בעיה בעייתית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בעיה בעייתית
    ת.
    01/05/2013

    אני בת 38, כבר שנה וחצי נוטלת פנטרופזול 40 מ"ג על בסיס יומי פעם ביום.בבדיקות שעשו לי גילו פריטין נמוך מאוד ובמעקב שאני מנהלת אחרי זה כל כמה חודשים מגלים כל פעם שהוא רק יורד ויורד כל הזמן (פריטין 10).אני גרה בארה"ב ופה לא עושים עירוי לוריד של ברזל.אני לא יכול לקחת ברזל כי זה עושה לי תופעות לוואי חמורות.ניסיתי להפסיק את הכדורים בהדרגה עפ"י עצת הרופאה שלי אבל זה בלתי אפשרי כי יש לי צרבות כל היום מכל דבר אפילו אם אני מקפידה על אוכל נכון ומתאים.מה עושים? הכדור שאני נוטלת גורם לכך שהברזל שאני אוכלת או צורכת אינו נספג בגוף שלי בכלל, ויטמינים אחרים גם חסרים כמו קלציום וויטמין D.אז מה עושים? מצד אחד הכדור עוזר לי ומצד שני הוא הורס אותי.אודה לעזרתכם.גם אם אקח ויטמינים הם לא ייספגו בגוף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה בעייתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה בעייתית - תגובה

    ד''ר יעל כוכבי
    02/05/2013

    שלום,
    נראה לי שכבר עניתי על השאלה הזו בעבר:
    כדאי לבדוק אם את חייבת את התרופה או יכולה לעשות הפסקה או להסתפק בסותר חומצה קל יותר.
    לברר יותר לעומק ממה נובע חוסר הברזל. יתכן שזה לא רק מהתרופה. יתכן שמדובר בבעית ספיגה נוספת.
    לבדוק טוב את הדיאטה שלך ולהעשיר אותה מאד במזונות עשירי ברזל: כבד, שומשום, טחינה, חלבה, קטניות וכו'.
    אולי אפשר להגיע לארץ לטיפול לוריד?
    לבריאות,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לד"ר כוכבי

    ת.
    02/05/2013

    ראשית - תודה רבה על תגובתך.
    שנית - אני בהחלט שוקלת להגיע לארץ במיוחד בשביל זה.
    אילו עוד בדיקות נוהגים לעשות כדי לראות אם יש בעיית ספיגה כזו או אחרת?
    עשיתי בדיקת גסטרו ויצא שיש לי ריפלוקס ובקע בסרעפת.אני אוכלת את כל המזונות שהזכרת ועדיין, לא קורה שום דבר חיובי בעניין הברזל.
    לכמה זמן יכול להחזיק טיפול בוריד בהנחה שהירידה תימשך אחרי הטיפול? הבנתי שכל הכדורים שנותנים לטיפול בריפלוקס כמו זנטק, לוסק, פמוטידין ואומפרדקס עובדים אותו דבר וגורמים לאותה תופעה.
    אני לא נוטלת טמס למשל כי אמרו לי שאם זה ילקח על בסיס קבוע כמעט ללא ויטמין D זה עלול לגרום לאבנים בכליות.אני נואשת...אין פתרון באופק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לד"ר כוכבי - תגובה

    ד''ר יעל כוכבי
    04/05/2013

    שלום לך,
    חשוב הרקע הרפואי שלך: מחלות נוספות, תזונה, תרופות.ניתוחי בטן בעבר. שלשול או עצירות. אבדן דם כרוני וכו.
    סיבה אחת אפשרית לחוסר ברזל היא אכן בעיה בספיגה- צליאק למשל - רגישות לגלוטן
    שבחיטה יכולה להתבטא רק בחוסר ברזל. אפשר לבדוק נוגדנים לצליאק בבדיקת דם.
    אפשר לבדוק ויטמינים- בי12 חומצה פולית.
    כדי להתגבר על הבעיה של סותרי חומצה: אפשר להפריד בין לקיחתם ללקיחת הברזל
    , ליטול תכשיר חלש יותר (פמוטידין חלש יותר מפנטופרזול), ולהגדיל ספיגת הברזל ע"י לקיחתו עם ויטמין C. אפשר לנסות ברזל עדין שזהו תכשיר שספיגתו לא נפגעת ע"י שימוש בסותרי חומצה.
    הטיפול לוריד - משכו תלוי במשקל ובהמוגלובין. בד"כ חוזרים על הבדיקות לאחר כחודש - חודשיים ואז מחליטים לגבי ההמשך. יש היום טיפול חד פעמי (מונופר) של ברל לוריד. אולי אפשר להשיג אותו גם בארה"ב.
    לבריאות.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ד"ר יעל כוכבי - מכתב תודה

    ת.
    04/05/2013

    תודה רבה לך ד"ר כוכבי.אם הייתי בארץ, היה לי לכבוד להיות פציינטית שלך.את כנראה עוד מהדור הישן של הרופאים שאיכפת להם כי זה ניכר בתשובה המפורטת ששלחת לי שעזרה לי מאוד.פעם נוספת נוכחתי לדעת כי אין כמו הרפואה בישראל ואני תמיד סמכתי על הרופאים הישראלים.אני רוצה באופן אישי להגיד לך שהעזרה שלך מאוד משמעותית ואני מאוד מעריכה שאת תורמת מזמנך ורצונך הטוב למען הזולת.מי שנותן לאחרים מקבל פי שלוש מהעולם בחזרה ואני לא טיפוס רוחני וגם לא דתיה אבל אישה כמוך ראויה לכל הטוב שיש ליקום להציע.תודה רבה לך והמשיכי בעבודת חסד שאת עושה.כה לחי אישה יקרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ד"ר יעל כוכבי - מכתב תודה - תגובה

    ד''ר יעל כוכבי
    07/05/2013

    תודה לך. זה מחמם את הלב.
    שמחתי ואשמח לעזור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו