מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התלבטות בין שני סוגי ניתוח.מיכל30/09/2011
שלום...אני בת 22 מרכיבה עדשות מגע רכות כ7 שנים וברצוני לעבור ניתוח להסרת משקפים, המליצו לי במקומות שונים על סוגים שונים של ניתוח וברצוני לדעת מה יותר מתאים לי...
המספר שלי בעין ימין הוא 4- וצילנדר 2.75-
ובעין שמאל הוא 4.5- וצלינדר 1.75-
עובי הקרנית לא ידוע לי אך אני יודעת כי היא לא עבה (בהתחלה חשבו שהיא דקה מדי ואמרו לי להישאר 10 ימים ללא עדשות רק עם משקפיים)
לאחר מכן נמצאתי מתאימה לניתוח, במקום אחד אמרו לי כי הlasek cv ov (לאסק קטנוויו) ובמקום השני lasek prk.
מה ההבדלים ביניהם? ומה יותר מתאים לי?
תודה. :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התלבטות בין שני סוגי ניתוח. - תגובה
פרופ' אור קייזרמן02/10/2011שלום רב,
ראשית חשוב לציין כי על מנת לדעת מהו הניתוח העדיף עבורך, עליי לראות את כל הנתונים, ולכן כעת אסביר מעט על ההבדלים בין השיטות ואמליץ לבסוף על פי הנתונים המעטים שיש בידי.
לאסיק (עם קאסטם ויו או בלי - זה לא ממש משנה להסבר שלנו) הינו ניתוח אשר מחייב הפרדה בין שכבות הקרנית והרמת השכבה החיצונית. מתחת לשכבה זו יבוצע טיפול הלייזר.
ניתוח זה מצריך קרנית עבה ומספרים שאינם גבוהים (המספרים שלך נמצאים בגבול בין גבוהים לבינוניים ולכן יש צורך לדעת מהו העובי המדויק).
יש לציין כי ישנם מספר סוגי לאסיק (איטרא לאסיק, זי לאסיק או לאיסק רגיל - ההבדל ביניהם הינו רק באופן הפרדת השכבות בקרנית ולא בשום דבר אחר).
בניתוח מסוג PRK (או LASEK- אותו דבר) אין צורך בהפרדת השכבות ובהרמת השכבה החיצונית,כיוון שהלייזר מבוצע על הקרנית מבחוץ. מסיבה זו ניתן לבצע את הניתוח הזה לבעלי מספרים גבוהים.
מבחינת רמת הדיוק והתוצאה הסופית- אין הבדל כלל בין שני סוגי הניתוחים. ההבדל היחיד הינו בתקופת ההחלמה (לאסיק קצר יותר), אבל זהו שיקול שאין לקחת אותו בחשבון כשעושים פרוצדורה רפואית לכל החיים.
בגדול, עם המספרים שציינת והקרנית הלא עבה שיש לך, הייתי נוטה יותר לשיטת ה- PRK ולא לשיטת ה- LASIK.
בהצלחה בכל אשר תבחרי,
פרופ' אור קיזרמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהתודה
מיכל02/10/2011תודה רבה עזרת לי מאוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




