כל מה שצריך לדעת על ביוטין לצמיחת שיער

ביוטין הוא ויטמין אשר נמצא כי הוא מסייע למראה השיער ולהאצת הגדילה שלו. הוויטמין מצוי במזון מן החי ומן הצומח וניתן לצרוך אותו גם כתוסף מזון
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2017 |
צפיות: 859
דירוג: 3.5 מתוך 2 הצבעות
התקבלו 2 דירוגים בציון ממוצע 3.5 מתוך 5
ביוטין, המוכר גם כ"ויטמין H", הוא ויטמין מסיס במים אשר שייך לקבוצת הוויטמינים ממשפחת B. גוף האדם נזקק לביוטין כדי להפוך רכיבים תזונתיים לאנרגיה וכן יש לו תפקיד חשוב בשמירה על הבריאות של העור, של השיער ושל הציפורניים.

מחסור בביוטין הוא דבר נדיר אך הוא גורם לנשירת שיער ולפריחה אדומה על העור. בדרך כלל בתזונה נכונה מקבלים את הכמות המספקת של ביוטין, אך בכל זאת ישנם אנשים אשר צורכים כמות מוגברת של ביוטין ולהפיק ממנו רווח מרבי, בעיקר כאלה שסובלים מהתקרחות ומנשירת שיער.

סובלים מנשירה? התייעצו עם המומחים:
פורום נטורופתיה אירידיולוגיה
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום תזונה קלינית
פורום נשירת שיער

ביוטין למניעה של נשירת שיער

קרטין הוא חלבון אשר בונה את השיער, את עור ואת הציפורניים ומחקרים גילו כי ביוטין משפר ומחזק את התשתית של הקרטין. עם זאת, הקשר בין ביוטין לבין שמירה על העור וצמיחת שיער עוד לא ברור לחלוטין. נכון להיום יש רק הוכחות מעטות לכך שנטילה של ביוטין מעודדת צמיחת שיער.

במחקר משנת 2015 נשים עם שיער דליל נטלו גלולות עם ביוטין או גלולות פלצבו פעמיים ביום במשך 90 יום. בפגישות עם החוקרים שערן של הנשים נשטף ולאחר מכן ספרו את כמות השערות שנשרו. מתוצאות המחקר עלה כי שלנשים שנטלו את הביוטין חלה צמיחת שיער משמעותית באזורים הדלילים ונשרו להן פחות שערות.

מחסור בביוטין הוא דבר נדיר ולכן אין כמות יומית מומלצת לצריכה של הוויטמין, אך חוקרים מציעים שאנשים מעל גיל 10 צריכים ליטול בין 30 ל-100 מיקרוגרם, תינוקות וילדים עד גיל 3 צריכים לצרוך בין 10 ל-20 מיקרוגרם וילדים עד גיל 10 צריכים ליטול כ-25 מיקרוגרם. נשים בהריון ונשים מניקות צריכות ליטול כמות גדולה מהממוצע.

פטריות ובוטנים עשירים בביוטין

כאמור, מחסור בביוטין הוא לא דבר נפוץ מכיוון שיש שפע ממנו במזון מן החי ומן הצומח. מי שרוצה להגביר את צריכת הביוטין יכול לקבל אותו ממאכלים כמו פטריות, כרובית, בננות, קטניות, פולי סויה, חיטה מלאה, חלמון בימה, אגוזים כמו בוטנים, שקדים ואגוזי מלך ובשר אורגני כמו כבד וכליות.

מי שחש שהוא אינו מקבל מספיק ביוטין מהמזון שהוא אוכל ומי שרוצה להגדיל את המינון יכול לקחת תוספים של ביוטין ולשפר את מראה השיער. רוב האנשים יכולים ליטול את התוסף ולא לסבול מתופעות לוואי, אך יש כאלה שחשים בחילות, התכווצויות ושלשולים.

נוסף למניעה של נשירה והתקרחות, לביוטין יש סגולות בריאותיות נוספות. כחלק מקבוצת ויטמין B הוא מסייע לגוף בתהליך חילוף החומרים ובהמרת פחמימות לאנרגיה. כמו כן, ביוטין מפחית דלקות, משפר את היכולת הקוגניטיבית, מסייע בהפחתת הסוכר בדם, מעלה את רמות ה-HDL, הכולסטרול הטוב, ומפחית את רמות ה-LDL, הכולסטרול הרע.

עודף ביוטין גורם לפריחה

מכיוון שביוטין מסיס במים, כל כמות עודפת של הוויטמין תצא מהגוף עם השתן וכמעט שאין סכנה למנת יתר ממנו. במקרים נדירים נטילה של תוסף ביוטין גורמת לפריחה בעור, במצב זה ישנה כמות יתרה של ביוטין בגוף, דבר שיכול להעיד על מחסור בוויטמין C, מחסור בוויטמין B6, רמות גבוהות של סוכר בדם וחוסר ייצור של אינסולין.

אולי תרצו לקרוא גם:
בואו להכיר 11 רכיבים של מוצרי קוסמטיקה
טיפים לטיפוח שיער דליל ודק
ציפורניים מטופחות ישמרו לכם על הבריאות
שמירה על שיער בריא בקיץ
מניעת נשירת שיער: 5 מאכלים לשמירה על שיער בריא וחזק


רוב האנשים שמגבירים את צריכת הביוטין מרגישים בתוצאות בתוך כמה חודשים. כדי לדעת מהי הכמות המומלצת ואפקטיבית ביותר כדאי להתייעץ עם רופא או עם נטורופת מומחה. מי שמגביר את הצריכה באמצעות מזון צריך לאכול באופן יומיומי אוכל עשיר בביוטין כדי להרגיש את ההשפעות שלו. אנשים שצורכים תוסף ביוטין צריכים גם כן ליטול אותו בכל יום כדי לראות את ההשפעה שלו על השיער.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

תזונה צמחונית לילדים
| 24/05/2018 |
צפיות: 26
תזונה בריאה לילד צמחוני לא צריכה להיות מטלה קשה מדי, הקפדה על כמה כללים פשוטים תקנה נחת להורה המודאג
קרא עוד
הרעלת חלבון: נזקים בריאותיים של עודף חלבון
מאת מערכת BeOK
| 14/05/2018 |
צפיות: 140
חלבון הוא רכיב תזונתי אשר הכרחי לתפקוד הגוף. עם זאת, כמות יתרה של חלבון בשילוב מיעוט של פחמימות ושל שומנים עלול להוביל להרעלת חלבון
קרא עוד
לאכול פסטה ולשמור על המשקל
מאת מערכת BeOK
| 03/05/2018 |
צפיות: 354
דיאטה ושמירה על המשקל אינן בהכרח אומרת להפסיק לאכול את כל המאכלים האהובים, בשמירה על כמה כללים אפשר להפוך פסטה למזון על ולשלב אותה בתפריט
קרא עוד
תזונה נכונה לילד הדעתן
| 17/04/2018 |
צפיות: 472
זמן, אנרגיה ומאבקי כוחות עם הילדים, כל אלה יכולים להוביל לפשרות על התזונה של כלל בני המשפחה ושל הילד בפרט. בעזרת כמה כללים פשוטים אפשר לשמור על תפריט מסודר ובריא החיוני לבריאות הילד
קרא עוד
איך לעבור את הפסח בלי לעלות במשקל?
| 21/03/2018 |
צפיות: 448
חגים בכלל ופסח בפרט הם האתגר הקשה ביותר של שומרי הדיאטה, אך באכילה חכמה אפשר ליהנות ממאכלי החג ולא לעלות במשקל
קרא עוד
השמנת ילדים: כיצד להתנהל נכון עם ילדים עם עודף משקל?
| 07/03/2018 |
צפיות: 294
תרבות השפע מביאה עמה בעיות אכילה ויותר ויותר ילדים סובלים מעודף משקל. המשימה לדבוק בדיאטה מוטלת על כל המשפחה ולא רק על הילד
קרא עוד
לא ייאמן, אבל גם יבשת אפריקה משמינה
| 19/02/2018 |
צפיות: 230
בעיית ההשמנה החולנית אינה מטרידה את העולם המערבי בלבד, השפע הגיע לאפריקה ואיתו גם המחירים הזולים של המזון התעשייתי והעלייה במשקל של האוכלוסייה המקומית
קרא עוד
תזונה וסוג דם
| 31/01/2018 |
צפיות: 800
סוג הדם משפיע על הבריאות ועל הנטייה למחלות של כל אדם, תזונה המותאמת לסוג הדם יכולה לחזק את הגוף ולהפחית את הסיכויים לחלות במחלות
קרא עוד
מדוע הדיאטה שוב נכשלה וכיצד להצליח להוריד במשקל?
| 21/01/2018 |
צפיות: 595
רוב הדיאטות מועדות לכישלון. יש לכך סיבות רבות, חלקן קשורות לתפריט עצמו וחלקן למי שמנסה לרדת במשקל. בחירה בדיאטה מתאימה תעזור לנצח את הסטטיסטיקה
קרא עוד
דיאטה קטוגנית: המדריך למתחילים
מאת מערכת BeOK
| 16/01/2018 |
צפיות: 506
דיאטה קטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומנים שנוסף לירידה במשקל יש לה יתרונות בריאותיים רבים והיא מסייעת במניעה של סרטן, מגנה על מערכת הלב ומעכבת אלצהיימר
קרא עוד