מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- Marsh Type 4 במחלת צליאקגל06/11/2013
שלום, אני בן 31, לאחרונה אובחנתי כחולה צליאק לאחר סרולוגיה חיובית וביופסיה מתאימה בה נמצא:
Duodenal mucosa with severe villous atrophy, increase surface epithelial lymphocytes and increase lamina plasmacytes, consistent with Celiac Disease.
רופא הגסטרו אותו ראיתי אמר לי שמדובר ב-Marsh Type 4, ולאחר בדיקה באינטרנט הבנתי שמדובר בתצורה נדירה אשר נראית במקרים של refractory celiac ושל לימפומה. אך אותו רופא לא ציין בפני אינפורמציה זו. שאלותי:
- האם התיאור של הביופסיה שלי אכן מתאים למארש 4?
- האם באמת הסיכוי לסיבוכים אלו גדול יותר במקרה שלי?
- האם במקרה של מארש 4 עדיין יש סיכוי טוב להבריא את המעיים?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Marsh Type 4 במחלת צליאק - תגובה
פרופ' דורון זמיר06/11/2013בדירוג מארש יש 3 דרגות כשלישית 3 דרגות ABC הדרגות מראות חומרת שינויים אפיתליאליים לפי השטחת רירית הסננתלימפוציטים והיפרפלזית הקריפטות . דרגות אלה מראות חומרה ולא פרוגנוזה עתידית . ניתן לשפוט מהלך לפי תגובה לדיאטת המנעות ולא לקבוע סיכונים לפי היסטולוגיה בסיסית ללא דיאטה מתאימה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה בקשר לתשובתך
גל06/11/2013תודה רבה לך!
אז לפי תשובתך אני מבין שאין לי דרגה מארש 4? לאיזו דרגה כן ניתן לשייך את תוצאות הביופסיה שלי?
האם חסרים נתונים נוספים ע"מ שניתן יהיה לקבוע? מה שכתבתי באנגלית זה כל מה שפורט בדו"ח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה בקשר לתשובתך - תגובה
פרופ' דורון זמיר11/11/2013אינני פתולוג אך כנראה 3B או C
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב תודה
גל13/11/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

