צליאק באמצע החיים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • צליאק באמצע החיים
    אמיר
    11/12/2012

    שלום רב,

    אני בן 38, ובשנתיים האחרונות עברתי דלקת בלבלב (ויראלית כנראה), שאחריה התברר שערכי הסוכר שלי גבוהים (120 בצום, 240 בהעמסה של שעתיים) ועברתי לתזונה דלת סוכר. לאחרונה עשיתי בירור גסטרו עקב שלשלוים וכאבי בטן חוזרים. בדיקת דם הראתה ברזל נמוך מאד וסימני דלקת שונים. בדיקות קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה הצביעו על חשש לצליאק, שבעקבותיו נשלחתי לבדיקה סרולוגית לצליאק שהיתה תקינה. מה השלב הבא? האם סביר שצליאק יתגלה פתאום כך באמצע החיים, ואם כן האם הפתרון היחיד הוא תזונה נטולת גלוטן לגמרי? אני כל החיים אוכל מוצרי חיטה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צליאק באמצע החיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צליאק באמצע החיים - תגובה

    ד''ר סטיבן מלניק
    11/12/2012

    אפשר בהחלט לאבחן צליאק בגיל מבוגר - עד גיל 70 אפילו.
    האבחנה מבוססת על הביופסיה מהתריסריון ואם זה משתפר לאחר כלכלת דלת גלוטן.
    ברוב אך לא בכול החולים בדיקות האמונולוגיות נותנות האבחנה.
    הטיפול לצליאק הוא כלכלה ללא גלוטן.
    מציע להתייעץ שוב עם רופא הגסטרו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו