כאבי בטן בחילות וחולשה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כאבי בטן בחילות וחולשה
    לירון
    05/06/2014

    צהריים טובים,
    אני בת 20 נוטלת אקסידול מזה 4 שנים כפעם בשבוע עד פעמיים /שלוש (במקרים יותר קיצוניים) בשל התקפי מגרנה.
    מזה כשנתיים התחילו לי תופעות לוואי לאחר נטילת האקסידול - דופק מאוד מהיר חולשה חזקה וכאבי בטן. (ללא מחלות רקע נוספות או רגישות לתרופות.)
    לצערי אין דבר שעוזר לי למגרנות מלבד האקסידול (מטופלת אצל ניורולוג).
    לאחרונה, מזה כ3 חודשים התפתחה אצלי גם רגישות לקפאין ואני משערת שזה נובע מהאקסידול המכיל קפאין אספירין ופרצטמול.
    הרגישות מתבטאת בדופק מהיר כאבי בטן שמוקלים אחרי הליכה לשירותים, כמו התופעות של האקסידול.
    שמתי לב שהדבר קורה גם ללא שתיית הקפה ולעתים יש לי תסמינים דומים ללא נטילת כדור/שתיית קפה, ויש לי בנוסף הרבה בחילות ותחושת כבדות בבטן שאני משערת שנובעת מצריכה ממושכת של אספירין.
    לקחתי אומפרדקס במשך כחודש - לא עזר לי. לאחר מכן הפסקתי לשבועיים ועשיתי בדיקת נשיפה להליקובקטור שיצאה שלילית(לפני שבוע).
    Helico. Pylori Breath tst 0.61

    יחד עם זאת עשיתי בדיקות דם:
    Hematocrit 35.7 נמוך מהגבול
    Lymphocytes % 56.9 מעל הגבול
    Neutrophils % 34.8 מתחת לגבול
    Fe - Iron 53 מתחת לגבול
    Transferrin 362 מעל הגבול
    Vitamin B12 183 מתחת לגבול

    יש לציין שאף פעם לא היה לי מחסור בבי 12 וגם אנמיה (שהחלה לי רק בשנה האחרונה) בנוסף הבנתי שהדופק המהיר יכול לנבוע גם בשל המחסור בבי 12 והאנמיה.
    שאלותיי הן-
    אם אין לי הליקובקטור, מה הסיבות לתסמינים של הכאבי בטן חולשה ודופק מהיר?
    כיצד ניתן לבדוק אם נגרם נזק אחר לקיבה כתוצאה מהשימוש בתרופה?
    האם יכול להיות שגסטריקיס זוהי הסיבה?
    האם המחסור בבי 12 יכול להעיד על בעיה אחרת כלשהי במעיים או במערכת העיכול?

    מצטערת על השאלות הרבות, אני מאוד מודאגת ואשמח לקבל יעוץ מקצועי מכם.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי בטן בחילות וחולשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן בחילות וחולשה - תגובה

    ד''ר סטיבן מלניק
    10/06/2014

    יש מקום לדעתי לבצע גסטרוסקופיה על מנת לבדוק את הקיבה.
    חוסר ויטאמין בי1 שכיח מאוד ולא בהכרח מצביע על בעיה בקיבה.
    קשה לתת אבחנה דרך הפורום- אך אני חושב שנטילת הטיפול נגד מגרה תורם לבעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו