חיידקים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חיידקים
    מיקה הרטמן
    11/02/2013

    שלום , אני מיקה אני בת 14 בכיתה ט', השנה אנו עושים מחקר. התחום בו בחרתי לעסוק הוא פציעות וזיהומים והתמקדתי בחיידקים.
    ערכתי ניסוי בו זרעתי בעזרת מקלונים חיידקים מאיזורים שונים בגוף(כפות רגליים,קרקפת הראש ,חלל הפה ובאוזניים) על צלוחיות פטרי בהן יש מזון לחיידקים,והצבתי אותן בטמפרטורות שונות-אינקובטור,מקרר,וטמפרטורת חדר.
    והייתי שמחה אם תוכלו לענות לי על כמה שאלות:
    1.)בצלוחית אותה הצבתי במקרר לא נוצרו כלל חיידקים , מדוע?
    2.)באיזור הפה וכפות הרגליים נוצרו הכי הרבה חיידקים, מדוע דווקא באיזורים אלו?
    3.)בניסוי ראיתי שבאינקובטור נוצרו הכי הרבה חיידקים לכן הסקתי שחיידקים אוהבים טמפרטורה של 37 מעלות , האם טמפרטורה גבוהה יותר הייתה מונעת את היווצרותם , או דווקא מגבירה אותה?
    4.)לאחר הניסוי ראיתי שהחיידקים נוצרו בקבוצות ,ולא התפזרו על כל שטח הצלחת, האם יש סיבה לכך?
    5.)כיצד מונעת האנטיביוטיקה היווצרות של חיידקים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חיידקים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיידקים - תגובה

    ד''ר יעל כוכבי
    13/02/2013

    שלום,
    נשמע נסוי מענין !
    1. הטמפרטורה הנמוכה של המקרר מנעה גדילת חיידקים (לכן שומרים שם מזון).
    2. באיזורים אלה יש באמת הרבה חיידקים, בגלל הקשר לסביבה החיצונית.
    3. לכל חיידק יש טווח טמפרטורות שהוא "אוהב" , מתחת ומעל - הוא לא מתרבה או מת. (הרתחת מים, חימום מזון, פיסטור חלב- אמצעים להורדת מספר החיידקים במזון)
    עלייה בחום הגוף בזמן מחלה למשל מועילה בכך שהיא פוגעת באנזימים של חיידקים.
    4. החיידקים יוצרים מושבות . (כמו ערים צפופות)
    5. לכל אנטיביוטיקה מנגנון שונה: יש אנטיביוטיקה שעוצרת את התרבות החיידקים ויש
    שהורגת אותם ע"י פגיעה בתהליכים אנזימטיים , דנ"א , ריבוזומים (אתרי בניית חלבונים) , דופן וכו'.
    בהצלחה. אשמח לעדכון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה

    דינה
    13/02/2013

    תודה רבה! עזרת לי מאוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו