אבקש תשובה לפוליפ מעי גס..

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אבקש תשובה לפוליפ מעי גס..
    גדי
    13/02/2012

    שלום רב,אבי בן 72 עשה בדיקה ובדו"ח של אנדוסקופיה נמצא :בקרקעית הצקום פוליפ ססילי בקוטר כ-25 ממי על בסיס רחב ועבה,רך ומדמם במגע. מיקומו כמטר + בנקודת השקה עם המעי הדק.

    הרופא הבודק אמר שזה נראה לו פוליפ שפיר לא סרטני ,

    אבחנת ביופסיות מרובות: b-2012-665/1 = villotubular adenoma .low grade dysplasia poci of high grade dysplasia.
    בתיאור המקרוסקופי= הקטעים הם שטחיים ולא יכולים לדון על חדירה.

    ברקע אין אינדיקציות שונות כמו בעיות עיכול, יציאות, ושאר דברים מחשידים.

    מועמד להסירו בנסיון אנדרוסקופי הרמה וכריתה במקביל ולא יוצלח בניתוח.

    1. שאלתי הינה, האם גודלו של הפוליפ 25 ממי= 2.5 ס"מ יכול חלילה להעיד על התפתחות סרטנית? למרות אבחנת הרופא שזה שפיר ולא נראה סרטני גם עקב גודלו הסביר, ויש רק להסירו.

    2. מה מעידה אבחנת הביופסיה?

    הרופא המטפל אומר שזהו פוליפ שפיר, וטוב שהוא יוסר בהקדם,אפילו עם כריתה של 5 ס"מ בין המעי הגס והדק.

    אודה לתשובה מקצועית תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבקש תשובה לפוליפ מעי גס..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבקש תשובה לפוליפ מעי גס.. - תגובה

    פרופ' דורון זמיר
    13/02/2012

    זה פוליפ שפיר עם מוקדים של שינויים צצאירים בראשיתם (high grade dysplasia=carcinoma in situ
    כריתה אנדוסקופית עם שוליים נקיים למעלה מ2 מ"מ מספיקה
    ככל שהפוליפ גדול יותר ווילוזי יותר סיכוייו לממאירות גדולים יותר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו