וההתנסות שלהם. כשהיא אומרת פיל - את מחזקת אותה: "נכון, זה פיל" ועם הזמן היא תצליח לומר את המילה באופן מלא יותר. גם כשאומרת "פי" על פיל זאת נחשבת כמילה שקיימת לה באוצר המילים.
בכדי להיות שקטה שאין שום דבר שמפריע לה בהתפתחות הדיבור - תוכלי לפנות לרופא משפחה ולקבל הפנייה לבדיקת שמיעה. לעיתים כשילדים סובלים מנוזלים באוזניים, למשל, זה יכול להוריד באופן זמני את איכות השמיעה ולהשפיע על קליטה מדוייקת של המילים.
 
אמא
14:23 30.12.15
שלום
בני בן שנה וחמישה חודשים . מאובחן עם היפוטוניה וגמישות יתר . לא הולך עצמאית עדיין אם כי עושה כמה צעדים
כיום נמצא במסגרת טיפולי פיזיותרפיה פרטיים ובהתפתחות הילד בגלל הגמישות וריפוי בעיסוק בגלל שהרגשתי איחור כלשהוא במיומנות המשחק וטווח קשב קצר .
יש לציין שיש התקדמות ניכרת בשני התחומים (אנחנו בסהכ פחות מחודש בריפוי בעיסוק וכבר בונה מגדל , מכניס עיגול לחור מתאים, טווח הקשב גדל )
עוד לציין שכל אבני ההתפתחות שלו הושגו באיחור על הרף העליון .
בדיקת שמיעה התנהגותית נעשתה בגיל תשעה חודשים עקב רקע גנטי
כל המטפלות שלו (הפיזיותרפיסטית מהתפתחות הילד , הפיזיותרפיסטית הפרטית שעבדה בהתפתחות הילד ,המרפאה בעיסוק הפרטית שעבדה בהתפתחות הילד )מתרשמות מילד חברותי, חייכן ,דעתני, תקשורתי שמשתף פעולה , יוצר קשר עין , אבל מטרידים אותי כמה דברים:
כשהוא עסוק מאוד במשחק גם אם תקראי לו הוא לא יגיב (לרוב מגיב לשמו ואפילו עונה כשאני שואלת איפה אתה (הוא בחדר ואני לא לידו ) הוא עונה "אה "
מנגד אם אני אומרת לו "אסור" או "לא" מיד הוא עונה לי "די"
מבחינת שפה ופה החלק הכי מטריד הוא מסוגל לחזור על מילים אבל לא משתמש בהן כלומר יודע מה זה פרפר אבל אם אני אראה לו פרפר הוא לא יאמר פרפר (למרות שמכיר וחזר על המילה כמה פעמים ), אמר כמה ימים "ילדה "והפסיק
מבחינת אוצר מילים יש לו אבא , משלים "דה" במילה עבודה , אומר "דה" כשרואה דג
כשאני מכינה לו תמ"ל אומר ארבע , אומר "אדה" כשהוא רוצה תשומת לב ואת המילה "די" כשאני אומרת לו אסור ולפעמים סבתא לפעמים ביי. יש לי תחושה שהוא מעין ספוג סופג סופג ולא מוציא החוצה...
מבחינת ג'סטות מוחא כפיים ונותן נשיקה בשפתיים מכווצות אבל לא מצביע ! ולא עושה תנועת ביי ביי עם היד אני כבר כמה חודשים מנסה ללמד אותו (הצבעה ובייביי )ולא מצליחה .הוא מצביע אך ורק לעבר דרדס שהוא מכיר שתלוי בחדר או על אף או עיניים שלי וזה כאשר אני שואלת אותו איפה דרדס איפה אף, פעם אחת הצביע על תמונה של כלב בספר כשנשאל איפה כלב .
הוא מבקש דברים ע"י נדנוד או מושיט ידיים שאני אקח אותו, דוחף עם הידיים אם לא רוצה משהו
מניד את הראש ל "לא" וכמו כן משתמש בטלפון משחק ועושה "הלו"
עכשיו התחיל להנות ממשחק משותף ומגלגל אליי כדור ואני מחזירה , אוהב לשחק במשחקי "קוקו" ,אוהב שירי אצבעות .
אני מרגישה שגם פה יש איחור מסויים לאור הרקע שלו שבכל דבר לוקח לו את הזמן שלו
נורא מטריד אותי חוסר ההצבעה.
האם צריך ללכת לאבחון קלינאית?
איך אפשר ללמד להצביע?
 
ענת תבור  
22:55 30.12.15
אמא שלום,

ממה שאת מתארת ניכר כי אם ישנו קושי בשפה הקדם מילולית או המילולית - הוא אינו חריג לשאר התחומים ההתפתחותיים בהם ישנו פער מסויים ביחס לבני גילו.
לא הייתי ממליצה בשלב זה לפנות לאבחון קלינאית תקשורת מכיוון שיש לו הרבה דברים יפים מבחינה התפתחותית שמרגיעים, וכמו שאמרת - לוקח לו יותר זמן.
מבחינת הג'סטות (כחלק מהתקשורת הקדם מילית) הוא משתמש במספר ג'סטות ובגופו להביע כוונות שונות. יש ילדים שלוקח להם יותר זמן להשתמש בהצבעה. כדאי להתייעץ עם הפיזיוטרפיסטית / מרב"ע האם יכול להיות קשר להיפוטוניה או למרכיבים מוטוריים ותפיסתיים נוספים שיכולים להקשות עליו את התנועה. בכל מקרה, חשוב להמשיך ולחשוף אותו להצבעה - ע"י מתן מודל שלכם, למשל: הצביעו אתם על פרטים כששניכם מביטים בספר או בתמונות, כאשר רוצה דבר מה - רדי לגובה שלו והצביעי עבורו לכיוון מה שרוצה ואמרי: "אה, אתה רוצה x"... , הפני את תשומת ליבו לדברים בסביבתו ע"י הצבעה לכיוונם ובהתלהבות בקולך, הראי לו שתי אפשרויות לבחירה ממרחק ש"לא נגיעה" ובקשי ממנו להראות לך מה רוצה..., אפשר לתרגל את ההצבעה הפיזית ע"י לחיצה על ספרים עם לחצנים מנגנים, איי-פד וכד'...
לגבי השפה - זה שמבין מילים זה מצויין. הוא עדיין בשלב ש"סופג" ועוד לא רכש מספיק מילים כדי שנוכל לומר שאכן משתמש באופן עקבי במילים בכדי להביע את עצמו. בשלב הזה, מאד אופייני לראות שימוש בודד במילים שבאות ונעלמות. ברגע שיהיו לו כ-10 מילים עקביות, צפוי להניח שתראי פריצה משמעותית יותר בהבעת מילים. סבלנות...
לגבי השמיעה - אני מניחה שהשמיעה תקינה, הלא כך? חשוב המעקב.
בהצלחה.
 
בית ליאור
12:52 14.12.15
אנו , בית ליאור, מרכז ללימוד וטיפול ע"פ עקרונות הגישה ההתנהגותית, מעונינים
לצרף לצוות שלנו קלינאית תקשורת, העוסקת במתן טיפולי שפה ותקשורת לילדים עם
התפתחות תקינה וגם לילדים עם אוטיזם.
במסגרת שיתוף הפעולה, הקלינאית הנבחרת תקבל קליניקה חדשה ומאובזרת, שירותי
משרד מלאים (לרבות גיוס מטופלים, ניהול תורים, הפקת חומרים, וגבייה), הדרכה
וסיעור מוחות בצוות איכותי רב מקצועי.
דרישות התפקיד הן:
קלינאי/ת מוסמכ/ת בעלת רישיון בתוקף.
היכרות קודמת עם האוכלוסייה של ילדים עם צרכים מיוחדים -יהווה יתרון.
רצון ויכולת לעבודה בצוות רב מקצועי, כריזמה, יוזמה ורצון להתפתח.
היקף המשרה: יום עבודה אחד בשבוע בשעות 14.00-19.00. אפשרות ליום נוסף בהמשך.
הקליניקה שלנו ממוקמת בכניסה לעיר חולון.
 
חן לדרר  
14:18 15.12.15
זה לא המקום, ממליצה לכם לפנות לאגודת קלינאיות התקשורת
 
איציק
17:17 10.12.15
מישהו שמע / חווה את שיטת הטיפול של דייב למלמן ויכול לשתף.
מעוניין לשמוע התרשמות של אנשים שעברו את הטיפול דרכו .
ובכלל מעוניין לשמוע מנסיונכם, יש אפשרות ל"הגמל" מגמגום.
(בן 17)
 
מור
10:35 02.12.15
הי לכולן ,

אשמח לעזרתכן המקצועית , האם פיתוח קול יוכל לעזור לאינפוף קל ?

תודה מור
 
חן לדרר  
12:34 02.12.15
מור שלום
פיתוח קול נועד לעזור לאנשים שדיבורם תקין לשיר יותר טוב ולכן זה לא המקום לטפל בבעיה של אינפוף
ישנם סוגים שונים של אנפוף וגורמים שונים לכך ולכן צריך לדעת במה מדובר כדי לטפל. השלב הראשון לרב הינו ברור רופא א.א.ג והשלב השני אבחון של קלינאית תקשורת
בהצלחה
 
יהושוע
09:01 29.11.15
שלום רב.
הייתי מבקש לדעת היכן ניתן להשיג Edinburg Masker . זה מכשיר שמאפשר הקלה בשטף הדיבור בעיקר בהרצאות ונאומים. בעבר הרחוק הוא נמכר אך כעת אני לא מצליח להשיגו גם באינטרנט.
אשמח לקבל עצה או לקנות לשאול או לקבל, גם מכשיר ישן וגם מכשיר עם רכיבים חלקיים.
תודה מראש
 
חן לדרר  
11:14 29.11.15
באפשרותך לפנות לאמב"י ולברר איתם. בארץ נמכר SPEECH EASY שזה מכיר לשיפור שטף ביומיום.
 
מיכל
20:38 17.11.15
ילדה בת 9 שמדברת לא ברור(דיבור אפי) עברה טיפול אצל קלינאית תקשורת וזה עזר קצת באותה תקופה אבל אחרי תקופה מסוימת שוב מדברת לא ברור בגלל סתימה חלקית של האויר. מה הטיפול
 
חן לדרר  
20:45 17.11.15
מתאורך עולות שתי אפשרויות עיקריות:
1. בעיה רפואית המקשה על מעבר הצליל דרך האף - מצריך ברור א.א.ג
2. לאחר סיום טיפול יש צורך להמשיך לתרגל ולשמור על המודעות של הילד לאורך זמן אחרת לעיתים יש נסיגה במה שנלמד. במקרה כזה יש צורך בחזרה לאבחון וטיפול ק"ת

כדאי להתחיל ממה שנראה לך יותר רלוונטי , בכל מקרה כל אחד מאנשי המקצוע האלו ינה אותך לשני אם יראה צורך בכך
בהצלחה
שלום,
בני בן הארבע וחצי אומר תי"ו במקום קו"ף, ודל"ת במקום גימ"ל.
מלבד הבעיה הזו אין לו כל בעיה בהבנה או בתפיסה, וגם דיבורו עשיר.
אנחנו אחרי טיפול ארוך מאוד אצל קלינאית (עשרה מפגשים, עם הפסקה באמצע) ואיני מצליח להבחין בהתקדמות משמעותית.
לאחיו הגדול היתה גם בעיה כזו, ואחרי מפגש או שניים אצל קלינאית זה הסתדר, בניגוד למה שקורה עכשיו.
השאלה היא האם יש משהו מסוג אחר לעשות כי עוד מאותו דבר לא נראה לי מועיל.
תודה רבה מראש.
חשוב לדעת שיש הבדלים מאד גדולים בין ילדים. יש כאלה שמספיק מפגשים בודדים כדי "להפיל את האסימון", אך לרוב הילדים זהו תהליך ארוך והדרגתי עד להפנמת הצלילים החדשים בדיבור הספונטני בחיי היומיום. לעיתים לוקח זמן עד שילד מצליח "למצוא" ולהפיק את הצלילים החסרים באופן עקבי ולעיתים לוקח זמן עד שמצליח להכניס את הצלילים החדשים בתוך הברה, מילה, משפט ובדיבור שוטף כי זה שינוי משמעותי בהרגל.
בממוצע טיפול לרכישת הגה אורך כ-3 חוד'.
לעיתים כשאין כלל התקדמות מומלץ, בהתייעצות עם הקלינאית, לעשות הפסקה ולחזור לטיפול במועד אחר.
ממליצה לכם לשוחח עם הקלינאית שתסביר לכם בדיוק באיזה שלב בנך נמצא.
 
נעמי
03:08 30.10.15
שלום רב,
יש לי בעיה של ש' שורקת ואני בגיל 25
אשמח לעצות ותרגילים
 
חן לדרר  
10:27 01.11.15
נעמי שלום
כדי לשנות את המצב יש צורך בטיפול מקצועי ע"י קלינאית תקשורת. ממליצה לך לפנות לאבחון של קלינאית תקשורת
שלום,
אני סטודנטית לקלינאות תקשורת באונ' חיפה.
רציתי לשאול אם יש במכון הדים התנסויות לסטודנטים (ספציפית בסניף קריית ביאליק או חיפה)?
והאם עם סיום התואר, אוכל להתחיל לעבוד במכון תחת הדרכה של קלינאית מנוסה?
תוך כדי העבודה- האם יש אופציה להשתלמויות וקורסים נוספים דרך המכון? אם כן, מה זה כולל בדיוק?
תודה מראש,
שיר
שיר שלום
לגבי התנסויות בהדים עושים הדרכות לאוניברסיטת חיפה , תלוי בתחום וכמובן רק דרך האוניברסיטה.
לגבי עבודה בהמשך זה משתנה ולכן שווה שתפני כשזה יהיה רלוונטי
בהצלחה
 
דודו
12:31 06.09.15
הבן שלי בן 2.8 אובחן כילד אפרקסי.
הקלינאית אמרה שזה אפרקסיה של הילדות.
האם יש סיכוי שבהמלך השנים הוא ידבר כמו אדם נורמלי
וישאיר את האפרקסיה מאחוריו. או שאפרקסיה זה משהו לכל החיים.
מה ההבדל בין אפרקסיה של הילדות לדיספרקסיה.
 
חן לדרר  
20:15 06.09.15
דודו שלום
שני המושגים שאתה מזכיר הינם מקבילים. כיום נהוג להשתמש במושג אפרקסיה של ילדות.
אפרקסיה הינה תופעה שמלווה את הילד לאורך שנים יחד עם זאת ההתקדמות יכולה להיות משמעותית כך שההפרעה תהיה מזערית.
האם בנך כבר מטופל ע"י קלינאית תקשורת? לרב לאנוטים לתת אבחנה זאת לפני תקופת טיפול משמעותית
 
דודו
06:54 07.09.15
כן מטופל כבר שנה. ההבחנה ניתנה לאחר חצי שנה. יש התקדמות טובה בחודשים האחרונים
בשבוע הבא חוזרים ללימודים. להיות ילד מגמגם בבית הספר זה לא פשוט בכלל. האגודה לגמגום בארה"ב הוציאה סרטון הכנה למורים בגובה העיניים. הסרטון תורגם לעברית (באישור האגודה) והועלה לרשת עם כתוביות. מוזמנים לשתף עם מורים והורים שאתם חושבים שזה יעניין אותם.
(להעלאת הכתוביות צריך ללחוץ על כפתור ה- CC)

אם יש למישהו רעיונות נוספים מה עושים, מה עובד ומה פחות, אשמח לשמוע.
 
ענת תבור  
18:21 29.08.15
מה לעשות עם שותפה לחדר בעבודה שמדברת בקול רם מדי? איך אפשר לשפר את זה?
זה תלוי במידת הקרבה ביניכן.... אם מתאפשרת ביניכן שיחה חופשית ופתוחה תוכלי לשאול אותה לגבי זה.
בגדול יכולות להיות שתי סיבות - אחת זו בעיית שמיעה והשנייה זה הרגל לא טוב של דיבור בעוצמה גבוהה.
 
אירית
10:35 02.08.15
שלום רב !
הבת שלי בת שנתיים ו- 10 חודשים , לפני כחודש התחילה פתאום לגמגם , היא חוזרת פעמים רבות על צלילים והברות . חשוב לי לציין שגם אני גמגמתי בילדותי ועד היום אני סובלת מגמגום קל .

יש לי כמה שאלות :
1. האם להתייחס לתופעת הגמגום אצל הבת שלי כחוסר שטף וגמגום התפתחותי ולהמתין עוד חודש , חודשיים או להתייחס לזה כגמגום תורשתי ( כרוני ) ולהתחיל טיפול כמה שיותר מהר?
2. מה הטיפול בילד קטן עם היסטוריית גמגום משפחתית - האם הטיפול נעשה דרך ההורים או שכדאי להתחיל טיפול ישירות עם הילד ?
3. מה הסיכוי "לרפא " גמגום תורשתי ?

תודה מראש על ההתייחסות !
 
חן לדרר  
22:11 11.08.15
אירית שלום
בהחלט מומלץ לחכות ולראות לאן חוסר השטף מתפתח. זה דורש ממך מאמץ רב לא לשדר דאגה ולהיות סבלנית ולכן אם את חשה שאינך מצליחה כן שווה ללכת לאבחון ק"ת
טיפולים יש מסוגים שונים ובסופו של דבר מחליטים עם קלינאית התקשורת לאחר האבחון
בהצלחה
 
אבירם
14:40 06.08.15
שלום לכם. הילד בן 3 לא מדבר שום מילה. רק קשקוש כמו ילד בן 10 חודשים. נבדק בבית חולים. הכל תקין. מאוד פיקח ומבין. אבל למה לא מצליח לדבר ?????תודה רבה .
 
ענת תבור  
23:32 10.08.15
האם אובחן ע"י קלינאית תקשורת??
 
צורי
05:48 28.07.15
שלום,
במהלך תפקידי כמורה בשנה האחרונה, השתמשתי רבות במיתרי הקול ואף הרמתי את קולי (לעיתים בכדי להישמע ברחבי הכיתה ולא כצעקה, מפני שקולי חלש יחסית).
לאחר צרידות ממושכת וכאבים, התגלו יבלות במיתרי הקול וקיבלתי הפניה לק"ת.
יש לציין שהצרידות קיימת גם כעת לאחר חודש של הפסקה בתפקידי כמורה.
עד השנה הייתי בעלת יכולת שירה גבוהה ועמוקה מאד ומנעד רחב וכעת היכולת שלי מוגבלת ביותר.
איני אוכלת מאכלים חריפים או חמוצים, נמנעת משתיה קרה מידי או רותחת.
לא צורכת הרבה מאכלים רוויי שמן.

האם בנוסף לק"ת, ישנן המלצות לתזונה שיכולה לשפר את המצב?
מאכל/ משקה שמומלץ לצרוך?

תודה רבה!
צורי
 
צורי
05:51 28.07.15
האם ישנה המלצה לטיפול אמין ברפואה הטבעית- ביבלות הללו?


האם לאחר הסרת יבלות בניתוח- יש שינוי בגוון הקול או במנעד?

תודה!!
 
ענת תבור  
12:29 28.07.15
מבחינת תזונה, בנוסף למה שהזכרת - חשוב לשתות מים והרבה. יש להמנע גם ממשקאות המכילים קפאין (למשל, לשתות תה מצמחים ולא מתמצית, לא לשתות קולה).

חשוב ללוות את הניתוח בטיפול ק"ת לצורך שינוי בהרגלי הדיבור. הסרת היבלות הינה פעולה פשוטה ולא אמורה לשנות את המבנה בגרון ולכן לא צפוי שינוי בקול.

בהצלחה.
 
צורי
13:11 28.07.15
 
רחל
12:35 27.07.15
שלום רב,
בני בן שנה, וכשרוצה לומר "אבא", "במבה", או "בקבוק" קורא להם "דה" (כלומר אומר ד' במקום ב').
האם תקין/ מוכר, או שיש מקום לבדיקת רופא אא"ג?
תודה מראש.
 
חן לדרר  
13:56 27.07.15
רחל שלום
בגיל שנה ההגייה של ילד הינה בתחילת דרכה ואנו לא מצפים שתהיה תקינה. בשלב הראשוני של הדיבור הרבה מהמילים אינן נהגות בדומה למבוגר.
זה תקין ואינו מצדיק ברורים
כן יש לעקוב שההגיה משתפרת בהדרגה
 
לרה
12:46 12.07.15
שלום רב,
בתי בת שלוש וחצי. בבית מדברים עברית ושפה נוספת, היא מבינה מצוין אבל מדברת בעברית.
א. יש מילים שהיא מחליפה את הסדר של האותיות כמו במקום בלגן אומרת בגלן, או קבלת שבת אומרת קלבת שבת...
ב. לפעמיים היא "נתקעת" במשפט, למשל אומרת אני א א אאאא... אני לא קוטעת אותה מחכה בסבלנות עד היא תמשיך...
ג. היא התחילה לכתוב את שמה, שם אחיה, אמא, אבא... אבל אתמול ראיתי שהיא מתחילה הפוך, כלומר משמאל לימין... (היא שמאלית, לא יודעת אם זה קשור...) האם לתקן לה.?

האם כאדי לטפל בדברים האלו או זה משהו שהזמן יתקן?
תודה
 
חן לדרר  
14:07 14.07.15
אתייחס לכל נקודה בנפרד:
1. החלפת אותיות במילה הינה דבר נורמלי בהתפתחות בעיקר במילים מורכבות יותר. יש לשים לב לכמות. אם מדובר ב10-20 מילים קבועות זה תקין וצריך לעזוב את זה.
2. חוסר השטף שאת נתקעת אף הוא נורמלי בהתפתחות. אם מדובר בארועים מעטים או שמדובר בתקופה קצרה זה תקין ויעבור מעצמו. מצויין שאתם מתעלמים וכך צריך להמיך. אם זה מחמיר או שמדובר בהתקעויות רבות שנמשכות מעל 3 חודשים מומלץ להגיע לאבחון קלינאית תקשורת ילתר בטחון.
3. כתיבת שם אינה קשורה לקלינאיות תקשורת מאחר ולא מדובר ביכולת של שפה דבורה. בכל מקרה מאחר ומדובר בילדה מאוד צעירה הציפיות צריכות להיות מותאמות. כדאי להתיעץ עם הגננת בנושא
בהצלחה
+ הוספת הודעה
   1  2  3  4  5  6  7  8  9  ...  60  
 חיפוש בפורום זה
המידע באתר אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מקצועי והינו בהתאם לתנאי השימוש
מנהלהודעה מקוריתתגובהללא תוכןהודעה חדשההודעה עם תמונההודעה עם וידאו
תגיות
הפרעות דיבור   הפרעות דיבור   הפרעות בהתפתחות שפה   קלינאית תקשורת   ליקוי דיבור   גמגום   הפרעות תקשורת   קשיי דיבור
RSS RSS פורום הפרעות דיבור, ליקוי דיבור, גמגום