מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקת פיברוסקאן ופיברו טסט במצב של כבד שומניפרופ' דורון זמיר06/01/2013
שלום
בן 38, עם עודף משקל (לא גבוה במיוחד)
כבר שנים שבבדיקות הדם הערכים של תפקודי הכבד ALT גבוהים מעל הנורמה.
ולעיתים גם הערך AST מוגבר.
לפני כ 5 שנים (בהפניית רופא גסטרו)ביצעתי לראשונה US בטן. וזה הראה על כבד מוגדל ושומני.
כמו כן בוצע בזמנו בדיקות דם לנוגדנים, נחושת, סרולוגיה ויראלית, והיה תקין.
בבדיקות מעקב חוזרות, הממצאים בUS היו דומים פחות או יותר.
"כבד - בעל מרקם שומני, מעט גדול, כ - 18.5 ס"מ"
"טחול - גבול עליון של הנורמה כ - 13 ס"מ, הומגני"
לפני כשנה הייתי אצל רופא גסרט עם התמחות לכבד, והוא שלח אותי שוב לבדיקות נוגדנים, וכן למרקר APA . התוצאות היו תקינות מלבד 2 האנזימים שלעיל שהיו מוגברים.
הבנתי מהרופא שיש צורך בבדיקת מעקב US כל חצי שנה.
ברצוני לשאול :
א. האם אכן זו ההנחיה ויש להסתפק בבדיקת US פעם בחצי שנה וזהו ?
ב. קראתי על בדיקת פיברוסקאן ופיברו טסט. האם במצב של כבד שומני ומוגדל יש צורך בבדיקות אלו או מספיק ה - US ?
(גם אין לי מושג האם הבדיקות הנ"ל בסל הבריאות)
ג. האם כאשר יש אבחנה של כבד שומני, זה מצביע בוודאות על כך שזו הבעיה היחידה ? כלומר האם יש מקום לחשוש/לבדוק פעם בכמה זמן שוב את הנושא של וירולוגיה ונוגדנים וכו' ?
ד. בדיקת מרקר APA - מה ההנחיות לגביה במצב של כבד שומני ? האם זה אמור להיות חלק מבדיקות מעקב ?
אני מודע לכך שמה שנדרש ממני בעיקר זה לרדת במשקל (אני עובד על זה), אך זה כלל לא פשוט.
שאלותיי מתייחסות לגבי הנושא של מעקב ובדיקה.
תודה על המענה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבד מוגדל ושומני - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק07/01/2013ניתן לעשות האבחנה של כבד שומני בבטלון על ידי הבדיקות שעברת.
הכבד שומני הוא הביטוי הכבדי של התסמונת המטאבולית ויש לעבור גם מבחן מאמץ לבדוק שאין מעורבות של הלב.
הטיפול הוא לרדת המשקל ולהגביר פעילות גופנית.
בפועל קשה לבצע ודורש מאמצים.
יש 2 שלבים של הכבד השומני- הסננה של שומן והשלב השני דלקת וצלקת בכבד.
רק השלב השני מתקדם.
לכן יש חשיבות לדעת- ניתן לעשות פיברוטסט מיוחד לכבד שומני אך זה לא בסל.
גם נתן לעשות ביופסית כבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר, ושאלת המשך
דוד07/01/2013אני מבין שהאבחנה הכי מדויקת היא ע"י ביופסיה. אך במקרה שלי האם אפשר להסתפק ולהסתמך על US בטן רגיל שהראה כבד שומני ?
לפני כשנתיים עברתי בדיקת פיברוסקאן (ללא עלות, נדמה לי שבזמנו זה היה דרך החברה עצמה) שהופניתי אליה ע"י רופא גסטרו.
ונמסר לי ממנו שהבדיקה תקינה.
כעת ביקשתי במעבדת רמב"ם לקבל את תוצאות הבדיקה.
אם אני מבין נכון התוצאה הסופית היא הקובעת לאחר שקלול, מה שחשוב זה התוצאה הסופית:
Ficro- 0.18 - FO
Acti - 0.44 - A1-A2
(Alpha-2-macroglobulin - מתחת לנורמה)
בהנחה ואני קורא את הנתונים נכון, מבחינה פיברוזית המצב תקין לגמרי, אך מבחינת דלקת לא.
בהנחה ואני מבין נכון, לא מובן לי למה הרופא לא ציין זאת בפניי.
מה המשמעות של זה ?
והאם בבדיקת US רגילה אמורים לזהות מצבי דלקת בכבד שומני ?
ואיזה מעקב נדרש לאור הממצאים הנ"ל ?
שאלה לסיום. האם הטחול המוגדל קשור איכשהו לסיפור ומה משמעותו (אם בכלל)
רב תודות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר, ושאלת המשך - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק08/01/2013אין פיברןסיס לפי הפיברוטסט אך קיימת דלקת - כלומר לא רק הסננה של שומן.
לא ניתן להעריך פעילות הדלקת לפי us.
יש באמת מה להרןןיח משינוי בהרגלי החיים. רצוי להחזור על פיברוטסט בעוד שנתיים- שלוש לבדוק שינוי.
טחול גדול יכול להיות כתוצה מפיברוסיס התקדם שאין כאן אך יש גם הרבה סיבות אחרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

