מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- אי מתן פקטור 8 במרפאותאנונימית07/02/2009
אני חולת המופיליה a . אתמול יום שישי פניתי לקופ"ח הקרוב לביתי מאחר והיו לי כאבים בברך. בדר"כ אני מזריקה לעצמי אך לא הצלחתי הפעם ולכן פניתי. שם נתקלתי באחות שסרבה לעשות זאת בטענה שאין לה אישור לכך למרות שהיתה לה הוראה מרופא המשפחה לכך. היא פנתה לאחד הרופאים אחת סרבה והשני הגיע ועשה זאת וגם לאחר ששאל אותי שאלות המעידות על כך שאינו מבין כלל במחלה. כמו כן האחות טענה כי עליי לפנות לרופאת משפחה שלי על מנת שזו תעשה לי ולא משנה היכן היא או לפנות למיון. אז מה קורה למעשה אם אדמם, לא אוכל לקבל פקטור במרפאה? והאם לאחות זו היתה הזכות לסרב לחולה המופיליה לעשות את הפקטור וזאת לאחר שבעבר פניתי לאחות אחראית במרפאה זו והיא עשתה לי ללא בעיה. מה קורה במקרים כאלה ומדוע לא מסבירים לרופאי משפחה מהי המופיליה. העובדה שהם למדו זאת במהלך לימודי הרפואה לא מספיקה כלל!!!!!!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחולה שסורבה
אלי מנהל האתר07/02/2009גברת נכבדה גם אני חולה ונתקלתי כבר במצב כזה. צריך להבין שבקופ"ח יש לאנשי הצוות הרשאות מסוימות ואסור להם לחרוג מכך. אז מה הפיתרון? ביקשתי מרופא המשפחה שלי שייתן לי מכתב בדיוק לסיטואציות שכאלה והוא נתן. היום אני יכול לגשת עם המכתב (ועם הפקטור כמובן) לאחות והיא תזריק. הרופא גם אמר לי שניתן להגיע לחדר מיון עם הפקטור והם מזריקים ללא תשלום, והוא אישית מכיר חולים שנדרשים להזרקה (לא בהכרח המופיליה) ובחדר מיון מזריקים ללא בעיות., אם מתעוררת בעיה ניתן תמיד לפנות לתורן במרכז שישוחח עם בית החולים הספציפי. אם את תושבת הצפון את יכולה להגיע אפילו לבית חולים כרמל-שאינם מבינים בהמופיליה והם יעשו זאת. בריאות לכולם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההוראה מרופא משפחה
אנונימית07/02/2009זו הבעיה שכן יש אצלם את ההוראה מהרופא אך עם זאת היא לא הסכימה לעשות ולגבי מיון אני יודעת שלא תהיה לי בעיה לקבל את הפקטור שם אך מה קורה אם אני צריכה את הפקטור בדחיפות ואין זמן מה קורה אז? למה אין הוראה חד משמעית למרפאות הללו לתת את הפקטור לחולי המופיליה. האמת אני יכולה לענות על כך רופאי משפחה ואחיות במרפאות לא מודעים לסיכון שבמחלה ובדימומים, ולכן יש להעביר להם סדנאות על כך. לא ייתכן שאחות תגיד לי שגם אם יהיו לה את כל האישורים בעולם ומההנהלה היא לא תעשה לי את הפקטור והרופא ישאל אותי: " מאיפה את יודעת שיש לך דימום בברך"?? אני חיה עם המחלה הזו 24 שנים אז כנראה אני יודעת קצת יותר ממנו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמציע שתחליפי מרפאה
אלי מנהל האתר07/02/2009מציעי שתחליפי מרפאה. אם את תושבת הצפון מציע את מרפאת ספיר בגרנד קניון, מאוד נחמדים ומשתפי פעולה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך.
אנונימית07/02/2009הבעיה שאני גרה בקריות והמרפאה קרובה אליי כ- 5 דקות הליכה. זו מרפאת האם שלי אך רופאת משפחה נמצאת בקרייה אחרת. כמו כן כפי שהזכרתי קודם לכן אחות אחראית במרפאה היתה מוכנה לעשות לי את הפקטור וכן אחיות שהיו לפני הכירו אותי ועשו אך זו שהיתה ביום שישי סרבה. כפי שאתה יודע אני לא יכולה לבחור מתי יכאב לי או מתי לא. פשוט אני חושבת לפנות להנהלה ואפילו אם צריך הלאה כי תמיד יש בעיות במחוז צפון- גם עם ההתחייבויות. הבעיה שאני לא יודעת אם מבחינת החוק אני יכולה לפנות על מנת שיטפלו באחות הזו כי זו לא הפעם הראשונה שהיא אומרת או עושה משהו שהיא לא אמורה לעשות/או לחילופין אמורה. אני לא יודעת אם היא היתה חייבת לעשות את זה או לסרב מפחד לאבד את רישיונה לדבריה. זה לא ייתכן שאני כחולת המופיליה יגיע למרפאה ויתחנן שיעשו לי פקטור. פשוט לא הגיוני!!! וגם אם רופאת המשפחה שלי לא נמצאת שם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
מסכימה- וכמה הבהרות
פרופ' גילי קנת07/02/2009כדי להזריק פקטור אחות חייבת להיות בעלת הרשאה מיוחדת- בביה"ח יש לחלק מן האחיות הרשאות כאלה (אחרי שעברו קורסים על- בסיסיים ברפואה דחופה ובמתן עירויים) ובקופה לרובן לא- אם לאחות אין הרשאה כזו היא לא יכולה להזריק במסגרת תפקידה לוריד, ולפיכך התלונה פשוט מיותרת . את בהחלט רשאית לקבול על הגישה והיחס. בתקווה שאלה ישתנו.
רופא בקופה יכול להזריק לוריד אולם אי אפשר לחייב אותו לעשות זאת במסגרת מרפאה. הזרקת פקטור הינה טיפול דחוף לפיכך מתבצעת במוקדים של הקופה ובחדרי מיון, המתן במרפאה רגילה אינו "אסור" כמובן, אך דורש הערכות ורצון טוב מצד הרופא המטפל והצוות- כפי שציינת לפי נסיונך בעבר. דווקא בשל היותנו מודעים לדחיפות הטיפול אנו מקפידים על לימוד הזרקה עצמית- גם ע"י החולה וגם ע"י סביבתו הקרובה- כדי שיוכלו לסייע לו בזמן חירום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר קנת גילי
אנונימית07/02/2009זה מה שלמעשה רציתי לדעת האם יש כזו הרשאה לאחיות. אך אם הבנתי נכון האחות יכלה לעשות זאת מבלי פחד לאבד את רישיונה לדבריה אם היתה אנושית יותר. כפי שציינתי קודם לכן אני בד"כ מזריקה לעצמי אך הפעם לא הצלחתי ולכן פניתי למרפאה. אך מה קורה אם אני אדמם והמיון רחוק ואילו המרפאה קרובה ממני ב- 5 דקות? מה קורה אז??? אני צריכה להיות למעשה תלויה ברצון של האחיות והרופאים ? זה לא נראה לי הגיוני. אם היא תחבב אותי אז היא תעשה ואם לא אז לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן גם אני סובל מחוסר שיתוף פעולה
הסובל25/03/2009מאחר וגם אני נתקלתי בכך אולי כדאי היה שהמחלקה תבוא בדברים עם קופ"ח והחולים יצוידו במכתב לאחיות ע"י המחלקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההודעה בסגנון קצת שונה
חולה המופיליה17/06/2009אני לא כ"כ מבין את הסיבה שחולים פונים למרפאות למינהם לצורך קבלת פקטור.
אם מדובר בילד או נער צעיר, עוד אפשר לקבל זאת.
אך בגיל 24? מדוע לא לבצע הזרקה עצמית? האם יש לך ווריד אחד בודד בו את מזריקה? הגיע הזמן לעבוד על עוד אחד (לגוון קצת...:-) )
אני מגיל 11 התחלתי להזריק לבד ומאז חיי הפכו להיות עצמאיים לחלוטין.
אם זה טיסות לחו"ל ועוד כהנה וכהנה.
אני ממליץ בחום להשקיע הרבה בעצמאות האישית.... אין לזה תחליף - מנסיון.
עשיתי סטופר כמה זמן לוקח לי להזריק פקטור...(הכנה + הזרקה)
3.5 דקות בלבד כל הסיפור.
שיהיה בהצלחה
ותעשו שימוש בהארה והערה שקיבלתם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

