אי מתן פקטור 8 במרפאות

מנהל הפורום

פרופ` גילי קנת
פרופ' גילי קנת
לקביעת תור אצל פרופ' גילי קנת ללא פרסום בפורום
 
  • אי מתן פקטור 8 במרפאות
    אנונימית
    07/02/2009

    אני חולת המופיליה a . אתמול יום שישי פניתי לקופ"ח הקרוב לביתי מאחר והיו לי כאבים בברך. בדר"כ אני מזריקה לעצמי אך לא הצלחתי הפעם ולכן פניתי. שם נתקלתי באחות שסרבה לעשות זאת בטענה שאין לה אישור לכך למרות שהיתה לה הוראה מרופא המשפחה לכך. היא פנתה לאחד הרופאים אחת סרבה והשני הגיע ועשה זאת וגם לאחר ששאל אותי שאלות המעידות על כך שאינו מבין כלל במחלה. כמו כן האחות טענה כי עליי לפנות לרופאת משפחה שלי על מנת שזו תעשה לי ולא משנה היכן היא או לפנות למיון. אז מה קורה למעשה אם אדמם, לא אוכל לקבל פקטור במרפאה? והאם לאחות זו היתה הזכות לסרב לחולה המופיליה לעשות את הפקטור וזאת לאחר שבעבר פניתי לאחות אחראית במרפאה זו והיא עשתה לי ללא בעיה. מה קורה במקרים כאלה ומדוע לא מסבירים לרופאי משפחה מהי המופיליה. העובדה שהם למדו זאת במהלך לימודי הרפואה לא מספיקה כלל!!!!!!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אי מתן פקטור 8 במרפאות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחולה שסורבה

    אלי מנהל האתר
    07/02/2009

    גברת נכבדה גם אני חולה ונתקלתי כבר במצב כזה. צריך להבין שבקופ"ח יש לאנשי הצוות הרשאות מסוימות ואסור להם לחרוג מכך. אז מה הפיתרון? ביקשתי מרופא המשפחה שלי שייתן לי מכתב בדיוק לסיטואציות שכאלה והוא נתן. היום אני יכול לגשת עם המכתב (ועם הפקטור כמובן) לאחות והיא תזריק. הרופא גם אמר לי שניתן להגיע לחדר מיון עם הפקטור והם מזריקים ללא תשלום, והוא אישית מכיר חולים שנדרשים להזרקה (לא בהכרח המופיליה) ובחדר מיון מזריקים ללא בעיות., אם מתעוררת בעיה ניתן תמיד לפנות לתורן במרכז שישוחח עם בית החולים הספציפי. אם את תושבת הצפון את יכולה להגיע אפילו לבית חולים כרמל-שאינם מבינים בהמופיליה והם יעשו זאת. בריאות לכולם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוראה מרופא משפחה

    אנונימית
    07/02/2009

    זו הבעיה שכן יש אצלם את ההוראה מהרופא אך עם זאת היא לא הסכימה לעשות ולגבי מיון אני יודעת שלא תהיה לי בעיה לקבל את הפקטור שם אך מה קורה אם אני צריכה את הפקטור בדחיפות ואין זמן מה קורה אז? למה אין הוראה חד משמעית למרפאות הללו לתת את הפקטור לחולי המופיליה. האמת אני יכולה לענות על כך רופאי משפחה ואחיות במרפאות לא מודעים לסיכון שבמחלה ובדימומים, ולכן יש להעביר להם סדנאות על כך. לא ייתכן שאחות תגיד לי שגם אם יהיו לה את כל האישורים בעולם ומההנהלה היא לא תעשה לי את הפקטור והרופא ישאל אותי: " מאיפה את יודעת שיש לך דימום בברך"?? אני חיה עם המחלה הזו 24 שנים אז כנראה אני יודעת קצת יותר ממנו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מציע שתחליפי מרפאה

    אלי מנהל האתר
    07/02/2009

    מציעי שתחליפי מרפאה. אם את תושבת הצפון מציע את מרפאת ספיר בגרנד קניון, מאוד נחמדים ומשתפי פעולה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך.

    אנונימית
    07/02/2009

    הבעיה שאני גרה בקריות והמרפאה קרובה אליי כ- 5 דקות הליכה. זו מרפאת האם שלי אך רופאת משפחה נמצאת בקרייה אחרת. כמו כן כפי שהזכרתי קודם לכן אחות אחראית במרפאה היתה מוכנה לעשות לי את הפקטור וכן אחיות שהיו לפני הכירו אותי ועשו אך זו שהיתה ביום שישי סרבה. כפי שאתה יודע אני לא יכולה לבחור מתי יכאב לי או מתי לא. פשוט אני חושבת לפנות להנהלה ואפילו אם צריך הלאה כי תמיד יש בעיות במחוז צפון- גם עם ההתחייבויות. הבעיה שאני לא יודעת אם מבחינת החוק אני יכולה לפנות על מנת שיטפלו באחות הזו כי זו לא הפעם הראשונה שהיא אומרת או עושה משהו שהיא לא אמורה לעשות/או לחילופין אמורה. אני לא יודעת אם היא היתה חייבת לעשות את זה או לסרב מפחד לאבד את רישיונה לדבריה. זה לא ייתכן שאני כחולת המופיליה יגיע למרפאה ויתחנן שיעשו לי פקטור. פשוט לא הגיוני!!! וגם אם רופאת המשפחה שלי לא נמצאת שם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסכימה- וכמה הבהרות

    פרופ' גילי קנת
    07/02/2009

    כדי להזריק פקטור אחות חייבת להיות בעלת הרשאה מיוחדת- בביה"ח יש לחלק מן האחיות הרשאות כאלה (אחרי שעברו קורסים על- בסיסיים ברפואה דחופה ובמתן עירויים) ובקופה לרובן לא- אם לאחות אין הרשאה כזו היא לא יכולה להזריק במסגרת תפקידה לוריד, ולפיכך התלונה פשוט מיותרת . את בהחלט רשאית לקבול על הגישה והיחס. בתקווה שאלה ישתנו.
    רופא בקופה יכול להזריק לוריד אולם אי אפשר לחייב אותו לעשות זאת במסגרת מרפאה. הזרקת פקטור הינה טיפול דחוף לפיכך מתבצעת במוקדים של הקופה ובחדרי מיון, המתן במרפאה רגילה אינו "אסור" כמובן, אך דורש הערכות ורצון טוב מצד הרופא המטפל והצוות- כפי שציינת לפי נסיונך בעבר. דווקא בשל היותנו מודעים לדחיפות הטיפול אנו מקפידים על לימוד הזרקה עצמית- גם ע"י החולה וגם ע"י סביבתו הקרובה- כדי שיוכלו לסייע לו בזמן חירום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר קנת גילי

    אנונימית
    07/02/2009

    זה מה שלמעשה רציתי לדעת האם יש כזו הרשאה לאחיות. אך אם הבנתי נכון האחות יכלה לעשות זאת מבלי פחד לאבד את רישיונה לדבריה אם היתה אנושית יותר. כפי שציינתי קודם לכן אני בד"כ מזריקה לעצמי אך הפעם לא הצלחתי ולכן פניתי למרפאה. אך מה קורה אם אני אדמם והמיון רחוק ואילו המרפאה קרובה ממני ב- 5 דקות? מה קורה אז??? אני צריכה להיות למעשה תלויה ברצון של האחיות והרופאים ? זה לא נראה לי הגיוני. אם היא תחבב אותי אז היא תעשה ואם לא אז לא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כן גם אני סובל מחוסר שיתוף פעולה

    הסובל
    25/03/2009

    מאחר וגם אני נתקלתי בכך אולי כדאי היה שהמחלקה תבוא בדברים עם קופ"ח והחולים יצוידו במכתב לאחיות ע"י המחלקה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה בסגנון קצת שונה

    חולה המופיליה
    17/06/2009

    אני לא כ"כ מבין את הסיבה שחולים פונים למרפאות למינהם לצורך קבלת פקטור.
    אם מדובר בילד או נער צעיר, עוד אפשר לקבל זאת.

    אך בגיל 24? מדוע לא לבצע הזרקה עצמית? האם יש לך ווריד אחד בודד בו את מזריקה? הגיע הזמן לעבוד על עוד אחד (לגוון קצת...:-) )

    אני מגיל 11 התחלתי להזריק לבד ומאז חיי הפכו להיות עצמאיים לחלוטין.
    אם זה טיסות לחו"ל ועוד כהנה וכהנה.

    אני ממליץ בחום להשקיע הרבה בעצמאות האישית.... אין לזה תחליף - מנסיון.

    עשיתי סטופר כמה זמן לוקח לי להזריק פקטור...(הכנה + הזרקה)
    3.5 דקות בלבד כל הסיפור.

    שיהיה בהצלחה
    ותעשו שימוש בהארה והערה שקיבלתם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו