מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הליקובקטר ורוזציאהליאור26/08/2012
שלום,
אני בן 31 וסובל מרוזציאה (rosacea). לאחרונה קראתי על קשר בין חיידק ההליקובקטר פילורי לרוזציאה. ביצעתי תבחין נשיפה שהראה שאכן החיידק מצוי אצלי ברמה גבוה יותר מהנורמה (ללא תסמינים מיוחדים שהרגשתי). קיבלתי את הטיפול המשולש שהוריד מאוד את מימדי הרוזציאה בפנים, אך לא לגמרי. לאחר 6 שבועות ביצעתי שוב תבחין נשיפה שהראה שהחיידק עדיין נמצא, אך כעת ברמת הנורמה.
השאלה שלי, האם עלי לקבל את הטיפול המרובע ולהכחיד את החיידק לגמרי, ובכך, אולי, להפטר לגמרי מהרוזציאה?
תודה! :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הליקובקטר ורוזציאה - תגובה
פרופ' דורון זמיר26/08/2012אין רמת נורמה אם הכייל הוא ברמה המוגדרת כתקינה , משמעו שאין חידק ואין צורך בטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרמת "נורמה" של הליקובטר פילורי
ליאור26/08/2012תודה רבה על התגובה!
מצד אחד נאמר שאם הכייל מראה רמה המוגדרת כתקינה, משמע אין חיידק ואין צורך בטיפול. אך האם עצם זה שלאחר תבחין נשיפה הכייל מראה, לצורך העניין, 1.5 כאשר טווח הנורמה (כך על-פי הכייל) היא 0-3, משמע שהחיידק נמצא אך ברמה נמוכה ובטווח הנורמה?
בנוסף, מאחר וראיתי שיפור ברוזציאה לאחר הטיפול והורדת רמת החיידק, האם עלי לשאוף להכחדתו לחלוטין? כלומר 0? האם זה עלול להזיק לי?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרמת "נורמה" של הליקובטר פילורי - תגובה
פרופ' דורון זמיר26/08/2012מדובר בערך שנקבע מתחת לקו החתך שנקבע כחיובי מובן שגם ערך מעט מעל לגבול נורמה עליון לא תמיד חיובי באופן מוחלט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת תקינות מערכת העיכול
ליאור27/08/2012תודה רבה על התגובה! אני מעריך את זה מאוד!
אם כך, לפי הבנתי, החיידק לא קיים אצלי יותר (כאמור הכייל מראה 1.5 כאשר מד הנורמה עומד על 0-3?
בנוסף? אני מעוניין לבדוק האם מערכת העיכול שלי תקינה. כלומר, ספיגת וויטמינים ומינרלים, רגישויות למיניהן, אלרגיות וכו'. האם ישנה בדיקה כזאת? ואם כן, היכן ניתן לבצע אותה כחבר קופ"ח כללית?
תודה על העזרה! :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת תקינות מערכת העיכול - תגובה
פרופ' דורון זמיר28/08/2012אין צורך בבדיקות מיותרות באדם צעיר ובריא אם אין שלשולים כאב בטן וירידה במשקל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמערכת העיכול ורוזציאה
ליאור28/08/2012שלום,
לגבי ההליקובקטר, לא חשתי בתסמינים מיוחדים, אך עדייין החיידק נמצא אצלי (לפני הטיפול) קצת מעל 9, כאשר הכייל הוא בין 0-3.
האם ידוע לך על הקשר בין הליקובקטר פילורי לרוזציאה? ובאופן כללי, מצב מערכת העיכול לרוזציאה? אמנם אני בריא ואין לי שלשולים או ירידה במשקל, אבל קראתי במספר מקומות על הקשר בין מערכת העיכול לבין רוזציאה ולכן אני מעוניין לבדוק.
שוב, לדעתך אין סיבה לבדוק את מערכת העיכול רק על סמך קשר, לכאורה, בין רוזציאה ומערכת העיכול (חוממציות, אנזימים, סיפגה וכו')?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמערכת העיכול ורוזציאה - תגובה
פרופ' דורון זמיר29/08/2012אין צורך בבירור מערכת העיכול, אך כדאי לשקול טיפול בהליקו, כי יש תיאורי מקרה של שיפור ברוזציאה עם הטיפול, זה קונטרוברסיאלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול בהליקובקטר - רוזציאה
ליאור29/08/2012אני יכול להגיד שנכון לעכשיו הטיפול המשולש בהליקובטר מאוד עזר לי מבחינת הרוזציאה. רופא נוסף טען אף הוא שאין צורך בבדיקת מערכת העיכול בשלב זה, אלא להמתין כשנה-שנתיים עד להתאוששות מערכת העיכול. האם נכון?
בכל מקרה, תודה רבה על העזרה! אני בטוח ומקווה שהשרשור הנ"ל יעזור לאנשים נוספים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

