שאלה בנושא צקום

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה בנושא צקום
    רונדו
    26/06/2012

    לד"ר שלום רב,
    אמא שלי בת 87 ולפני כשלושה שבועות נתגלה שהיא סובלת מהמוגלובין נמוך. בתחילה הערכים היו: 7.8 ובבדיקה לפני יומיים 9.1.היא לוקחת כדורי ברזל- 75 מ"ג ליום.
    ואולם רופא המשפחה שלח אותה בדחיפות לעשות CT בטן עליונה ותחתונה וכן קולונוסקופיה.
    בבדיקת ה-CT נכתב שהכל תקין ואולם:
    "מודגם פגם מילוי בצקום. אין לשלול שמדובר בשסתום אילאוצקאלי היפרטרופי.אין עדות לנוזל חופשי בבטן ובאגן. לשיקול קליני- קורלציה אנדוסקופית."
    שאלתי:
    מה פירוש הממצא הזה? האם ישנה אפשרות שמדובר בגידול ממאיר או שפיר?
    ואם חס וחלילה מדובר בגידול ממאיר- מה הפרוצדורה ,מה הטיפולים שצריכים לעבור?
    האם חייבים לעבור ביופסיה והאם ישנה אפשרות ללקיחות ביופסיה בזמן הקולונוסקופיה? כמה זמן צריכים לחכות-אם בכלל- לתשובה מביופסיה?
    כל שאר הבדיקות דם ושתן תקינים, היא אינה סובלת משום כאבים ומטופלת בתרופות נגד לחץ דם וכולסטרול, ולפני שבועיים, עקב כאבים עזים בגב לקחה כדורי BREXIN
    של 20 מ"ג. אחד הרופאים חושד שייכן מדובר בקרע של דופן הבטן עקב נטילת התרופה.
    בתודה מראש ובאיחולי כל טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה בנושא צקום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בנושא צקום - תגובה

    פרופ' דורון זמיר
    27/06/2012

    יש לעשות קולונוסקופיה תשובות בתוך ימים מהביופסיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו