מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- חיסון אחרי גיל שנתייםחן16/12/2010
רציתי לשאול מדוע לאחר גיל שנתיים לא מחסנים בחיסון המחומש ובחיסון ביפריבינאר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חיסון אחרי גיל שנתיים - תגובה
ד''ר אריק האס23/12/2010חן,
תודה על השאלה. הרבה אנשים חושבים או מדמיינים אחרת, אבל ההחלטה להמליץ על הכנסת חיסון לשימוש שגרתי עמוסה עם הרבה שיקולים על התועלת מול המחיר. תועלת יכולה גם לפרט וגם לציבור, גם למתחסן וגם לסביבתו או עובר של האשה. מחיר יכול להיות כספי, חברתי, אתי, תחלואה, תופעות לוואי, וכו'. חיסון מסיום מקבל אישור רק אחרי דיונים רבים לגבי התועלת מול המחיר. במקרה של החיסונים שהזכרת (פנוימוקוק והחלק של מחומש שנקרא המופילוס), רוב התחלואה רצינית מתרחשת בגיל צעיר, ולכן אין צורך לחסן בגילאים יותר מבוגרים. יש אינדיקציות לקבל פרבנר אפילו אחרי גיל שנתיים במצבים מסוימים, וגם אפשרי לקבל בקופת חולים אבל יתכן שיידרש תשלום. ה4 חיסונים אחרים שכלולים בתוך המחומש צריכים לינתן בנפרד, DTAP ו IPV. אם אתה מתייחס למקרה ספציפי תוסיף פרטים ואני אנסה להבהיר יותר.
בברכה,
ד"ר אריק האס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחיסון אחרי גיל שנתיים-המשך
חן23/12/2010ביתי בת שנה ו-8 חוד' ומסיבות שונות עד כה חוסנה רק בשני החיסונים של הצהבת ,בחיסון אחד מתוך הסדרה של המחומש,ובחיסון שנותנים בגיל שנה( אינני זוכרת את שמו)אנחנו מעונינים כעת לחסן אותה,אך לא בתדירות גבוהה מידי (פעם בחודש..)מה שאומר שלא תספיק לקבל עד גיל שנתיים את כל סדרת החיסונים של המחומש והביפריוינאר.מעונינים לדעת מה הסיכון בכך.מאחר והאחות בטיפת חלב מציעה לנסות להספיק לתת כמה שאפשר מהחיסונים,בתדירות של פעם בשבוע.מקווה שהפרטים מספיק ברורים,אשמח לתשובתך,חן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
חיסון אחרי גיל שנתיים-המשך - תגובה
ד''ר אריק האס23/12/2010חן,
כדאי שהיא תקבל מנה אחת של מחומש לפני גיל שנתיים בהקדם האפשרי. בנוסף, כדאי לקבל שני מנות של פרבנר בהפרש של 8 שבועות. אם היא קיבלה MMRV בגיל שנה היא סיימה עם זה כרגע. ואז צריך להשלים מנה של צהבת B, שתי מנות של צהבת A בהפרש של 6 חודשים, 2 מנות IPV בהפרש של 8 שבועות אחרי המחומש, ומנה של DTAP שמונה שבועות אחרי המחומש ו6 חודשים אחרי המנה הזאת. אני יכול להגיד לך שאין בעיה לתת את החיסונים ביחד ואני מפחד יותר מהנזק הפסיכולוגי בלבוא לטיפת חלב כל שבוע מאשר קבלת יותר מכמה חיסונים במועד אחד. להלן מה שהייתי ממליץ (כמובן בהסכמת אחות טיפת חלב)
"מחר" - מחומש, פרבנר, צהבת A
בעוד חודשיים - DTAP, IPV, פרבנר
בעוד 4 חודשים - IPV, צהבת B,
בעוד 6 חודשים - צהבת A,
בעוד 8 חודשים - DTAP
הגישה הזאת מבוססת כמובן על תדריך חיסונים אבל גם בלתת החיסונים החודשים קודם שהגוף יתחיל להגיב. המנות הבאות משפרים התגובה החיסונית וחשובים לקבל חסינות מלאה אבל התזמון פחות קריטי. ניתן להוריד את המרווח בין חיסונים שכתבתי חודשיים עד ל6 שבועות, אבל צהבת A וDTAP דורשים שהיה של 6 חודשים ולכן אין מצב שהילדה תהיה מחוסנת בפחות מ7.5 חודשים.
אינני ממליץ על פיצול חיסונים כי הגוף יודע להתמודד עם כמה חיסונים ביחד. מצד שני אין הוכחה שיש יותר תופעות לוואי בשילוב חיסונים - אם את עושה חיסון בנפרד כל שבוע יש סיכוי שהילדה תהיה חולה עם חום וכאבים ברגל 4 פעמים בחודש במקום פעם אחת. תחשבי על זה, ואני מעריץ אותך על החלטה בכל זאת להשלים חיסונים.
בברכה,
ד"ר אריק האס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)