כל מה שצריך לדעת על ביוטין לצמיחת שיער

ביוטין הוא ויטמין אשר נמצא כי הוא מסייע למראה השיער ולהאצת הגדילה שלו. הוויטמין מצוי במזון מן החי ומן הצומח וניתן לצרוך אותו גם כתוסף מזון
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2017 |
צפיות: 197
ביוטין, המוכר גם כ"ויטמין H", הוא ויטמין מסיס במים אשר שייך לקבוצת הוויטמינים ממשפחת B. גוף האדם נזקק לביוטין כדי להפוך רכיבים תזונתיים לאנרגיה וכן יש לו תפקיד חשוב בשמירה על הבריאות של העור, של השיער ושל הציפורניים.

מחסור בביוטין הוא דבר נדיר אך הוא גורם לנשירת שיער ולפריחה אדומה על העור. בדרך כלל בתזונה נכונה מקבלים את הכמות המספקת של ביוטין, אך בכל זאת ישנם אנשים אשר צורכים כמות מוגברת של ביוטין ולהפיק ממנו רווח מרבי, בעיקר כאלה שסובלים מהתקרחות ומנשירת שיער.

סובלים מנשירה? התייעצו עם המומחים:
פורום נטורופתיה אירידיולוגיה
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום תזונה קלינית
פורום נשירת שיער

ביוטין למניעה של נשירת שיער

קרטין הוא חלבון אשר בונה את השיער, את עור ואת הציפורניים ומחקרים גילו כי ביוטין משפר ומחזק את התשתית של הקרטין. עם זאת, הקשר בין ביוטין לבין שמירה על העור וצמיחת שיער עוד לא ברור לחלוטין. נכון להיום יש רק הוכחות מעטות לכך שנטילה של ביוטין מעודדת צמיחת שיער.

במחקר משנת 2015 נשים עם שיער דליל נטלו גלולות עם ביוטין או גלולות פלצבו פעמיים ביום במשך 90 יום. בפגישות עם החוקרים שערן של הנשים נשטף ולאחר מכן ספרו את כמות השערות שנשרו. מתוצאות המחקר עלה כי שלנשים שנטלו את הביוטין חלה צמיחת שיער משמעותית באזורים הדלילים ונשרו להן פחות שערות.

מחסור בביוטין הוא דבר נדיר ולכן אין כמות יומית מומלצת לצריכה של הוויטמין, אך חוקרים מציעים שאנשים מעל גיל 10 צריכים ליטול בין 30 ל-100 מיקרוגרם, תינוקות וילדים עד גיל 3 צריכים לצרוך בין 10 ל-20 מיקרוגרם וילדים עד גיל 10 צריכים ליטול כ-25 מיקרוגרם. נשים בהריון ונשים מניקות צריכות ליטול כמות גדולה מהממוצע.

פטריות ובוטנים עשירים בביוטין

כאמור, מחסור בביוטין הוא לא דבר נפוץ מכיוון שיש שפע ממנו במזון מן החי ומן הצומח. מי שרוצה להגביר את צריכת הביוטין יכול לקבל אותו ממאכלים כמו פטריות, כרובית, בננות, קטניות, פולי סויה, חיטה מלאה, חלמון בימה, אגוזים כמו בוטנים, שקדים ואגוזי מלך ובשר אורגני כמו כבד וכליות.

מי שחש שהוא אינו מקבל מספיק ביוטין מהמזון שהוא אוכל ומי שרוצה להגדיל את המינון יכול לקחת תוספים של ביוטין ולשפר את מראה השיער. רוב האנשים יכולים ליטול את התוסף ולא לסבול מתופעות לוואי, אך יש כאלה שחשים בחילות, התכווצויות ושלשולים.

נוסף למניעה של נשירה והתקרחות, לביוטין יש סגולות בריאותיות נוספות. כחלק מקבוצת ויטמין B הוא מסייע לגוף בתהליך חילוף החומרים ובהמרת פחמימות לאנרגיה. כמו כן, ביוטין מפחית דלקות, משפר את היכולת הקוגניטיבית, מסייע בהפחתת הסוכר בדם, מעלה את רמות ה-HDL, הכולסטרול הטוב, ומפחית את רמות ה-LDL, הכולסטרול הרע.

עודף ביוטין גורם לפריחה

מכיוון שביוטין מסיס במים, כל כמות עודפת של הוויטמין תצא מהגוף עם השתן וכמעט שאין סכנה למנת יתר ממנו. במקרים נדירים נטילה של תוסף ביוטין גורמת לפריחה בעור, במצב זה ישנה כמות יתרה של ביוטין בגוף, דבר שיכול להעיד על מחסור בוויטמין C, מחסור בוויטמין B6, רמות גבוהות של סוכר בדם וחוסר ייצור של אינסולין.

אולי תרצו לקרוא גם:
בואו להכיר 11 רכיבים של מוצרי קוסמטיקה
טיפים לטיפוח שיער דליל ודק
ציפורניים מטופחות ישמרו לכם על הבריאות
שמירה על שיער בריא בקיץ
מניעת נשירת שיער: 5 מאכלים לשמירה על שיער בריא וחזק


רוב האנשים שמגבירים את צריכת הביוטין מרגישים בתוצאות בתוך כמה חודשים. כדי לדעת מהי הכמות המומלצת ואפקטיבית ביותר כדאי להתייעץ עם רופא או עם נטורופת מומחה. מי שמגביר את הצריכה באמצעות מזון צריך לאכול באופן יומיומי אוכל עשיר בביוטין כדי להרגיש את ההשפעות שלו. אנשים שצורכים תוסף ביוטין צריכים גם כן ליטול אותו בכל יום כדי לראות את ההשפעה שלו על השיער.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

סירופ אגבה: כל מה שצריך לדעת על הממתיק הטבעי
מאת מערכת BeOK
| 04/09/2017 |
צפיות: 116
סירופ אגבה משווק כממתיק טבעי שמסייע לירידה במשקל, אך בטווח הארוך הפרוקטוז שבאגבה גורם לבעיות בריאותיות כמו סוכרת סוג 2 ותסמונת מטבולית
קרא עוד
מהם היתרונות הבריאותיים של טפיוקה?
מאת מערכת BeOK
| 21/08/2017 |
צפיות: 205
טפיוקה היא סוג של עמילן המשמש כבסיס למאכלים ולקינוחים רבים. לטפיוקה יש סגולות בריאותיות רבות והיא מסייעת לעיכול, מונעת מומים מולדים ומחזקת את הלב
קרא עוד
כיצד מזון מהיר משפיע על הגוף?
מאת מערכת BeOK
| 17/08/2017 |
צפיות: 235
הוא טעים ונגיש ועושה טוב על הלב, אבל אכילה תדירה של מזון מהיר כמו צ'יפס ופיצה יכולה לגרום לבעיות בריאותיות רבות, כמו אקנה, דיכאון ובעיות לב
קרא עוד
נתרן: למה צריך אותו וכיצד הוא מזיק לגוף?
מאת מערכת BeOK
| 14/08/2017 |
צפיות: 181
הנתרן שבמלח הוא מתכת המצויה בשפע במאכלים שונים. למרות הנזקים שמייחסים לו, יש לו תפקידים חשובים לתפקוד התקין של הגוף ולשמירה על הבריאות הכללית שלו
קרא עוד
מה לאכול כדי לעכב את תהליך ההזדקנות?
מאת מערכת BeOK
| 07/08/2017 |
צפיות: 377
אי אפשר למנוע מהגוף להזדקן, אך בצריכה של מאכלים שונים אפשר לעכב את התהליך ולהגן על הגוף מפני נזקים ומחלות שונות
קרא עוד
מיץ נוני: יתרונות בריאותיים וסגולות רפואיות
מאת מערכת BeOK
| 25/07/2017 |
צפיות: 222
נוני הוא פרי המצוי באיים הפולינזיים והוא ידוע ביכולתו לסייע במצבים בריאותיים רבים כמו ריפוי של דלקות מפרקים, שמירה על בריאות הלב ומניעה של סוכרת
קרא עוד
פיברומיאלגיה: טיפול טבעי בדאבת שרירים
מאת מערכת BeOK
| 10/07/2017 |
צפיות: 436
פיברומיאלגיה היא מחלה המאופיינת בעייפות ובכאבים בשרירים ובעצמות. כדי להקל על התסמינים באופן טבעי אפשר לשתות תה ג'ינג'ר, למרוח שמן קמפור ולצרוך הרבה נוזלים
קרא עוד
מהן הסגולות הבריאותיות של כמון?
מאת מערכת BeOK
| 03/07/2017 |
צפיות: 608
כמון הוא יותר מרק תבלין להוספת טעם, יש לו רכיבים בריאותיים רבים והוא יעיל לחיזוק מערכת החיסון, לניקוי מערכת הנשימה ולמניעת אנמיה
קרא עוד
מהן הסגולות הבריאותיות של שמן חריע?
מאת מערכת BeOK
| 21/06/2017 |
צפיות: 1,899
שמן חריע הוא שמן צמחי בעל יכולות בריאותיות רבות, הוא שומר על סוכר מאוזן, מחזק את מערכת החיסון ופותח את נקבוביות העור
קרא עוד
נשנושים בריאים להרגעת הרעב
מאת מערכת BeOK
| 13/06/2017 |
צפיות: 581
לשמור על המשקל זה לא דבר קל, בעיקר כשהבטן מאותת שהגיע הזמן לנשנוש קטן. כדי למנוע את התקפות הרעב אפשר לפתוח את הבוקר עם שיבולת שועל, לאכול אגוזים בצהריים ולהתענג על אבוקדו בערב
קרא עוד