מועקה ומלאות בבטן העליונה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מועקה ומלאות בבטן העליונה
    יואל
    28/12/2011

    שלום רב,

    אני בן 60, סובל כבר מעל ל-10 שנים ממועקה קשה
    בבטן העליונה בעיקר לאחר
    ארוחות גדולות, אך לא תמיד, המתבטאת במלאות
    ביטנית ובסבל של מספר שעות של
    תחושת אוכל עולה כלפי מעלה ,חיפוש אויר
    ובמקרים מסוימים גיהוקים
    וצמרמורות מאחורי הכתפיים.

    התופעה קוראת בערך פעם ב 2- 3 חודשים בעיקר לאחר
    ארוחת הצהריים והדבר
    היחיד המקל על סיבלי היא שכיבה על צד ימין שם
    יש הקלה עד שאני נרדם ולאחר
    שאני קם הכל עובר.

    בתקופה האחרונה אני חש ביום יום ,אך לא תמיד,
    גם הרגשת מלאות לאחר אכילה רגילה המלווה גם בגרפסים.

    לאחרונה החלטתי להבדק ועברתי 2 בדיקות -
    גסטרוסקופיה ורנטגן עם חומר
    ניגודי ושם יש ממצאים סותרים זה את זה:

    בגסטרו נמצא בקע סרעפתי גדול וושט תקינה כאשר
    ברנטגן לא הודגם בקע ומצאו
    ממצאים לגבי הושט.

    כמו כן מדוע יש צורך בבדיקה נוספת של
    אזופגוסקופיה אם כבר בצעתי בדיקת גסרוסקופיה ?

    רצ"ב תוצאות הבדיקות של הגסרו סקופיה
    והרנטגן:

    ממצאי גסטרו:

    ושט: תקין לכל אורכו
    קיבה: תקינה לכל חלקיה
    תריסריון: בצל התרסריון וחלקו השני תקינים
    נמצא בקע סרעפתי עם מרכיב PARAESOPHAGEAL

    ממצאי רנטגן:

    מעבר חופשי לאורך הושט.
    הושט מדגים פריסטלטיקה איטית.
    הרירית נראית תקינה ברובה.
    בקטע תחתון נראית היצרות הדרגתית ללא סימני
    הרס של הרירית.
    בחלק מהצילומים יש רושם לפגמי מילוי נודולרים
    בקטע הדיסטאלי אחורי של
    הושט עם רושם להתכנסות קפלים.
    המעבר דרך ההיצרות איטי ויוצא פלס אויר נוזל
    בחלק הושט שמעליו.
    הממצא אינו ברור. תהליך דלקתי כרוני? אחר?
    בשליש העליון של הושט נראה סעיף קדמי קטן.
    הקיבה מדגימה פריסטלטיקה איטית ואטוניה
    מסוימת אולם הרירית שמורה.
    בצל וקשת התריסריון הודגמו תקינים.
    לא הודגם בקע או רפלוקס בזמן הבדיקה.

    נא המלצתכם להמשך טפול
    בכבוד רב

    יואל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מועקה ומלאות בבטן העליונה - תגובה

    ד''ר סטיבן מלניק
    28/12/2011

    קודם כל נמצאה בעיה ועכשיו יש להגדירה במדויק.
    אין הסכמה בין הגסטרוסקופיה לבין הצילום. לכן יש אולי מקום לבדיקה חוזרת של הושט.
    יתכן הפרעה מוטורית ויש צורך לבדוק מנומטריה- תנועה של הושט.
    רק לאחר איבחון נכון ניתן לדבר על טיפול אך יש טיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה + שאלה נוספת

    יואל
    29/12/2011

    הטיפול שציינת שקיים,במידה התור הבא שלי לגסרואנטרולוג הוא רק בעוד מספר שבועות, אשמח לקבל אינפורמציה לגבי ותימצא הפרעה מוטורית בבדיקה (תרופתי או ניתוחי) ?

    תודה
    יואל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה + שאלה נוספת

    יואל
    29/12/2011

    התור הבא שלי לגסרואנטרולוג הוא רק בעוד מספר שבועות, אשמח לקבל אינפורמציה לגבי הטיפול שציינת שקיים,במידה ותימצא הפרעה מוטורית בבדיקה (תרופתי או ניתוחי) ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו