אנזימי כבד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אנזימי כבד
    שירה
    02/05/2012

    ד"ר שלום רב,

    החל ממרץ 2011 עליה קלה באנזימי הכבד. פעם ישנה עליה באנזימי הכבד, ופעם מראה שהתנרמל וכך חוזר חלילה. פעם בבדיקה מראה עליה ובפעם אחרת יכול להראות שהתנרמלו תפקודי הכבד לסירוגין. (תמוה).

    בבירור גסטרו לא נמצא עדות למחלה. אין גורמי סיכון לכבד שומני. כולסטרול תקין. אין סכרת. אין שומנים. אוכלת באופן מסודר ללא ג'נק פוד. רזה מאד. לא שותה אלכוהול לא מעשנת , לא לוקחת כדורים.

    לפני כשנה וחודשיים בוצע אולטרסטונד שהראה כבד שומני מדרגה קלה.

    כעת, שוב בבדיקת דם היום :
    GOT 51 (כשטווח הנורמה הינו 0-31).
    GPT 51 (כשטווח הנורמה 0-34).
    GGT 43 (כשטווח הנורמה 0-38).

    שאר הבדיקות בטווח הנורמה.

    לציין, כי יש לי הפרעה קלה בצד ימין של הבטן. מאין חוסר נוחות.

    מה זה יכול להיות? האם זה יכול להיות משהו מסוכן? חלילה?

    מה דעתך?

    האם יתכן כבד שומני ללא כל גורם סיכון? ואיך מטפלים בזה כשאיני אוכלת ג'נק?

    מה עלי לעשות?

    מודאגת מאד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנזימי כבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנזימי כבד - תגובה

    ד''ר סטיבן מלניק
    03/05/2012

    קודם כל יכול להיות כבד שומני. יש גם קשר לאוכל מהיר וגם לשתית קולה למשל.
    לא ציינת גילך.
    במיוחד אם אתה צעיר יש מקום לשקול ביופסיה של הכבד על מנת לנסות להגיע לאבחנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלתך אני מוסיפה פרטים

    שירה
    03/05/2012

    ד"ר שלום.

    ציינתי שאני לא אוכלת ג'נק פוד וכמו כן איני שותה קולה ו/או כל משקה מוגז אחר. אני בת 57.

    האם יש דרך אחרת במקום ביופסיה לבדוק מה הסיבה לכך שאנזימי הכבד לא מתנרמלים כבר למעלה משנה?

    האם זה מספיק שעשיתי רק פעם אחת אולטרסאונד לפני כשנה וחודשיים על מנת לקבוע שזה כבד שומני? כשאין גורמי סיכון?

    מה דעתך?

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלתך אני מוסיפה פרטים - תגובה

    ד''ר סטיבן מלניק
    04/05/2012

    אנני חושב שיש דרך אחרת להשלים הבירור ואין צורך לus חוזר.
    גם לאחר ביופסיה יתכן ולא תהיה אבחנה אך לפחות ניתן לשלל בעיות מסוכנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אולטרסאונד בטן מהיום

    שירה
    20/05/2012

    ד"ר שלום רב, רציתי להגיד שכעט אני חוזרת מבדיקת אולטרסאונד בטן כמעקב ובשל עליית אנזימי הכבד כפי שציינתי שהחלו מאז מרץ 2011 לסירוגין, פעם חורגים מהנורמה כפי שציינתי ופעם מתנרמלים לחלוטין. להזכירך, באולטרסאונד ממרץ 2011 כבד שומני מדרגה קלה. כעט אולטרסאונד מהיום כבד לא מוגדל, מרקם אחיד, לא הדוגמה הסננה שומנית. מה דעתך אם כך כעת, איך יתכן שעדין יש עליה של אנזימי הכבד, ומה גם כפי שציינתי אין גורמי סיכון כגון סוכרת, יתר לחץ דם, שומנים בדם, כולסטרול וכו'. וכעט גם לא נצפה כבד שומני באולטרסאונד מה זה אם כך יכול להיות? כמו כן להזכירך, כפי שציינתי במייל הקודם, בוצע בירור בגסטרו לשלילת מחלות אוטואימוניות, וירליות, וכו'. מה דעתך אם כך, ומה עלי לעשות כעת? איזה בירור עלי לבקש? תודה מראש ב ב ר כ ה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו