רפלקוס דרגה 3-4 לילדה בת שנתיים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • רפלקוס דרגה 3-4 לילדה בת שנתיים
    ס.ח.
    04/06/2008

    שלום רב,
    הילדה שלי, בת השנתיים הייתה לפני כחודש מאושפזת 3 ימים בבית-החולים בעקבות דלקת בדרכי השתן (החיידק שמצאו היה E-Coli). היא קיבלה טיפול אנטיביוטי ושוחררה.
    ביום חמישי האחרון היא עברה בדיקת ציסטוגרפיה (מה שגרם לה לאי נעימות והרבה בכי)
    ושם גילו את הממצאים הבאים:
    - מילוי טוב של כיס השתן אשר בגודל, צורה ומנח תקינים.
    - בשלב מילוי והתרוקנות הודגם רפלוקס ווזיקו-אורטרלי עד לכליה בצד שמאל.
    - השופכן מורחב ומפותל במקצת. הרחבה קלה של מארכת המאספת של הכליה.
    - לא הודגם רפלוקס ווזיקו אורטרלי בצד ימין.
    - לאחר התרוקנות לא הודגמה שארית שתן.
    בסיכום: רפלוקס ווזיקו-אורטרלי דרגה 3-4 בצד שמאל.

    יש לי מספר שאלות:
    1. הילדה שלי מזה זמן מה בשלה לגמילה מחיתול (כמעט ולא עושה את צרכיה בחיתול ותמיד מבקשת ללכת לשירותים) ואני מתלבטת האם כדאי להתחיל עם התהליך של הגמילה או להמתין איתו? האם כדאי לנקוט באיזשהם אמצעי זהירות במהלך הגמילה (כמו שטיפה)?

    2. מה כדאי לי לעשות הלאה? מה הצעדים הבאים שעלי לעשות? האם להשאיר אותה בטיפול של רופא הילדים (שאגב הוא זה שהפנה אותה לציסטוגרפיה ולא בית החולים) או שכדאי לה לראות רופא מומחה?

    סליחה על המגילה הארוכה שיצאה לי,,
    אני מניחה שככה זה אימהות מודאגות...

    בתודה ובברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רפלקוס דרגה 3-4 לילדה בת שנתיים

    ד``ר דוד בן מאיר
    05/06/2008

    שלום רב,
    אינני מומחה בתחום הגמילה אך אין לנקוט דרך שונה מזו של ילד שאין לו רפלוקס. וודאי שאין לשטוף את הנרתיק בסבון.
    ראוי לבקר אורולוג או נפרולוג ילדים באשר לרפלוקס
    דר' בן-מאיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו