כאבי בטן וצאליק

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כאבי בטן וצאליק
    אירית
    20/12/2012

    שלום רב,
    לפני כ-10 ימים אובחנתי כחולת צאליק בעקבות בדיקת גסטרוסקופיה וביופסיה.
    כמו כן, בעקבות המחלה התפתחה דלקת חמורה בתריסריון.
    אני סובלת כבר תקופה ממושכת מכאבי בטן חזקים מאוד.
    רציתי לשאול האם זה נורמאלי שאין אף לא טיפת הקלה בכאבי הבטן למרות שאני כבר צורכת את התזונה המתאימה לי. ואם כן, מתי כן ארגיש הקלה בכאבים? והאם ניתן לעשות משהו בנדון?
    בנוסף, ערכתי בדיקת דם לגילוי צאליק שהערך בה יצא 8.3, כלומר בגבול הנורמה.כיצד זה יכול להיות שביופסיה מראה צאליק ובדיקת דם לא?האם יש סיכוי שהאבחנה שלי היתה שגויה?

    המון המון תודה, אירית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי בטן וצאליק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן וצאליק - תגובה

    פרופ' דורון זמיר
    23/12/2012

    הטבה בצליאק מופיעה בתוך שבועות עד חודשים . כשאין הטבה יש לחשוב או על דיאטה כושלת או על סיבוכי המחלה (לימפומה אולצרטיב גאוגנואיליאיטיס וכד') עם זאת הביופסיה אינה ספיציפית היא פשוט האבחנה הנפוצה ביותר במערבלרירית שטוחה ומודלקת. אם בדיקת הנוגדנים נעשתה עוד טרם תחילת הדיאטה (אחריה תתכן שלילית לאחר זמן) יתכן ויש טעות באבחנה אם כיסיפור משפחתי ובדיקה גנטית יכולים לעזור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו