us כבד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • us כבד
    הילה
    22/02/2013

    ד"ר שלום,
    אימי עשתה אתמול US בטן עליונה, להלן התוצאה:
    כבד-באונה הימנית של הכבד הודגם מוקד היפראוקגי בגודל 0.8 ס"מ: המניוגיומה קרוב לוודאי.
    באונה השמאלית הודגמו 2 מוקדים עם אקוגניות מעורבת בגודל 3.3 ס"מ ובגודל כ-2.5 ס"מ: המנגיומות?
    להמשך בירו מומלץ CT בטן-תלת פזי.
    פרט לכך-כבד בגודל ומרקם תקינים.
    כיס מרה-דופנותיו אינם מעובים, לא הודגמו אבנים.
    דרכי מרה- אינן מורחבות
    לבלב-ללא ממצא פוקלי.
    טחול-בגודל ומרקם תקינים.
    כליה ימנית- ציר אורך:10.0 ס"מ, אין סימני הידרונפרוזיס, פרנכימה שמורה, לא הודגמו אבנים. הודגמה ציסטה קורטיקלית בגודל כ-2.0 ס"מ.
    כליה שמאלית-ציר אורך:10.0 ס"מ, אין סימני הידרונפרוזיס, פרנכימה שמורה, לא הודגמו אבנים.
    אדרנלים-לא הודגמו גושים באזור אדרנלים.
    אאורטה-אינה מורחבת.
    רטרופריטונאום-ללא גושים.

    אימי הלכה לעשות את הבדיקה מאחר ותקופה ארוכה של כמה חודשים היא סובלת בכאבים בצד ימין (לכיוון הגב).

    ברצוני לדעת האם יש כאן חשש מגושים סרטניים?

    תודה,
    הילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    us כבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • us כבד - תגובה

    ד''ר סטיבן מלניק
    23/02/2013

    לא אין חשש.
    הנגיומה היא גידול שפיר שניתן לזהות על ידי אולטראסאונד בביטחון ברוב המקרים.
    גם אין בעיה עם סיסטה בכליה.
    לא בהכרח צריך לעשות ct- ממליץ להתייעץ עם הרופא המטפל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו