ויטמין D- מינון וחשיבות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ויטמין D- מינון וחשיבות
    נדב
    05/11/2013

    שלום רב ד"ר

    אני בן 25 ונמצא אצלי רמה נמוכה של ויטמין D (רמה של 5 מתוך 100). אני ממעט להיחשף לשמש. בנוסף יש לי כ10-12 ק"ג עודף. יש לי עור בהיר לבן(שיער שחור)
    הרופא המליץ על נטילת ויטמין D.

    שאלתי היא האם אני יכול פשוט להיחשף במתינות לשמש במקום ליטול תוסף והאם זה יעשה את העבודה? או שבכל מקרה כדאי ליטול תוסף גם אם איחשף יותר לשמש?

    בנוסף, במידה ונוטלים תוסף של ויטמין D איזה מינון מומלץ לקחת מדי יום והאם זה תלוי במידת החשיפה לשמש באותו יום או שבוע? בארץ יש רק כדורים במינון 400 יחב"ל אבל ניתן להזמין מחו"ל במחירים נוחים גם מינונים של 1000, 2000 ואף 5000 יחב"ל לטבליה. האם נטילת מינון של 5000 יחב"ל ליום כרוכה בסיכון כלשהו?

    בתודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ויטמין D- מינון וחשיבות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה מנסיון

    נירית
    05/11/2013

    היי,

    לי היה ויטמין D - 10 לקחתי לפי ההוראה של הרופאה , לפי המירשם שלה במשך כשנתיים ויטמין d
    ובהדרגה הוא עלה וכיום הוא 67 כמעט כמו שצריך.

    עצתי - תקח לפי מה שהרופא ממליץ לא יותר מהכמות המומלצת ומידי חצי שנה עד שנה תעשה בדיקה לראות אם הגעת לנורמה.

    במקביל אין שום מניעה להיות קצת בשמש, לא יותר מדי כי לא בריא.

    יש גורסים שאם כל יום תהיה 15 דקות בשמש הויטמין D יעלה לך ולא תצטרך כדורים.
    ומספיק שכף היד תחשף לשמש לא חייבים להשתזף בכל גוף.

    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויטמין D- מינון וחשיבות - תגובה

    ד''ר יעל כוכבי
    10/11/2013

    שלום,
    מקובל לטפל ב2000 יחידות בטיפות .
    הרמה אצלך נמוכה מאד ולכן כדאי שתקח טיפול בהקדם, ללא קשר לחשיפה לשמש.
    חשיפה לשמש עם עור בהיר היא בעייתית לטווח ארוך. ממה שקראתי- 10 עד 20 דקות ביום לא בשעות השיא (לא 10:00 עד 16:00 ) נחשבות בטוחות.
    לבריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו