שילוב כורכומין גמציטבין בסרטן שלפוח

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שילוב כורכומין גמציטבין בסרטן שלפוח
    שחר קרנר
    04/03/2010

    אבקש לנצל פורום זה ולהציג שאלה לד"ר בר סלע כדלקמן: במסגרת טיפול כמוטרפי ניאואדגובנט של ציספלטין וגמציטבין לגידול חודרני של סרטן השלפוחית בכוונתי ליטול כמוסות כורכומין 2x1900 עם פפרין, או במינון לפי המלצתכם , על דעת עצמי, בעקבות פרסומים מעטים שראיתי, המשכפלים את עצמם, המעידים כביכול על הגברת יעילות הגמציטבין בשילוב זה. האונקולוג המטפל בי אינו מכיר את הנושא מספיק כדי לאשר או להתנגד. אני מטופל גם בפלביקס ואספירין. איני מכיר סמכות בישראל שניתן להתיעץ עמה בנושא (פרט לד"ר בר סלע). הנה שאלותיי: האם לדעת ד"ר בר סלע יש סיבות לחשוש מאינטראקציה שלילית בין החומרים? האם יש עדויות מספקות לתמיכה במהלך? אם כן : האם המינון סביר? האם ליטול כורכומין רק 3 ימים בשבוע בזמן הטיפולים? האם להקטין צריכת פלביקס לאחת ליומיים (הושתלו לי סטנטים לפני 9 חודשים. אסיים פלביקס ממילא בעוד 3 חודשים. כדאי אולי גם לשקול עלות הפסקתו מול התועלת )?
    בתודה מראש וסליחה על ריבוי הפרטים והשאלות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כורכומין

    פרופסור גיל בר-סלע
    04/03/2010

    שחר שלום
    1) מעבדתית- יש תרומה לשילוב גמציטבין וכורכומין. קלינית- התרומה לא ברורה
    2) עקב בעיות הספיגה והעדר מחקר קליני- התרומה בגידולים שאינם במערכת העיכול- לא נחקרה קלינית
    3) המינון שציינת בהחלט סביר
    4) מבחינה מעבדתית יש לכורכומין השפעה על התפתחות הקריש- פגיעה בפעילות הטסיות ולכן מנגנוני הפעולה קרובים לאלו של התרופות אותן אתה נוטל. השפעה חזקה יותר בהחלט תיתכן ולא ניתן לצפות אותה.

    לדעתי אם אוספים + ו-- כדאי להיות זהירים ולהימנע בשלב זה- איני יודע מה מידת הסיכון בהפחתת הטיפול בפלביקס- נושא זה כמובן לשיקולך עם הרופא המטפל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כורכומין גמציטבין בסרטן השלפוחית

    שחר קרנר
    05/03/2010

    מודה לך מאד על תשובתך. אוסיף ברשותך 2 שאלות קצרות
    1. במידה ואני הולך על זה, ואכן זה המצב, האם סביר לקחת כורכומין רק 3 ימים בשבוע טיפולי בהם החומר הכימי פעיל, או יש יתרון ללקיחה בכל יום בתקופת הטיפול? האם לוקחים בבוקר? לפני/אחרי אוכל? לא מצאתי תשובות לכך ברשת.

    2. יש מידע ברשת על מולקולות מסונטזות דומות לכורכומין שעושות את אותה עבודה בלי בעיית הספיגה, כמו GO-Y030 או FLLL12. האם יש ברשותך מידע ישיר על כך, ועל האפשרויות, אם קיימות, להשיג תרופות כאלו בישראל?

    שוב תודה 

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופסור גיל בר-סלע
    05/03/2010

    1) אין הגדרות לכמות וזמן לקיחה. 3 פעמים בשבוע טיפול נראה סביר, אך ניתן לקחת כל יום-כפי שנתנו במחקר ברמב"ם. לגבי זמן הלקיחה -לא צריך להילקח על קיבה ריקה, כך שיכול להיות סביב האוכל.
    2) מסונתזות לפחות 5 סוגי תכשירים על בסיס הכורכומין. לתכשירים יש יעילות מעבדתית וכנראה נספגים טוב יותר. מעבר לכך אין לדעתי מידע. איני יודע אם ניתן להשיג בארץ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שילוב כורכומין וגמציטבין

    ד''ר שחר לב ארי
    11/03/2010

    שחר שלום,
    אנו הקבוצה הראשונה בעולם שפירסמה כי הכורכומין יכולה לסייע להעלאת פעילות הגמציטבין. על התוצאות שלנו חזרה קבוצה מובילה במרכז הסרטן ב- MDanderson והם קיבלו תוצאות זהות.
    לצערי הניסויים הקליניים שנערכו עד כה לקו בחסר היות והשתמשו הכורכומין בתצורה שאינה נספגת היטב, וכמו כן לא בדקו רמת הספיגה של הכורכומין, ולכן קשה להסיק באופן מדעי מסקנה לכאן או לכאן.

    עובדים כיום על צורות מתן טובות ויעילות יותר של כורכומין, ובארץ אחד התכשירים הנמכרים הוא הכורכומין כאשר הוא מעורב עם פפרין, המיוצר כיום ע"י כמה חברות. לגבי האנאלוגים של הכורכומין אין עדיין מספיק מידע לגבי בטיחותם ולכן לא הייתי ממליץ לקחתם בשלב זה.

    נעשה מחקר מעבדתי על שילוב של כורכומין ואספירין והראו כי קיימת סינרגיזם בין פעילות השניים, ולכן יש להתחשב בכך מבחינת הסיכון לדימום.

    לאור האמור לעיל נדרשת זהירות, ובכל מקרה עדיף לקחת מינון נמוך יותר על בסיס יומי מאשר מינון כפול כל יומיים

    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו