אבחון של אולטרסאונד בגרון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אבחון של אולטרסאונד בגרון
    נטע
    23/04/2014

    שלום,
    אני בחורה בת 20, בריאה בדרך כלל.
    עברתי אולטרסאונד בגרון שבוע שעבר עקב נפיחות משמעותית באיזור בלוטת התריס.
    במקביל, עשיתי בדיקות דם והערכים יצאו תקינים.
    אלו התוצאות של האולטרסאונד:

    בלוטת מגן:
    אונה ימנית - מוגדלת 22*20 מ"מ, הודגם קשר היפואקואי קוטרו 5 מ"מ, זרימת הדם בגדר הנורמה.
    אונה שמאלית - מעט מוגדלת, 23*15 מ"מ, מרקם אחיד, זרימות הדם בגדר הנורמה.
    איסטמוס - בעובי ומרקם תקינים.
    אין קשרי לימפה מוגדלים לאורך הצוואר משני הצדדים.

    לסיכום: הגדלה דיפוזית של בלוטת המגן, בולטת יותר מימין.

    האם התוצאות תקינות?
    מה אפשר לעשות בנושא?
    למה הבלוטה מוגדלת? - זה מפריע לי אסתטית וגם מציק פיזית. מרגישה כאילו יש לי כדור בגרון.

    אשמח לתשובה בהקדם,
    תודה רבה,

    נטע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון של אולטרסאונד בגרון - תגובה

    ד''ר יעל כוכבי
    28/04/2014

    שלום,
    התוצאה לא תקינה: הבלוטה מוגדלת ויש קשר קטן מימין.
    מומלץ להמשיך בירור, למשל ע"י מיפוי ובדיקת נוגדנים לבלוטה. (דלקת?)
    לבריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו