מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שאלה חשובה בבקשה תשובה מהררועי29/01/2010
קבילתי לעשות עבודה על המחלה המופיליה.
לא מצאתי רופא שיכול לעזור לי בנידון .
יש לי 10 שאלות ללא תשובות ואני מבקש את עזרתכם.
1. למה קוראים למחלה ככה?
2. מה ההשפעה של המחלה על ילדים?
3. מהם הדרכים לטיפול במחלה?
4. האם המחלה היא מחלה תורשתית?
5. כיצד אנשים חולקים בה?
6. מהם קבוצות הסיכון ?
7. מהי השפעת המחלה על חולים במחלות אחרות?
8.איך המחלה משפיעה על נשים ? (הריון , מחזור ) השאלה הזאת היא הכי חשובה !!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובות
פליפה29/01/20101.המופיליה זה למעשה חיבור של 2 מילים ביונית (אם אני לא טועה) המו = דם ופיליה = מחלה. המופיליה פרשו מחלת דם פשוט והגיוני למדי ^^
2. המופיליה היא בעית קרישה אך במאה ה-21 היא מחלה נשלטת עם טיפול נכון אין כל הגבלה כילד המופילי מעלום לא הגבלתי את עצמי בשום אופן בין אם זה טיולי בית ספר משחקים כדור רגל. כמובן שכל מקרה לגופו.
3. המופיליה היא מצב בו הגוף לא מיצר חומר קרישה בשם פקטור (9 או 8) החומר הזה חושב לטיפול בדימום ואין דרך לטפל בדימום ללא החומר הזה. הטיפול כיום הוא הזרקה של פקטור ישרות להוריד. חלק מהחולים מזרקים פקטור רק בעת דימום וחלק מזרקים באופן קובע (פעמים או 3 בשבוע) בכדי למונע דימום לפני התחלתם שוב כל מקרה לגופו.
4. מחלת המופיליה היא מחלה תורשית שעוברת בכרומוזום Xהנקבי
5. כפי שאמרתי בשאלה הקודמת המופיליה מעוברת בכרומוזום X הנקבי. במצב של המופיליה לכרומוזום X אין מידע על פקטור 9 או 8 לכן התינוק שמקבל את הכרומוזום נולד ללא החומר הזה. לנשים יש את כרומוזום X בדרך כלל אחד תקין ואחד לא לכן נשים כעמת ולא חולת במחלה מכיון שברגע שאחד תקין יש להם חומרי קרישה לבנים ישכרומוזום X אחד וY בY אין מידע על חומרי קרישה לכן בנים הם לרוב חולים ובנות הן נשיאות. (כמובן יש מצבים בהם לאישה יש שתי כמורזים X פוגעים במקרה של אב המופילי ואם המופילית)
6. אין קובצת סיכון המופיליה זה לא מחלה כמו שפעת לא חולים בה היא מעוברת בתרושה קבוצת הסיכון הן משפחות יש בהם היסטורה של המופיליה
7. זו שאלה שאני לא יודע לענות עלייה ^^
8. מכיון שמעלום לא עברתי מחזור או הריון ^^" אני לא משש המקור לתשובה בזמן הריון אני יודע שהאישה מקבלת כמיות גדלות יותר של פקטור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
שגיא03/02/20101. ביוונית hemo = דם, philia = נטיה, מגמה
hemophilia = נטיה לדימום.
כל המידע בעברית מרוכז באתר העמותה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתסמונת התלמיד העצלן
עצלניקו06/02/2010שלום רועי
ראיתי את שאלותיך המפורטות שהועתקו הישר מהלוח - כפי שנשאלו ע"י המורה לפורום נכבד זה.
ניכר בהם חוסר רצון להתאמץ ולמצוא את התשובות בכוחות עצמך באינטרנט או באתר המופיליה שכל התשובות נמצאות שם בהינף אצבע.
מן הראוי היה שתודה ל"פרייר"-פיליפה שענה לשאלותיך בשקידה וברצינות רבה.
מהכנת שיעורים בשיטת העתק-הדבק לא תלמד דבר
גש אלי בבקשה לשיחה
המורה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההו-הו
לונה07/02/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממש עצלן
עצלן ?06/03/2010מי שזה לא יהיה אני חרשתי אתרים רבים כדי למצוא את התשובות ולא מצאתי תשובות כמו כן ראינתי רופא שעזר חלקית במציאת התשובות.
ככה שעצלן אני לא אפילו ממש לא ואל סתם תתייד אנשים אם אינך מכיר אותם.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
עצלן ?06/03/2010כמו כן אם את מורתי אין לך שום זכות ושום יכולת להגיד שאני עצלן אם את רואה את זה אבקש שיחה איתך !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

