פקטור 11

מנהל הפורום

פרופ` גילי קנת
פרופ' גילי קנת
לקביעת תור אצל פרופ' גילי קנת ללא פרסום בפורום
 
  • פקטור 11
    אבי
    10/07/2007

    אני בן 48 וכל חיי הייתי בריא. בעקבות דימום ממושך לאחר עקירת שן עשו לי בדיקות ומצאו רמת פקטור 11 נמוכה. האם זה המופיליה? האם יש תרופות? כיצד להתנהג בחיי יום יום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פקטור 11

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פקטור 11

    פליפה
    15/07/2007

    לשאלה הראשונה ההם אתה בעל המופיליה?
    אממ אני לא יכול לענות לך על שאלה הם אתה חולה המופיליה לפי מה שיודע לי המופיליה היא מחלה תורשתית מולדת ולא נרכשת... לפי כחה אתה לא בעל המופיליה...... הם כי אני לא האדם הנכון לענות על השאלה...

    לשאר השאלות אני יכול לענות ^^ ואשמח לענות
    לשאלה השנייה הם יש תרופות?
    אממ בעיקרן אין כיום תרופות המרפאות המופיליה. המופיליה היא מצב של מחוסר בפקטור כיום יש אמצעים לטיפול המאפשרים לבעל המופיליה לנהל חיים נורמליים האמצעי המקובל הוא הזרקת הפקטור לווריד... המפסיק לזמן מגובל...

    לשאלה השלישית
    כיצד מתנהל בעל המופיליה בחיי היום יום? (כיצד להתנהג בחיי יום יום?)
    טוב אז בעקרון חיי של בעל המופילה הם חיים נורמליים לחלוטין ובעל המופילה מנהל את עצמו בדיוק כמו כול אדם בריא אחר.... ובקשר למחלה בעלי המופיליה מקבלים טיפול מונע (הזרקת פקטור) מספר פעמים בודים בשובע... וגם הם יש צרוך באת דימום פעיל חוץ מזה ומעוד כמה ביקורים קטנים במרכז הארצי להמופיליה מספר קטן של פעמים בשנה (לי יוצא לבקר פעם בשנה - + ^^) חיי של בעל המופיליה הם חיים נורמליים לחלוטים בילוים עובדה בית ספר בית אממ חיים ככל אחד אחר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פקטור 11- חסר שאיננו דומה להמופיליה

    פרופ' גילי קנת
    20/07/2007

    חסר פקטור 11 הינו הפרעת קרישה מולדת , שכיחה מאד ביהודים אשכנזים, אשר גורמת להארכה של בדיקת הקרישה הכללית(PTT) בדם החולה, בדומה להמופיליה. אולם בניגוד להמופיליה קלאסית (חסר פקטור 8 או 9ׂ) , שבה החולים סובלים מגיל צעיר מדימומים לשרירים ומפרקים, חולי חסר פקטור 11 מדממים רק לעיתים רחוקות והמחלה לרוב מתגלה רק כאשר מאתגרים את מערכת הקרישה, בגיל מאוחר, ומאובחנת עקב דימום בניתוחים מסוימים (בגברים- בייחוד ניתוחי ערמונית) או לאחר עקירות שיניים.
    אין צורך בטיפול תרופתי קבוע ואין שום מגבלות בחיי היומיום. במצבי סיכון מוגבר לדמם (ניתוחים, עקירות) ניתן לרוב להסתייע בטיפול המונע פירוק קרישי דם (הקסקפרון) ויש להקפיד על תפרים וביצוע המוסטזיס כירורגי קפדני כדי למנוע דמם מאוחר מאזור הניתוח. במידה ומדובר בהתערבות ניתוחית לא דחופה, עדיף לתכנן הטיפול סביבה יחד עם מומחה בקרישת הדם, שיעניק לך ייעוץ מתאים.
    לקבלת פרטים נוספים על חסר פקטור 11 ולצורך אבחון גנטי אתה מוזמן לפנות למרפאת מומחי קרישה בכל עת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פקטור 11

    רתם
    07/08/2010

    שלום רב,
    בבירור גנטי התברר שלביתי בת ,17,פקטור 11 2.8% מה המשמעות?
    מהם טווחי הערכים?
    והאם לבצע ניתוח אף אלקטיבי?
    ומה ההתייחסות של הצבא להמופילה c?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם פקטר 11 עובר בירושה?

    אפרת
    25/07/2007

    אני בת 19 ויש לי חוסר בפקטור11 גם לאח שלי בן 21 יש את אותה המחלה ברמה טיפה יותר חמורה אך לשאר אחיותי (3 אחיות) אין.
    השאלה שלי היא האם חוסר בפקטור 11 יכול לעבור בתורשה ממני לילדיי ואם כן איך אפשר למנוע זאת.... תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פקטור 11 -תורשה

    פרופ' גילי קנת
    19/08/2007

    אכן פקטור 11 עובר במשפחות וללא קשר למין החולה. במידה ואתם תינשאו לאדם אשר אינו סובל אפילו מחסר קל של פקטור 11 אצל הילדים שלכם תהיה רמת פקטור גבוהה יותר מאשר אצלכם ואולי אפילו לא יופיע חסר בכלל. ניתן לבצע אבחון גנטי של המחלה אך מאחר וגם במקרי חסר קשה אין השפעה על חיי יומיום (אלא מומלצת זהירות סביב ניתוחים ובמצבים מסויימים בלבד), אין טעם לבצע אבחנה טרום לידתית של העוברים בשאלת המשך ההריון.
    עם זאת, במשפחות עם חסר ידוע של פקטור 11 כדאי לבדוק את רמת הפקטור אצל בנים זכרים לאחר הלידה ולפני הברית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו