מחלת איידס ומחלות זיהומיות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מחלת איידס ומחלות זיהומיות
    איתי
    05/10/2018

    שלום ד"ר כהן,
    אני סטודנט בן 26 ולפני כחמישה שבועות קיימתי יחסי מין הטרוסקסואלים לא מוגנים.
    לפני שבוע החלה אצלי מחלת חום שבתחילתה לא ייחסתי לה חשיבות אך כשהיא נמשכה מעל למספר ימים והחום מאן לרדת (הגיע בשיאו ל39 מעלות) הלכתי לרופא המשפחה ששלח אותי למספר בדיקות דם. אחת הבדיקות הייתה בדיקת איידס (p24 Ag , HIV1,2 Ab) והיא חזרה שלילית. כאמור הבדיקה בוצעה 36 יום לאחר המגע החשוד. אולם, בספירת הדם התקבלו ערכים חריגים מאוד שבגינם רופא המשפחה המליץ לי להתייעץ עם המטולוג. התוצאות החריגות להלן:
    WBC - 2.79
    Neutrophils - 1.34
    Lymphocytes - 0.75
    Platelets - 163 (טסיות הדם לא חורגות מהנורמל אך קרובות מאוד לגבול התחתון)
    בנוסף מצויין שחלק מהלימפוציטיים אטיפיים.
    שאר הבדיקה בערכים תקינים.

    שאלותיי הן:
    1. האם ספירת כדוריות לבנות נמוכה מאוד כמו שלי מעידה על הידבקות באיידס ?
    2. האם ספירת כדוריות לבנות נמוכה הנובעת מHIV מופיעה כבר בשלב מוקדם של ההדבקה(5 שבועות) או רק לאחר זמן ממושך יותר ?
    3. האם בכלל יש לי מה לחשוש מאיידס ? ביצעתי 2 בדיקות קומבו- אחת לאחר 28 יום מהסקס ואחת לאחר 35 יום ושניהן חזרו שליליות. אני רואה במספר מקומות שתקופת החלון יכולה גם להגיע ל3 חודשים ואני מודאג.
    4. לדעתי אני כבר ב"גארבג' טיים" של מחלת החום שלי, אני כבר מרגיש טוב יותר והחום נמוך יותר (37.5). האם ייתכן שהתוצאות החריגות הן כתוצאה מוירוס כלשהו פחות מפחיד מאיידס שגרם לי למחלת דמוית שפעת קשה בשבוע האחרון ?
    5. ושאלה לסיכום - יש לי מבחן בטכניון עוד ארבעה ימים ובינתיים הראש שלי מפליג לחרדות במקום ללימודים. התור אצל ההמטולוג יהיה רק עוד שבועיים ורופא המשפחה היה נראה קצת אובד עצות ופשוט אמר שהוא לא יודע מה זה בינתיים. האם אני יכול להירגע? האם כדאי לגשת למיון במקום לחכות שבועיים לתור עם ההמטולוג ?

    ד"ר כהן, אם הגעת עד לפה אז אני מודה לך מקרב לב על הקריאה ומחכה לתשובה.
    תודה רבה ושבת שלום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איידס

    ד``ר רגב כהן
    09/10/2018

    שלום.
    כדאי לחזור על בדיקת האיידס אבל נראה לי יותר סביר כי לקית בוירוס אחר כמו אפשטיין באר אוcmv. התמונה של ספירת הדם יכולה בתאןריה להתאים לacute hiv אבל גם לוירוסים רבים אחרים יותר שכיחים.
    חזור לרופא להשלמת בדיקות אבחנתיות. אחרי 3 חודשים תוכל לשלול סופית אבל אם תגיע לוירוס האשם תוכל להרגע מוקדם יותר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו