אורטרוצלה ומע'מאספת כפולה אצל תינוק

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אורטרוצלה ומע'מאספת כפולה אצל תינוק
    דיאנה
    08/07/2011

    בני בן חודש וחצי:אובחנה אצלו מערכת מאספת כפולה דו צדדית .כרגע התחלנו טיפול אנטיביוטי מונע. במקביל הרופא הפנה אותנו לציסטוגרפיה ואחרי זה ניתוח- דיקור אנדוסקופי.
    נעשה לו US אשר ממנו עלה קיום של אורטרוצלה ומערכת מאספת כפולה עם הידרונפרוזיס של המערכת העליונה בכליה הימנית עם הרחבת שופכן (17 מ''מ).והרחבה קלה בחלק העליון של כליה

    אני חוששת מהניתוח שבני אמור לעבור בגילו הצעיר, ומהרדמה כללית במיוחד.
    האם במקרה כזה אכן הפתרון היחיד הוא ניתוח
    האם חשוב לבצעו בגיל כזה או שכדאי להמתין שילד יגדל
    איך בדיוק מתבצע הניתוח - האם הוא מסוכן בגיל כזה?
    מהן הסכנות בנטילה ממושכת של אנטיביוטיקה ?

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אורטרוצלה ומע'מאספת כפולה אצל תינוק - תגובה

    ד''ר עמוס נאמן
    09/07/2011

    שלום דיאנה !
    הטיפול בילדים עם מערכת מאספת כפולה במיוחד אם מדובר באורטרוצל או/ו רפלוקס יכול להיות מאתגר.
    ישנן מספר אופציות טיפוליות לכל אחת מהאופציות יש יתרונות ויש חסרונות.
    כמו כן חשוב לדעת מספר מדדים נוספים : האם קיים רפלוקס לקוטב התחתון , האם יש תפקוד כלייתי בקוטב העליון , האם יש זיהומים , האם הילד מתפתח כמצופה ועוד . לא תמיד ניתן לענות על השאלות בגילו הצעיר.
    דיקור אורטרוצל הוא בהחלט גישה מקובלת כטיפול ראשוני. היתרון של גישה : זעיר פולשנית , הרדמה קצרה לרוב ללא סיבוכים. החסרון: לעתים קרובות (כ-50%) צריך טיפול כירורגי נוסף בעתיד, לעיתים יוצרים רפלוקס למערכת עליונה.
    בכל מקרה כל מקרה צריך לשקול לגופו לאחר בחינה של כל המדדים.
    אין פתרון אחד שהוא נכון, יש מספר פתרונות וצריך לבחור במתאים.

    בהצלחה

    ד"ר עמוס נאמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אורטרוצלה ומע'מאספת כפולה אצל תינוק - תגובה

    ד``ר דוד בן מאיר
    11/07/2011

    דיאנה שלום,
    במקרה של הרחבת מערכת עליונה מקובל לבצע דיקור של האורטרוצל, פעולה פשוטה שמשכה קצר וכפי שדר' נאמן ציין לא תמיד פותרת את הענין סופית. הדיקור הראשוני חשוב כדי למנוע סיבוכים שנובעים מחסימת המערכת.
    דר' בן-מאיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו