כל מה שצריך לדעת על ביוטין לצמיחת שיער

ביוטין הוא ויטמין אשר נמצא כי הוא מסייע למראה השיער ולהאצת הגדילה שלו. הוויטמין מצוי במזון מן החי ומן הצומח וניתן לצרוך אותו גם כתוסף מזון
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2017 |
צפיות: 692
ביוטין, המוכר גם כ"ויטמין H", הוא ויטמין מסיס במים אשר שייך לקבוצת הוויטמינים ממשפחת B. גוף האדם נזקק לביוטין כדי להפוך רכיבים תזונתיים לאנרגיה וכן יש לו תפקיד חשוב בשמירה על הבריאות של העור, של השיער ושל הציפורניים.

מחסור בביוטין הוא דבר נדיר אך הוא גורם לנשירת שיער ולפריחה אדומה על העור. בדרך כלל בתזונה נכונה מקבלים את הכמות המספקת של ביוטין, אך בכל זאת ישנם אנשים אשר צורכים כמות מוגברת של ביוטין ולהפיק ממנו רווח מרבי, בעיקר כאלה שסובלים מהתקרחות ומנשירת שיער.

סובלים מנשירה? התייעצו עם המומחים:
פורום נטורופתיה אירידיולוגיה
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום תזונה קלינית
פורום נשירת שיער

ביוטין למניעה של נשירת שיער

קרטין הוא חלבון אשר בונה את השיער, את עור ואת הציפורניים ומחקרים גילו כי ביוטין משפר ומחזק את התשתית של הקרטין. עם זאת, הקשר בין ביוטין לבין שמירה על העור וצמיחת שיער עוד לא ברור לחלוטין. נכון להיום יש רק הוכחות מעטות לכך שנטילה של ביוטין מעודדת צמיחת שיער.

במחקר משנת 2015 נשים עם שיער דליל נטלו גלולות עם ביוטין או גלולות פלצבו פעמיים ביום במשך 90 יום. בפגישות עם החוקרים שערן של הנשים נשטף ולאחר מכן ספרו את כמות השערות שנשרו. מתוצאות המחקר עלה כי שלנשים שנטלו את הביוטין חלה צמיחת שיער משמעותית באזורים הדלילים ונשרו להן פחות שערות.

מחסור בביוטין הוא דבר נדיר ולכן אין כמות יומית מומלצת לצריכה של הוויטמין, אך חוקרים מציעים שאנשים מעל גיל 10 צריכים ליטול בין 30 ל-100 מיקרוגרם, תינוקות וילדים עד גיל 3 צריכים לצרוך בין 10 ל-20 מיקרוגרם וילדים עד גיל 10 צריכים ליטול כ-25 מיקרוגרם. נשים בהריון ונשים מניקות צריכות ליטול כמות גדולה מהממוצע.

פטריות ובוטנים עשירים בביוטין

כאמור, מחסור בביוטין הוא לא דבר נפוץ מכיוון שיש שפע ממנו במזון מן החי ומן הצומח. מי שרוצה להגביר את צריכת הביוטין יכול לקבל אותו ממאכלים כמו פטריות, כרובית, בננות, קטניות, פולי סויה, חיטה מלאה, חלמון בימה, אגוזים כמו בוטנים, שקדים ואגוזי מלך ובשר אורגני כמו כבד וכליות.

מי שחש שהוא אינו מקבל מספיק ביוטין מהמזון שהוא אוכל ומי שרוצה להגדיל את המינון יכול לקחת תוספים של ביוטין ולשפר את מראה השיער. רוב האנשים יכולים ליטול את התוסף ולא לסבול מתופעות לוואי, אך יש כאלה שחשים בחילות, התכווצויות ושלשולים.

נוסף למניעה של נשירה והתקרחות, לביוטין יש סגולות בריאותיות נוספות. כחלק מקבוצת ויטמין B הוא מסייע לגוף בתהליך חילוף החומרים ובהמרת פחמימות לאנרגיה. כמו כן, ביוטין מפחית דלקות, משפר את היכולת הקוגניטיבית, מסייע בהפחתת הסוכר בדם, מעלה את רמות ה-HDL, הכולסטרול הטוב, ומפחית את רמות ה-LDL, הכולסטרול הרע.

עודף ביוטין גורם לפריחה

מכיוון שביוטין מסיס במים, כל כמות עודפת של הוויטמין תצא מהגוף עם השתן וכמעט שאין סכנה למנת יתר ממנו. במקרים נדירים נטילה של תוסף ביוטין גורמת לפריחה בעור, במצב זה ישנה כמות יתרה של ביוטין בגוף, דבר שיכול להעיד על מחסור בוויטמין C, מחסור בוויטמין B6, רמות גבוהות של סוכר בדם וחוסר ייצור של אינסולין.

אולי תרצו לקרוא גם:
בואו להכיר 11 רכיבים של מוצרי קוסמטיקה
טיפים לטיפוח שיער דליל ודק
ציפורניים מטופחות ישמרו לכם על הבריאות
שמירה על שיער בריא בקיץ
מניעת נשירת שיער: 5 מאכלים לשמירה על שיער בריא וחזק


רוב האנשים שמגבירים את צריכת הביוטין מרגישים בתוצאות בתוך כמה חודשים. כדי לדעת מהי הכמות המומלצת ואפקטיבית ביותר כדאי להתייעץ עם רופא או עם נטורופת מומחה. מי שמגביר את הצריכה באמצעות מזון צריך לאכול באופן יומיומי אוכל עשיר בביוטין כדי להרגיש את ההשפעות שלו. אנשים שצורכים תוסף ביוטין צריכים גם כן ליטול אותו בכל יום כדי לראות את ההשפעה שלו על השיער.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

דיאטה קטוגנית: המדריך למתחילים
מאת מערכת BeOK
| 16/01/2018 |
צפיות: 62
דיאטה קטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומנים שנוסף לירידה במשקל יש לה יתרונות בריאותיים רבים והיא מסייעת במניעה של סרטן, מגנה על מערכת הלב ומעכבת אלצהיימר
קרא עוד
עושים סדר בבלגן הפחמימתי
| 07/01/2018 |
צפיות: 409
"הורדתי לגמרי את הפחמימות מהתזונה" או "האם כדאי להוריד לגמרי את הפחמימות מהתפריט שלי?"
קרא עוד
דיאטה טבעונית להורדה במשקל – האם זה באמת עובד?
מאת מערכת BeOK
| 18/12/2017 |
צפיות: 277
טבעונות יכולה להיות יותר מאידיאולוגיה והקפדה על תזונה טבעונית מסודרת יכולה לסייע בהורדה במשקל
קרא עוד
לקראת חנוכה – על שמנים ושומנים
| 26/11/2017 |
צפיות: 266
ישנם סוגים שונים של שמנים ושל שומנים. לקראת חג האור והשמן כדאי לעשות סדר במושגים
קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על דיאטת מזון נא
מאת מערכת BeOK
| 20/11/2017 |
צפיות: 208
דיאטת מזון נא אינה מתאימה לכל אחד, אך מי שבוחר להיצמד לאורח חיים זה נהנה מיתרונות רבים, כמו הורדה במשקל, שמירה על הלב ומניעה של לחץ דם גבוה
קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על לחם מחמצת
מאת מערכת BeOK
| 13/11/2017 |
צפיות: 285
ללחם מחמצת יש יתרונות רבים, הוא עשיר במינרלים, קל יותר לעיכול והוא שומר על רמות מאוזנות של סוכר בדם
קרא עוד
פיברומיאלגיה: תזונה נכונה להקלה על התסמינים
מאת מערכת BeOK
| 08/11/2017 |
צפיות: 374
פיברומיאלגיה היא מחלה שקשה לאבחן וקשה יותר לטפל ולרפא. שמירה על תזונה מאוזנת והימנעות ממאכלים מסוימים יסייעו להפחתת הכאבים ושאר התסמינים של המחלה
קרא עוד
שביל החלב: מה ההבדל בין תחליפי החלב השונים?
מאת מערכת BeOK
| 06/11/2017 |
צפיות: 442
השוק מציע מבחר רחב של תחליפי חלב אשר לכל אחד מהם יש ערכים תזונתיים שונים. כדי לדעת איזה סוג חלב הוא המתאים ביותר יש להכיר את המאפיינים של כל אחד מהם
קרא עוד
סירופ אגבה: כל מה שצריך לדעת על הממתיק הטבעי
מאת מערכת BeOK
| 04/09/2017 |
צפיות: 412
סירופ אגבה משווק כממתיק טבעי שמסייע לירידה במשקל, אך בטווח הארוך הפרוקטוז שבאגבה גורם לבעיות בריאותיות כמו סוכרת סוג 2 ותסמונת מטבולית
קרא עוד
מהם היתרונות הבריאותיים של טפיוקה?
מאת מערכת BeOK
| 21/08/2017 |
צפיות: 528
טפיוקה היא סוג של עמילן המשמש כבסיס למאכלים ולקינוחים רבים. לטפיוקה יש סגולות בריאותיות רבות והיא מסייעת לעיכול, מונעת מומים מולדים ומחזקת את הלב
קרא עוד