cmv - כן או לא?

מנהל הפורום

ד``ר אריק האס
ד"ר אריק האס
לקביעת תור אצל ד"ר אריק האס ללא פרסום בפורום
 
  • cmv - כן או לא?
    דנה
    03/07/2009

    שלום רב
    ב-2/1/07 עשיתי בדיקות דם ל-CMV והתוצאות היו IGM שלילי IGG שלילי
    (בהערות היה רשום שחיובי זה גדול מ-0.4IU/ML )
    ב-16/12/08 עשיתי שוב בדיקות והתוצאות- IGM שלילי IGG -חיובי 0.63
    (בהערות היה רשום שחיובי זה גדול או שווה ל-0.6 , גבולי זה 0.4-0.6
    ושלילי זה 0-0.4)
    אני בהריון החל מ-24/2/09 (קצת יותר מחודשיים אחרי הבדיקה האחרונה הנ"ל שבה ה-IGG יצא חיובי 0.63).
    ב-22/4/09 עשיתי שוב בדיקות והתוצאות- IGM שלילי IGG -חיובי 0.63
    (בהערות צויין שחיובי זה מעל 0.6)
    ב-15/6/09 עשיתי שוב בדיקות והתוצאות IGM שלילי IGG -גבולי 0.60
    (בהערות צויין חיובי בשיטת ELFA-VIDAD . חיובי גדול או שווה ל-0.6
    גבולי-0.4-0.6 ושלילי 0-0.4 )
    שאלותיי הן:
    1. האם אני מחוסנת? האם נחשפתי בעבר לנגיף?
    2.האם תוצאה של IGG חיובי (0.63 ) כחודשיים לפני כניסה להריון יכולה לפגוע בעובר?
    3.האם תוצאות הבדיקות במהלך ההריון יכולות לפגוע בעובר?
    נא עזרתכם.
    תודה רבה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    cmv - כן או לא?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • CMV

    ד''ר גליה ברקאי
    05/07/2009

    דנה שלום,
    יש קצת בעיה עם בדיקות סרולוגיות כי הן מבטאות את תגובת הגוף לזיהום (עליית נוגדנים) ולא מאתרות את הנגיף עצמו, ולכן, כמו כל בדיקת מעבדה, יש בהן לעתים אי דיוקים ותשובות שיש בהן אי ודאות. אחרי כל ההסתייגות הזו, נראה שנדבקת ב-CMV בין התקופה של ינואר 07 לדצמבר 08.מאז הבדיקות חיוביות. כנראה שהבדיקה של דצמבר 08 התרחשה מס' חודשים לאחר ההדבקה ולכן IgM (שעולה בזיהום חריף) כבר היה שלילי. אם בבדיקה של דצמבר 08 היו מבקשים מדד שנקרא IgG avidity - ניתן היה לקבוע שאכן התרחקת מהזיהום החריף.
    הסיכום הוא שנראה שנדבקת בנגיף לפני ההריון, ולכן אני לא רואה טעם לחזור על הבדיקה כל כך הרבה פעמים בהריון.
    באופן עקרוני המושג "מחוסנת" מפני הנגיף לא כל רלוונטי כי לאחר ההדבקה הנגיף קיים במצב רדום בגופינו למשך כל החיים. הסיכון העיקרי להעברה לעובר הוא בהדבקות ראשונית בתחילת ההריון, ולכן הסיכון אצלך נמוך מאוד, וגם אם תהיה העברה לעובר, הסיכון לנזק קטן ביותר.
    לצורך יעוץ מפורט יותר לגבי ההשלכות של הדבקה ב-CMV בהריון אנא פני לרופא/ת הנשים שלך.
    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת

    דנה
    05/07/2009

    ראשית כל, תודה רבה על התשובה המפורטת. - במידה והנגיף"מתעורר" במהלך ההריון הוא יכול לגרום נזק לעובר אחרי שבוע 16 ?- (לפני שבוע זה, התוצאות היו בכל מקרה שליליות)
    שוב תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ואחת אחרונה...

    דנה
    05/07/2009

    אני עוברת בדיקת מי שפיר בשבוע 19+2 (בגלל גילי). במידה ואבקש "על הדרך" לבדוק גם את
    עניין ה-CMV התשובה תהיה אמינה למרות שהבדיקה לפני שבוע 21 ?(ידוע לי בוודאות שההדבקה הראשונית היתה לפחות חודשיים לפני הכניסה להריון)
    ומה לגבי שבוע 20+2 - אמינות הבדיקה תהיה גדולה יותר או שבכל מקרה כדאי לדחות את הבדיקה לשבוע 21?
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • CMVבהריון

    ד''ר גליה ברקאי
    07/07/2009

    הבעיה לגבי CMV היא שאנחנו אף פעם לא יכולים להבטיח ב-100% שהכל יהיה בסדר. בעקרון בראקטיבציה (כשהנגיף מתעורר בשנית) הסיכון לנזק קטן מאוד, וכן - אחרי הטרימסטר הראשון, הסיכוי קטן עוד יותר - אבל אף פעם לא 0. נראה לי שאין כאן סיבה לדאגה ממשית.
    לגבי מועד בדיקת מי השפיר, יש צורך להתרחק מההדבקה (מבחינה זו אין לכם בעיה) וההמלצה לעשות את הבדיקה בשבוע 21 נובעת מכך שמערכת השתן לא מספיק מפותחת ואין מספיק השתנה של הנגיף לפני כן, אבל שוב - שבוע 20+2 נראה לי בסדר גמור.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו