קיבוע אשך ?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קיבוע אשך ?
    יוסי
    13/01/2013

    שלום ד"ר,
    בני בן שנתיים וחצי, כשנולד בארה"ב אמרו ששני האשכים בשק.
    הגענו ארצה לפני חצי שנה ובבדיקת רופא שגרתית התקשה למשש האשכים (לילד היה גם קצת חום והיה חולה). נבדק ע"י אורולוג שאמר שהאשך השמאלי צריך קיבוע והימני כנראה יסתדר, וגם צריך הרחבת אשך.
    השאלה שלי אם נאמר לנו שהאשכים היו בשק בלידה וכעת אולי זקוק לניתוח האם זה אומר משהו על פריון בעתיד ? או על סיכון לממאירות בעתיד ?
    כי ידוע לי מקריאה שאשך תמיר מגביר הסיכון לאלו בעתיד . איך נדע ?
    עלי לציין כי ראיתי פעמים רבות בזמן אמבטיה חמה, ששני האשכים מצויים בשק ( 2 בליטות קטנות בשק).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קיבוע אשך ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קיבוע אשך ? - תגובה

    ד``ר דוד בן מאיר
    19/01/2013

    יוסי שלום,
    הסיכוי לממאירות באשכים נמוכים נמוך מאד ואינו שונה אם המבנה שלהם תקין מאשכים רגילים. אם שני האשכים יורדים באמבטיה לשק הרי שמדובר באשכים ניידים ולא תמירים- דורש מעקב ולא ניתוח. יחד עם זאת אם נבדקתם על-ידי אורולוג ילדים הוא קרוב לודאי מנוסה בנוגע לנושא. ניתן לפנות לבדיקה חוזרת טרם ניתוח.
    דר' בן מאיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו