בלוטת תריס

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בלוטת תריס
    ענבל
    01/03/2010

    שלום רב,
    בשנת 2005 התגלה אצלי קשר באונה הימנית של בלוטת התריס. US מ 2/2008 הראה כי באונה הימנית של התירואיד יש קשר ציסטי בגודל 25*21 מ"מ. האונה השמאלית הייתה תקינה. נעשה FNA מודרך US מהגוש והוא היה לא אבחנתי. ב 8/09 נעשה FNA חדש תחת US ונרשם כי יש נגע של תאי הירטל ולא ניתן היה לקבוע שהנגע שפיר. US נוסף משנת 2009 הצביע על כי באונה הימנית של בלוטת התריס יש נגע בגודל 20*12 מ"מ ובתוכו מיקרולציפיקציות. בנוסף נמצא מוקד קטן בקוטר 5 מ"מ באותה אונה ימנית. האונה השמאלית הייתה תקינה.
    T4, T3 TSH תקינים.

    רופא א.א.ג. כתב: המלצתי על טיפול ניתוחי והוא טירואידקטומיה ימנית או שלמה (עפ"י הצורך). הדיקור האחרון והמיקרוקלציפיקציות הם מקדמי סיכון וחשודים לגידול.

    האם ניתוח להסרת הבלוטה הוא אכן הכרחי או שיש דרך לטפל בבלוטה ולהמנע מניתוח?

    בתודה מראש,
    ענבל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בלוטת תריס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטת התריס

    פרופסור גיל בר-סלע
    01/03/2010

    ענבל שלום
    המצב שהצגת הנו בעייתי. במידה שהיית יודעת שיש לך גידול בבלוטת התריס , אני מניח שהיית רוצה לעבור ניתוח וכמובן בצדק. הענין הוא שיש ממצא שיכול להיות גידולי אך לא חייב להיות כזה. במצב זה ההחלטה נעה בין המשך מעקב לניתוח והחלטה זו- את צרכה לקחת.
    במידה שהחלט להמשיך לעקוב ניתן לנסות ולתת טיפול מתחום הרפואה המשלימה- שמתאים לך ולהמשיך לעקוב על מנת לראות אם יש שינוי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו